Zuidlaardermarkt 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:49

was dat het dwergje dat tegenover de kermis stond? meneer was niet zo'n fijne vent hoorde ik, schijnt ook een vrouw gezegd te hebben haar een klap te verkopen als ze nog een keer kwam kijken.

saraviavia: die op het veld? er waren er twee als het goed is. leuke pony's waren dat.

Cemlys

Re: Zuidlaardermarkt 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:51

Die zal het wel geweest zijn sistar.

Mooi saraviavia. Alles naar een fijn plekje hopelijk

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:52

Ben zelf dus niet geweest maar kreeg dus wel net dit Biertje (hij heet Corona) thuis afgeleverd. Mijn andere welsh moest even wennen :) De bruine komt paar maanden terug van een andere markt en het vosje vandaag dus uit Zuidlaren.
Afbeelding

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:52

sistar schreef:
was dat het dwergje dat tegenover de kermis stond? meneer was niet zo'n fijne vent hoorde ik, schijnt ook een vrouw gezegd te hebben haar een klap te verkopen als ze nog een keer kwam kijken.

saraviavia: die op het veld? er waren er twee als het goed is. leuke pony's waren dat.

Klopt! 2 bonte rijponys!

sistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:55

2 mooie exemplaren toch wel, letsdunit. :j

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:56

SaraViavia schreef:
Wij hadden met meerdere eigenaren samen 13 veulens en 1 Frans paard in de vrachtwagen. Op 1 veulen na is alles verkocht.

Heb nog naar een leuke bonte rijpony met bruin springzadel gekeken (iemand gezien?), maar alle stallen van ons zitten momenteel vol en is n pony voor meisje van 8 dus wil hem wel eerst kunnen proberen. Heb het nummer van de eigenaar, als ie ze niet verkocht heeft gaan we daar langs.

Ja gezien toen hij verkocht is! Leuk beest

kusvoorjou

Ik vond het dit jaar tegen vallen... helder minder paarden... des ondanks wel wat leuke spulletjes voor me paard gekocht voor n lekker Prijsje!

Anoniem

safina schreef:
[naam] schreef:
Ja, volgens mij had 1 van de dwergjes een dekentje op met felgroene/gele bies en singeltjes.

Dan heb ik die op Twitter voorbij zien komen, denk ik. Deze? http://t.co/i2PzkWHdgx
Ja, dit was er 1 van. :j
Sneu...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:57

Toen we trouwens net de markt opliepen kwam ons een meisje met paard voorbij, loopt er een snotjoch achter die het arme beest een klap op z'n kont geeft met een steel van een vork. Beest schrok zich wilt en ging zelfs even tegen de grond.

Die had van mij toch zo'n rotschop terug gekregen.. Toen ze zei dat ie moest oprotten stons ie ook nog even te pronken over hoe goed hij dat wel niet had gedaan.. :r

SaraViavia

Cemlys schreef:
Die zal het wel geweest zijn sistar.

Mooi saraviavia. Alles naar een fijn plekje hopelijk

Van de Welsh veulens durf ik het niet te zeggen, 12 veulens naar ongeveer 7-8 verschillende eigenaren..
Het Frans trekpaard had ik meer zorgen over, er zit nogal wat vlees aan die paarden. Maar ik stond hem midden op de markt z'n staart uit te pluizen en manen te kammen,waardoor er meteen iemand naar me toe kwam. Paard verkocht en die gaat het goed krijgen :) (Huifkar tochten in zuid Duitsland)

Froukje
Forever young

Letsdunit schreef:
Ben zelf dus niet geweest maar kreeg dus wel net dit Biertje (hij heet Corona) thuis afgeleverd. Mijn andere welsh moest even wennen :) De bruine komt paar maanden terug van een andere markt en het vosje vandaag dus uit Zuidlaren.
[ Afbeelding ]

Wauw! Die is gaaf!

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:59

mikky19 schreef:
SaraViavia schreef:
Wij hadden met meerdere eigenaren samen 13 veulens en 1 Frans paard in de vrachtwagen. Op 1 veulen na is alles verkocht.

Heb nog naar een leuke bonte rijpony met bruin springzadel gekeken (iemand gezien?), maar alle stallen van ons zitten momenteel vol en is n pony voor meisje van 8 dus wil hem wel eerst kunnen proberen. Heb het nummer van de eigenaar, als ie ze niet verkocht heeft gaan we daar langs.

Ja gezien toen hij verkocht is! Leuk beest

Ah welke?

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:01

SaraViavia schreef:

Ja gezien toen hij verkocht is! Leuk beest[/quote]

Ah welke?[/quote]

De bonte rijpony met bruin springzadel!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:01

Letsdunit schreef:
[ Afbeelding ]

Ah die heb ik wel zien staan en nog bekeken ook

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:02

Mikky19: ohhh balen is ie verkocht?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:03

ik had nog een handelaar die door z'n haf omgelopen werd omdat iemand vlak achter het dier z'n paraplu hard opende .
had gewoon meelij met de man (die er een soort geintje van heeft gemaakt) en natuurlijk de pony die geschrokken was .

die bonte ook nog gezien (ook dat er meiden op zaten )

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:07

Cemlys schreef:
Letsdunit schreef:
[ Afbeelding ]

Ah die heb ik wel zien staan en nog bekeken ook

Oh leuk ! Ben niet thuis in de welshjes, vind hm leuk en we zullen wel zien hoe hij er over 3 jaar uit ziet.

sistar

heb ook een heleboel mensen gezien die paardjes gingen pesten die vast stonden... ook jonge meisjes die een veulen aan het halster trokken. veulen was nog niet eens echt mak.

zelf was ik helemaal weg van 2 welshjes op het veld, weet iemand of deze verkocht zijn? helaas heb ik zelf geen ruimte, maar ben toch wel benieuwd. er was 's ochtends zoveel interesse voor ze.

Afbeelding

Froukje
Forever young

Oh ja, toen we bij de ehbo post stonden kwam er een mannetje(80+) binnen die een schop had gehad. Dat was wel sneu, zo'n leuke dag in 1 klap verpest..

En vlak voor de parkeerplaatsen van de PBH was ook een oudje onderuit gegaan, knieën en gezicht helemaal kapot..

De ehbo post had het er maar druk mee.

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:11

sistar schreef:
heb ook een heleboel mensen gezien die paardjes gingen pesten die vast stonden... ook jonge meisjes die een veulen aan het halster trokken. veulen was nog niet eens echt mak.

zelf was ik helemaal weg van 2 welshjes op het veld, weet iemand of deze verkocht zijn? helaas heb ik zelf geen ruimte, maar ben toch wel benieuwd. er was 's ochtends zoveel interesse voor ze.

[ Afbeelding ]

Deze zijn niet verkocht!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:12

sistar schreef:

[ Afbeelding ]

Wauw vooral die rechter is leuk :+:

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:13

Wie nog fotos heeft van de markt gooi het er in! Wie weet zien mensen zichzelf nog..

Stond zelf naast een man die knock out geslagen werd door een friese hengst. Hij viel naar achter tussen ons trekpaard en een groep shetten. Trekpaard bleef rustig maar wel snel weg gezet en wonderbaarlijk genoeg dat die shets ook niet begonnen te poffen. Meneer heeft er aantal minuten doodstil gelegen, dacht echt even dat t niet goed ging maar ehbo kwam snel..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:13

Welke waren deze 2 vosjes suggie, ken je ze?

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:17

sistar schreef:

Diegene aan wie hij klap zou verkopen was ik dus.....tja moet je maar geen pony met dwerggroei meenemen op de markt dan vraag je om negstieve aandacht..... Ben naar de politie gegaan en daar aangegeven...

SteffiiY

Re: Zuidlaardermarkt 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:18

Heel goed Sandorra!