Turkije 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snipsnap

Re: Turkije 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:33

Bedankt! Jij ook alvast veel plezier.

Mijn vader had hier ook erg last van, heeft er maar 1 keer last van gehad dus zal wel door de piloot kunnen komen.
Oordopjes schelen wel wat! En iets eten helpt ook, als je dan kauwt

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 08:16

Nathalie schreef:
Da's een andere dan Delphin Imperial toch? Daar werkt mijn zwager nl hihi.

Ja klopt, die zit ernaast haha

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 12:02

Wildgirl schreef:
nog 4 weekjes!

Inmiddels nog 1 weekje, volgende week vrijdag rond deze tijd zitten we al in de lucht :D
Nu maar hopen dat alle zieke huisdieren en paarden even meewerken en vóór volgende week vrijdag weer beter zijn, hoezo stress! }:0

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:57

Oeh dat is wel te hopen inderdaad Wildgirl!
Succes met inpakken!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:18

Leuk Wildgirl! De tijd vliegt voorbij zeg!

Ster, dat heb ik mij ook ooit laten vertellen. Als wij landen op schiphol heb ik er vaak meer last van, schijnbaar hebben ze daar een korte landings / aanvliegroute? Dan dat ik via Eindhoven of andere vliegvelden vlieg. Soms heb ik gewoon pech en voel ik meteen als de piloot de landing inzet of het feest gaat worden..

Ik heb besloten om mij te laten vaccineren. Ik heb volgende week een afspraak gemaakt met de GGD, ik ben benieuwd wat ze mij gaan aanraden. Hepatites A wordt het sowieso. Ondanks dat ik er nu al bijna 4 jaar iedere 2 a 3 maanden zit vond ik het toch maar eens tijd worden. Ik denk dat ik anders spijt krijg mocht ik ooit wel ziek worden.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:26

Goed plan Ikkuh!
Nog plannen om binnenkort die kant uit te gaan? Of komt je vriend weer een keer naar Nederland?

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:29

Wij gaan over 12 dagen!
Heb er nu al heel veel zin in, even lekker ontspannen na al die examenstress. :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:30

Ik ga 29 juni. Direct na mijn examenfeest. Ik dus ook heerlijk relaxen na mijn examens :D

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:51

Leuk, een Turkije topic!
Ik studeer Turks en ga van 30 juni tot 15 juli voor de allereerste keer naar Turkije met een beurs via school. Het is een soort project waar studenten van over heel de wereld die Turks studeren samen komen. Ik kijk er al naar uit! :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:10

Verstandig Ikkuh.
Ik ben t helemaal vergeten zeg.. wilde dochterlief wel laten vaccineren maar heb er helemaal niet meer aan gedacht.... nu is t zeker te laat? we vertrekken over 4 weken.

Wat leuk Katyatje, hoe komt het zo dat je turks studeert?

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:45

Ik zie dat meer mensen gaan vlak na de examens. Ik ook dus, zal deugd doen.

Hehe, ik krijg best vaak de vraag waarom ik Turks studeer. :) Ik heb heel lang getwijfeld wat ik zou gaan studeren. Uiteindelijk beslist dat het talen zouden worden (als in vertaler-tolk) en dan als eerste vreemde taal Engels. Maar je moet een combinatie maken van 2 vreemde talen. Dus dan maar naar de infodag geweest en op dat moment besloten om Turks erbij te nemen. Enerzijds omdat de andere mogelijk talen me niet aanspraken, anderzijds omdat mijn vader zei 'Probeer eens iets nieuw. Turks is een interessante keuze.' Ik woon oa dicht bij Gent en hier wonen echt enorm veel Turken.
Het was dus eerder een impuls dan een goed doordachte keuze. :P Maar nog geen spijt van gehad gelukkig!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:16

Grappig Katyatje!
Maar wat wil je er later dan mee gaan doen? Is er veel vraag naar vertalers Turks? En is het niet zo dat er al best veel vertalers zijn doordat er hier veel Turken wonen?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:28

Leuk hoor Katyatje, studeer je het al lang?

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:50

Dit is pas mijn eerste jaar in het hoger onderwijs, dus ik studeer pas sinds september. Wat ik er later mee wil gaan doen dat zie ik wel als het zover is. Had geen specifiek beroep voor ogen toen ik me inschreef.
Ik weet niet of er veel vraag is naar vertalers/tolken Turks, maar er zal ook geen overschot zijn op de markt. En hier wonen inderdaad veel Turken, maar tegenwoordig wordt je niet meer aangenomen zonder diploma. Een Turk die tweetalig opgevoed is zonder diploma zal geen voorrang meer krijgen op iemand die een diploma heeft.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 18:21

Wat leuk Katyatje, dat hoor je niet vaak dat mensen turks studeren!
Mijn merrie is gisteren opgevoeld en helaas gust bevonden, behoorlijke domper zo na 10 maanden wachten...
Ze gat zsm naar hengst en zal daar dan de hele zomer blijven lopen; mijn andere merrie moet 15 juni dus gelukkig nog wel één veulentje.
Tot overmaat van ramp ben ik zelf al een paar weken niet fit, het breekt maar niet door maar voor mijn gevoel kan ik wel 3 dagen slapen ;-)
Ik hoop op een makkelijke vlucht a.s vrijdag en dan alles maar een beetje proberen los te laten op vakantie maar mezelf kennende ;-)

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 13:16

Nadir schreef:
Goed plan Ikkuh!
Nog plannen om binnenkort die kant uit te gaan? Of komt je vriend weer een keer naar Nederland?

Ik hoop eind Juni en in Augustus te kunnen gaan. Helaas voert mijn school veel last minute veranderingen door en niemand weet echt wanneer we wat hebben. Ik kan dus niet echt iets inplannen. Maar ik hoop echt in Juni te kunnen gaan, ik mis vriendlief behoorlijk.

Nathalie schreef:
Verstandig Ikkuh.
Ik ben t helemaal vergeten zeg.. wilde dochterlief wel laten vaccineren maar heb er helemaal niet meer aan gedacht.... nu is t zeker te laat? we vertrekken over 4 weken.

Er wordt aanbevolen om tussen de 6 en de 8 weken voor vertrek te laten vaccineren. Ik zou gewoon even met de ggd bellen, zij kunnen je het beste advies geven. Misschien is het nog gewoon mogelijk. En anders heb je het toch alvast gedaan voor de volgende reis? Ze kan het maar gehad hebben.

Leuk Katyatje dat je Turks studeert! Bij mij is het de laatste weken helaas weer blijven liggen. Ik heb een turks meisje in de klas die mij veel dingen uitlegt en ook mijn uitspraak controleert. Ik moet zeggen dat ik daar heel erg veel van leer. Ze woont helaas te ver weg om daar een een wekelijkse gewoonte van te maken.

Wildgirl wat vervelend! Probeer een paar dagen rust te nemen, anders wordt je dalijk ziek op je vakantie. En dat wil je natuurlijk niet!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:12

Dat zou wel leuk zijn, kan me voorstellen dat je hem mist! Wel vervelend van je school!

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:44

Stil hier!

Wildgirl, al aan het pakken? Jij vertrekt vrijdag toch? Ik heb al aardig wat zomerkleren klaarliggen :') ik heb er erg veel zin in! De weersvoorspelling zijn momenteel ook erg goed voor deze en volgende week :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:48

Heerlijk. Wij nog 3 weken wachten!

Onze vlucht is alleen overboekt, iemand ervaring mee? We moeten nu een andere vlucht uitkiezen, kans is groot dat we pas 31 uur later vliegen en daar balen we flink van!!! We kunnen ook 13 uur eerder vliegen dus dat proberen we nu te regelen...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 13:55

_SteR_ schreef:
Stil hier!

Wildgirl, al aan het pakken? Jij vertrekt vrijdag toch? Ik heb al aardig wat zomerkleren klaarliggen :') ik heb er erg veel zin in! De weersvoorspelling zijn momenteel ook erg goed voor deze en volgende week :D

Ik ga over 3 min beginnen met pakken :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:06

Daar heb ik geen ervaring mee Nathalie, maar het lijkt mij erg vervelend!
Hopelijk kun je idd eerder vertrekken iov kater!

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:19

Dat heb ik ook nog nooit meegemaakt, wel flink balen ja! En eventueel ook niet een beetje later, maar meteen 31 uren. Hopelijk kunnen jullie dan idd eerder vertrekken.

Haha, leuk Wildgirl, die voorpret en het inpakken is altijd zo leuk! :D

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:57

jeetje jullie gaan allemaal al echt snel!
ik moet helaas nog 6 weken wachten en dan ga ik ook maar 1 weekje..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:34

Godzijdank kunnen we een dag eerder vertrekken, dus uiteindelijk alleen maar positief uitgepakt. :) Gaan we nu voor 12 dagen, heerlijk!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 01:30

Mag ik me hier ook melden?
Ik ben Laura en 19 jaar oud. Momenteel zit ik een jaar in amerika. In 2008 voor de eerste keer naar Turkije geweest. Naar Royal Dragon in Side? Heel mooi hotel. Afgelopen herfst zijn ouders en zusje zo gemeen geweest om een week naar turkije te gaan, zonder mij haha. Maar 21 oktober mag ik ook een weekje gaan genieten hoor! We gaan naar het nieuwe hotel van dezelfde eigenaar als Royal Dragon en nog meer hotels. Het hotel wordt in juni geopend, dus ben erg benieuwd!
Heerlijk weekje met ouders weer eens weg! En natuurlijk genieten van het eten en de heerlijke cocktails di eje daar zeker 12 uur per dag gratis kan krijgen! :D