Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unwritten

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 10:42

Wil je Frankrijk of Oostenrijk?
Wij hebben oud&nieuw van de week alweer geboekt... wilden Italië maar €€€ - dus is Frankrijk geworden :+:

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 20:15

Wij gaan over een paar dagen naar Meribel! Zo veel zin in! Het lijkt er alleen wel op dat het vanaf dinsdag minder wordt qua weer. En das onze eerste ski dag. Wel verse sneeuw maar dat maakt dan wel ook dat je minder ziet natuurlijk. Hopelijk hebben we wel ook af en toe zon. Nu deze werkweek nog door zien te komen. Iedereen die er al is of ook nog gaat veel plezier!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 23:22

Oh ik ben jaloers, ik vind meribel echt fantastisch. Aan het begin van de week verse sneeuw is toch juist perfect?

Je kan de blauwe raffort nemen met slecht zicht, die loopt tussen de bomen door. Is een leuke piste!

Waar in Frankrijk wordt het Unwritten?

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 09:25

Ik heb de skibril van de lidl binnen, voor het mooie net wat te smal, maar voor het eerste wintersportweekje vast prima. Ik ga pas eind maart, dus ik hou nog even de kortingen in de gaten.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 09:45

Châtel! Nog niet geweest dus heel benieuwd :D

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 18:38

Nog bedankt aan iedereen die laatst tips gaf over Winterberg.
Ons plan was eigenlijk om 2,5 dag te kunnen skiën maar we besloten een dag later te gaan omdat een van ons ziek was (en de ander zit nu ziek thuis met buikgriep := ) dus in totaal werd het 1,5 dag.
We begonnen op de Neuastenberg gezien dat het dichtstbij ons pension was. Eenmaal daar had ik zo’n spijt, dacht als het in Winterberg ook zo is heb ik m’n geld weggegooid :=
We zijn die middag voor nog een uurtje naar Winterberg gegaan en dat viel ons heel erg mee!
De dag daarna hebben we ons daar prima vermaakt en hebben zo’n beetje alle pistes gezien.
De zwarte naast de schans is idd niet fijn, en het is in z’n algemeen anders skiën dan in bv Oostenrijk want niemand lijkt er de piste regels te kennen :=
Ondanks dat is gelukkig alles goed gegaan en is het zeker voor herhaling vatbaar :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 22:08

Unwritten schreef:
Heerlijk zeg! Welk gebied is dit? Hier nog een paar dagen en dan mogen we ook weer :#

Op de Diedamskopf in Schoppernau. Klein gebiedje in Vorarlberg in Oostenrijk.

Leuk tammy! Nee skiën in Winterberg is totaal anders dan in de Alpen. Wat een hoop idioten bij elkaar die niet kunnen skiën en maar wat doen. Maar prima voor een paar dagen.

We hebben hier echt zulk mooi weer, echt een zon overgoten week. Morgen en vrijdag wordt het wel te warm dus het zal papperige sneeuw worden vrees ik.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 00:40

Heerlijk die kleinere gebieden :+:

Hier ligt al het skimateriaal ook al ingepakt, morgen de kleding inpakken. Zin in :#

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 19:30

Wij hebben ook een fantastische week in Zwitserland! Lang geleden dat we de hele week zulk mooi weer hadden. Niet te warm dus de sneeuw houdt zich top.
Morgen nog een dagje en dan zit t er helaas al weer op.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 16:19

Hebben jullie enig idee wat je hiermee in kunt stellen en hoe (welke kant op doet wat?)

Afbeelding
Afbeelding

Hier is het erg warm. Vanochtend geskied vanaf 8:30 en vanaf 9uur was de sneeuw al zacht aan het worden :7
Een uur later voelde de sneeuw aan alsof ik aan het waterskiën was, dat geluid en de manier waarop de sneeuw zich verplaatst onder je skis herkennen jullie vast wel :+

9uur
Afbeelding

11uur
Afbeelding

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 16:31

Vokgens mij een kabel over je wreef, dat je voet in je schoenen blijft en niet bij je hiel omhoog gaat right- thight/left -loose

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 16:31

dat zijn allemaal knopjes en draaipunten voor het instellen van je schoen (qua pasvorm) maar ook volgens mij voor de stijfheid van je schoen.

Gegoogled, die powerspine heeft te maken met de stijfheid van je schoen inderdaad. de andere knopjes en schroefjes e.d. is voor de pasvorm :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 16:42

Ik vroeg mij af of ik de schoen daarmee wat rechterop zou kunnen zetten bijvoorbeeld? Dat past beter bij mijn (gebrek aan :') ) kunnen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 16:54

Je hebt een flex van 95, is redelijk flexibel.
De flex van een skischoen geeft idd o.a. aan hoe meer rechtop je kan staan.
Als je meer gevorderd bent wil je vaak een lagere flex, want skihouding.
Hij staat zo te zien nu op direct, dus minder flexibel. Waarschijnlijk als je hem draait, zal je schoen flexibeler worden, en kan je meer rechtop staan.

Wij zijn bezig met het boeken van volgend jaar al. Grote groep, dus we zullen wel moeten. Veel zit al vol, niet normaal meer eigenlijk :=

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 10:52

Ik zat ook te kijken voor volgend jaar, hoopte dat het dan voordeliger zou zijn, maar niet dus.

Boeken jullie meestal direct bij een hotel en dan alles los of wel via bv sunweb van die pakketten?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 10:57

Wij boeken bij sunweb, tui, oid.
Dat was in ons geval toch het voordeligst.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 11:35

Wij boeken altijd los

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 15:09

Normaal boek ik ook los maar er zijn toch sites waarbij je echt goedkoper uit bent als je alles samen boekt.

Tipje als je voor €400.- p.p. klaar wilt zijn, en dan bedoel ik accommodatie, skipas en skihuur!!
Valloire. Het is wat goedkoper omdat het iets verder rijden is. Maar of je nou 9 uur rijdt of 11 uur, dat maakt dan ook niet uit denk ik dan.
Check Travelski, voor volgend jaar is alleen nog weinig te boeken :P

En het is echt een prachtig gebied met een heel sfeervol dorp. Het is namelijk nog echt een bergdorp. En op vrijdag is er altijd plaatselijke markt.

https://live.skiplan.com/moduleweb/2.0/ ... ouvertures

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 16:16

Hier was de sneeuw (zeker aan de saalbach kant) ook zo slecht.. piste 2a was 5 km slushbuckels. Nog omver geskied (dader gevlogen) en nu pijn in de enkel. Kon gelukkig nog terugskieen naar Leogang maar toch de gondel maar omlaag genomen want zelfs de noordhellingrn zijn slush nu. Rode pistes zijn gelukkig prima, maar die gaat niet naar het dal hier :))

Morgen Fieberbrunn, setje Stöcklis gehuurd om te ervaren!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 16:51

Ik vind 9 of 11 uur absoluut uit maken. 10 vind ik echt de max als we met z'n 2e rijden. Daar doe je met stops en file 11,max 12 uur over.

Wij zijn aan het kijken om nog een weekendje met de bus te doen, beviel best goed vorig jaar.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 17:05

Omdat je in de kosten bespaard voor het hotel, kun je het ook in 2en rijden. Doen wij ook, vrijdagavond weg, overnachten voor €30.- en dan door. Dat vind ik echt zo chill :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 17:13

Earth schreef:
Omdat je in de kosten bespaard voor het hotel, kun je het ook in 2en rijden. Doen wij ook, vrijdagavond weg, overnachten voor €30.- en dan door. Dat vind ik echt zo chill :)

Dit doen wij ook , ergens heerlijk eten savonds, smorgens een goed ontbijt de vakantie begint dan veel fijner

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 17:14

knollentuin schreef:
Earth schreef:

Dit doen wij ook , ergens heerlijk eten savonds, smorgens een goed ontbijt de vakantie begint dan veel fijner

Ja idd, echt heerlijk. Wij doen nu niet anders meer. En je bent met een beetje mazzel ook de grote drukte voor.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 17:15

Wij doen de rit ook altijd in 2 dagen, dan is de eerste skidag ook niet zo zwaar!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 17:57

Wij hebben ook weer in twee dagen gereden. Mijn broer en zijn vriendin waren ‘s nachts vertrokken en die waren gister helemaal uitgeput maar wij nergens last van. Ideaal.
Wij hadden in Munchen een hotel icl ontbijt, 125 euro voor vier personen. Echt geen geld wat mij betreft.

Vandaag eerste dag op de piste. Het was warm en onderaan natuurlijk papperig maar het viel mij nog mee. Het is hier ook helemaal niet zo heel druk als dat we verwacht hadden. Heerlijk!
Mijn dochter van 6 heeft het ook zo goed gedaan in het klasje. En het belangrijkste, ze heeft plezier gehad. :)

Ik liep gister tegen een aanbieding aan voor een nieuw board. Mijn oude board was echt al best oud en mijn bindingen waren helemaal kapot dus gister hier een nieuw board gekocht. Hij deed het goed vandaag.
Afbeelding