.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Re: vakantiebestemmingen 2018!Waar ga jij naar toe op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:33

Gave bestemmingen allemaal zeg!

Nog mensen die naar cyprus gaan of leuke ideeen daar hebben?
Mijn bestemming in oktober is Cyprus, nog nooit geweest!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:00

Wat een vakantiebestemmingen allemaal zeg!

eind juli gaan we een weekje met schoonouders mee naar zuidlimburg met de carvan, en half september nog een weekje naar Ameland :D

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:57

Wij gaan toch naar egypte
Iemand die nog een leuk resort weet all in
Waar je ook mooi kan snorkelen op t resort en een aquapark erbij

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:24

Kosje4 schreef:
Wij gaan toch naar egypte
Iemand die nog een leuk resort weet all in
Waar je ook mooi kan snorkelen op t resort en een aquapark erbij

Ik weet wel een aantal resorts in Egypte, maar niet met een echt groot aquapark. Wij zijn afgelopen september naar Steigenberger Aqua Magic Hotel geweest. Ik zelf vond het strand niet fijn. Andere keren ben ik in Marsa Alam geweest en daar kun je vanaf de meeste resorts al fijn snorkelen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:31

amado7 schreef:

Wij zijn er vorig jaar juni geweest. Wel in het Noorden (Turkse) deel. Waar ga je heen? Want je mag namelijk niet van Noord naar Zuid of andersom, dus tips heb je niet veel aan als je in het zuiden zit hihi. Nicosia is de hoofdstad. Die ligt midden op de grens en daar kun je dus sowieso wel naartoe, wat ik ook zeker zou doen!! Neem dan wel je paspoort mee, anders mag je de grens niet over namelijk!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:47

Wij hebben Zuid-Bretagne en Luxemburg definitief geboekt! In Luxemburg zijn we bekend, maar Zuid-Bretagne niet, iemand die daar tips voor heeft misschien? :D

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:27

iirrssjjee schreef:
[naam] schreef:

Wij zijn er vorig jaar juni geweest. Wel in het Noorden (Turkse) deel. Waar ga je heen? Want je mag namelijk niet van Noord naar Zuid of andersom, dus tips heb je niet veel aan als je in het zuiden zit hihi. Nicosia is de hoofdstad. Die ligt midden op de grens en daar kun je dus sowieso wel naartoe, wat ik ook zeker zou doen!! Neem dan wel je paspoort mee, anders mag je de grens niet over namelijk!

Dankje! Wist niet dat je niet over de grens mocht! Waarom niet eigenlijk?

Maakt opzich niet heel erg veel uit. Wij gaan voor zee strand en zon :D En hoop op mooi weer maar gemiddeld in oktober nog 27 graden dus dat gokken we erop :D Ik ga naar salamis, in het oosten. Denk dat dat nog het noordelijk deel is.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:35

amado7 schreef:
iirrssjjee schreef:

Dankje! Wist niet dat je niet over de grens mocht! Waarom niet eigenlijk?

Maakt opzich niet heel erg veel uit. Wij gaan voor zee strand en zon :D En hoop op mooi weer maar gemiddeld in oktober nog 27 graden dus dat gokken we erop :D Ik ga naar salamis, in het oosten. Denk dat dat nog het noordelijk deel is.

Salamis hoort bij heet Noordelijke deel. Omdat het bezet is door Turkije, en ze willen niet dat alles maar over en weer gaat, dus mag je niet de grens over, alleen te voet mag het dus wel bij Nicosia. Ik zou zeker ook naar de wilde ezels gaan, op het noordelijkste puntje! Er is daar vlakbij ook een super mooi strand!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:37

Noord-Cyprus is bezet door Turkije. Turkije is al even bezig om daar het toerisme leven in te blazen.
Persoonlijk zou Ik nooit naar Noord-Cyprus gaan.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:23

Electra63 schreef:
Noord-Cyprus is bezet door Turkije. Turkije is al even bezig om daar het toerisme leven in te blazen.

Mag ik vragen waarom niet? Het is er super rustig qua toerisme, en enorm mooie natuur en het is er ook nog eens hartstikke veilig.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:27

Lees overal op internet dat cyprus gewoon veilig is zolang je geen rare dingen doet. En wij hoeven niet heel cyprus over te reizen, we gaan puur voor zon en zee en de rest is extra.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:08

iirrssjjee schreef:
Electra63 schreef:

Mag ik vragen waarom niet? Het is er super rustig qua toerisme, en enorm mooie natuur en het is er ook nog eens hartstikke veilig.

Ik heb een Griekse schoonfamilie :D.
Noord-Cyprus wordt bezet door Turkije en alleen ook door Turkije erkent. Het is dus voor mij een principiële keuze. ;)
Ik wil misschien eind september naar Cyprus, maar dus niet naar het Turkse deel.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:42

Electra63 schreef:
iirrssjjee schreef:

Ik heb een Griekse schoonfamilie :D.
Noord-Cyprus wordt bezet door Turkije en alleen ook door Turkije erkent. Het is dus voor mij een principiële keuze. ;)
Ik wil misschien eind september naar Cyprus, maar dus niet naar het Turkse deel.

Aaah ja. Logisch. Dacht meer dat je het onveilig zou vinden ofzo hihi.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:53

Nee hoor. ;) al weet je het nooit :D
Ik heb begrepen, dat Noord-Cyprus een stuk goedkoper is dan Cyprus.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:49

Ik heb nog een weekje Schotland geboekt voor november, weer voor fotografie.
Weer eens wat anders dan een zonnige bestemming in het najaar :D

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 18:24

Ik ga in oktober een weekje naar Napels en de Amalfi kust. Zoals nog een paar bokkers blijkbaar. We huren een auto en blijven eerst 4 dagen in een stadje aan de Amalfi kust omdat het meeste wat we willen zien daar dichter bij ligt. Daarna langs de Vesuvius naar Napels en dan blijven we daar nog 3 dagen

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:25

Ik ga naar een land die ik hier nog niet voorbij heb zien komen :P Ik ga van 10 tot 25 augustus naar Ghana om daar vrijwilligerswerk te doen :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:27

Ik ga in september op citytrip naar Malta
In oktober naar Keulen
En volgend jaar zijn we ons al op aan het oriënteren naar Florida (tips altijd welkom)

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 15:52

Iemand nog tips voor ons? Eind augustus willen wij met zn 2en graag 10 dagen weg. Lekker weer vinden we fijn, er moet veel in de omgeving te doen/te zien zijn en af en toe relaxen aan een meer/strand/ zwembad. Mijn leukste korte vakanties heb ik in Macedonië, Montenegro, Kroatië etc. die hoek gehad! Activiteiten waren leuk, dagelijks leven niet duur, natuur prachtig en we waren echt even lekker weg. We zaten de denken aan een eiland op Griekenland maar ben bang dat je daar snel uitgekeken bent en dat het veel massatoerisme is. Ons budget is incl vlucht/verblijf ongeveer 1500 euro totaal.
Laatst bijgewerkt door welmoedz op 14-07-18 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 15:55

Al eens gekeken om met de (huur) auto Sicilië te verkennen? Of Corsica. Erg leuk om rond te reizen vond ik :)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 15:59

Klinkt als Mallorca!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 16:20

welmoedz schreef:
Iemand nog tips voor ons? Eind augustus willen wij met zn 2en graag 10 dagen weg. Lekker weer vinden we fijn, er moet veel in de omgeving te doen/te zien zijn en af en toe relaxen aan een meer/strand/ zwembad. Mijn leukste korte vakanties heb ik in Macedonië, Montenegro, Kroatië etc. die hoek gehad! Activiteiten waren leuk, dagelijks leven niet duur, natuur prachtig en we waren echt even lekker weg. We zaten de denken aan een eiland op Griekenland maar ben bang dat je daar snel uitgekeken bent en dat het veel massatoerisme is. Ons budget is incl vlucht/verblijf ongeveer 1500 euro totaal.

Op de wat grotere eilanden of vasteland van Griekenland is meer dan genoeg te doen en mooie natuur.
Alleen op sommige plaatsen is het wel heel toeristisch, maar dat is een kwestie van de juiste plaats kiezen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 18:42

In juni was ik in Kos en in september ga ik naar Turkije.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:45

Nog 2,5 wk en dan zit ik in Sri Lanka :=
*\o/*

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:56

Heerlijk topic met al die vakantie voorpret *\o/*

Dit jaar in de winter en lente naar Schiermonnikoog en het Zwarte Woud (Duitsland) geweest.

Eind van deze maand naar Ameland voor enkele dagen. En half augustus dan naar Schotland voor 2,5 week. Zó veel zin in <3 Schotland (rondreis) staat al zo lang op mijn lijstje :)

Verder nog geen concrete plannen voor de rest van het jaar, behalve wintersport eind van het jaar. Waarschijnlijk rond september/oktober nog een leuke stedentrip maar nog geen bestemming. Al zou ik graag weer naar Italië willen, vond ik vorig jaar ook zo mooi.