Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:09

Ik ben ook toe aan Griekenland!

Nog even... ^&+

Electra63

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:19

Ik ga aanstaande zondag, maar het weer is nog niet zo mooi, als ik had gehoopt :D

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:21

Hier nog 1!!!!
Vlieg 18 juni voor 8 dagen. En september gaan we 14. Maar dan nog geen idee waarheen. In iedergeval wel Griekenland.

Ben je al ver met voorbereiden Cinderella voor de grote dag?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 22:47

Wat lekker allemaal!
Ik ben jaloers ...

Natasja, fijn dat jullie weer met de boot weg kunnen!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 08:09

Bonnelover ik ga ook in juni en september. Alleen in september wordt het Cyprus denk ik.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 09:12

Iemand die net van Cyprus terug kwam zei tegen mij dat het maar weinig Grieks aan deed. Ontzettend veel Russen en Oost-Europeanen, niet alleen gasten maar ook bediening in de restaurants. Als ze Grieks sprak keken ze haar raar aan.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 11:42

Fitzroy schreef:
Iemand die net van Cyprus terug kwam zei tegen mij dat het maar weinig Grieks aan deed. Ontzettend veel Russen en Oost-Europeanen, niet alleen gasten maar ook bediening in de restaurants. Als ze Grieks sprak keken ze haar raar aan.

Denk dat zeker in de grote hotels geldt. Vorig jaar ook gesprek met Grieken hierover gehad. Russen komen heel vaak hotelterrein niet af. En personeel wordt vaak ook ingehuurd vanuit Rusland.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:17

Russen heb ik liever niet, maar die zitten naar mijn gevoel vaak all-inclusive. Wij zitten graag in kleine familiehotels. Als je vooraf goed recensies leest ben je al een heel eind.
Ik laat jullie in oktober weten hoe het was.
We zouden vorig jaar gaan. Maar toen lag ik in het ziekenhuis.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:56

Zo voor dit jaar mijn vakantie geboekt. Helaas geen Griekenland, maar ik ga naar Turkije, Bodrum en denk dat ik zus wel zover krijg om naar Kos te gaan :)

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:00

Wij gaan in september voor het eerst naar Rhodos. Nog nooit geweest. We zitten in het Gennadi Grand Resort

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 17:37

Geboekt *\o/*

Nu nog 6 weken wachten..
We gaan weer naar Lesbos.
Vorig jaar zo leuk gehad,we gaan gewoon lekker terug {:}

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 17:55

Wij kiezen in Griekenland altijd voor kleine appartementencomplexen of boutique-hotels, met maximaal 20 kamers. Voor ons is de locatie (rand van centrum/stad, loopafstand strand) het belangrijkste :D
Ik ben 3 x all-in geweest, toen de kinderen de puberleeftijd hadden i.v.m. vertier.
Maar inderdaad het gros van het personeel sprak niet eens Grieks, kwamen vooral uit Roemenië en Albanië. Het eten is ook niet echt Grieks, maar ik begrijp wel de keuze voor all-in-hotels. Ze zijn vaak groot, veel vertier/zwembaden/glijbanen/animatie en je weet vooraf wat je kwijt bent. Het waren toen leuke vakanties, leuke mensen/kinderen ontmoet, maar ik zal daar nu niet meer voor kiezen.

Ik vertrek zondagmorgen, gelukkig is de weervoorspelling verbeterd. {:}

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:30

Lotus83 schreef:
Geboekt *\o/*

Nu nog 6 weken wachten..

Leuk dat het jullie zo goed bevalt. Wij slaan (excuses voor onze brkrompenheid) Lesbos steeds over ivm de vluchtelingen verhalen. Maar het is een aanrader zo te lezen.

Dan zet ik hem toch op het lijstje voor augustus.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:39

Mama3 schreef:
Lotus83 schreef:
Geboekt *\o/*

Nu nog 6 weken wachten..

Leuk dat het jullie zo goed bevalt. Wij slaan (excuses voor onze brkrompenheid) Lesbos steeds over ivm de vluchtelingen verhalen. Maar het is een aanrader zo te lezen.

Dan zet ik hem toch op het lijstje voor augustus.

Heb geen vluchteling gezien
En als ze nog aankomen is dat veel al in de nacht en worden ze van het strand geplukt en naar het vluchtelingenkamp gebracht.

Want er is wel controle op

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:43

Electra63 schreef:
Wij kiezen in Griekenland altijd voor kleine appartementencomplexen of boutique-hotels, met maximaal 20 kamers. Voor ons is de locatie (rand van centrum/stad, loopafstand strand) het belangrijkste :D
Ik ben 3 x all-in geweest, toen de kinderen de puberleeftijd hadden i.v.m. vertier.
Maar inderdaad het gros van het personeel sprak niet eens Grieks, kwamen vooral uit Roemenië en Albanië. Het eten is ook niet echt Grieks, maar ik begrijp wel de keuze voor all-in-hotels. Ze zijn vaak groot, veel vertier/zwembaden/glijbanen/animatie en je weet vooraf wat je kwijt bent. Het waren toen leuke vakanties, leuke mensen/kinderen ontmoet, maar ik zal daar nu niet meer voor kiezen.

Wij gaan wel all in (en dat is zoeken op Lesbos) maar houden dus niet van groot en massaal...

Hotel waar we nu voor de 2e keer heen gaan is dat dus ook niet (groot en massaal bestaat niet op Lesbos)
We hebben overwogen om dit jaar inderdaad alleen appartement met ontbijt te doen, juist omdat we evengoed zo vaak weg gaan... alleen is het wel zo fijn om als je een dag geen zin hebt om weg te gaan alles bij de hand hebt..

Grote resorts met alles wat jij beschrijft zal je mij ook niet snel zien

Waar ga jij naar toe?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:21

Jaloers op de bijna vertrekkers. Ik vond Lesbos leuk voor 1x. We hebben wel gelachten, we wilden ouzo kopen, maar de verkoper was het niet eens met onze keuze en stond er op dat we wat anderen gingen proeven. Echt we rolden de winkel uit. Hij wilde ons nog meer laten proeven, maar we hebben vriendelijk bedankt. Hij had wel gelijk, en we hebben andere ouzo gekocht. Het kasteel van Molivos was trouwens wel ons lievelingsstekje.

Cyprus heeft echt vreselijke vluchttijden als wij willen gaan, dus misschien toch maar kijken naar wat anders.... Het aanbod is ook niet zo groot.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:32

Altijd leuk om te lezen dat iedereen iets anders leuk vind..
Ik ga dan nu voor de 2e keer naar Lesbos, ik voelde me daar zo fijn..

Zit stiekem al te denken over het najaar als ik weer vakantie heb :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:34

Lotus83 schreef:
Electra63 schreef:

Wij gaan wel all in (en dat is zoeken op Lesbos) maar houden dus niet van groot en massaal...

Hotel waar we nu voor de 2e keer heen gaan is dat dus ook niet (groot en massaal bestaat niet op Lesbos)
We hebben overwogen om dit jaar inderdaad alleen appartement met ontbijt te doen, juist omdat we evengoed zo vaak weg gaan... alleen is het wel zo fijn om als je een dag geen zin hebt om weg te gaan alles bij de hand hebt..

Grote resorts met alles wat jij beschrijft zal je mij ook niet snel zien

Waar ga jij naar toe?

Ik ga zondag naar Rhodos met een vriendin en half juni naar Kos met man en vrienden.

Mijn schoonzus is vorig jaar naar Lesbos geweest en geen "last" van vluchtelingen gehad.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:40

Ik kom me ook even melden.

Komende woensdag voor het eerst naar Griekenland. Samen met ons mam 6 dagen naar Zakynthos, stadje Vasilikos. Op voorhand al 2 georganiseerde dagjes gereserveerd naar Shipwreck beach, bue caves en caretta schildpadden zoeken.

Als iemand nog meer tips of aanraders heeft, hoor ik dat graag!

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:00

Lotus83 schreef:
Geboekt *\o/*

Nu nog 6 weken wachten..

Leuk wanneer ga je precies? Wij vliegen 18 juni naar Lesbos. Voor mij de eerste keer naar dit eiland.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:48

Bonnelover schreef:
Lotus83 schreef:
Geboekt *\o/*

Nu nog 6 weken wachten..

Leuk wanneer ga je precies? Wij vliegen 18 juni naar Lesbos. Voor mij de eerste keer naar dit eiland.

Haha 17 juni
Waar ga je heen?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:54

Neroo schreef:
Ik kom me ook even melden.

Komende woensdag voor het eerst naar Griekenland. Samen met ons mam 6 dagen naar Zakynthos, stadje Vasilikos. Op voorhand al 2 georganiseerde dagjes gereserveerd naar Shipwreck beach, bue caves en caretta schildpadden zoeken.

Als iemand nog meer tips of aanraders heeft, hoor ik dat graag!

Leuk, Ik ga ook naar Zakynthos in juni, waar heb je de uitstapjes geboekt? Ik wil ook wel wat vooruit boeken, dan hebben we echt een vooruitzicht. Anders lig ik straks met mijn dochter een week op het strand haha

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:22

Wij boeken excursies /uitstapjes altijd ter plaatse, nooit vanuit Nederland en ook niet via de touroperator.
Zeker die boottochtjes kan je prima ter plaatse tickets voor kopen.

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:41

10 augustus zijn wij pas aan de beurt.

Moest eerst oppas aan huis regelen.

We krijgen eind juni jonge katjes en die kunnen we nog miet zo lang alleen laten.
Er komt nu iemand tijdens onze vakantie in huis. Zoon van de broer van mijn man komt in huis.
Sowieso een prettig idee moet ik zeggen.

Gaan ook een weekje korter.

Fijne vakantie Electra. Heerlijk.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 03-05-19 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:49

Ik half juni. Ik heb ook net een nieuwe kat. Doe os nogal eenkennig.
Met een nestje of jonkies is het wel fijn iemand in huis te hebben.