Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 18:45

Tof board hoor!
Dat is inderdaad geen geld voor een overnachting, en het geeft je zoveel rust inderdaad.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 18:48

Mooi board!
Welke piste sta je? :D

Hier was het ook hogerop al pet qua slush en buckels.. het mag wel wat kouder blijven overdag :j

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:15

Geen idee welke piste precies qua nummer of naam. Bovenaan de nieuwe teufeltal lift. Kruising tussen Zell en Gerlos.

Echt kouder gaat het niet worden geloof ik.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 21:27

Fee_ schreef:
Geen idee welke piste precies qua nummer of naam. Bovenaan de nieuwe teufeltal lift. Kruising tussen Zell en Gerlos.

Echt kouder gaat het niet worden geloof ik.

Ah daar! :D

Nee ik vrees er ook een beetje voor.. we gaan in ieder geval zo vroeg mogelijk omhoog om de beste sneeuw nog te pakken. Ben benieuwd morgen!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 22:04

Om 11 uur is het al prut helaas. Gelukkig lijkt het iets kouder te gaan worden en misschien woensdag wat sneeuw.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 22:09

opisop_shop schreef:
Om 11 uur is het al prut helaas. Gelukkig lijkt het iets kouder te gaan worden en misschien woensdag wat sneeuw.

Vooral de Schatberg was slecht vandaag.. daar ga ik denk ik niet meer terug deze vakantie :))

Morgen Fieberbrunn.
Wilde ook nog naar Zell maar daar zal het ook niet heel goed zijn?
Kaprun misschien?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 22:52

Earth schreef:
Normaal boek ik ook los maar er zijn toch sites waarbij je echt goedkoper uit bent als je alles samen boekt.

Tipje als je voor €400.- p.p. klaar wilt zijn, en dan bedoel ik accommodatie, skipas en skihuur!!
Valloire. Het is wat goedkoper omdat het iets verder rijden is. Maar of je nou 9 uur rijdt of 11 uur, dat maakt dan ook niet uit denk ik dan.
Check Travelski, voor volgend jaar is alleen nog weinig te boeken :P

En het is echt een prachtig gebied met een heel sfeervol dorp. Het is namelijk nog echt een bergdorp. En op vrijdag is er altijd plaatselijke markt.

https://live.skiplan.com/moduleweb/2.0/ ... ouvertures

Goeie tip, dankjewel!
11 uur rijden is geen punt. Ga nu naar Les Sybelles en was januari in Les Deux Alpes. Beide ook 1100 km, en dat rij ik alleen met 2 stops. Dus dat maakt niet zoveel uit.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 22:54

Geen Dank. Ik ben echt ambassadeur voor Valloire haha. Maar ik snap ook niet dat er niet meer mensen naar toe gaan omdat het zo goedkoop is :') En omdat het echt een top skigebied is :P

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 23:38

Unwritten schreef:
opisop_shop schreef:

Vooral de Schatberg was slecht vandaag.. daar ga ik denk ik niet meer terug deze vakantie :))

Morgen Fieberbrunn.
Wilde ook nog naar Zell maar daar zal het ook niet heel goed zijn?
Kaprun misschien?

Zell was ik vrijdag. Zaterdag schönleiten tot Asitz/Muldenbahn.
Is vergelijkbaar.
Je zou de kitzsteinhorn kunnen proberen, daar is het ongetwijfeld beter, zelf kom ik er eigenlijk nooit.
Ben benieuwd hoe het in Fieberbrunn is.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 08:21

Ja Schönleiten / Asitz / Mulden was niet top gisteren.. :n ben benieuwd naar Fieberbrunn. Hoop dat het gaat, heb na mn val van gisteren toch wat meer pijn dan ik gisteren voelde (voet, knie) :\

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 09:28

Ik ben zelf gewend om een aantal keer per jaar 18 uur naar Zweden te rijden, dus die 12 uur naar Val D'isere valt prima mee. :') was jammer van dat rotsblok op de terugweg, maar ook toen was het best te doen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 10:22

Wij gaan over 2 weken! Gaan terug naar het zelfde appartement als vorig jaar in Laax. Ik heb echter de keuze gemaakt om volledig te stoppen met skien/snowboarden. Heb al sinds jaar en dag een slechte rechter knie (Retropatellaire chondropathie) in de volksmond ook wel een theaterknie genoemd. Ik kan gewoonweg de hobbels en bobbels niet meer opvangen waardoor ik weer verkampt ga staan wat weer als gevolg heeft dat ik bang wordt omdat ik het dus niet kan opvangen. Neemt niet weg dat ik het heerlijk vind om in de bergen te zijn en lekker ga wandelen en genieten van de wellness.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 11:06

Ook heerlijk toch Lucifertje, ik hou van skien, maar het daar alleen al zijn doet mij ook altijd al heel goed.

Hopelijk valt er nog wat verse sneeuw bij de komende week, het was vorige week goed te doen, maar er is wel echt veel gesmolten ook. Vrijdag was het een grote papzooi met die warme temperaturen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 11:10

Prachtige set Fee <3

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:22

Mooi board Fee!

Hier helaas weer terug naar de waan van de dag... Zaterdag teruggereden, dat ging voorspoedig, net geen 12u inclusief 3 stops.

We hebben een heerlijke week gehad <3 Lekker zonnetje en de sneeuw was prima.

Maandag was even slikken, onze oudste zoon kon niet meer bij de reguliere rode skischool (want die namen sinds een paar weken ineens reserveringen via mail aan, en zaten al vol |o ), hij moest dus naar de andere skischool. En daar kwam hij in een klas waar de helft in flug naar beneden ging, terwijl hij met de kerst netjes parallel van de rode pistes in Frankrijk ging... Mijn man heeft geklaagd, ze beloofden er naar te kijken, maar er gebeurde niets. Erg frustrerend en lastig om los te laten. Waarschijnlijk waren de klasjes gewoon vol en kon er niemand verplaatst worden, maar zég dat dan ipv te beloven iets te doen.
En de vrienden waarmee we waren hadden iets meer moeite met steilere pistes dan ze hadden gehoopt :+ Ze hebben +/-10 jaar geleden samen met ons geskiet en toen les gehad, maar daarna niet meer. Nu dus voor het eerst weer in de sneeuw. We hebben ze anderhalve dag gedrillt en daarna was er gelukkig weer een hoop meer zelfvertrouwen en ging het weer een stuk beter.

Dinsdag heerlijk samen met mijn man vanaf Konigleiten naar Zell geblaft, en die rode 21 die van Zell naar Gerlos loopt hebben we gewoon lekker twee keer geskiet *\o/*
Donderdag hebben we samen met onze oudste (8jr) geskiet, die gaat al zo goed en vlot dat hij met ons gewone tempo mee komt. En dat ligt niet heel laag :o
Vrijdag hebben we met z'n allen geskiet, 2 families met samen 4 volwassenen en 4 kinderen. De twee andere kinderen hebben dit jaar leren skien, maar dat ging al best prima :) Aan het eind vd dag nog even met de slee, de sneeuwschep en de ballenklapper, en zo hebben we de vakantie afgesloten.

En, de lessen op de rolband hebben wel geholpen. Volgens mijn man ging ik als een speer :+ en met een stuk meer vertrouwen dan voorheen. Dus dat was ook fijn!

Bovenaan de 21 van Zell naar Gerlos
Afbeelding

Onderaan de zwarte 36 van Gerlos ri. Konigsleiten, daar hebben we altijd een drankje verdiend :)
Afbeelding

Speedcheck :+
Afbeelding

Poseren voor mijn oudste zoon op de Burgermeisterstieg
(er bleken nog 2 dames te zijn met dezelfde outfit, 1 moment stonden we alle drie bovenaan dezelfde lift... Helaas net te ver uit elkaar om samen een foto te maken :D )
Afbeelding

En misschien wel de perfecte sneeuwbal in de ballenklapper
Afbeelding

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:42

Och balen is dat wel van de skiles.
3 jaar geleden kwamen wij er ook ter plekke pas achter dat je skiles al ver van tevoren moest reserveren. Dat was ik niet gewend want vroegah regelden we alles ter plaatse. Toen moesten we dus zelfs naar een ander gebied toe, heel onhandig. Dus de jaren erna braaf maanden van tevoren gereserveerd voor een plekje.

Zo jammer, het huisje waar we vorige week zaten ligt echt op een perfecte plek maar is helaas al vol voor volgend jaar met hun vaste gasten. Maar kan dus echt niks vinden in het dorp wat dan ook nog enigzins betaalbaar is. Alles is boven de 2000 euro voor een week, ik vind dat echt belachelijk duur voor een weekje in een appartement.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:48

Oh dat is nog erger inderdaad.

Wij hadden het dus andersom, we zijn jaren in Frankrijk geweest waar je vanaf september ofzo de les al kan reserveren. Hier moest het ter plaatse. Stond ook op de site, alléén in het kantoor.
Dus hier hebben we de reis ook op aangepast, en zaterdag om goed 10u stonden we in het kantoor - maar geen plek meer voor de oudste. Toen bleek dus dat ze sinds een paar weken ook reserveringen per mail aannamen.
Belachelijke beslissing om halverwege het seizoen te nemen. Doe dat dan vanaf de zomer oid, en informeer de mensen gedurende dit seizoen ofzo.

We waren dus ontstemd over beide skischolen, niet alleen die ene ;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 13:05

Oh jemig dat is wel heel onhandig ja... zo jammer als dat soort dingen dan mis lopen, drukt toch beetje een stempel op de sfeer/vakantie. Maar gelukkig heb je dan iig meerdere opties in het gebied zelf. Switchen tussen klasjes zou toch ook niet zo moeilijk moeten zijn, maar wellicht ingewikkeld als alles al vol zit oid (of ze hadden er gewoon geen zin in).

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 14:11

Ah wat balen van die skiles! Zou er ook niet blij mee zijn als je gewoon niet het niveau les krijgt wat je wil; je betaalt toch ergens voor en het voldoet niet aan de verwachting. Wel goed om volgend jaar op te letten als ik zelf weer les wil nemen, dat het dus opeens kan veranderen.

@MicaMaaike wat balen! Met hoeveel ga je? Wij waren ook 2000 euro kwijt voor een week, maar dat was met z'n vijven (en er had nog een zesde bijgekund). Dan valt dat pp wel weer mee.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 14:14

Met z'n 3en (man, zoon en ik) dus kosten delen zit er niet echt in helaas

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 14:36

Nou precies Soepblik, de prijs is fors en het was nu feitelijk dagbesteding ipv les. Met oud&nieuw had hij echt sprongen gemaakt qua skien (zowel in techniek als over bultjes :+), maar voor ons gevoel is hij deze week nauwelijks vooruit gegaan. Zo jammer!
Maar goed, na de eerste ochtend waarbij ze meermaals een rondje blauwe verbindingspistes hebben gedaan (zelfs tot frustratie van mijn zoon) gingen ze wel de berg op en toen werd het wat beter. En na dag 2 is mijn man 'smorgens voor de les met hem omhoog gegaan en deden ze een hele afdaling voor dat de les begon. Dat hielp ook :)

MiccaMaaike Apartement bezet is ook balen zeg! Welk dorp/gebied zaten jullie ook al weer?

Wij hebben (voor de verandering) nog geen concrete ideeen voor volgend jaar. Het huisje van dit jaar was wel uitstekend qua locatie binnen het dorp, maar het is voor 8 personen en we weten nog niet wie er mee willen volgend jaar. En ik vind het gebied toch niet briljant.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 10:15

Wij gaan al jaren naar Schoppernau in Oostenrijk. Ligt in Vorarlberg in het Bregenzerwald.
Heb nu wel iets gevonden dus even kijken of we dat kunnen boeken.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 18:38

Dilemma's hier! De lidl skibril heb ik geretourneerd. Die vond ik toch wat te klein rondom m'n ogen.

Ik heb via amazon de julbo shadow 1-3 voor 120 kunnen kopen. Was na jullie verhalen wel erg nieuwsgierig en hij zit inderdaad echt heel fijn en sluit erg mooi aan! Het enige is dat ik 120,- voor een bril voor mijn eerste wintersport wel prijzig vind.. dus daarom twijfel ik enorm.

Na wat zoeken ben ik ook een photochromische bril tegen gekomen van cairn. Simpel brilletje, oranje lens, maar schijnt meekleurend/photochromisch te zijn. Zit best oke, sluit niet helemaal mooi aan op m'n helm, maar denk niet dat het heel storend is (hij loopt wat meer in een boogje). Is wat leuker geprijsd (55,- met kortingen nu).

Nu m'n Dilemma, ga ik voor de julbo of de cairn. Ben een beginner, weet ook niet of ik hierna vaker op wintersport ga. Mijn idee is dat de julbo zich 2e hands waarschijnlijk makkelijker laat verkopen dan de cairn? Dus nu een goede, fijne bril waarvan ik zeker weet dat ik goed zicht heb, mocht ik niet meer vaker gaan, verkoop ik hem weer? Maar ik ben wel een beginner, dus hoeverre is een goedkopere bril niet veiliger (ik bedoel dat het iets dragelijker is als er een kras op komt)? Mocht het wel voor herhaling vatbaar zijn, heb ik gelijk een goede bril voor de komende jaren?

Mezelf kennende ben ik zo'n dure bril niet waard. Over de cairn kan ik weinig recensies vinden (is wel een Frans merk ook). Dus vind het lastig inschatten hoe die is qua meekleuren en contrast.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 19:13

Ik zou wel gelijk voor de duurdere gaan die ook nog beter aansluit. Een fijne skibril is echt goud waard, dit hebben wij vandaag ook weer ondervonden. We zijn in Meribel en vanochtend sneeuwde het enige uren best hard. En daarna hing er een wolk in de vallei: mistig dus. Het scheelde echt wel dat we een fijne bril op hadden beide. Het is niet altijd perfect weer in de bergen en zeker als beginner is dan een fijne bril hebben extra veel waard.

Ondertussen schijnt hier de zon weer en genieten we volop!

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 19:35

En ik zou ook altijd voor eentje gaan die goed aansluit, zelfs een kleine rand kan al heftige verbranding veroorzaken in Kaiserwetter.