Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kosje4 schreef:Wij gaan toch naar egypte
Iemand die nog een leuk resort weet all in
Waar je ook mooi kan snorkelen op t resort en een aquapark erbij
amado7 schreef:Gave bestemmingen allemaal zeg!
Nog mensen die naar cyprus gaan of leuke ideeen daar hebben?
Mijn bestemming in oktober is Cyprus, nog nooit geweest!
iirrssjjee schreef:[naam] schreef:Gave bestemmingen allemaal zeg!
Nog mensen die naar cyprus gaan of leuke ideeen daar hebben?
Mijn bestemming in oktober is Cyprus, nog nooit geweest!
Wij zijn er vorig jaar juni geweest. Wel in het Noorden (Turkse) deel. Waar ga je heen? Want je mag namelijk niet van Noord naar Zuid of andersom, dus tips heb je niet veel aan als je in het zuiden zit hihi. Nicosia is de hoofdstad. Die ligt midden op de grens en daar kun je dus sowieso wel naartoe, wat ik ook zeker zou doen!! Neem dan wel je paspoort mee, anders mag je de grens niet over namelijk!
amado7 schreef:iirrssjjee schreef:Wij zijn er vorig jaar juni geweest. Wel in het Noorden (Turkse) deel. Waar ga je heen? Want je mag namelijk niet van Noord naar Zuid of andersom, dus tips heb je niet veel aan als je in het zuiden zit hihi. Nicosia is de hoofdstad. Die ligt midden op de grens en daar kun je dus sowieso wel naartoe, wat ik ook zeker zou doen!! Neem dan wel je paspoort mee, anders mag je de grens niet over namelijk!
Dankje! Wist niet dat je niet over de grens mocht! Waarom niet eigenlijk?
Maakt opzich niet heel erg veel uit. Wij gaan voor zee strand en zonEn hoop op mooi weer maar gemiddeld in oktober nog 27 graden dus dat gokken we erop
Ik ga naar salamis, in het oosten. Denk dat dat nog het noordelijk deel is.
iirrssjjee schreef:Electra63 schreef:Noord-Cyprus is bezet door Turkije. Turkije is al even bezig om daar het toerisme leven in te blazen.
Persoonlijk zou Ik nooit naar Noord-Cyprus gaan.
Mag ik vragen waarom niet? Het is er super rustig qua toerisme, en enorm mooie natuur en het is er ook nog eens hartstikke veilig.
Electra63 schreef:iirrssjjee schreef:
Mag ik vragen waarom niet? Het is er super rustig qua toerisme, en enorm mooie natuur en het is er ook nog eens hartstikke veilig.
Ik heb een Griekse schoonfamilie.
Noord-Cyprus wordt bezet door Turkije en alleen ook door Turkije erkent. Het is dus voor mij een principiële keuze.![]()
Ik wil misschien eind september naar Cyprus, maar dus niet naar het Turkse deel.
welmoedz schreef:Iemand nog tips voor ons? Eind augustus willen wij met zn 2en graag 10 dagen weg. Lekker weer vinden we fijn, er moet veel in de omgeving te doen/te zien zijn en af en toe relaxen aan een meer/strand/ zwembad. Mijn leukste korte vakanties heb ik in Macedonië, Montenegro, Kroatië etc. die hoek gehad! Activiteiten waren leuk, dagelijks leven niet duur, natuur prachtig en we waren echt even lekker weg. We zaten de denken aan een eiland op Griekenland maar ben bang dat je daar snel uitgekeken bent en dat het veel massatoerisme is. Ons budget is incl vlucht/verblijf ongeveer 1500 euro totaal.