Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mandyy schreef:Wat voor vrijwilligerswerk ga je doen en waar precies?
shampyX9 schreef:Ik ben net terug van mijn vakantie! Ik heb echt de allerbeste en allerperfectste vakantie van m'n leven gehad!
Eerst naar Indonesië, heel erg mooi land! Daar 3 weken in Bandung in m'n villa gezeten. Toen met het vliegtuig naar Maleisië, Kuala Lumpur. De Petronas Twin Towers moet je daar echt gezien hebben!
Daarna doorvliegen naar Thailand, Krabi, en daar een boottocht gemaakt naar een grot en een vissenvoerderij, en nog olifantgereden! Daarna met de boot naar Koh Phi Phi, een heel toerisch eiland. Daar naar Long Beach geweest en veel vuurdansers gezien! Daarna met de boot verder naar Koh Lanta, een wat minder bekend eiland. We sliepen in het Kaw Kwang Beach Resort, in de jungle maar wel aan het strand. Heerlijk veel diertjes zoals krabbetjes gefotografeerd daar! Ook hebben we in Koh Lanta een snorkeltour geboekt, genaamd The Four Islands Tour. We moesten met een bootje de zee op met nog andere mensen. Ongeveer 4x gestopt vlak langs zo'n eiland/rots om te snorkelen, heel helder water dus ook heel veel mooie vissen gezien!! Ook nog een pauze tussendoor op een strand op een klein bewoond eilandje. Het eten was inclusief bij de tour. Later met het bootje verder gegaan naar een grot, waar we met z'n allen in het donker doorheen moesten zwemmen. Zelfs de beste zwemmers moesten daar een zwemvest aan, want het was levensgevaarlijk. Veel puntige rotsen daarbinnen en hele harde golven. Sommige mensen (ook ik) hadden allemaal sneeën omdat ze tegen de rotsen kwamen maar... Het was zeker de moeite waard! Als je aan de andere kant uit de grot kwam, kwam je in een soort binnen-lagune. Heel helderblauw water met een spierwit strandje, een daarachter wat palmbomen en andere planten. Ook vlogen er heel veel tropische vlinders, en de lagune zelf was helemaal omgeven door rots, op sommige delen bedekt met
planten. Alleen aan de bovenkant was er nog een gat, en de zon scheen daar precies doorheen! De onderwatergrot was de enige in- en uitgang van de lagune Ik vond het serieus het mooiste plekje op aarde wat ik ooit gezien had!!! Ook de beste ervaring van mijn leven! Daarna weer door de grot terug gezwommen, en daarna terug naar het hotel.
Daarna met de Ferry-boot van Koh Lanta weer terug naar Krabi gevaren, en van Krabi naar Singapore gevlogen. In Singapore is alles wel verschrikkelijk duur! In Singapore naar Orchard Road en naar Sentosa Island geweest, en daarna met de Ferry-boot naar Batam, een eiland in Indonesië. Daar een brug en een tempel bezocht, niet zo heel veel interessants daar. Daarna van Batam naar Jakarta gevlogen en vanuit Jakarta naar Bandung met de auto. Daarna nog 2 weken in mijn villa gezeten en daarna terug naar Nederland. In totaal 7 weken op vakantie geweest! Heerlijke vakantie!
shampyX9 schreef:Dank voor alle foto-complimenten
Maar voordat ik olifant ging rijden wist ik nog niet wat ze met die olifanten deden... had ik dat maar eerder geweten
Marjan1984 schreef:Mag ik me hier ook melden? Ik wil in januari een rondreis noord thailand gaan maken met mijn moeder.