Thailand 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:18

Ik ga het topic even doorlezen, ben van plan dit jaar nog richting Thailand te gaan. :)

_emmma_

Re: Thailand 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:18

leuk een thailand topic, ik ga in november vijwilligers werk doen in thailand en daarna zelf nog wat rondreizen, dus als iemand nog leuke tips heeft laat maar weten!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:58

Wat voor vrijwilligerswerk ga je doen en waar precies?

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:12

Mijn vakantie was geweldig :) Hele mooie dingen gezien en gedaan!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:42

Spannend, hier nog precies een maand!
12 september vertrekken we :)

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 11:06

Mandyy schreef:
Wat voor vrijwilligerswerk ga je doen en waar precies?

ik ga bij een natuurbehoud project werken, voornamelijk koraal en vis onderzoek, en het schoonhouden van het koraal. Veel duiken dus, maar ook op het land in de mangrove bossen gaan we werk verrichten.
Het vindt plaats in Krabi vlak bij Phuket

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:25

Wij zijn ook weer thuis helaas! Het was super! Voor iedereen die nog gaat heel veel plezier!!

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:47

Ik ben net terug van mijn vakantie! Ik heb echt de allerbeste en allerperfectste vakantie van m'n leven gehad! :D

Eerst naar Indonesië, heel erg mooi land! Daar 3 weken in Bandung in m'n villa gezeten. Toen met het vliegtuig naar Maleisië, Kuala Lumpur. De Petronas Twin Towers moet je daar echt gezien hebben!
Daarna doorvliegen naar Thailand, Krabi, en daar een boottocht gemaakt naar een grot en een vissenvoerderij, en nog olifantgereden! Daarna met de boot naar Koh Phi Phi, een heel toerisch eiland. Daar naar Long Beach geweest en veel vuurdansers gezien! Daarna met de boot verder naar Koh Lanta, een wat minder bekend eiland. We sliepen in het Kaw Kwang Beach Resort, in de jungle maar wel aan het strand. Heerlijk veel diertjes zoals krabbetjes gefotografeerd daar! Ook hebben we in Koh Lanta een snorkeltour geboekt, genaamd The Four Islands Tour. We moesten met een bootje de zee op met nog andere mensen. Ongeveer 4x gestopt vlak langs zo'n eiland/rots om te snorkelen, heel helder water dus ook heel veel mooie vissen gezien!! Ook nog een pauze tussendoor op een strand op een klein bewoond eilandje. Het eten was inclusief bij de tour. Later met het bootje verder gegaan naar een grot, waar we met z'n allen in het donker doorheen moesten zwemmen. Zelfs de beste zwemmers moesten daar een zwemvest aan, want het was levensgevaarlijk. Veel puntige rotsen daarbinnen en hele harde golven. Sommige mensen (ook ik) hadden allemaal sneeën omdat ze tegen de rotsen kwamen maar... Het was zeker de moeite waard! Als je aan de andere kant uit de grot kwam, kwam je in een soort binnen-lagune. Heel helderblauw water met een spierwit strandje, een daarachter wat palmbomen en andere planten. Ook vlogen er heel veel tropische vlinders, en de lagune zelf was helemaal omgeven door rots, op sommige delen bedekt met
planten. Alleen aan de bovenkant was er nog een gat, en de zon scheen daar precies doorheen! De onderwatergrot was de enige in- en uitgang van de lagune Ik vond het serieus het mooiste plekje op aarde wat ik ooit gezien had!!! Ook de beste ervaring van mijn leven! Daarna weer door de grot terug gezwommen, en daarna terug naar het hotel.
Daarna met de Ferry-boot van Koh Lanta weer terug naar Krabi gevaren, en van Krabi naar Singapore gevlogen. In Singapore is alles wel verschrikkelijk duur! In Singapore naar Orchard Road en naar Sentosa Island geweest, en daarna met de Ferry-boot naar Batam, een eiland in Indonesië. Daar een brug en een tempel bezocht, niet zo heel veel interessants daar. Daarna van Batam naar Jakarta gevlogen en vanuit Jakarta naar Bandung met de auto. Daarna nog 2 weken in mijn villa gezeten en daarna terug naar Nederland. In totaal 7 weken op vakantie geweest! Heerlijke vakantie!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 07:47

Zo.....Shampy.....jij hebt een mooie reis gemaakt.....ben er in 2010 gewwest en erg genoten....mooi land...
Foto's??

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:19

kally schreef:
Zo.....Shampy.....jij hebt een mooie reis gemaakt.....ben er in 2010 gewwest en erg genoten....mooi land...
Foto's??

ik zal m'n foto's even opzoeken :)

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:10

shampyX9 schreef:
Ik ben net terug van mijn vakantie! Ik heb echt de allerbeste en allerperfectste vakantie van m'n leven gehad! :D

Eerst naar Indonesië, heel erg mooi land! Daar 3 weken in Bandung in m'n villa gezeten. Toen met het vliegtuig naar Maleisië, Kuala Lumpur. De Petronas Twin Towers moet je daar echt gezien hebben!
Daarna doorvliegen naar Thailand, Krabi, en daar een boottocht gemaakt naar een grot en een vissenvoerderij, en nog olifantgereden! Daarna met de boot naar Koh Phi Phi, een heel toerisch eiland. Daar naar Long Beach geweest en veel vuurdansers gezien! Daarna met de boot verder naar Koh Lanta, een wat minder bekend eiland. We sliepen in het Kaw Kwang Beach Resort, in de jungle maar wel aan het strand. Heerlijk veel diertjes zoals krabbetjes gefotografeerd daar! Ook hebben we in Koh Lanta een snorkeltour geboekt, genaamd The Four Islands Tour. We moesten met een bootje de zee op met nog andere mensen. Ongeveer 4x gestopt vlak langs zo'n eiland/rots om te snorkelen, heel helder water dus ook heel veel mooie vissen gezien!! Ook nog een pauze tussendoor op een strand op een klein bewoond eilandje. Het eten was inclusief bij de tour. Later met het bootje verder gegaan naar een grot, waar we met z'n allen in het donker doorheen moesten zwemmen. Zelfs de beste zwemmers moesten daar een zwemvest aan, want het was levensgevaarlijk. Veel puntige rotsen daarbinnen en hele harde golven. Sommige mensen (ook ik) hadden allemaal sneeën omdat ze tegen de rotsen kwamen maar... Het was zeker de moeite waard! Als je aan de andere kant uit de grot kwam, kwam je in een soort binnen-lagune. Heel helderblauw water met een spierwit strandje, een daarachter wat palmbomen en andere planten. Ook vlogen er heel veel tropische vlinders, en de lagune zelf was helemaal omgeven door rots, op sommige delen bedekt met
planten. Alleen aan de bovenkant was er nog een gat, en de zon scheen daar precies doorheen! De onderwatergrot was de enige in- en uitgang van de lagune Ik vond het serieus het mooiste plekje op aarde wat ik ooit gezien had!!! Ook de beste ervaring van mijn leven! Daarna weer door de grot terug gezwommen, en daarna terug naar het hotel.
Daarna met de Ferry-boot van Koh Lanta weer terug naar Krabi gevaren, en van Krabi naar Singapore gevlogen. In Singapore is alles wel verschrikkelijk duur! In Singapore naar Orchard Road en naar Sentosa Island geweest, en daarna met de Ferry-boot naar Batam, een eiland in Indonesië. Daar een brug en een tempel bezocht, niet zo heel veel interessants daar. Daarna van Batam naar Jakarta gevlogen en vanuit Jakarta naar Bandung met de auto. Daarna nog 2 weken in mijn villa gezeten en daarna terug naar Nederland. In totaal 7 weken op vakantie geweest! Heerlijke vakantie!

Hier komen dan nog even wat foto's:

Petronas Twin Towers, Kuala Lumpur, Maleisië
Afbeelding

Petronas Twin Towers, Maleisië 2
Afbeelding

Grot in Krabi, Thailand
Afbeelding

Olifantrijden in Krabi, Thailand
Afbeelding

Long Beach Koh Phi Phi, Thailand
Afbeelding

Long Beach Koh Phi Phi, Thailand 2 (op een rots)
Afbeelding

Zwembad met strand Koh Lanta, Thailand
Afbeelding

Een winkel in Orchard Road, Singapore
http://oi61.tinypic.com/2v8mqeq.jpg

The Merlion op Sentosa Island, Singapore
http://oi59.tinypic.com/vsjkzr.jpg

Helaas heb ik geen foto's van de snorkeltour in Koh Lanta en dus ook niet van
het mooiste plekje op aarde |( m'n telefoon en camera zijn beide niet waterdicht

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:17

Indrukwekkend die Petronas Towers, en mooie stranden hoor.....
Ben zelf in oa Pattaya en Phuket geweest......Pattaya was niet veel bijzonders....

Mooie herrinneringen......

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:42

kally schreef:
Indrukwekkend die Petronas Towers, en mooie stranden hoor.....
Ben zelf in oa Pattaya en Phuket geweest......Pattaya was niet veel bijzonders....

Mooie herrinneringen......

Goh leuk zeg! Phuket zou ik zelf ook nog wel een keer heen willen! Het lijkt me een beetje zo'n eiland als Bali :)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:03

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:23

Ah Long beach op koh phi phi, echt ons favoriet! *Heimwee

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:57

Wauw wat een mooie foto's :+:

Wij vertrekken volgende week vrijdag :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:29

Gave foto's!

Voor mij nog iets meer dan een maandje wachten. :):)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:01

Ik ben ook alweer aan het sparen voor een ticket naar de Thaise zon! Heerlijk n maandje eiland hoppen in het zuiden! :)

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:54

Leuke foto's shampy. :)
En olifanten ritjes ben ik ook echt op tegen, tours waar dit bij zit vallen voor mij sowieso af. Jammer dat het vaak wordt aangeboden als olifanten opvang centrum, want het is gewoon een verplaatste olifanten attractie. Die tijger 'opvang' centra zijn overigens nog vreselijker.

Nu in Bangkok, wel wennen. Vorig jaar in Maleisië geweest en Kuala Lumpur is zó veel relaxter. (Ok, niet te vergelijken) Morgen gelukkig door naar Kanchanaburi.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:57

Heb je al n hostel daar? Anders Jolly Frog!!

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:29

Die olifantenritjes zijn inderdaad vreselijk! Mocht er iemand in Chiang Mai komen breng dan zeker een bezoekje aan het Elephant Nature Park, dan zie je wat het met olifanten doet.. Erg indrukwekkend en triest! En absoluut geen mogelijkheden voor ritjes etc.

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:31

Dank voor alle foto-complimenten :)

Maar voordat ik olifant ging rijden wist ik nog niet wat ze met die olifanten deden... had ik dat maar eerder geweten ;(

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:39

shampyX9 schreef:
Dank voor alle foto-complimenten :)

Maar voordat ik olifant ging rijden wist ik nog niet wat ze met die olifanten deden... had ik dat maar eerder geweten ;(

Je bent echt niet de enige! ;-) Maar het is wel goed dat er steeds meer aandacht voor komt, zo doe je het in de toekomst in ieder geval niet nogmaals ;-)

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:45

Mag ik me hier ook melden? Ik wil in januari een rondreis noord thailand gaan maken met mijn moeder.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:34

Marjan1984 schreef:
Mag ik me hier ook melden? Ik wil in januari een rondreis noord thailand gaan maken met mijn moeder.

Wat leuk! Georganiseerde reis of backpacken? En gaan jullie ook nog naar een strand of echt alleen natuur?

Wij zouden naar Chang Mai gaan maar het weer is er nu niet goed, veel regen. Gelukkig zijn er nog super veel andere opties in centraal en zuid Thailand. *\o/*