Turkije 2010!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: Turkije 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:45

KimJenda, leuk dat jullie gaan duiken!
Wat zijn jullie minder goede ervaringen met Turkije?

__manon__, wat een tof cadeau krijg jij van je moeder! :D

Niien_S, dat ziet er zeker niet verkeerd uit! *D

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:00

Nadir: de negatieve ervaring is meer een persoonlijke. 1,5 jaar terug is mijn paspoort gestolen in het vliegtuig of op het vliegveld. Mocht toen Turkije niet in en heb 2 dagen vast gezeten op het Turkse vliegveld in een cel. En toen hebben ze me alleen terug naar NL gestuurd. Dat was zo'n nare ervaring dat ik toen afgezworen had ooit terug te gaan. Toch vorig jaar overgehaald door mijn vriend. En dit jaar gaan we naar een vriend van hem, die heeft een eigen duikschool in Ozdere en gaan we daar elke dag duiken.

Hier staat mijn topic van toen:
[LZP] paspoort verloren, 1 grote nachtmerrie

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:20

Jeetje wat heftig KimJenda! :oo
Ik ga je topic straks even doorlezen, ben wel heel benieuwd hoe dat nou zo heeft kunnen gebeuren!

Kan me heel geod voorstellen dat je dan niet graag meer terug gaat!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:26

Ikkuh dat is vaak t probleem, dat je niet kunt oefenen...
Mijn moeder gaat al 4 jaar naar Turkse les maar omdat ze met niemand turks praat/oefent schiet het niet zo op.

Tickets vallen deze zomer best wel mee, net zoals de hotelprijzen vind ik!!
Wij gaan 4 september (beetje verzet ivm suikerfeest) naar Ankara, vliegen 11 september van Ankara naar Dalaman en zitten dan een week in een 5* hotel met terugvlucht naar Eindhoven.
Met zijn drietjes (vlucht van Ankara naar Dalaman met 4) zijn we in totaal maar 1500 euro kwijt. Valt mij echt heel erg mee.

Niien, dat ziet er goed uit. :)

KimJenda, heb dat topic toenertijd inderdaad gelezen, wat een nachtmerrie!

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:29

Het was toen echt een nachtmerrie. Vooral omdat je aankomt uit het vliegtuig, je hebt net de hele reis achter de rug, en bent blij dat je er bent. En dan wordt er gezegd dat je het land niet in mag, terwijl je familie door moet lopen door de douane. Krijg er nog een naar gevoel van als ik eraan denk. Gelukkig is het alweer een tijd terug. Mijn paspoort is trouwens nooit meer gevonden.....

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:56

Jemig KimJenda, wat heftig!! En dat ze je dan gewoon in je uppie weer naar huis sturen. Denk echt dat ik in janken uit zou barsten.
Maar goed op mijn paspoort letten dus!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:28

Nathalie schreef:
Tickets vallen deze zomer best wel mee, net zoals de hotelprijzen vind ik!!
Wij gaan 4 september (beetje verzet ivm suikerfeest) naar Ankara, vliegen 11 september van Ankara naar Dalaman en zitten dan een week in een 5* hotel met terugvlucht naar Eindhoven.
Met zijn drietjes (vlucht van Ankara naar Dalaman met 4) zijn we in totaal maar 1500 euro kwijt. Valt mij echt heel erg mee.

Oh dat is inderdaad heel netjes! :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:29

Heb even bijgelezen, en wat n hoge prijzen allemaal.. ik ben p.p. 583,- kwijt, en dat is voor 14 dagen + retourticket..

In het hoogseizoen, kusadasi

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:56

Zie geen hoge prijzen hoor. :n
Ik vind het dit jaar echt mee vallen.
Vorig jaar waren we met zijn tweetjes 2100 euro kwijt voor 9 dagen..... :=

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:22

Wij betalen €763 pp voor 15 dagen All inclusive eind juni begin juli. Vind dat nog wel meevallen.

Jaime heb jij ook al inclusive of logies?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:37

Idd valt heel erg mee!!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:18

Nadir USA wat gaaf zeg!

KimJenda ik heb toen je topic gelezen ja! Wat een nachtmerrie moet dat geweest zijn zeg.

Nathalie de prijzen vielen mij ook mee! Heb het duurder gezien!
Ik heb eens in het hoogseizoen gezeten in een appartement met alleen ontbijt voor 530 euro pp.

LIVVYYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:21

ik ga dit jaar ook weer naat Turkije met mijn ouders
weer terug naar Side
zitten in Stone Palace

toevallig mensen die er ooit geweest zijn ?
of ook heen gaan

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:08

Nadir, waar ga je heen in de VS?

Wanneer ga jij Pebblester? Wij gaan de 26 juni weg en ook tot begin juli haha.
wij waren geloof ik 1200 voor 2 personen kwijt voor 11 dagen, all inclusive, 5 sterren...

Weet iemand trouwens hoe het zit met kleding e.d. meenemen uit Turkije? Mijn vriend had het erover dat het niet mocht i.v.m. dat het daar allemaal nep-merken zijn...
Ik vind via google allemaal tegenstrijdige dingen.. de een zegt dat je maar 3 stuks in totaal mag importeren, de ander zegt 3 van 1 merk, de ander 3 van tshirts, 3 van schoenen e.d.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:34

Als je op de site van de douane kijkt dan weet je het zo. ;)
Ik weet ook niet goed meer uit mijn hoofd hoe het precies is. Wel gaat t iver een paar kledingstukken, een paar cd's/dvd's, etc.. Dus niet 3 van één merk ofzo.
Het zijn idd nepmerken waar het dan om gaa,t als je iets koopt van een echt merk dan is het geen probleem.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:42

Suuszels schreef:
Nadir, waar ga je heen in de VS?

Wij gaan deze reis maken:

Afbeelding

En we sluiten af met 5 dagen Hawaii. *D

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:44

Nagemaakte artikelen

Het is verboden om nagemaakte artikelen mee te nemen en in te voeren in Nederland. De Douane neemt deze artikelen in beslag en u krijgt een boete.

Merkartikelen worden nagemaakt met als doel mee te liften op het succes van dat merkartikel (intellectuele eigendomsfraude).

Veel voorkomende artikelen die worden vervalst zijn:

* schoenen
* kleding
* tassen
* dure horloges
* illegaal gekopieerde cd's en dvd’s
* parfum

Let op!

Als handelaren in het buitenland u voor extreem lage prijzen zogenoemde merkartikelen aanbieden, kunt u er bijna altijd van uitgaan dat het om illegale handel gaat of om namaak.
Uitzondering

Het meenemen en invoeren van nagemaakte artikelen is verboden. Maar u mag voor eigen gebruik toch een zeer kleine hoeveelheid nagemaakte artikelen zelf meenemen. In de tabel hieronder staat hoeveel u van welke soort nagemaakte goederen toch mee mag nemen (volgens de richtlijn van het Openbaar Ministerie). Als de Douane per goederensoort meer aantreft in uw bagage dan in de tabel hieronder, dan neemt de Douane alle goederen van die goederensoort in beslag. En u krijgt een boete.
Tabel: Nagemaakte artikelen die u ondanks het verbod toch mag meenemen voor eigen gebruik
Soort goed Maximale hoeveelheid Opmerkingen
Horloges

3 stuks

Parfums / Eau de toilette

250 ml

Beeld- en geluidsdragers met uitzondering van master(s)

3 stuks/dragers

Verschillende titels

Een dvd met 3 verschillende films geldt als 3 dragers
Datadragers

Geen

Overige goederen

3 stuks/paar

Let op!

Deze uitzondering geldt alleen als u de goederen zelf meeneemt als reiziger. Komen nagemaakte goederen per post- of koeriersbedrijf in Nederland aan, dan worden de nagemaakte goederen in beslag genomen en kunt u worden vervolgd.

Bovendien moeten de (nagemaakte) goederen op zichzelf Nederland wel binnen mogen komen. Als particulier mag je bijvoorbeeld nooit nep-vuurwapens Nederland binnenbrengen. Kijk voor meer informatie op de overheidswebsite http://www.vet-nep.nl.
Meer informatie over nagemaakte artikelen

Wilt u meer gedetailleerde informatie over wat u mag meenemen uit het buitenland? Bel de BelastingTelefoon Douane.

Stichting BREIN informeert over intellectueel eigendomsfraude van muziek, film, video en interactieve software. Stichting BREIN bestrijdt intellectueel eigendomsfraude.
Overtreding strafbaar

De Douane en verschillende opsporingsdiensten controleren of u zich aan deze regels houdt. Houdt u zich niet aan deze regels? Dan bent u strafbaar en kunt u worden vervolgd door de officier van justitie.

Kijk voor meer informatie over nagemaakte artikelen in het handboek VGEM.

Bron: http://www.douane.nl/particulier/reizig ... ge-12.html

Iemand een idee of je een waterkoker en een strijkijzer in je handbagage mag meenemen :+

Nadir wat gaaf zeg!!!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:44

Ik weet trouwens niet precies hoe het zit met het invoeren van kleding en dergelijke. Ik heb wel altijd heel veel (nep) kleding zonder problemen mee kunnen nemen... Altijd alvast nepkleding aan trekken en overal de kaartjes vanaf halen voor de zekerheid

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:21

OOOH Nadir wat heeeerlijk! Dat is wel even wat anders dan Turkije. :D
Lekker zeg.

Geen idee met strijkijzer en waterkoker, waarom neem je die mee hahaha.
En waarom in je handbagage? Een strijkijzer zou je best iemand de kop mee in kunnen slaan. :+

Nadir dan ehb je gewoon geluk gehad. :j Kaartjes eraf halen en zulke dingen maakt niet uit, als je gecontroleert bent dan ben je nat.
Zelfs al zit het tussen je vieze onderbroeken. :P
Die mensen die op de douane werken hebben zo veel ervaring..
Maar vaak loop je gewoon door, maar als je eruit gepikt wordt...
Ik doe het niet meer, is t me niet waard. Daarbij houd ik niet zo van die nepmerken.
Koop meestal wel een paar dingetjes, maar niet teveel.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:36

Nou ja, dat was in 2005 of zo, toen waren ze daar misschien nog niet zo streng op. :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:39

Ja ik ben rond die tijd ook regelmatig met nepmerken aan en veel in mn koffer naar NL gekomen hoor. Gewoon geluk gehad. :D Ze zijn er altijd wel streng op maar kunnen natuurlijk niet iedereen controleren.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:54

Leuke trip Nadir! Ik ben ook een paar keer in de VS geweest, ook daar in die buurt...
Ga je ook naar Antelope Canyon? Dat is echt prachtig :+:

Een waterkoker en een strijkijzer? een waterkoker lijkt me weinig problemen te kunnen geven, hoewel ze je wel enigszins vreemd aan zullen kijken.. Strijkijzer kan ik me voorstellen dat ze daar iets wantrouweriger mee zijn.. Waarom doe je ze niet gewoon in de ruimbagage?

Dan zal ik inderdaad oppassen met die bagage, wil niet zo'n vreselijk verhaal meemaken (zoals 2 pagina's geleden, zonder paspoort) Volgens mij zijn die doane/politiemannetjes in Turkije e.d. altijd wat onaardiger dan in Nederland..

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:56

Ik kom gezellig joinen :D

We gaan 3 tot 15 juni naar Marmaris!

't wordt mijn eerste keer Turkije :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:07

Suuszels schreef:
Leuke trip Nadir! Ik ben ook een paar keer in de VS geweest, ook daar in die buurt...
Ga je ook naar Antelope Canyon? Dat is echt prachtig :+:

Ik heb het even opgezocht, maar dat is een beetje uit de buurt! :D
We hebben alles al vrij strak gepland dus meer zit er echt niet in!

Suuszels schreef:
Dan zal ik inderdaad oppassen met die bagage, wil niet zo'n vreselijk verhaal meemaken (zoals 2 pagina's geleden, zonder paspoort) Volgens mij zijn die doane/politiemannetjes in Turkije e.d. altijd wat onaardiger dan in Nederland..

Je wordt pas gecontroleerd in Nederland, dus daar heb je dan geen last van!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:15

Omdat dan meteen de koffer vol zit. Als ik dat nu in de handbagage doe dan scheelt dat weer ruimte. Ik neem namelijk nooit veel mee als handbagage. Maar kan natuurlijk ook gewoon normale bagage in de handbagage doen ja...

De huisgenoot van mijn vriend is plotseling vertrokken. Hij heeft dus alles meegenomen, ook spullen die niet van hem maar van mijn vriend waren. Ze zijn ergens achter gekomen dat hij dingen deed die niet door de beugel konden en als klap op de vuurpijl is hij ineens verdwenen. Dus ben nu een beetje spullen aan het verzamelen zodat hij weer een beetje vooruit kan. Als ik het niet mee krijg in mijn koffer dan stuur ik het gewoon op.

Ik ben nog nooit gecontroleerd op nepmerken. Ik houd daar ook niet van. Ik heb één maal boxer shorts meegenomen maar voor de rest koop ik daar geen nepmerkkleding.