De stadsbussen in Utrecht hebben een deur-open knopje ja, alleen blijkbaar werkte dat niet.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Inoterry schreef:De stoptrein Roosendaal-Den Haag CS is richting Den Haag altijd vooraan het drukst, en richting Roosendaal achteraan. Nu heb ik al een hele tijd geen vroege diensten meer![]()
![]()
, maar vroeger had ik nog wel eens een stoptrein naar Den Haag CS die bestond uit 8 bakken. De voorste 4 zaten de mensen altijd als sardientjes in een blik, de 5de en de 6de waren gewoon druk en de achterste 2 waren altijd nog ruim de helft leeg. Van de mensen in de voorste 4 zullen er ongetwijfeld een behoorlijk aantal klagen dat die treinen wel eens langer mogen, maar wat heeft dat voor zin als de mensen toch vooraan in blijven stappen.
Inoterry schreef:Inderdaad kuddegedrag. Hoe kom je er op om het perron op te lopen, 3 vrije deuren voorbij te lopen, en aan te sluiten bij de rij waar nog 10 mensen staan te wachten om in te stappen en vervolgens beledigd omkijken als wij fluiten............
![]()
. Ook word er vaak geklaagd over overvolle treinen, maar als iedereen bij dezelfde deur instapt is het logisch dat het daar drukker is dan bij een deur waar (bijna) niemand in is gestapt. En de meeste mensen kijken om zich heen, zien drukte om zich heen en komen tot de conclusie dat ze weer in een overvolle trein zitten. Dit valt echter in veel gevallen best mee. Ik had pas geleden zelf nog in een SLT bijna ruzie met iemand ie vond dat ze recht had om 1ste klas te mogen zitten omdat de trein zo overvol zat. En dat terwijl ik zo naar achter kon kijken, vanaf de 2de bak niemand meer in het gangpad zag staan en met 100% zekerheid durfde te zeggen dat er achteraan nog volop zitplek was. Dit was volgens haar absoluut onmogelijk, want ik zag toch ook wel dat die trein uitpuild......... Wij zagen allebei dus duidelijk iets anders, en mevrouw weigerde om mee te lopen naar achter, waar zelfs nog 4-zitjes vrij waren
MarrieLeen schreef:Deze link is iets uitgebreider met foto's, poeh, arm VIRMpje. Je zal je rot schrikken joh als je in die trein zit!
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1113 ... gen__.html