Bokkers in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Re: Bokkers in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:26

Bij mij kwamen ze een half jaar geleden met een brief dat ik uit 2011 nog zorgtoeslag moest terug betalen. Daar zat ik ook niet op te wachten

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:15

Hoi Bokkers in Engeland :)

Ik lees hier al even mee en nou had ik een vraag.
Ik kan natuurlijk een nieuw topic openen,maar jullie weten mss ook wel het een en ander :D

Aankomend jaar zal ik wss voor het eerst alleen op vakantie gaan.
Nu wil ik altijd nog een keer naar schotland in de buurt van Edinbrugh.

Waar kan je als persoon nou het beste verblijven?
In een vakantiepark/Bungalow?
Of ergens een redelijk goedkoop hotelletje of iets dergelijks?
Of is er mss een bokker die het leuk vind om een weekje gezelschap te hebben :D

Ik wil heel graag de natuur gaan bekijken,wat zijn nou echt de must have's die ik gezien moet hebben?
Afgezien van al die mooie meren waarvan ik er zeker 1 ga bezoeken,maar weet nog niet welke.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen?

Alvast bedankt :)

@Molfre;
Wat erg voor je dat het allemaal zo is gelopen.
Maar zo te lezen/zien heb je een mooi plekje gevonden, vind het er leuk uitzien :j

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:28

Hoi allemaal,

Nog iemand die hier nog niet heeft gereageerd. Ik ben Helene en volgend jaar ga ik een jaartje naar Engeland.

Ik zit nu in mijn laatste jaar van het VWO en volgend jaar ga ik een jaartje naar school, het eerste jaar van de A-Levels doen. Ik weet nog niet waar in Engeland ik terecht kom, de organisatie waarmee ik ga, is opzoek naar een gastfamilie voor me :)

Ik heb er wel onwijs veel zin in!

Er zijn hier zeker geen Bokkers die ervaring hebben met het schoolleven in Engeland?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:42

Niet persoonlijk nee, maar ik heb wel verhalen gehoord van mijn vriend en andere vrienden :D Het klinkt best anders dus ik ben altijd heel nieuwsgierig!

Weet je of je naar een college of sixth form gaat? :) Leuk, een gastfamilie!

Ik moet volgend jaar toch maar naar Londen voor een paspoort :P In m'n ID kaart zit op de een of andere manier een scheur (in het midden, heel gek, maar dat betekent vast dat hij binnenkort doormidden gaat breken). De chip doet het ook niet en ik ga binnen een jaar vast ook wel buiten Europa reizen dus dan kan ik net zo goed een paspoort aanvragen :+ Maar zie er serieus best tegenop om nu toch een vakantiedag op te moeten nemen en naar Londen te moeten, misschien wil m'n vriend mee en dan kunnen we er een dagje uit van maken :')

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 08:13

Eulogy schreef:
Niet persoonlijk nee, maar ik heb wel verhalen gehoord van mijn vriend en andere vrienden :D Het klinkt best anders dus ik ben altijd heel nieuwsgierig!

Weet je of je naar een college of sixth form gaat? :) Leuk, een gastfamilie!

Ik moet volgend jaar toch maar naar Londen voor een paspoort :P In m'n ID kaart zit op de een of andere manier een scheur (in het midden, heel gek, maar dat betekent vast dat hij binnenkort doormidden gaat breken). De chip doet het ook niet en ik ga binnen een jaar vast ook wel buiten Europa reizen dus dan kan ik net zo goed een paspoort aanvragen :+ Maar zie er serieus best tegenop om nu toch een vakantiedag op te moeten nemen en naar Londen te moeten, misschien wil m'n vriend mee en dan kunnen we er een dagje uit van maken :')

Geen idee, maar er zit niet veel verschil tussen, toch? Alleen dat college een aparte school is en dat sixth form bij een middelbare school inzit. Volgens mij heb ik kans op beide, afhankelijk van de locatie waar ik terecht kom :D

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 10:26

nientje en mingming allemaal leuke vooruitzichten.

Nientje: Ik heb vorig jaar wel veel info omtrent schotland gezocht voor een roadtrip. Kan wel eens kijken in mijn map voor je?

Mingming: ik ga volgend jaar (normaal gezien) op internationalisering naar Engeland, maar dat is vooral stage, dus kan je daar ook niet echt bij helpen...

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:09

Nee het is volgens mij geen heel groot verschil inderdaad :)

Nientje, ik heb geen ervaring met Schotland, sorry!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:10

Bumblehorse schreef:
Nientje: Ik heb vorig jaar wel veel info omtrent schotland gezocht voor een roadtrip. Kan wel eens kijken in mijn map voor je?

ja graag, dank je :)

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:53

Leuk, Schotland! Vroeger wel op vakantie geweest, maar kan je zo geen tips geven voor alleen reizen.. Hoor wel graag waar je naartoe bent geweest!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 23:23

Schotland daar heb ik geen ervaring mee maar staat voor deze zomer wel een weekje in de planning, leuk!!

Ik heb net mijn huurcontract toegestuurd gekregen zodat ik 't gelijk kan tekenen op de 18e :) Internet is geregeld, fornuis + oven besteld en wordt de 24e geleverd. Al een heleboel collega's die me dingen hebben aangeboden voor niks zoals een magnetron, stofzuiger, waterkoker, bed (zonder matras) een bestek set etc.

Ik schiet af en toe helemaal vol van alle hulp die ik krijg. Ik moet wat leuks bedenken om mijn collega's te geven als bedankje als dit achter de rug is. Suggesties zijn welkom!

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 12:35

Goed dat het beter gaat Molfre. Had je men PB'tje nog wel gelezen, want heb nooit antwoord gehad?

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:48

Fijn om te horen Molfre!

Wij hebben volgende week een road tripje gepland staan!
We bezoeken iig Newport, Blackwood, Cardiff, Worcester, Oxford, Bath en Bristol. En willen onderweg gewoon kijken wat leuk is en wat we kunnen doen :) Ik hoop op een beetje goed weer.

Iemand van jullie weleens in Castle Combe geweest? Kreeg ik door als tip. Blijkbaar een dorp waar films worden opgenomen en o.a. War Horse? We gaan er volgende week kijken als alles volgens plan verloopt!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 09:46

Nou, een nieuw hoofdstuk in de Molfre soap :+ sorry dat ik t topic zo naar me toe trek af en tow, daar hou ik hierna mee op :+

Ik ben gisterenavond dan toch het huis uit getrapt. Ik had net dr tijd om mn spullen bij elkaar te graaien en ff snel iemand te bellen. Ik ben de komende nachten wel aan t couch hoppen maar t is niet anders. Nog maar heel even. Ik hoop dat ik mn contract nu dinsdag kan tekenen, dan heb ik een eigen dak en dat zou zoooo welkom zijn. Het is zo eng om geen huis te hebben maar t geeft ook op een of andere manier zoveel rust even, dat ik niet meer daar ben.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:12

Molfre schreef:
Nou, een nieuw hoofdstuk in de Molfre soap :+ sorry dat ik t topic zo naar me toe trek af en tow, daar hou ik hierna mee op :+

Ik ben gisterenavond dan toch het huis uit getrapt. Ik had net dr tijd om mn spullen bij elkaar te graaien en ff snel iemand te bellen. Ik ben de komende nachten wel aan t couch hoppen maar t is niet anders. Nog maar heel even. Ik hoop dat ik mn contract nu dinsdag kan tekenen, dan heb ik een eigen dak en dat zou zoooo welkom zijn. Het is zo eng om geen huis te hebben maar t geeft ook op een of andere manier zoveel rust even, dat ik niet meer daar ben.

Dat zijn echt geen grappen!
Hoop ik met je mee dat je dinsdag weer een eigen dak boven je hoofd hebt want dit is echt niet leuk. Sterkte met je situatie.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 21:02

Molfre, hopelijk heb je snel je eigen dak! Dat is altijd het fijnste :)

En je weet dat als je het aanbod nodig hebt dat het altijd blijft gelden ;)

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:43

Molfre hoe gaat het nu?

Van mij ook even een ego-post vanuit Engeland: ik heb een baan! Super leuke kliniek in Pontllanfraith, Wales! Dus ik ben vanaf januari inwoner van Wales ;)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:17

Gefeliciteerd!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 05:49

Gefeliciteerd! :)

Ik heb sinds donderdag de sleutel van ons nieuwe appartement :D Dus eh, nu zit ik echt vast aan Bristol haha, voorlopig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 09:55

Gefeliciteerd Careano en Eugoly.

Hier worden de eerste plannen alweer gesmeed voor komend voorjaar.
Nog even wat zaken bekijken, maar waarschijnlijk wordt het weer Yorkshire Dales (of eigenlijk Niddredale) waarschijnlijk aangevuld met Shires in Cumbria /3

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:40

Top locatie ikke! Wij zijn er in juli geweest en vonden het daar super. Mooie omgeving, aardige mensen, lekker eten en veel te beleven in de omstreken.

Wij gaan in januari naar schotland. De voorpret is al een week of twee begonnen. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:51

nuvel schreef:
Top locatie ikke! Wij zijn er in juli geweest en vonden het daar super. Mooie omgeving, aardige mensen, lekker eten en veel te beleven in de omstreken.

Wij gaan in januari naar schotland. De voorpret is al een week of twee begonnen. :)

Jij bent bij cumbrian heavy horses geweest? Vertel......

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:44

Jep ik heb twee dagen een rit gereden bij hen :) Hebben er niet gelogeerd omdat we daarna verder trokken door de streek. Het is daar prachtig ikke, de paarden zijn erg leuk, Annie en de rest is super aardig en de begeleiding door Robin is top!

Daar heen gaan is echt een aanrader. Verder is cumbria sowieso een prachtige streek. Geen moment spijt gehad. Alleen niet vergeten je eigen rij spullen mee te nemen. Toch hou ik het liever bij een meer sporttype paard. Na twee dagen op een shire leek het wel of ik opgerekte been spieren had :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:04

nuvel schreef:
Jep ik heb twee dagen een rit gereden bij hen :) Hebben er niet gelogeerd omdat we daarna verder trokken door de streek. Het is daar prachtig ikke, de paarden zijn erg leuk, Annie en de rest is super aardig en de begeleiding door Robin is top!

Daar heen gaan is echt een aanrader. Verder is cumbria sowieso een prachtige streek. Geen moment spijt gehad. Alleen niet vergeten je eigen rij spullen mee te nemen. Toch hou ik het liever bij een meer sporttype paard. Na twee dagen op een shire leek het wel of ik opgerekte been spieren had :')

De streek ken ik, daar zijn we al eens geweest en daar willen we dus ook nog eens terug :D
Ik ben CHH enkele jaren geleden op de Equitana tegen gekomen en daar een leuk en goed gesprek mee gehad.

We dubben nog of we een meerdaagse rit meerijden of dat we enkele dagtochten gaan doen.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 15:23

Oooh gefeliciteerd!!

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 11:16

Gefeliciteerd Eulogy en Careano!

Ik ben sinds vrijdag ochtend weer in Hastings. Zijn vrijdag ook nog naar Londen getrokken. Hebben uiteindelijk niet veel gedaan omdat ik echt te moe was om lang te blijven. Was om 1uur opgestaan om dan om 2 uur te vertrekken. Het is uiteindelijk toch 4 uur geworden dat we naar huis gegaan zijn.
Er komen nog veel leuke dagen tegemoet ook :D