Nog meer Zweden fans?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fangio

Re: Nog meer Zweden fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:11

Worden jullie opgehaald of hoe doen jullie het verdere stuk? Daar hangt het een beetje van af denk ik.
Al is Stockholm ook echt wel een leuke stad om een avondje in te verblijven hoor. Wel een beetje opletten wat je doet, serieus de enige stad waar ik al eens 200 euro ben kwijtgeweest op een avondje (parkeren + eten + entree club + drinken) oops :+

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:13

Dat weten we nog niet.. We kunnen een auto huren maar is erg duur.. Anders weet ik het eigenlijk ook niet want de vrouw waar we heen gaan heeft maar een auto voor 2 personen hahah

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:16

Nouja, auto huren, dan lijkt het me handig om te checken of je die 's avonds laat nog kan ophalen en anders natuurlijk of die vrouw zin heeft om jullie op te halen. =P Ik weet niet met hoeveel jullie zijn? Anders kan je misschien nog iets regelen dat zij tijdelijk een andere auto leent van iemand ofzo? Want om daar nou een auto te huren en die vervolgens nauwelijks te gebruiken is ook een duur grapje lijkt me...

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:39

Auto huren doen we alleen als dit vergoed word.. Ze wil ons wel ophalen maar heel alleen maar een auto voor 2 personen en wij zijn al met zijn 3en. Ze woont in the middle of nowhere dus denk niet dat ze zo makkelijk een auto van iemand kan lenen..

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 07:59

Het is hier nu 3/4 graden, faros staat onder een 0 grams nu en arie en dino hebben niks op, alleen als het regent een 0 grams. Toen het -17 was had ik arie en dino een 0 grams en faros een 100 grams en was droog. Wij waren toen naar ullared en had er echt spijt van dat ik bij arie en dino dekens had omgedaan want het was echt heerlijk weer en die dekens waren overbodig.. Maargoed niks aan te doen, geef mij maar gwn -15 met een dik pak sneeuw :D

Denk dat zonder overnachten toch wel fijner is..
Kan je niet gewoon in de achterbak zitten? Haha. Weet niet hoe het daar is maar je komt geen hond tegen..

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 09:10

Om 10 uur s'avonds een uur in een kofferbak met 2 mensen en allemaal koffers lijkt mij niet echt erg ideaal.. Maar ik wacht haar reactie even af en dan kijk ik wel overnachten zou ik ook wel oke vinden..

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:06

Zouden jullie er niet een paar daagjes Stockholm van kunnen maken?Kun je daar ook nog even rondhobbelen, het is een hele toffe stad :D

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:15

Kent iemand het sunne waterpark?
Ligt in sunne. Haha.
En misschien het ski tunnel torsby?
Allemaal omgeving Ransäter / Munkfors

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:11

Oow een uur is idd wel wat ver haha

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:42

DieL_Zor schreef:
Zouden jullie er niet een paar daagjes Stockholm van kunnen maken?Kun je daar ook nog even rondhobbelen, het is een hele toffe stad :D

Nee dat is geen optie want word dan niet vergoed ;)

Mimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:16

Michelle_96: misschien heb je iets aan deze link: http://www.rent-a-wreck.se
daar vallen de prijzen (met name voor huren voor lange periode) wel mee en zo in het noorden kun je eigenlijk niet zonder eigen vervoer......

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:23

zo ik zit gezellig op landvetter vertraagde vlucht natuurlijk :') ik moet morgen gewoon werken dus hoop dat ik nog een beetje bestijds thuis ben haha

hier ligt ook sneeuw, in de stad zelf niet maar zodra je naar buiten bent wel :)

iedereen die ook binnenkort gaat veel plezier & Diel heb de groetjes gedaan :D mensen keken me wel gek aan :+

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:51

Mimo schreef:
Michelle_96: misschien heb je iets aan deze link: http://www.rent-a-wreck.se
daar vallen de prijzen (met name voor huren voor lange periode) wel mee en zo in het noorden kun je eigenlijk niet zonder eigen vervoer......

Dankje voor de site, alleen is er geen ophaal plaats bij ons in de buurt! We gaan nu voor de eerste 2/3 weken zonder auto en dan halen we een auto op in Gallivere..

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:28

En Kirri, op tijd thuis geraakt?
@ Michelle, dat is een beetje het probleem zo ver noordelijk, er is vrij weinig :+ Fijnste vond ik ook altijd om er met m'n eigen auto heen te gaan. Al ben ik er ook een keer met een busreis en de trein heengegaan, maar dan zit je dus eigenlijk meteen vast in de plek waar je afstapt :+

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:39

Michelle_96 schreef:
Toch besloten ook ivm met rijervaring om met vliegtuig te gaan! We vliegen van schiphol naar stockholm daar een tussenstop en dan door naar gallivare.. Alleen hebben we de keus daar s'avonds op 10 uur aan te komen of s'morgen om 12 uur, wat is het slimst bij de 2de optie moeten we overnachten in stockholm..

Ik heb voor de tweede optie gekozen. Kom om 20:55 aan op Stockholm Arlanda en slaap dan in hotel op de luchthaven. En dan de volgende ochtend de vlucht van 9:15 naar Gällivare (GEV) (die overigens een tussenlanding heeft, maar dan kan je gewoon blijven zitten). Wanneer vliegen jullie?

Ik wil zelf zsm een auto gaan kopen. Rent-A-Wreck is fantastisch, maar helaas te ver weg. Andere verhuurbedrijven zijn er wel, maar niet goedkoop.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:03

kirri schreef:
...iedereen die ook binnenkort gaat veel plezier & Diel heb de groetjes gedaan :D mensen keken me wel gek aan :+

_O- je bent een held! Tack hahaha. Ondertussen alweer in Nederland aanbeland?

Hmm lastige situatie Michelle. Ik denk dat ik ook voor de tweede optie zou gaan. Heb je iets meer speling ook met vertraging enzo, dat is 's avonds natuurlijk helemaal vervelend als je ook nog een stuk met de auto moet.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:07

Hier ook een! *komt even binnenvallen* :#

Ik heb een Zweedse vriend en reis daar zo'n 2x per maand heen voor een lang weekend. Ene keer wat vaker dan de andere, vooral nu met de winter komt hij wat vaker hier heen :))

Zal eens een beetje bijlezen hier :9k

Oh en gelijk een vraag.. Weet iemand goed materiaal om de taal te leren?
Ik weet ondertussen aardig wat woorden, maar grammatica en zinsopbouw.. Ik word wel erg vaak uitgelachen _O- _O-

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:49

Fangio schreef:
En Kirri, op tijd thuis geraakt?
@ Michelle, dat is een beetje het probleem zo ver noordelijk, er is vrij weinig :+ Fijnste vond ik ook altijd om er met m'n eigen auto heen te gaan. Al ben ik er ook een keer met een busreis en de trein heengegaan, maar dan zit je dus eigenlijk meteen vast in de plek waar je afstapt :+

Helaas is dat voor ons geen optie..

gabyfedde schreef:
Michelle_96 schreef:
Toch besloten ook ivm met rijervaring om met vliegtuig te gaan! We vliegen van schiphol naar stockholm daar een tussenstop en dan door naar gallivare.. Alleen hebben we de keus daar s'avonds op 10 uur aan te komen of s'morgen om 12 uur, wat is het slimst bij de 2de optie moeten we overnachten in stockholm..

Ik heb voor de tweede optie gekozen. Kom om 20:55 aan op Stockholm Arlanda en slaap dan in hotel op de luchthaven. En dan de volgende ochtend de vlucht van 9:15 naar Gällivare (GEV) (die overigens een tussenlanding heeft, maar dan kan je gewoon blijven zitten). Wanneer vliegen jullie?

Ik wil zelf zsm een auto gaan kopen. Rent-A-Wreck is fantastisch, maar helaas te ver weg. Andere verhuurbedrijven zijn er wel, maar niet goedkoop.

We hebben nu ook besloten voor optie 2 te gaan :) Wij vliegen 4 mei.. Waar en wanneer ga jij heen dan? Wij hopen dat de goedkoopste auto daar in de buurt vergoed word. We huren dan de eerste 2/3 weken geen auto want dan vermaken we ons nog wel in de omgeving maar daarna is een auto wel leuk om wat uitstapjes te doen enzo!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:02

Ik stem voor een Bokt-Meeting in Gällivare dan!

Ik vertrek over 2 weken (2 februari, kom 3 februari aan in Gällivare). Ik ga in Gällivare wonen en werken, zie mijn onderschrift.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:05

gabyfedde schreef:
Ik stem voor een Bokt-Meeting in Gällivare dan!

Ik vertrek over 2 weken (2 februari, kom 3 februari aan in Gällivare). Ik ga in Gällivare wonen en werken, zie mijn onderschrift.

Hahaha goed idee! Mijn 2 klasgenoten en ik zijn er van 4 mei tot 17 juni :)
Lijkt me wel leuk om te horen of je nog leuke dingen weet om te doen voor ons 3 meiden van 18,19 en 21 :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:21

Michelle_96 schreef:
Lijkt me wel leuk om te horen of je nog leuke dingen weet om te doen voor ons 3 meiden van 18,19 en 21 :)

Stel me die vraag nog een keer over een paar weken, ik zou het nu nog niet weten.. :D

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:26

Bokt is going international *\o/* :+

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:37

gabyfedde schreef:
Michelle_96 schreef:

Stel me die vraag nog een keer over een paar weken, ik zou het nu nog niet weten.. :D

Haha dat was mijn bedoeling ook, als je er wat langer woont en hopelijk voor jou ook al wat meer hebt gezien ;) We gaan in mei dus dat duurt nog even! :D

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:41

myra mijn moeder doet een cursus via studieplan, misschien ook wat voor jou, zijn natuurlijk nog veel meer cusussen neem ik aan.

wel toevallig dat jullie allebij daarheen gaan trouwens. ooit wil ik ook een keer naar lapland, lijkt me zoooo gaaf! en ik wil een keer beren zien haha.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:52

Ik heb ook via studieplan gedaan hier in NL, vond het best een oke cursus. Moet zeggen dat het ook de enige die ik geprobeerd heb, dus niet echt vergelijkingsmateriaal, maar kon aardig uit de voeten in het Zweeds.

Edit: en ze hebben wel regelmatig eens aanbiedingen op hun cursussen, waardoor ze iets minder achterlijk duur zijn. Ook een van de redenen waarom ik voor studieplan heb gekozen =P