Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:02

Ik ga over 2 weekjes naar Kos. Hoop dat de weerberichten kloppend zijn en het inderdaad over 2 weken 28 graden is :D :D

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:47

Ik ga 14 mei naar Rhodos, Faliraki. Heb er weer zin in. 5 jaar terug voor het laatst geweest.
Het is ook familiebezoek.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:01

Carolina87 schreef:
Ik ga 14 mei naar Rhodos, Faliraki. Heb er weer zin in. 5 jaar terug voor het laatst geweest.

Leuk, welk hotel zit je? We waren daar in september. Ik *\o/* vlieg 18 juni, deze keer naar Lesbos.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:07

Bonnelover schreef:
Carolina87 schreef:

Leuk, welk hotel zit je? We waren daar in september. Ik *\o/* vlieg 18 juni, deze keer naar Lesbos.

Maar waar ga je nou naar toe? :D
Wij gaan 17 juni

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:18

Petra op Lesbos, en naar welke hotel ga jij? En daar al eerder geweest?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 23:47

Carolina87 schreef:

Ik ben nu op Rhodos, in Faliraki. Heerlijk strand, maar Faliraki zelf vind ik niets. :D
Maar gelukkig ben je snel in Rhodos-stad ;)

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:26

Bonnelover schreef:
Carolina87 schreef:

Vicky’s Studio.
We gaan voor 4 dagen een auto huren.
Zitten op Rhodos voor 10 dagen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:29

Bonnelover schreef:
Petra op Lesbos, en naar welke hotel ga jij? En daar al eerder geweest?

Ik ga naar Molyvos, vlak bij Petra. Vorig jaar ook geweest en vind Molyvos leuker dan Petra (Petra een dag geweest, wel mooie stranden :j dus daar gaan we deze vakantie ook wel een dag of 2 doorbrengen)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:43

Ik ben gisterenavond weer thuis gekomen. En mijn man is vanmorgen naar Athene vertrokken voor zijn werk :D .
Het weer viel mij wel tegen, maar deze week zou het een stuk warmer worden. Vooral 's avonds was het erg koud. Het was nog erg stil, voor mij te stil.
Strand was wel fijn, Faliraki vond ik weinig aan. Goede verbinding met Rhodos-stad en goede ligging om een beetje te toeren.
Ik had een heerlijk appartement. Fijne Griekse familie met oma en dochter in de keuken. Heel gemoedelijk en zeer gastvrij. Dus al met al had ik een lekker weekje ontspanning met mijn beste vriendin.
Op naar de volgende vakantie: in juni naar Kos. :D {:}

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 22:48

O, jij bofkont +:)+

Ik zag idd in het RTL nieuws dat het niet zulk mooi weer was, ook op Kefalonia. Maar het is ook nog wel vroeg in het seizoen. Zelfs jaren geleden was het voor 15 mei nog instabiel.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:00

Over ruim een week geven ze 28 graden op Kos aan :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:06

Ik had het weerbericht op Rhodos ook bekeken, er ik zag dat het toch wel aardig gaat oplopen (mijn moeder gaat donderdag)

Lesbos begint ook aardig warm te worden bij de 14 daagse voorspelling maar ja.. Ik moet nog 5 weken wachten :')

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:46

Lotus83 schreef:
Lesbos begint ook aardig warm te worden bij de 14 daagse voorspelling maar ja.. Ik moet nog 5 weken wachten :')

Ja hier ook nog 5 weekjes voordat ik naar Lesbos ga. Dus samen maar duimen Lotus83 op heeeeeel veel ☀️

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 01:24

De laatste paar pagina's van dit topic doorgelezen en zie veel fanatiekelingen hier. Wil misschien dit jaar alleen op vakantie gaan en Griekenland trekt mij wel aan. Is het hier een beetje veilig om alleen rond te lopen? (Ga uiteraard niet savonds laat alleen rond lopen)

En wat zouden jullie aanraden kwa regio om wat uitstapjes te maken, maar ook heerlijk lekker lui bij het strand/zwembad te gaan liggen? Moeten wel genoeg mensen rondlopen om mij veilig te voelen, maar niet massa's aan toeristen rond lopen!

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 07:26

Je kan in Griekenland op verreweg de meeste plaatsen, ook als vrouw en ook s'avonds, alleen lopen.

Vind het bijna een veiliger land dan Nederland.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:12

Mama3 schreef:
Neroo schreef:
Ik kom me ook even melden.

Komende woensdag voor het eerst naar Griekenland. Samen met ons mam 6 dagen naar Zakynthos, stadje Vasilikos. Op voorhand al 2 georganiseerde dagjes gereserveerd naar Shipwreck beach, bue caves en caretta schildpadden zoeken.

Als iemand nog meer tips of aanraders heeft, hoor ik dat graag!

Leuk, Ik ga ook naar Zakynthos in juni, waar heb je de uitstapjes geboekt? Ik wil ook wel wat vooruit boeken, dan hebben we echt een vooruitzicht. Anders lig ik straks met mijn dochter een week op het strand haha

Via Nefis Travel.

Vannacht terug gekomen van Zakynthos. Heerlijke vakantie gehad, prachtig eiland. Het weer was wisselend, maar daardoor wel een hoop ondernomen. Ik ga zeker nog eens terug, dit was mijn eerste ervaring griekenland maar zeker niet de laatste <3

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:52

_Jody_ schreef:
De laatste paar pagina's van dit topic doorgelezen en zie veel fanatiekelingen hier. Wil misschien dit jaar alleen op vakantie gaan en Griekenland trekt mij wel aan. Is het hier een beetje veilig om alleen rond te lopen? (Ga uiteraard niet savonds laat alleen rond lopen)

En wat zouden jullie aanraden kwa regio om wat uitstapjes te maken, maar ook heerlijk lekker lui bij het strand/zwembad te gaan liggen? Moeten wel genoeg mensen rondlopen om mij veilig te voelen, maar niet massa's aan toeristen rond lopen!

De Griekse eilanden zijn veilig als je het mij vraagt.. Ik loop liever daar alleen dan in hier in Nederland

Welke regio.. tja.. heb je zelf al naar eilanden zitten kijken?
Ga je dan in het hoogseizoen en iets later (ivm massa's toeristen)

Als je met bijvoorbeeld Corendon of Sunweb etc gaat worden er van hun uit altijd wel uitstapjes georganiseerd..
Je kan natuurlijk ook alleen op pad en naar lokale aanbieders gaan

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:29

Ik weet van Kos dat daar best wel wat alleenreizende vrouwen heen gaan. Maar ik vond inderdaad de Griekse eilanden niet onveilig. Je zou op Kos in Psalidi kunnen gaan zitten. Rustiger stuk en vlakbij de drukte van Kos stad.

Wij hebben toch Cyprus geboekt. Klein hotel. Geen all-inclusive en geen recensies over overlastgevende Russen. Ik heb er zin in. Toch een beetje het pechjaar van vorig jaar inhalen. Maar eerst in juni naar Zakynthos.

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:00

Ik vergeet ff te zeggen dat ik dan begin Juli ga en 31 ben. Vorig jaar kwam ik een heel gaaf artikel tegen over Kefalonia, maar bij meerdere gave adressen die ik zag ben je een auto nodig. Wil juist in een mooi en rustig gebied zitten, maar wel op loopafstand van restaurants, water en openbaar vervoer

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:11

Kefalonia is geweldig. Zeker een van de mooiere en leukere bestemmingen in Griekenland. Het is inderdaad op een rustige aangename manier toeristisch.

Assos op Kefalonia is nog steeds in mijn top 10 van bestemmingen in Griekenland.
Maar Fiskardo vond ik ook heel erg leuk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 16:51

En dat zijn dan nog de meest toeristische bestemmingen van het eiland. ;)
Ik ben ook echt Kefalonia fan, ben er nu 5 x geweest maar ik denk idd niet dat er in mijn eentje naar toe zou gaan zonder huurauto.

Is Samos geen optie? Of Skopelos en Skiathos?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:57

Fitzroy schreef:
O, jij bofkont +:)+

Ik zag idd in het RTL nieuws dat het niet zulk mooi weer was, ook op Kefalonia. Maar het is ook nog wel vroeg in het seizoen. Zelfs jaren geleden was het voor 15 mei nog instabiel.

Ja, ik was ook nog nooit zo vroeg in het seizoen geweest. Wel heerlijk om te wandelen en te toeren. De vorige keer op Rhodos was toen eind juli/begin augustus, heel anders :D
De natuur is prachtig nu: heel groen en overal bloemen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:13

Bedankt Neroo, ik ga even kijken.

Schildpadddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:08

ik ga voor het eerst dit jaar naar Griekenland, naar Kos heen. een paar dagen in de eerste week van augustus
woensdag op donderdagnacht vliegen en dan zondag overdag terug.

iemand nog tips wat te doen? wij houden wel van een beetje avontuur, drankje doen op het terras. iets van cultuur snuiven kan wel maar daar gaan we niet perse voor. Middagje aan het strand kan ook maar veel langer niet.

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:11

ik ben een aantal jaar geleden op Corfu geweest voor stage, dit jaar (eind augustus) gaan wij 9 dagen naar kreta, ik ga ik het topic eens rond kijken voor wat leuke dingen te doen.

nu vroeg ik mij wel af, wij komen ;s avonds aan (half 9 als ik mij niet vergis) maar willen wel graag een auto huren (sowieso om vanaf het vliegveld, heraklion, naar bestemming te komen) is het mogelijk om deze ter plaatse te huren of verstandiger om nu vooraf al te reserveren? en is het dan mogelijk die ;s avonds af te nemen