Zo ik heb 20 pagina's doorgenomen..balen van je valpartij en buikloop.. wel hele gave foto's ik volg Martines topic's altijd al..dit vind ik echt heel gaaf..wat een geweldige beesten allemaal..die nek van die schimmel..wouw..zit echt te kwijlen hier..heb toch een vraagje..wat is het verschil tussen een arabier en een berber eigenlijk? kwa exterieur en karakter? Ik ben niet echt een goede kenner van beide rassen, maar ben heel erg benieuwd naar het antwoord..hoop dat je snel weer in het zadel kruipt, lijkt me heel gaaf om op een rug van zo'n hengst te zitten..zarouck is mijn toppertje..vind hem zo mooi..veel plezier nog daar, en blijf jullie volgen!!
Een arabier is heter, slanker gebouwd, hals hoog op het lichaam, lange benen en een rank hoofdje, staart hoog op de rug Zarrouk is en perfect voorbeeld van hoe een arabier moet zijn
Een berber is kalmer, vaak breed gebouwd, hals laag op het lichaam, stevige benen en een groot hooft, soms ramsneus. Die schimmel is bijvoorbeeld dus een berber met papier
oke, duidelijk..ik vind ze allebei heel gaaf..Echt een verschijning waar je u tegen zegt!! geniet ervan daar..het is voorbij voor je het in de gaten hebt!
nou het is nog blauw maar het zakt allemaal naar beneden dus het gaat de goede kant op Verder heb ik nu wel echt barstende koppijn niet leuk meer. Waarom moet alles komen tijdens vakantie
Is er niet een arts ofzo in de buurt daar? Dat je toch naar je ogen/hoofd kan laten kijken? Je hebt nu al een week zo'n hoofdpijn..gewoon voor de zekerheid? Hoeft ook niks te zijn hoor..gewoon alles gekneusd en lichte hersenschudding..better safe then sorry..
Uhhh Renee, wil je niet een keer bij mij op vakantie komen en dan van mijn paard ook zo'n schitterende foto's maken Ik kan je ook een Sahara bieden (binnenbak die droog is) en een hoop zon (zonnebank)
hahahaha helaas, als het nou de echte sahara was.....
Zitouna
Geplaatst: 07-12-11 11:59
Ja berbers vallen onder de barokke paarden, zijn wel iets lichter gebouwd dan de gemiddelde Andalusier of Fries. Lage staartimplant, stevige nek, vierkant gebouwd, vaak vrij veel manen/staart, recht profiel of iets ramshoofd, tussen de 1.45/1.60