USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 00:02

Ze houden altijd rekening met mensen die een overstap hebben. Als het bij de douane erg druk is wordt er meestal een speciale rij geopend voor mensen met een overstap zodat die er sneller doorheen kunnen. Twee uur moet voldoende zijn.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 06:16

Aangeven dat je moet overstappen zorgt er lang niet altijd voor dat je als eerste van boord mag, maar als je vooraan zit ben je sowieso snel van boord. Twee uur is soms krap, omdat je bij een overstap van het buitenland inderdaad zelf je koffers opnieuw moet inchecken en immigrations verschrikkelijk lang kan duren afhankelijk van hoeveel andere vluchten net voor die van jou aangekomen zijn.

Ik denk dat je het wel haalt hoor en als je alles als 1 ticket geboekt hebt moeten zij er voor zorgen dat je alsnog op je bestemming aankomt. Toen ik een keer mijn aansluiting miste omdat immigrations heel lang duurde mocht ik bijvoorbeeld zo op de volgende vlucht mee. Je moet je dan even melden aan de balie van je luchtvaartmaatschappij en zij regelen de rest. Dus geen reden om je zorgen te maken ... gewoon genieten en grote kans dat je je aansluiting makkelijk haalt.

PS. Fort Lauderdale is leuk! En lekker 75 graden, terwijl het thuis sneeuwt met een gevoelstermperatuur van -2 brrr! Morgen alweer laatste dagje. ;(

Voor de liefhebber nog een live verslag (in het Engels): Florida 2014.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 06:58

O, zit je er nu, Guinevere? Heel veel plezier nog +:)+
Ik hoor graag je tips als je terug bent en ga ook nog even je verslag lezen.

O, na je verslag gelezen te hebben, baal ik toch echt wel dat ik niet die € 150,- extra heb uitgegeven voor jullie accommodatie, klinkt super, Guine.
Heb helaas een non-refundable deal afgesloten dus kan ook niet meer annuleren.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 07:37

En daarnaast wisselen vliegmaatschappijen vaak nog met vluchttijden.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:36

Ik vind 2 uur toch wel aan de krappe kant als je alles moet uitchecken en weer inchecken... Toen ik een jaar in de VS ging wonen in 2003/2004 heb ik mijn aansluiting op de binnenlandse vlucht niet gehaald. Ik moest toen overstappen in Seattle en dat duurde gewoon heel erg lang. Maar wie weet gaat t op andere vliegvelden sneller?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:31

Uitchecken en inchecken is ook niet mogelijk, maar wel genoeg voor een overstap. Standaard staat er voor alle vliegvelden een overstaptijd van 45 min., uitzonderingen als vakantieperiode/piekmomenten daargelaten. Als jij aangeeft dat jij een korte overstap hebt, mag je meestal eerder het vliegtuig uit. Als je daarna bij de douane hetzelfde zegt, mag je meestal daar ook voor. Maar van het vliegveld afgaan zou ik nooit doen.

Lekker Guineverre, ik vlieg maandag en hoop op goede temperaturen

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:37

Ik had op Houston ook een overstap van krap 2 uur, maar ik was met een uurtje door immigrations heen (terwijl ik ook nog moest zoeken waar ik heen moest en ook nog in de verkeerde rij stond, onze duurde het langst :') ), koffer ging automatisch naar m'n volgende bestemming (dat doen ze tegenwoordig als je met dezelfde airline vliegt).
Terugweg viel ook mee (ook 2 uur), want toen stapte ik al achter de douane uit (dus echt uit de gate), dus hoefde alleen aan de balie bij de gate even m'n papieren te laten zien en alles was ok. :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:48

Koffer automatisch door naar de volgende bestemming bij dezelfde maatschappij? In oktober vloog ik vanaf Amsterdam op Detroit met Delta en vanaf Detroit door naar Orlando met Delta, maar mijn koffers moest ik toch echt doorsluizen op Detroit.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:14

Vreemd, tegen mij werd gezegd dat ie automatisch door ging, aangezien ik mn koffer al aan het zoeken was en bijna in paniek raakte omdat ie niet op de band lag. Maar misschien is dat alleen nog op Houston zo.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:25

Dat is op geen enkele Amerikaanse luchthaven zo en dat is al bijna 20 jaar niet meer. Tenzij je een binnenlandse vlucht hebt met overstap. Maar zodra je van buiten de VS het land in komt moet je altijd je baggage zelf door de douane meenemen en daarna weer afgeven.
2 uur moet voor een overstap voldoende zijn zeker als je voorin het vliegtuig zit. Als eerste uitstappen ivm krappe overstap zou ik niet op rekenen want in alle gevallen dat ik aan boord heb gezeten dat daarom gevraagd werd stond gewoon iedereen op en ging er niemand eerder van boord.

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:42

2 jaar geleden overstap gehad op Minneapolis maar daar werden onze koffers ook gewoon door gecheckt naar de volgende vlucht, misschien ligt het aan de maatschappij en luchthaven dat het er zo verschillend aan toe gaat.
al met al zou ik me over het overstappen niet te druk maken, mijn vriend vliegt voor zijn werk iedere 4 weken naar verschillende bestemmingen over de hele wereld en heeft nog nooit een vlucht gemist of zijn koffer kwijt geweest!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:48

Wij zijn 1 keer onze koffer kwijtgeraakt (helaas die van mij/moeder en niet die van mijn vader), dat was in 2005 met een overstap op Washington naar LA. Wel netjes opgelost, volgende dag was de koffer er al.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:04

Heb ik ook gehad ja, met overstap van Detroit naar New York. Er gingen kort achter elkaar twee vliegtuigen die kant op, ik zat in het eerste vliegtuig en mijn koffer in de ander :+ Ik ben toen keurig geholpen, koffer is netjes naar mijn hotel gebracht.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:06

Mijn koffer is in Parijs toen kwijt geraakt, op weg naar Cuba. Wij stonden in Cuba, koffer nog in Parijs. :') Kreeg em pas 2,5 dag later. :\

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:07

Ik hoop dit jaar eindelijk weer terug te kunnen, in 2000 en 2001 een maand in California geweest, wil sindsdien terug. Lijkt me geweldig om dit jaar terug te kunnen, vrienden bezoeken. Wordt een hele trip dus alle tips zijn welkom, heb al aantal leuke tips in het topic voorbij zien komen.

Oa op het programma staan Orlando, Albany (NY), Chicago en natuurlijk terug naar California.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:46

Kom je maar gezellig bij ons logeren risje ;)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:50

Haha je hebt me door Lonneke;-)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:02

Ook ik zou graag mee willen praten! Ik ga van 27 april tot en met 7 mei naar Amerika. Wij gaan naar Miami, Orlando en New York. Heeft er iemand nog aanraders? Vooral voor New York. En met eten? Wat is aan/af te raden?

Wij vliegen trouwens 's ochtends om 11 uur vanuit Schiphol en hebben een tussenstop van 3 uur op Atlanta. Dan komen we rond half 8 op Miami aan. We vliegen met Delta Airlines. Iemand ervaringen?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:07

Delta Airlines ben ik afgelopen oktober mee gevlogen en het was uitstekend. Drie uur is ruim voldoende voor een overstap.

Ik kom best vaak in Orlando/Miami dus kan je veel tips geven, maar dat is afhankelijk van het aantal dagen je ergens wil verblijven en waar je van houdt. Zie ook mijn verslag in mijn onderschrift.

Qua eten is dat uitvoerig de afgelopen pagina's besproken. Restaurants als Olive Garden, TGI Fridays, Outback, Longhorn, Chili's, Bahama Breeze, The Knife zijn allemaal aanraders. Tip: meld je aan voor de nieuwsbrieven van de verschillende restaurants en krijg zo coupens voor bijv. een gratis voor- of nagerecht

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:36

Ja, veel liefde voor Delta!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:41

milja78 schreef:
2 jaar geleden overstap gehad op Minneapolis maar daar werden onze koffers ook gewoon door gecheckt naar de volgende vlucht, misschien ligt het aan de maatschappij en luchthaven dat het er zo verschillend aan toe gaat.
Misschien is het een spraakverwarring. Je koffer krijgt wel al een label met de eindbestemming maar je moet hem wel van de band halen, door de douane gaan en weer afgeven als je een vlucht van buiten de VS hebt. Er zijn daar een paar uitzonderingen op namelijk als je een overstap in Dublin of Canada hebt gehad. Daar ga je dan al door immigration heen.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:50

Toen ik moest overstappen in Washington hoefde ik ook niet voor mijn koffer te zorgen. Wel zo handig moet ik zeggen;-) Ging allemaal perfect toen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:51

Delta is prima inderdaad.

Qua eten vermijd ik de ketens vaak en ga ik in lekkere diners of bars eten. Amerikaans bar food is waanzinnig lekker, ze maken de lekkerste hamburgers ter wereld. Mexicaans is ook heeeel lekker! En in New York moet je natuurlijk de echte deep dish pizza eten met dikke, vettige korst :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:34

Sorry, ik heb niet alle pagina's doorgelezen :)

Dankjewel! Ik heb het allemaal genoteerd.
@Douraque: Ik blijf 3 dagen in Miami, 4 dagen in Orlando en 3 dagen in New York. Dus Orlando is het langst. Kom maar op met die tips ^^

Het is btw ook mijn eerste keer in Amerika.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:51

Waar hou je van? Want in Orlando is echt veel te doen, van attractieparken (7 in totaal), zwemmen met dolfijnen, winkelen in de premium outlets.

Miami is natuurlijk ocean drive, het art deco district, holocaust memorial en bayside marketplace

Het is iig te weinig dagen om alles te zien. Ik kom er al sinds mijn 8ste minimaal 3 weken per jaar en heb nog steeds niet alles gezien