Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:18

Foaly schreef:
Tel daarbij op dat een treinreis in de UK vele malen duurder is dan een kaartje voor de NS hierzo, en dat het geen vaste prijzen zijn zoals hier, het fluctueert net zoals vliegtickets. Ik denk niet dat je veel goedkoper uit zou zijn, en inderdaad, of er uberhaupt plek is, is nog maar de vraag.

Die prijzen waren in Wales dan weer juist prima betaalbaar:j

mvdende

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:36

Mocht het hier gebeuren dat de vlucht uitvalt, dan ga ik ervan uit dat Sunweb de boel mag/ gaat regelen.

Het is een pakketreis, dus ik hoef dan zelf niets te betalen en anders heb ik een goede reisverzekering.

Als het vliegtuig niet deze kant op komt, kan het óók niet een nieuwe lading toeristen meebrengen, dus blijven er minimaal zoveel kamers beschikbaar in de omgeving.

Maar de kans is zo klein dat dit soort vluchten uitvallen.

De meeste vluchten die ik geannuleerd zie worden, zijn vluchten van/ naar de UK en Brussel, Parijs enz. Steden die vaak prima per trein te bereiken zijn. Dat zijn natuurlijk de logische vluchten om als eerste te schrappen, want er gaan er vaak genoeg meerdere per dag naar die bestemmingen.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:37

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:40

mvdende schreef:
Mocht het hier gebeuren dat de vlucht uitvalt, dan ga ik ervan uit dat Sunweb de boel mag/ gaat regelen.

Het is een pakketreis, dus ik hoef dan zelf niets te betalen en anders heb ik een goede reisverzekering.

Als het vliegtuig niet deze kant op komt, kan het óók niet een nieuwe lading toeristen meebrengen, dus blijven er minimaal zoveel kamers beschikbaar in de omgeving.

De meeste vluchten die ik geannuleerd zie worden, zijn vluchten van/ naar de UK en Brussel, Parijs enz. Steden die vaak prima per trein te bereiken zijn. Dat zijn natuurlijk de logische vluchten om als eerste te schrappen, want er gaan er vaak genoeg meerdere per dag naar die bestemmingen.

Kan je eisen van Sunweb, maar meestal mag je het eerst voorschieten. En volgens jouw berichten heb je altijd weinig geld, dus benieuwd hoe je dat gaat doen. Ik hoop het echt voor je dat je terugvlucht gaat en dat je makkelijk thuiskomt, maar ik zou iets minder van de toren blazen dat jouw vlucht toch niet uitvalt en dat er vast wel iemand zorgt dat jij een kamer hebt. Je zegt het zelf al: er gaat maar 1x per week een vlucht van jouw bestemming. Het kan dus gebeuren dat je een week mag wachten als er geen personeel oid is.

Ben trouwens benieuwd waar je zit, als je denkt dat er alleen toeristen in de hotels zitten.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:42

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:58

fohadie schreef:
mvdende schreef:

Kan je eisen van Sunweb, maar meestal mag je het eerst voorschieten. En volgens jouw berichten heb je altijd weinig geld, dus benieuwd hoe je dat gaat doen. Ik hoop het echt voor je dat je terugvlucht gaat en dat je makkelijk thuiskomt, maar ik zou iets minder van de toren blazen dat jouw vlucht toch niet uitvalt en dat er vast wel iemand zorgt dat jij een kamer hebt. Je zegt het zelf al: er gaat maar 1x per week een vlucht van jouw bestemming. Het kan dus gebeuren dat je een week mag wachten als er geen personeel oid is.

Ben trouwens benieuwd waar je zit, als je denkt dat er alleen toeristen in de hotels zitten.

Ik ben meer benieuwd naar welke pakketreisbestemming er wordt aangeboden, waarbij maar 1 vlucht per week gaat :P

MvdEnde je punt is duidelijk en ik hoop dat je niet te vroeg hebt gejuicht. En anders is alles zo geregeld volgens jou dus no problem.

Maakt het probleem van anderen niet minder vervelend he.

Berdien, laten we hopen dat de KLM gewoon vliegt en je vandaag weer veilig in NL bent.

Loei, heb het artikel niet gelezen, maar dat is te verwachten. Er is helaas in geen enkele sector een blik personeel die je los kan trekken. Dus de problemen zijn niet direct opgelost als er meer geld bij komt.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-22 15:13

En als je terugvlucht gaat moet je ook nog maar hopen dat je je koffer krijgt :D .
Die van ons staan nog steeds/alweer op Schiphol, nog geen informatie wanneer ze naar ons verstuurd worden.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 16:10

Josien_ schreef:
En als je terugvlucht gaat moet je ook nog maar hopen dat je je koffer krijgt :D .
Die van ons staan nog steeds/alweer op Schiphol, nog geen informatie wanneer ze naar ons verstuurd worden.

Ik heb het ook 1x gehad. We vlogen toen via Duitsland en hebben uren staan wachten op de koffers. Uiteindelijk bericht gehad dat ze niet kwamen. Alle passagiers stonden bij 1 balie met 1 medewerker die alles moest afhandelen. Duurde ook weer uren. Koffers bij mijn ouders kwamen 2 dagen later aan. Bij mij heeft het een kleine week geduurt. Was echt enorm onhandig.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 16:44

Zonder koffer geen vakantie. Bepaalde dingen zijn niet te huur. Hoop dat niet mee te maken. Want dan wil ik de gehele reissom inclusief de vakantiedagen terug.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 17:52

Nou, ik ga aankomende september weer naar het Jane Austen Festival in Bath, en ik neem een hele garderobe 1800-1820 kleding mee voor 10 dagen. Een klein deel zal ik in mijn handbagage kunnen doen (en wil ik ook), maar dan nog zou het kwijtraken van een koffer grote invloed hebben op mijn vakantie :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 18:45

Afbeelding

Zou het?! :):)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 20:54

Wij zitten in de bus naar P3 op Schiphol *\%/*

Uiteindelijk nog dik een half uur vertraging maar goed, we zijn er!!! Nu auto halen en plankgas naar huis. Morgen alles claimen bij EJ.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 21:00

Berdien schreef:

Uiteindelijk nog dik een half uur vertraging maar goed, we zijn er!!! Nu auto halen en plankgas naar huis. Morgen alles claimen bij EJ.

*\o/*

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:22

germie schreef:
Zonder koffer geen vakantie. Bepaalde dingen zijn niet te huur. Hoop dat niet mee te maken. Want dan wil ik de gehele reissom inclusief de vakantiedagen terug.

Ik wil ook wel eens wat, maar betekend niet dat je er recht op hebt.

In principe krijg je een vast bedrag per koffer die kwijt is. Als de inhoudt meer dan +/- 1550 euro is en je niet de meerwaarde hebt doorgegeven, kan je ook nog eens fluiten naar de extra kosten van de inhoud van je koffer.
Natuurlijk heb je op bestemming recht op het huren van specifieke uitrusting als je aan kan tonen dat dit nodig is voor je reisdoel bv duikuitrusting ed.

Gelukkig is echt kwijtraken van bagage een uitzondering, vertragingen vervelend en lastig maar hopelijk heb je geen producten van levensbelang in je koffer.

Al moeten wij soms dingen als sondevoeding met spoed naar vakantieadressen sturen omdat er bagage zoek is. Dat zijn best heftige casussen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:41

Berdien schreef:

Ik las dit en dacht: Wat heeft de Epplejeck ermee te maken? :o?
:')

Gelukkig ben je weer thuis! *\o/*

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:47

Als ik de site van Schiphol mag geloven, is er de laatste dagen niet veel meer aan de hand. Het meeste vertrekt optijd, of met een minimale vertraging.

De chaos zoals een week of 2 geleden, met tientallen geannuleerde vluchten is al lang niet meer aan de orde geloof ik.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:50

Cayenne schreef:
Berdien schreef:

Ik las dit en dacht: Wat heeft de Epplejeck ermee te maken? :o?
:')

Gelukkig ben je weer thuis! *\o/*

Haha ja op een gegeven moment was ik het woord Easyjet zó zat :')

Net alles geclaimd: vergoeding voor de annulering zelf en de vergoeding voor de onkosten. Vergoeding ticket eergisteren al gedaan. Ben benieuwd wat er van komt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:40

mvdende schreef:
Als ik de site van Schiphol mag geloven, is er de laatste dagen niet veel meer aan de hand. Het meeste vertrekt optijd, of met een minimale vertraging.

De chaos zoals een week of 2 geleden, met tientallen geannuleerde vluchten is al lang niet meer aan de orde geloof ik.

Maar dat gaat echt nog wel komen hoor, niet deze maand maar volgende maand.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:42

Je hebt op best veel recht vaak, maar je moet wel echt zelf veel energie erin steken. In februari naar NYC geweest en de koffers kwamen pas na 3 dagen. In principe niet erg, maar ja je hebt toch schone kleren en toiletartikelen nodig. Ik heb gisteren na 3 maanden dan eindelijk een vergoeding van alle onkosten gekregen van Lufthansa. Hierbij mag je tot 1300 euro per persoon gewoon terugvragen :) . Het kost wat belletjes en mailtjes maar dan heb je ook wat!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:51

Sky schreef:
Je hebt op best veel recht vaak, maar je moet wel echt zelf veel energie erin steken. In februari naar NYC geweest en de koffers kwamen pas na 3 dagen. In principe niet erg, maar ja je hebt toch schone kleren en toiletartikelen nodig. Ik heb gisteren na 3 maanden dan eindelijk een vergoeding van alle onkosten gekregen van Lufthansa. Hierbij mag je tot 1300 euro per persoon gewoon terugvragen :) . Het kost wat belletjes en mailtjes maar dan heb je ook wat!

1300 euro?! Zoveel is alles in mijn koffer echt niet waard en als je ‘m na drie dagen ook nog krijgt..

Whaha, doe mijn koffer maar kwijt!!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:14

sureido schreef:
Sky schreef:

1300 euro?! Zoveel is alles in mijn koffer echt niet waard en als je ‘m na drie dagen ook nog krijgt..

Ja bizar hè! Het maakt een hoop goed :o

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:24

Afgelopen vrijdag vanaf Schiphol gevlogen. Kleine 4 uur van te voren aanwezig en echt geen enkele echte wachtrij gezien. 4 Mensen voor ons bij het inchecken van de bagage en 5 mensen voor ons bij de security.
Kneep hem wel, reisde alleen met twee kleine kids.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:36

sureido schreef:
Sky schreef:

De inhoud van mijn koffer is veel meer waard. Dus als er een risico is, dan wordt het maar een discussie over handbagage vrees ik. Ze willen meer en meer in koffers, maar als een rebreather van 10.000 euro zoek raakt heb je pech?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:54

mvdende schreef:

Je schrijft het goed, als je de site mag geloven. Die maar niet.
Op sommige momenten loopt het inderdaad goed door, maar op andere is het nog steeds drama :')

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:58

@ germie, ze gaan meestal uit van standaard bedragen, want hoe toon je aan dat dingen ook daadwerkelijk in de koffer hebben gezeten en het is onmogelijk om overal nog bonnetjes van tevoorschijn te toveren.

Maar ik neem aan dat jij hier wel een speciale verzekering voor hebt? Ik bedoel, ter plekke kan hij ook kwijt raken en dan ben je er net zo ziek van lijkt me?