Werken in het buitenland 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Re: Werken in het buitenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:22

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 05:40

Nou, ik ben alweer 2 dagen geleden op mijn bestemming (reining breeding farm in Langley, Canada) aangekomen en het ziet er naar uit dat ik hier wel zal blijven (tot mijn visum verlopen is, dat is).

Het is hier echt super. Prachtige ranch, magnifieke paarden, geweldig aardige eigenares en toffe collega(s). Wel hard werken en daar moet ik vooral lichamelijk aan wennen (echt overal spierpijn :o en mijn voetjes zien zwaar af), maar dat went uiteindelijk wel. Ik neem de ongemakken er graag bij, want ik heb mooie vooruitzichten als ik dat allemaal zo hoor :D Kijk er al helemaal naar uit! We zien wel hoe het loopt, is nog maar het begin hè. Maar ik heb alvast goede moed :)

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:34

tweety_be schreef:
Nou, ik ben alweer 2 dagen geleden op mijn bestemming (reining breeding farm in Langley, Canada) aangekomen en het ziet er naar uit dat ik hier wel zal blijven (tot mijn visum verlopen is, dat is).

Het is hier echt super. Prachtige ranch, magnifieke paarden, geweldig aardige eigenares en toffe collega(s). Wel hard werken en daar moet ik vooral lichamelijk aan wennen (echt overal spierpijn :o en mijn voetjes zien zwaar af), maar dat went uiteindelijk wel. Ik neem de ongemakken er graag bij, want ik heb mooie vooruitzichten als ik dat allemaal zo hoor :D Kijk er al helemaal naar uit! We zien wel hoe het loopt, is nog maar het begin hè. Maar ik heb alvast goede moed :)

Super dat het nu al zo goed bevalt!! Wel blijven posten hier eh, ben wel een beetje jaloers op je ranch in Canada, dus lees héél graag mee ;)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:34

Nog 2 dagen... het moment van stress is aangebroken...

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:54

tweety_be schreef:

Wat fijn, de eerste indruk zegt toch meestal wel veel hoor!
Je lichaam went snel aan dat fysieke werk!
Weet je ook al of je mag gaan rijden enzo?

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:48

koffer is ingepakt. Alleen nog even mijn handbagage tas de laatste dingen in doen.
Vannacht richting Schiphol *\%/* *\%/* *\%/* *\o/* *\o/* *\o/*
Zal nog eventjes een blog aanmaken.
Ik hoop dat de wifi een beetje goed is daar, dan kan ik nog even bijlezen :D
Eerst maar eventjes slapen

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:52

Roomz@ Oooh, veel plezier! Geniet ervan!

TweetyBe@
Jij gaat sowieso een top tijd beleven, Canada is gewoon een prachtig mooi land met veel mooie mensen.. Ik mis het nog elke dag! Zodra ik de kans krijg ga ik waarschijnlijk emigreren, nu ouders langzaam aan het overtuigen dat ze een keer mee moeten en dan zelf moeten beslissen.. ;)

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 20:54

Roomz schreef:
koffer is ingepakt. Alleen nog even mijn handbagage tas de laatste dingen in doen.
Vannacht richting Schiphol *\%/* *\%/* *\%/* *\o/* *\o/* *\o/*
Zal nog eventjes een blog aanmaken.
Ik hoop dat de wifi een beetje goed is daar, dan kan ik nog even bijlezen :D
Eerst maar eventjes slapen

Spannnend! :D Heel veel plezier! Maar dat gaat vast goed komen!

TweetyBe@ Klinkt super goed! Heel leuk! :D

Cindeeh@ Spannnend! :D

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:16

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:49

Er zitten vast ook bokkers in dit topic met lenzen. Hoe hebben jullie dat geregeld eigenlijk? Nemen jullie een half jaar voorraad aan lenzen vloeistof mee? Want dat is best een gewicht bij elkaar. De lenzen zelf (ik heb een half jaar pakket altijd) nemen natuurlijk geen ruimte in. Nu heb ik sensitive vloeistof, dat echt het beste werkt, en toch een beetje huiverend bent om over te stappen naar een andere..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:50

Ik ben met de auto naar Engeland gegaan dus had plek genoeg. Nouja, genoeg, het paste :P

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 00:54

Grappig, kom dit topic nu pas tegen. Ik vertrek donderdag naar zuid Spanje om te gaan werken op een paarden ranch voor een paar maanden. :)

www.holidayinspain.waarbenjij.nu

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:17

@Kim_Evendi, ik heb een blog waar ik meer uitgebreid op post http://carmengoesinternational.reislogger.nl/ momenteel zijn alle dagenbeetje hetzelfde en foto's heb ik nog niet gepost, maar daar komt vast nog wel verandering in ;)

@ Cindeeh, waar ga je naartoe? Stress ken ik, had er echt enorm last van ^^ Maar bleek uiteindelijk voor niks nodig ;)

@ myrt3, eerste indruk was zeer goed en het lijkt nog steeds goed te gaan hier. Heb gisteren mijn eerste reining les gehad :D Dus ja, rijden doe ik hier zeker ;) Verder staat de eigenares erop dat we de trainingen bijwonen. Even het werk laten liggen om te kijken hoe ze de paarden rijdt. Erg boeiend hoor! Verder staan er nog een aantal toffe activiteiten op de planning. Zodra die meer vorm krijgen, deel ik ze wel mee. Maar eerst nog een heel erg drukke week voor de boeg met veel schoonmaakklusjes. Ik geef dus echt alles wat ik heb hier, maar krijg er ook veel voor terug. Onze hulp wordt echt geapprecieerd, we zijn niet zomaar 'stalhulp', maar echt deel van een team. Ben echt blij dat ik hier terecht ben gekomen! Hopelijk blijft het zo lekker gaan. Lichamelijk gaat het me alvast beter af (amper nog spierpijn, maar wel nog pijnlijke voetjes), dus dat komt wel in orde denk ik zo.
Waar ga jij nou weer naartoe? Heb echt moeite om iedereen zo bij te houden:o haha. Sorry! Kan je niet helpen met wat betreft je lenzenvloeistof, hopelijk vind je een oplossing. Heb 2 koffers mee naar Canada omdat het echt niet in een backpack paste, en nog mis ik bepaalde spullen (en lijken andere overbodig :o), ben dus echt geen goede inpakker haha.

@ Roomz, spannend! Deel gerust je blog :D Als ik eens wat meer tijd heb, neem ik die graag eens door.

@ ZusJacobs, ja ik ben al helemaal in love met Canada en heb amper iets gezien van het land. Mocht ik de kans krijgen om hier te blijven, dan denk ik niet dat ik lang moet nadenken.

@ kehdra, geen makkelijke situatie ivm die bankzaken, hopelijk vind je een oplossing!

@ Giolli, gaaf op een ranch in Zuid-Spanje! Tof dat je ook een blog gaat bijhouden. Zodra ik eens wat meer tijd heb, ga ik deze zeker eens doornemen!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:19

Wat zijn jullie trouwens van plan na jullie reis? Ik zit er aan te denken om op yardandgroom te kijken voor een nieuwe. :') Goh, zou het verslavend zijn... Alleen de voorpret al.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:24

Zo mijn koffers zijn ingepakt, de tassen staan klaar(veel te veel natuurlijk)

En ik ben er semi klaar voor.

Wat houd ik toch van spanning :')

Om 14.50 gaat de bus en om 04.20 kom ik aan in Lwowek, waar ik opgehaald wordt.
Tegen de busreis zie ik op, maar daarna is het genieten.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:24

Tweety_be : Ik ga naar Polen. Tinkerstoeterij Jaskolka. :-)

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:25

Giolli schreef:
Wat zijn jullie trouwens van plan na jullie reis? Ik zit er aan te denken om op yardandgroom te kijken voor een nieuwe. :') Goh, zou het verslavend zijn... Alleen de voorpret al.

Na het reizen? Naar de uni :') weg vrijheid, weg kans om te reizen en hellooow studentenleven voor ten minste 5 jaar.
Hoewel ik in de zomermaanden als het kan best nog eens 2 maandjes naar het buitenland wil, of een maand hier en een maand daar...
Haha ik wil te veel en heb gewoon veel te weinig tijd :)) misschien als ik afgestudeerd ben maar voor langere tijd weg :j

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:22

Ik zit in de bus naar mijn bestemming :-)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:34

Oeh.. Spannend!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:21

Spannend! Succes!

@Myrth3; ik nam iets van 2 flessen mee, en 3 kleintjes. Reisformaat.
Mijn ouders kwamen halverwege op bezoek en namen een extra voorraadje mee.

Toevallig verkoopt Target hier mijn lenzenvloeistof wat ook wel handig is!

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:35

Myrthe, ik neem een fles mee en de rest koop ik daar. Maar dat ligt er aan waar je zit natuurlijk. Misschien dat je ouders je wat na kunnen sturen?

Cindeeh, veel plezier! En veilige reis!

Giolli, na de eerste keer ben ik gaan werken om te sparen voor een langere reis. Dat sparen schoot niet zo op dat ik tussendoor weer twee maanden weg ga. Verslavend is het zeker!
Tof, Spanje lijkt me ook erg gaaf!

Leuk om (stukjes) van jullie blogs te lezen! Ik heb vorig jaar wel dingen bijgehouden maar niet op een blog. Gewoon in een bestandje en dat naar een select groepje mensen gestuurd. :)

Fijn Carmen, dat het zo goed gaat in Canada, toch de nodige stress gehad van te voren.. :)

Bij mij is ook zo goed als alles ingepakt. Twee tassen met boodschappen voor de mensen daar haha. Zo nog even met vader en vriendje terassen en wat eten. Dan paardje doen en dan is het tijd om te slapen. Morgen vroeg op en dan begin ik aan mijn 900km autotocht.. Gek idee om morgen avond weer in de caravan te slapen.. Ik heb er zin in!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:40

Inmiddels aangekomen op bestemming :-)

Ik kende het al, dus dat scheelt al.
Net al gereden, maar na de lange tocht met de bus vind ik het wel goed. Hoef nog niets vandaag, dus lekker relaxen in mijn caravan nu.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:10

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:19

Leuk Cindeeh! Hoe lang was de reis? En begin je morgen of krijg je een dag om te acclimatiseren?

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:35

Cindeeh schreef:

Leuk! Wel een zware reis gehad zo te horen.
Heel herkenbaar, wat je schrijft over dat het zo vroeg licht wordt, dat heb ik hier ook, ik zit nog net iets noordoostelijker dan jij, maar vind het zo'n gek idee :))

Vandaag is er een veulen geboren bij ons op stal. Ik ging 's ochtends de merries voeren in het weiland, maar ik miste ongeveer de helft van de kudde, dus ik op zoek...half uur later had ik de rest van de kudde gevonden (zo groot is hun land, en nog licht glooiend ook, dus je hebt totaal geen overzicht haha) en wat ligt daar in het gras, in de mist? Een klein propje paard! Ik moest echt 3x kijken, maar ik zag het goed. Een prachtig zwart hengstje met vier witte voetjes <3
Ik had echt een OMG OMG OMG moment, heb 5 minuten alleen maar staan kijken, niet wetend wat ik nou het beste kon doen, ben toen maar zo snel mogelijk naar stal/huis terug gegaan om de eigenaresse te waarschuwen.
De Akhal Teke stud waar ik werk heeft er dus een nieuw lid bij, een prachtig smokey black hengsteveulen. Totaal niet mijn smaak qua type paard, maar wat is hij ongelofelijk schattig.

Het grappige was dat de merrie dit ieder jaar doet: ze vertoont geen enkel teken dat ze gaat bevallen, en een aantal uur later staat er een veulen aan de voet. De eigenaren zijn beide DA, dus weten gelukkig echt wel wat ze doen, maar die merrie verrast ze iedere keer weer! Gisteravond laat, rond een uur of 12 hebben ze haar nog gecheckt 8)7