Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:05

Ahh dat is sneu Jans. :')

De stadsbussen in Utrecht hebben een deur-open knopje ja, alleen blijkbaar werkte dat niet. :P

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:06

Veel bussen hier hebben aan de achterste deur een knop hangen met Deur Open, die moet je dan zelf indrukken.
Voorste en vaak die daarop volgt word door de chauffeur zelf gedaan, dit is wel vaker in van die bussen die "verlengd" zijn.
Althans hier in het hoge noorden hoor O:)

Ik heb ook vaak gehad dat er een lieve condecteur stond die nog een paar seconden extra wachten zodat ik naar binnen kon vliegen, ik miste vaak op zwolle de trein naar roosendaal. :Y)

Ik heb ook wel eens gehad dat ik netjes me hand uitstak dat ik met de bus mee wou en hij reed gewoon door,
waar die met zijn gedachten zat, kon ik mooi een uur wachten :+ heb wel de bus maatschappij gebeld want ik was pissig.

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:06

Sneu? Ik vond het echt hilarisch.. het staat bij die haltes duidelijk aangegeven dat je aan moet geven als je met de bus wilt :+ sommigen hebben zelfs een knopje waardoor er een bordje gaat branden :+

Ik steek ook altijd mijn hand op :+

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:10

Ah, dat verandert de zaak, als je dat niet zou weten, dan sta je daar mooi. :P

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:07

Inoterry schreef:
De stoptrein Roosendaal-Den Haag CS is richting Den Haag altijd vooraan het drukst, en richting Roosendaal achteraan. Nu heb ik al een hele tijd geen vroege diensten meer *\o/* *\o/* *\o/* , maar vroeger had ik nog wel eens een stoptrein naar Den Haag CS die bestond uit 8 bakken. De voorste 4 zaten de mensen altijd als sardientjes in een blik, de 5de en de 6de waren gewoon druk en de achterste 2 waren altijd nog ruim de helft leeg. Van de mensen in de voorste 4 zullen er ongetwijfeld een behoorlijk aantal klagen dat die treinen wel eens langer mogen, maar wat heeft dat voor zin als de mensen toch vooraan in blijven stappen.

Meestal stappen we daar vooraan in, omdat je anders op station oudenbosch het hele perron moet aflopen. En dan zijn er nog de mensen die er heilig in geloven dat als ze maar hard genoeg lopen, ze nog snel voordat de trein verdergaat kunnen oversteken. Ik heb ze het alleen nog nooit zien halen! :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:09

Het is inderdaad gewoon een soort luiheid of gemakszucht. Ik loop op Middelburg wel het perron helemaal af omdat ik weet dat dat met uitstappen in Rotterdam voordeel oplevert, terug stap ik op Rotterdam onder de brug in, dus helemaal achteraan, dan zit je in Middelburg het dichtst bij de fietsenstalling. :Y)
Wie er op Goes of Vlissingen uit moet zal eerder voorin gaan zitten. :j

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:11

Klopt. Wij gaan meestal voorin zitten. Vaak is het al dat we moeten doorlopen vanwege die heerlijke niet aansluitende lestijden. Als we dan helemaal vanaf achteraan moeten komen in vlissingen, zijn we geheid te laat voor de les :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:16

Heb je geen fiets in Vlissingen staan? Zo'n simpel dingetje?
Als je de bus naar de trein wilt nemen van de HZ kun je beter de 57 naar Middelburg NS nemen dan de 56 naar Vlissingen NS. :+

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:19

Haha nee, wij lopen altijd! De bus pakken we alleen als het regent, dan istie altijd wel goed volgeladen :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:23

Voor die 500 meter of zo. :+

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:25

Haha xd maar je wordt echt zeikesnat op dat kleine stukje!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:25

Ik stap ook altijd voorin in, aangezien ik er bij Schiedam dan dichtbij de trap ben naar de metro. Verder stap ik op Schiedam helemaal achteraan in, dan kan ik mijn aansluiting nog halen. Moet alleen wel een hele hoge trap op die bij Delft over het spoor is gebouwd.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:30

Van leeuwarden na zwolle stap ik ook achterin in anders moet je nog zover terug sjokken na de trap.
Zwolle netjes de overstap gehaald, roosendaal zit wel vol. Maar ik druk me er in deventer wel uit haha.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:16

Even een vraagje, weten jullie dat misschien?

Ik heb een week-ov, en nu moet ik morgen met de bus naar Rotterdam. Krijg ik dan ook 40% korting, of moet ik dan gewoon de volle prijs betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:17

Met een studenten ov krijg je dan netjes 40% korting met inchecken in de bus :j

Het busstation staat hier blank :=

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:24

Super, bedankt voor het antwoord! :D

Hier staat ook echt alles blank, niet normaal meer! En het stopt ook niet met regenen, haha! :')

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:35

Ik had gister iets leuks. 45 minuten in de kou gestaan, omdat 3 treinen niet opkwamen dagen. Zou alleen nog steeds niet weten waarom niet.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:10

En al weer had ik geluk met de treinen _O-
Moest vandaag heel vroeg weg ivm stagegesprek vlakbij ouderlijk huis, als ik dat stagegesprek niet zou hebben, dan zou ik middenin die 'vertraging' bij Utrecht - Arnhem zitten en via Den Bosch helemaal om moeten reizen _O- Heb gelukkig nog nooit in zown storing ofzo gezeten xD
Vanochtend reden alle treinen prima op tijd :j

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:49

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:21

Jeetje, dus dat was er gebeurd.. Poeh. Er werd alleen omgeroepen door aanrijding met een voertuig.

Mijn trein naar Gouda was ook vertraagd, er stond nog een loc op het aankomstspoor. :+
Maar de volgende trein kwam wel weer, dus al met al nog vrij op tijd thuis.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:26

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:34

Ben ik ff blij dat ik niet met de trein hoef.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:37

Inoterry schreef:
Inderdaad kuddegedrag :j . Hoe kom je er op om het perron op te lopen, 3 vrije deuren voorbij te lopen, en aan te sluiten bij de rij waar nog 10 mensen staan te wachten om in te stappen en vervolgens beledigd omkijken als wij fluiten............ :? :? . Ook word er vaak geklaagd over overvolle treinen, maar als iedereen bij dezelfde deur instapt is het logisch dat het daar drukker is dan bij een deur waar (bijna) niemand in is gestapt. En de meeste mensen kijken om zich heen, zien drukte om zich heen en komen tot de conclusie dat ze weer in een overvolle trein zitten. Dit valt echter in veel gevallen best mee. Ik had pas geleden zelf nog in een SLT bijna ruzie met iemand ie vond dat ze recht had om 1ste klas te mogen zitten omdat de trein zo overvol zat. En dat terwijl ik zo naar achter kon kijken, vanaf de 2de bak niemand meer in het gangpad zag staan en met 100% zekerheid durfde te zeggen dat er achteraan nog volop zitplek was. Dit was volgens haar absoluut onmogelijk, want ik zag toch ook wel dat die trein uitpuild......... Wij zagen allebei dus duidelijk iets anders, en mevrouw weigerde om mee te lopen naar achter, waar zelfs nog 4-zitjes vrij waren }:0

ja dat vind ik ook altijd stom, ik loop dan vaak wel door. Al wil ik 's ochtends nog wel eens bij een bepaalde deur blijven staan omdat daar heel veel mensen er uit gaan, kunnen er ook veel in dus dan heb ik meer kans op een plek.

MarrieLeen schreef:
Deze link is iets uitgebreider met foto's, poeh, arm VIRMpje. Je zal je rot schrikken joh als je in die trein zit!

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1113 ... gen__.html

moest stiekem toch wel lachen om dat bordje met "overweg vrijlaten" :o

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:42

Ik had gister ook weer wat meegemaakt hoor, trein van kwart over 11 van rdam alex naar Utrecht. Een jongen was aan het hoesten, tenminste zo leek het. Diegene er tegenover (weet niet of die erbij hoorde of niet) zo vragen ja gaat het? Hij zo ja nee niet echt. Pakt ie een krantje, kotst ie zo over dat krantje heen, liep natuurlijk overal heen, ook over z'n broek enzo. Iemand zei toen wel ja de wc is die kant op...

Ik kan echt veel dingen hebben (studeer diergeneeskunde) maar tegen kotsende mensen kan ik niet zo goed. Dus ben samen met vriendin waar ik mee was maar opgestaan en op het balkon gaan zitten. :=

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:19

Omg dat was het dus :oo
Blij dat k daar niet in zat :=