Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 19:44

Voor zomerprei ben je te laat. Herfstprei zou nog wel kunnen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-26 19:51

De plantjes zijn nog niet te koop daar. Eind april zijn ze groot genoeg voor hem om te verkopen. Dan gaan ze in bossen van 20 of 50 stuks :P en ze doen het hier op de klei erg goed.

Die naar buiten gaat uiteindelijk.

En de oude koperen weegschaal van de vader van gv is ook beplant. Morgen ophangen. Even kijken welke haak het beste werkt kwa hoogte

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 19:55

Oh je koop planten en niet zelf zaaien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-26 19:57

Klopt. Voor prei doe ik de moeite niet om te zaaien als iemand anders dat voor me doet :P de prei sprietjes waren al grote sprieten. De kruiden kwamen ook goed op. De tomaten waren al zowat plantjes. Die had ik kunnen meenemen al maar ik wacht de buurman even af. Die heeft een ander adres voor tomaten die er altijd goed uitzien

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 22:10

Lekker bezig weer! Mooi die vrolijke kleurtjes!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:51

Vanmorgen naar de paasmis twee dorpen verderop geweest. De kerk zat goed vol :j veel dorpsgenoten ook gezien. Een mix van luchtig, ceremonie, deels half gezongen door de pastoor en veel kinderen erbij betrekken. Toch wel eens mooi om mee te maken. De "preek" al mocht dat de naam eigenlijk niet hebben was een filosofisch verhaal dat je wel het hiernamaals wil halen maar dat je leven op aarde eigenlijk nog belangrijker is om te leven zonder mensen pijn te doen. Niet te veel te willen streven naar altijd maar meer ten koste van alles. En kom in verbinding met elkaar. En de oorlogen en wreedheden die nu gaande zijn werden besproken. Niet zwaar maar op een ontspannen fijne manier. Geen zware kost dus.

Het wespennest van vorig jaar gelukkig op tijd kunnen vernietigen. Dit zijn aziatische hoornaars. En zat aan de binnenkant van het voorheen slaaphuisje. Het spul wat ik had is erg effectief en veilig in gebruik. Vanaf 10 meter afstand met enorme druk gebruikt de brandweer dit ook.

De rabarber van de vader van gv zit in een van de nieuwe bakken.

En het voorheen slaaphuisje is verder ontdaan van de zooi. De vloer is er nu volledig uit. De deuren weggehaalt en die vielen zowat uit elkaar. -O- Veel dingen kwa vloer in gedachte. Eerste idee de osb platen op de vloerlatten. Maar wat bleek. Die vloerlatten zaten half aan elkaar en allemaal een andere maat. Dat is dus geen optie. Tweede idee worteldoek en grind of houtsnippers. Maar ik heb te weinig grind liggen en ook kwa houtsnippers is het niet genoeg.

Derde idee is nu het oude kunstgras uit de schuur hergebruiken als bodembedekking zodat ik nog even kan nadenken. Het heeft de juiste maat. Het zand eronder goed vlakken en dan tapijt erover. Voorlopig wordt dit opslag voor niet electrisch tuingereedschap, tuinstoelen, de bbq's parasol, potten, zakken potgrond enz.

Kwa afsluiting, deze deuren zijn waardeloos. Ook naar binnenslaand zijn ze gewoon op. Open laten is kwa wind en diefstal geen optie. Zelf deuren maken kan maar gezien de hobbelige voorkant kwa grond is een rolluik de beste optie waarschijnlijk. Hetzij zelf gemaakt hetzij een tweede handsje op de kop tikken.

Kwa verf/beits wilden we gaan beitsen maar bedacht dat zoals mijn zijschutting er net zo leuk uitziet, komende week eens kijken of de action nog wat heeft liggen aan nepgroen. Of die citroen tuinposter/zeil dingen. Zodat het er wat leuker uitziet en niet de kop kost kwa geld en tijd omdat ik nog steeds niet weet of hij blijft of verdwijnt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:04

Hele deur rot of enkel de onderste helft?
Want bij dat laatste is er misschien een optie om die er af te halen en te vervangen door een soort luik dat opklapt zodat deur open kan over de ongelijke grond?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:42

Nou eigenlijk overal planken gespleten, ruitlatten kapot en de scharnieren gaar/wegzakkend. Dat was al een flinke tijd zo. Ze waren deels vastgeschroefd en kromgetrokken door de warmte en sloten al niet tot nagenoeg niet meer. Kortom gewoon echt niet meer bruikbaar :n beroerde waaibomen materiaal dat ook nog een jaar niet behandeld maar wel op zuid.

En ik ben al lang aan het nadenken wat er mee te doen. Als slaaphuisje is een rolluik geen optie maar als opbergschuur wel

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:06

waarom geen oude caravan, of kleine container neerzeten en deze aanpassen, ben je zeker sneller, goedkoper en beter uit.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:02

Klinkt als een goede mis in de kerk.
Is het in Frankrijk ook zo dat je vis eet en geen vlees op Goede Vrijdag?

Klinkt als een hoop werk in het schuurtje. Moet er een vloer inliggen of kun je het voorlopig zand houden?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:24

Speurneusc ik mag niet veel ermee. Het is door de vorige eigenaar illegaal neergezet en mag hooguit op die plek vervangen worden door nagenoeg hetzelfde of kleiner. Keet of caravan kan de tuin ook niet in :n de caravan van de vader van gv is om die reden ook verkocht in nl afgelopen najaar. Of het moet via de moestuin van de buren of de heg moet er deels uit.

Gezien geen budget wil ik nu tuinspul opslaan voorlopig zodat de schuur opgeruimd komt en we daar verder kunnen. De vloer is nu voorheen gras met molgaten. De mollen hebben gezellig onder de vloer doorgraven. Nu is het zo hobbelig dat het niet handig is. En onafgedekt zal het gras ook weer willen groeien denk ik. Dat hoorde je soms ook dat gegraaf en de houten "vloer" was ook verzakt hier en daar. Gewoon stupide opgebouwd en neergezet toen zonder enige kennis. 8)7

Zolang ik niet precies weet wat ik er mee aanwil (toch die betonnen vloer? sloop en eventuele vervanging?) even tijdelijk de grond afdekken en spul erin.

Kwa eten geen idee :? ze hebben hier duidelijk minder vis als bij ons

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:57

Vanmorgen eerst een vergeefse ronde. Winkel was ondanks hun eigen site gewoon dicht. Daarna naar paaseieren zoeken doorgereden en daar op een bankje gezeten

Na lunch door met slaaphuisje. Alle meuk ligt in de aanhangwagen. Wat aan kunstgras al beschikbaar was ligt erin en helaas hebben we de osb platen andersom moeten leggen. De ruimte zonder tapijt was net te groot.

En de waslijnpalen staan. Die moeten nog vastklinken eerst.

Nu pootjes hoog onder de zoemende perenboom. Een bijenfeestje

Fotos volgen nog

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:12

Vanmorgen eerst een vergeefse ronde. Winkel was ondanks hun eigen site gewoon dicht. Daarna naar paaseieren zoeken doorgereden en daar op een bankje gezeten

Na lunch door met slaaphuisje. Alle meuk ligt in de aanhangwagen. Wat aan kunstgras al beschikbaar was ligt erin en helaas hebben we de osb platen andersom moeten leggen. De ruimte zonder tapijt was net te groot.

En de waslijnpalen staan. Die moeten nog vastklinken eerst.

Nu pootjes hoog onder de zoemende perenboom. Een bijenfeestje. Inmiddels verplaatst naar de hangstoel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanmorgen in het park
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:30

Prachtig die perenboom!

Joyeux Pâques :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:33

Ebenso :+ net duits gepraat hoofd staat daar nu op. Tante van gv even frohes ostern gewensd.

Die perenboom is echt oud. Gepland zeer waarschijnlijk door de laatste franse bewoner. Hij stond er al toen de achterbuurman het perceel kocht. En dat is uiterlijk 1954 geweest.meer dan 70 jaar oud :oo <3

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:35

Mooi die boom. Wij hebben ook ern hele oude peer, die is al weer een week zijn bloemen kwijt, nu beginnen de appels.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:16

Wauw die boom <3 echt schitterend !