Griekenland 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:21

manzano schreef:
Tja het is ook maar net waar je heen wilt misschien. Ik ben meestal rond de 450,- kwijt voor vlucht + 10 tot 15dagen accomodatie.
Nou ja, dan nog zo'n 100/150 euro auto en klaar.

Wij boeken alleen een lijnvlucht en als je dat een half jaar van te voren doet, is het goedkoper. Er zit dus geen accomodatie bij.

manzano

Re: Griekenland 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:22

Ja klopt, lijnvluchten worden volgens mij ook steeds interessanter.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:23

Vliegen is volgens mij toch ook goedkoper als je inderdaad zo'n 'pakket' boekt, dus inclusief accomodatie?

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:23

ik ben vanaf 18 mei tot afgelopen zaterdag op corfu geweest met stage, echt een geweldig eiland vind ik dat! eind augustus ga ik weer terug, een vriend die we daar hebben ontmoet is dan jarig. En van de winter ga ik ook terug.

Wij hebben vanaf nu het geluk dat die vriend van ons 2 huizen heeft en wij er dus 1 kunnen gebruiken. We betalen echt alleen de vliegtickets, dus dat is best relaxed

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:26

Dat hadden wij eerst ook, we betaalden niets voor accomodatie omdat we bij familie sliepen :j
Maar na een tijdje word je daar echt helemaal gek en we hadden nooit echt een vakantiegevoel daardoor :+, dus eerst huurden we dan altijd een huis, dit jaar hebben we een appartement.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:31

Een pakketreis is inderdaad goedkoper.
Wij nemen altijd een lijnvlucht en boeken een appartement zelf. Dit appartement staat nl. niet in de reisgidsen in Nederland. Ik wil ook niet bij familie, mijn schoonouders zijn te oud. Ik ga wel iedere dag even een holllands bakkie koffie doen en af en toe eten met zijn allen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:36

Mijn oma wil ook altijd elke dag voor ons koken :+ vooral de eerste dag, dan komt ze aan met een heel feestmaal, haha.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:38

Ken ook mensen die zo'n pakketreis boeken en dan gewoon geen gebruik maken van de accomodatie omdat vaak zo'n pakketreis in totaal nog goedkoper is dan lijnvlucht.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:53

manzano schreef:
Ken ook mensen die zo'n pakketreis boeken en dan gewoon geen gebruik maken van de accomodatie omdat vaak zo'n pakketreis in totaal nog goedkoper is dan lijnvlucht.

Dat deden wij inderdaad vroeger. Toen waren lijnvluchten ontzettend duur en dan boekten wij een pakketvlucht via Athene en gingen dan bij aankomst in Athene onze eigen weg. :D
Maar dat is nu niet meer nodig, de lijnvluchten zijn niet duur meer, hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper.

Yannou, dit is het 1e jaar dat wij niet meer hebben gegeten bij mijn schoonouders thuis. Mijn schoonvader is 80 geworden toen wij er waren en het is voor mijn schoonmoeder nu te zwaar om te koken voor een groep. Wij waren er met 8 personen. Maar dat geeft niet, we nemen ze lekker mee uit eten. :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:57

Mijn opa in Griekenland leeft niet meer en m'n oma loopt ook al tegen de 80, maar ze wil altijd per se elke dag koken, haha. Wij nemen haar inderdaad ook wel eens mee uit eten, vindt ze helemaal geweldig :D.
Eten met de hele familie zit er alleen niet in meestal, ene oom heeft ruzie met de andere oom, als de een komt wil de ander niet meer komen en blabla, gezellig :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:36

Ach, dat soort gedoe heb ik met mijn Nederlandse familie. :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:21

Manzano, een rondreis hoeft niet duur te zijn hoor. Wij hebben ook al eens een fly-drive geboekt en zo duur was dat niet. En wat je ook nog kunt doen is bv. een vakantie naar Parga boeken en van daaruit een auto huren en Noord-Griekenland doen. B&B erbij en dan is het echt heel betaalbaar.

Ferry lijkt me geweldig met vliegangst maar helaas, echt veel en veel te duur met een benzineslurpende asobak en maar 2 personen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:04

Ja maar ik bedoel dus rondreis vanuit huis.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:32

Fitzroy schreef:
Manzano, een rondreis hoeft niet duur te zijn hoor. Wij hebben ook al eens een fly-drive geboekt en zo duur was dat niet. En wat je ook nog kunt doen is bv. een vakantie naar Parga boeken en van daaruit een auto huren en Noord-Griekenland doen. B&B erbij en dan is het echt heel betaalbaar.

Ferry lijkt me geweldig met vliegangst maar helaas, echt veel en veel te duur met een benzineslurpende asobak en maar 2 personen.

Rondreis heb ik ook nog op mijn verlanglijstje staan. Wij rijden altijd vliegensvlug door Griekenland heen om zo snel mogelijk in Pireus te zijn. Ik heb gehoord dat Parga ook heel leuk is. Stond pas nog in de Kampioen van de ANWB.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:48

Parga is zeker leuk maar ook wel redelijk toeristisch imo.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:53

Ach, waar ik ieder jaar heen ga, is helemaal niet toeristisch, dus af en toe boek ik een weekje naar een toeristenoord, vind ik helemaal leuk.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:13

Oke mijn koffer ligt officieel klaar, en het is morgen nog maar dinsdag. :+

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:13

Parga is inderdaad erg leuk! Het toerisme is daar pas de laatste jaren erg toegenomen. Ik ben er een jaar of 10 geleden voor het laatst geweest, toen viel het nog erg mee. Mijn ouders gingen er vorig jaar naar toe en herkende het haast niet meer terug. Zonde eigenlijk... Maar gelukkig zijn er nog zat leuke plekjes in Griekenland waar het niet zo toeristisch is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:15

Ik ben er nog veel langer geleden geweest en toen vond ik het al toeristisch. Maar dat is misschien maar net wat iemand toeristisch vindt.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:20

Wat vinden jullie heel toeristisch en wat niet? Denk dat de meningen daarin nog wat verschillen.
Ik zit in een toeristisch plaatsje, maar vind het ook weer niet té. Beetje middenmaat, en dat vind ik wel fijn. :j

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:53

Ik ben inmiddels 3 keer op kreta geweest. Vorig jaar in september 8 dagen met mijn stalgenootje naar Cherso geweest. Daar mijn vriend leren kennen dus ja.
In januari ben ik 2 weken terug geweest maar hebben we in Fodele gezeten waar zijn moeder een huis had. Die was net op vakantie dus hebben we daar op haar katten en honden moeten passen.
In juni ben ik 2 weken naar Heraklion geweest waar mijn vriendje woont.

Momenteel ben ik heel hard opzoek naar betaalbare tickets voor September/oktober maar dat is nu nog niet heel fijn.
Ik zit er nu aan te denken om ook maar een pakket prijs te nemen (die zie ik nu voor 299 al) de lijndiensten zitten allemaal nog boven de 300 voor rechtstreeks en met overstap nog rond de 290. Mijn schoonvader doet dat ook regelmatig

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:04

horseees schreef:
Wat vinden jullie heel toeristisch en wat niet? Denk dat de meningen daarin nog wat verschillen.
Ik zit in een toeristisch plaatsje, maar vind het ook weer niet té. Beetje middenmaat, en dat vind ik wel fijn. :j

Het eiland waar ik heen ga, heeft helemaal geen Nederlandse restaurants/bars of iets dergelijks.
Je kan er alleen Grieks eten, garnalencoctails, broodje kroket e.d. bestaat daar niet. Er is wel een Goody's (soort Mac). All-in-hotels zijn er niet. Sommige hotels bieden wel half-pension, maar dat is het dan wel.
Er zijn wel wat buitenlandse toeristen, maar de meeste "toeristen" zijn Grieken van het vasteland.
Mijn appartementencomplex zit gewoon vol met Grieken en soms Scandinaviërs en die vinden het helemaal leuk, die zuipen zich helemaal lam, omdat de alcohol zo goedkoop is vergeleken met Scandinavië.
Er zijn wel bars (clubs) maar daar zijn vooral Grieken, als buitenlandse toerist val je echt op.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:06

Nimber schreef:
Ik ben inmiddels 3 keer op kreta geweest. Vorig jaar in september 8 dagen met mijn stalgenootje naar Cherso geweest. Daar mijn vriend leren kennen dus ja.
In januari ben ik 2 weken terug geweest maar hebben we in Fodele gezeten waar zijn moeder een huis had. Die was net op vakantie dus hebben we daar op haar katten en honden moeten passen.
In juni ben ik 2 weken naar Heraklion geweest waar mijn vriendje woont.

Momenteel ben ik heel hard opzoek naar betaalbare tickets voor September/oktober maar dat is nu nog niet heel fijn.
Ik zit er nu aan te denken om ook maar een pakket prijs te nemen (die zie ik nu voor 299 al) de lijndiensten zitten allemaal nog boven de 300 voor rechtstreeks en met overstap nog rond de 290. Mijn schoonvader doet dat ook regelmatig

Haha, mijn éne dochter heeft ook eens een vriendje gehad van Kreta. Dan kwam hij weer naar ons voor 2 weken en dan ging zij weer in de schoolvakantie naar hem. Als moeder was ik blij dat mijn dochter het uitmaakte, wat een gedoe. :D

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:42

Heel veel gedoe en niet heel erg leuk. Gelukkig is er skype.
Hij is in november 3 weken hier geweest en in maart/ april 4 weken.
Omdat hij van half april tot 1 november werkt (toeristen branch )kan hij nu geen vrij nemen.
Gelukkig hoeven we eind van het seizoen niet meer heen en weer te reizen we hebben hier wat gekocht dus medio november gaan we hier samen wonen. Dan hoeven we maar een paar keer per jaar op bezoek bij familie

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:03

Leuk, mijn nichtje is (inmiddels) getrouwd met een jongen/man van het eiland waar mijn schoonvader woont. Zij wonen ook hier en hij vindt het helemaal leuk in Nederland en is goed gewend. Hij heeft wel heel snel Nederlands geleerd en had snel werk.