Wat een update! Veel leuke en misschien minder leuke dingen. Je hebt het in ieder geval naar je zin en je hebt een inkomen (ook niet onbelangrijk). Heerlijk!
Dank je wel voor de uitgebreide update. Ik word altijd zo blij van jouw verhalen, je hebt je plek geloof ik helemaal gevonden in Ierland. Het zal op de nieuwe stal vast ook leuk worden, al is het altijd moeilijk om het oude vertrouwde los te laten. Ik blijf wachten op nieuwe updates
Wat gaaf! Heb je hele topic doorgelezen, en blijf je zeker volgen
ArGieVai
Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-14 21:26
Zo. Even een snelle update, heb alleen mobiel internet momenteel dus internet is niet al te snel... Ben inmiddels alweer bijna een week op de nieuwe plek, en nog veel te regelen hier maar voel me al zo enorm thuis!
Pandora, ik heb nog een foto van Pan, die zal ik je van de week even PB'en! Zijn lichtelijk mislukte foto's maar madam is ook nogal.. Druk... als er eten in het spel is.
Zo maar goed, update. Ik woon nu in Ratoath, in een enorm mooi housing estate, waar ik een kamer huur bij een knettergekke vrouw die me gelijk al mee heeft genomen naar de pub, aankomende vrijdag mee neemt naar Dublin en me uitgenodigd heeft om mee te komen naar Budapest in December. Ze is echt enorm gezellig en voel me hier dan ook gelijk al super thuis. Word elke ochtend ergens tussen 8 en 9 opgehaald (licht er aan wie me komt halen, Tom en mijn baas zijn altijd laat, John altijd vroeg) en dan dus aan het werk.
De nieuwe stal is een stuk moderner (stapmolen, super nette en mooie stallen, wasplaatsen e.d.) en een stuk kleiner, maar meer paarden te rijden. Mijn dag ziet er ongeveer als volgt uit:
Ik kom dus ergens tussen 8 en 9 aan, en dan kijk ik even rond wat Holly al heeft gedaan en wat niet. Meestal begin ik met water geven aan de paarden die de electrische waterbak niet begrijpen, stalbandages afhalen bij de 3 paarden die dat om hebben en deze weer netjes oprollen en opruimen, en we hebben 4 back-on-track dekens die alle paarden een aantal uur per dag opkrijgen, die leg ik dan bij de eerste 4 erop. Daarna licht het een beetje aan het weer of er paarden naar buiten gaan ja of nee, er is niet zo heel veel weiland dus daar moet een beetje op gelet worden... Zo ja dan is het denkens wisselen en bandages om en naar buiten, zo nee dan begin ik met mijn "lijst" aan paarden die ik te rijden heb.
We hebben een memobord in de stal hangen waar Stace (mijn baas) opschrijft wat er gereden moet worden door wie, welke paarden aan de hand gewandeld worden, welke paarden op het land gaan en dat soort dingen. Meestal zijn Tom en ik de enige die rijden, Tom heeft er alleen een aantal in de ochtend te doen en ik ben meestal de hele dag bezig. Heerlijk dus!
Maar goed, ik rij nu zo ongeveer 6 paarden per dag, misschien nog 1 of 2 aan de hand wandelen, en that's it. Na het rijden worden de benen altijd gewassen en worden de paarden net zo lang gepoetst tot alle zweet maar ook alle afdrukken van het tuig weg zijn, kost dus best veel tijd! Voor lunch rij ik er meestal 3 en dan na lunch nog 3, daarna nog even alle hoofdstellen schoonmaken, water bijvullen en helpen met voeren en dan ben ik klaar met mijn dag!
En wat een heerlijke paarden zijn er te rijden... Wel heel anders, van de racepaarden ineens naar de springers, maar ook heel leuk! Favoriet tot nu toe is denk ik Texas, hij is een donkerbruine ruin van geloof ik 7, een Diamant de Semilly x Quidam de revel. Maar, de hengsten zijn ook echt heel erg gaaf, heb nu 2 van de hengsten gereden en kan stiekem niet wachten tot ik een keer op Cazador kan, wat een gaaf dier is dat! We hebben momenteel 4 hengsten waarvan er 3 goedgekeurd zijn. Als jullie een aantal van de paarden willen zien springen, zoek dan op youtube naar mrDanWalsh, dat is het kanaal van mijn baas en staan best veel van de paarden op!
Voor de rest niks bijzonders eigenlijk, veel te regelen zoals WiFi, bankaccount (eindelijk) en wil hier toch echt eens rondkijken wat er allemaal te doen is gezien ik ongeveer 20 min van Dublin vandaan zit met de bus!
Knappe Texas
Joey, echt een comediant, want een enorme grappenmaker is dit!
Camillo VDL, 1 van de hengsten, hij is een Nederlander, heeft als 5 jarige Lanaken gewonnen, en is goedgekeurd hier in Ierland. En wat een ongelovelijk lief dier is het! Wel echt hengst, maar super welgemanierd! En mega fijn te rijden
Cazador, ook goedgekeurd, geloof dat hij uit Mexico komt. Ik heb werkelijkwaar nog nooit zo'n welgemanierde en knuffelige hengst meegemaakt als Caz, hebben al twee keer deze week gehad dat zijn staldeur perongeluk open was gebleven (lastige deur) en hij blijft gewoon rustig in zijn stal staan een beetje naar buiten kijken.
De stal binnen, hebben ook nog een stuk of 8 stallen buiten waarvan er nu 5 bezet zijn maar heb daar nog geen foto van kunnen maken.
Wauw Stef wat een veranderingen, gaaf! En zo te lezen ben je helemaal op je plek, fijn joh Ik ben wel heel benieuwd ook hoe het met lieve Maan is, lukt dat een beetje met de verkoop zo vanuit daar?
Top ook dat je nieuwe appartementen bij zo'n gezellig iemand is
Net alles gelezen, had je topic nog niet eerder voorbij zien komen. Maar wat een ontzettend gave tijd heb je gehad en wat een ontzettend gave tijd ga je tegemoet. Heel veel plezier daar. Je schrijft trouwens heel erg leuk
Helemaal toppie dat het zo goed bevalt op je nieuwe stekje ! Je dag lijkt wel goed gevuld met alleen maar leuk werk * Is nu weer een tikkeltje jaloers * En altijd fijn, zo'n gekke buuf die je overal mee naartoe sleept, kwestie van de integratie gemakkelijk te laten verlopen
Thanks voor de foto van Pan die ik nog ga krijgen ! Niet vergeten hoor....