Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:42

Emmaa_ schreef:
Nee, dat is jammer genoeg niet zo. Om medicatie mee te mogen nemen moet je met een Engelse medicijnverklaring naar het CAK, daar laten ondertekenen, daarmee naar het Canadese consulaat, daar laten ondertekenen en dan opsturen naar het CAK. Echt onwijs veel werk, daarom heb ik mijn concerta destijds thuisgelaten.

Oh jeetje. Goed om te weten! Ik heb gelukkig niets wat onder de opiatenwet valt (alleen ceterizine en anticonceptiepil), maar dit is goed om te weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:45

eilleen333 schreef:
Emmaa_ schreef:
Nee, dat is jammer genoeg niet zo. Om medicatie mee te mogen nemen moet je met een Engelse medicijnverklaring naar het CAK, daar laten ondertekenen, daarmee naar het Canadese consulaat, daar laten ondertekenen en dan opsturen naar het CAK. Echt onwijs veel werk, daarom heb ik mijn concerta destijds thuisgelaten.

Oh jeetje. Goed om te weten! Ik heb gelukkig niets wat onder de opiatenwet valt (alleen ceterizine en anticonceptiepil), maar dit is goed om te weten!

Voor de anticonceptiepil is een medicijnenpaspoort van de apotheek voldoende, zelfs daar vragen ze niet altijd om. Voor medicatie die onder de opiumwet valt is het wel heel belangrijk dat je het op tijd en goed regelt, want als je ermee gesnapt word kan je echt een heel groot probleem hebben. Ceterizine kan je denk ik ook zo meenemen, als je het op recept krijgt even in je medicijnenpaspoort laten zetten en als je het gewoon zelf koopt is het voldoende om het originele doosje incl bijsluiter mee te nemen, dan herkennen ze het wel (en merken ze dat het niet iets is wat je probeert te smokkelen).

eilleen333

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:47

En dan de medicatie het best wel allemaal in de handbagage denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:48

Dat maakt in principe niet zo heel veel uit, maar ik zou het sowieso bij me dragen met oog op het eventuele verliezen van koffers. Als je echt ceterizine moet slikken, net als je anticonceptiepil, is het toch handig als je daar niet een paar dagen op hoeft te wachten.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:52

Oei dat wist ik helemaal niet! Ben vorig jaar gewoon met mijn anticonceptie in het vliegtuig gestapt zonder wat aan te geven of een medicijnpaspoort etc..
Gelukkig goed gegaan dus!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 13:49

Emmaa_ schreef:

Dat hoeft dus niet. En dat maakt de boel zo tegenstrijdig. Toen ik vorig jaar naar de States ging was een verklaring van mijn arts voldoende met de hoeveelheid medicatie die ik nodig had. Toen ik op het vliegveld kwam hoefden ze die verklaring helemaal niet te zien.
Misschien dat het met de zwaardere opiaten is(Oxycodon, Tramadol), maar misschien dat jullie het wisten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 13:50

SuperAssie schreef:
Oei dat wist ik helemaal niet! Ben vorig jaar gewoon met mijn anticonceptie in het vliegtuig gestapt zonder wat aan te geven of een medicijnpaspoort etc..
Gelukkig goed gegaan dus!

Anticonceptie is herkenbaar en vrij makkelijk om mee te nemen. De kans dat ze je daarvoor apart nemen is heel klein (net als met paracetamol oid), maar ze kunnen zeker wel vragen wat iets is en willen daarbij soms een verklaring zoals bv een Engels medicijnenpaspoort of de originele verpakking van het spul dat je meeneemt. Vliegen met opiaten is andere koek, daarvoor word je er echt uitgepikt omdat drugshonden ze ook opmerken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 13:51

purny schreef:
Emmaa_ schreef:

Dat hoeft dus niet. En dat maakt de boel zo tegenstrijdig. Toen ik vorig jaar naar de States ging was een verklaring van mijn arts voldoende met de hoeveelheid medicatie die ik nodig had. Toen ik op het vliegveld kwam hoefden ze die verklaring helemaal niet te zien.
Misschien dat het met de zwaardere opiaten is(Oxycodon, Tramadol), maar misschien dat jullie het wisten

Canada is anders dan de VS hè. Ik heb het eind januari nog allemaal uitgezocht omdat ik er naartoe ging en heb uiteindelijk besloten om het te laten omdat zowel het consulaat als het CAK zeiden dat dit toch echt de procedure was. Dit ging om concerta.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 13:55

Dat weet ik. Misschien dat ik dan een keer oversla. Als ik m'n dosis mis merk ik toch niet zoveel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:00

purny schreef:
Dat weet ik. Misschien dat ik dan een keer oversla. Als ik m'n dosis mis merk ik toch niet zoveel

Als je alleen even de watervallen gaat bekijken zou ik het idd alleen regelen voor de VS en een dosis overslaan op de dagen dat je in Canada bent. Ze zijn jammer genoeg heel streng erover aan die kant, ik wilde het twee weken van tevoren gaan regelen maar bleek niet genoeg te zijn.

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 22:24

Hoi, ik lees al een tijdje mee en nu kom ook ik even tussendoor met wat vragen.

Ik heb al een tijdje het plan om naar Canada te gaan. Ik ben nu 17, (heel) bijna 18, en aankomend jaar heb ik een tussenjaar. Ik zou graag voor 1-3 maanden in totaal willen, ergens tussen april en juli 2018.

Omdat ik natuurlijk niet heel veel geld heb, en ik vooral veel van de natuur wil zien, lijkt het me handig om vrijwilligerswerk tegen kost en inwoning te doen via workaway, waar ik al veel leuke plekken heb gezien. Daarna zou ik nog 2-3 weken zelf willen reizen om wat meer van het land te zien. Het is me alleen niet helemaal duidelijk hoe het nou zit met het visum wat je moet aanvragen: op google vind ik vooral informatie op fora van voor 2013, en ik merk dat er veel veranderd is sindsdien op dit gebied. Wat ik nu begrijp is dat je geen (?) visum nodig hebt als je alleen onbetaald werk doet, maar dit geldt dan alleen als je maximaal 4 weken op dezelfde plek blijft. Ik vind het lastig in te schatten of ik, er vanuit gaande dat ik langer dan een maand blijf, na 4 weken inderdaad naar een andere plek zou willen, of dat ik dan toch een visum moet aanvragen. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg zo, ik vind het zelf dus nogal ingewikkeld allemaal :+

Wat ik ook veel lees is dat de douane behoorlijk lastig kan doen in Canada. Eigenlijk zou ik het liefst een flexibel vliegticket willen kopen zodat ik ter plekke kan beslissen hoe lang ik wil blijven (al zou het dus sowieso niet langer dan 3 maanden zijn), maar ik vind verschillende informatie over of dit kan, en hoe het dan zit met het bewijs wat je moet laten zien dat je niet langer in Canada zal blijven. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ook vind ik het moeilijk te beslissen waar ik het beste naartoe kan gaan omdat Canada natuurlijk heel groot is, en elke provincie zijn voor- en nadelen heeft. Ik neig nu naar British Columbia en dan Vancouver en omgeving omdat dat een plek met mooie natuur, maar ook veel leuke dorpjes lijkt te zijn, maar als iemand nog aanbevelingen heeft hoor ik het graag :D

Mijn laatste vraag gaat over het vrijwilligerswerk zelf: ik zou het liefste naar een plek willen gaan waar ik kan helpen met paarden, en te paard veel van de natuur kan zien. Ik vraag me alleen af of mijn paardenervaring genoeg is daarvoor: ik heb 6 jaar op een manege gereden en 4 jaar daarvan ook eens per week een pony verzorgd, maar dit was allemaal Engels rijden en ik vind het lastig in te schatten of ik "experienced" genoeg ben. Misschien kan een van jullie die zelf op een ranch heeft gewerkt daar wat over zeggen?

Sorry voor deze enorme lijst met vragen, ik heb dit hele topic doorgelezen en natuurlijk research op het internet gedaan, maar veel informatie lijkt dus verouderd, of is niet helemaal toepasbaar op mijn situatie. Als er toch een goede site is waar mijn vragen beantwoord worden zou ik daar graag een link van krijgen!

Alvast bedankt voor het lezen van mijn lange bericht :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 01:26

Kijk eens naar de Willow Ranch in Valemount. Zij werken in de zomer met vrijwilligers. Zijn Nederlandse mensen!
Ik ga er komende zomer heen voor een maandje.

https://www.willowranchvalemount.com

Als je dan wil weten of je genoeg ervaring hebt, dan kom je hier een keer langs of wij komen bij jou. Wij geven les, en wij kennen deze mensen en hun paarden, dus dan weten we precies of je mee kan komen of enkele lesjes nodig hebt.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 02:18

eilleen333 schreef:
Kijk eens naar de Willow Ranch in Valemount. Zij werken in de zomer met vrijwilligers. Zijn Nederlandse mensen!

Als je dan wil weten of je genoeg ervaring hebt, dan kom je hier een keer langs of wij komen bij jou. Wij geven les, en wij kennen deze mensen en hun paarden, dus dan weten we precies of je mee kan komen of enkele lesjes nodig hebt.

Oh dit klinkt wel interessant! Leuk zeg!
Wou dat er zoiets was in Calgary en mensen hier connecties hebben.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 08:45

juudii5 schreef:
eilleen333 schreef:

Oh dit klinkt wel interessant! Leuk zeg!
Wou dat er zoiets was in Calgary en mensen hier connecties hebben.

Het is 'dicht' bij Calgary. Uurtje of 6 rijden dacht ik

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 10:30

Wauw dat ziet er mooi uit, bedankt! Het enige probleem is dat ik liever niet midden in de zomer ga (eind juni/begin juli weer thuis), omdat ik daarna ga studeren en ik wel nog even tijd nodig heb om alles te regelen. Maar dat klinkt wel heel goed, dus ik ga er nog even wat beter naar kijken :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 11:47

Pina22 schreef:
Wauw dat ziet er mooi uit, bedankt! Het enige probleem is dat ik liever niet midden in de zomer ga (eind juni/begin juli weer thuis), omdat ik daarna ga studeren en ik wel nog even tijd nodig heb om alles te regelen. Maar dat klinkt wel heel goed, dus ik ga er nog even wat beter naar kijken :)

Volgens mij werken ze vanaf mei met mensen. Dus dan kan je evt mei en juni pakken? Anders even een berichtje sturen voor overleg? Zijn echt knetter aardige mensen!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 22:42

Wij zijn trouwens bij de grens helemaal niet gecontroleerd op de bagage. Zowel niet van USA naar Canada als terug. Gewoon een hallo hoelang blijf je hier? Wat zijn je plannen? Wanneer vertrek je naar huis? Veel plezier nog.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 21:17

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 21:29

Nu we toch bezig zijn over medicatie. Ikzelf moet minimaal 2 epipennen mee nemen in de handbagage. In Amerika heb ik genoeg aan een medicijnpaspoort+ verklaring van arts. Geld dit voor Canada ook?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 18:23

Yasmine schreef:
Bagage doen ze natuurlijk ook vooral wanneer je het niet ziet :) Die wordt achter de schermen gecontroleerd nadat je ze hebt ingecheckt.

Hier wordt dat uitgelegd: https://www.washingtonpost.com/local/tr ... 74a3251d17

Oh ik had het over met de auto de grens over, dan kijken ze er echt niet in. Of zit er rontgen apparatuur in die hokjes :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 18:54

StonedRomy schreef:
Nu we toch bezig zijn over medicatie. Ikzelf moet minimaal 2 epipennen mee nemen in de handbagage. In Amerika heb ik genoeg aan een medicijnpaspoort+ verklaring van arts. Geld dit voor Canada ook?

Je moet dus een heel stappenplan doornemen en opsturen. Dat kan je op de site van het CAK vinden. Daar hebben ze het ook over een bijdrage maar hoeveel dat is is mij een raadsel.
Ik ga denk ik wel zo'n verklaring aanvragen. Kan beter wat pillen meenemen omdat ik niet weet of we 1 of 2 dagen in Canada zijn

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:27

Sakura789 schreef:
Yasmine schreef:
Bagage doen ze natuurlijk ook vooral wanneer je het niet ziet :) Die wordt achter de schermen gecontroleerd nadat je ze hebt ingecheckt.

Hier wordt dat uitgelegd: https://www.washingtonpost.com/local/tr ... 74a3251d17

Oh ik had het over met de auto de grens over, dan kijken ze er echt niet in. Of zit er rontgen apparatuur in die hokjes :D

Ahhh oké :D Ja, met de auto sta ik er soms ook wel van te kijken. Maar ik heb omgekeerd wel al meegemaakt dat ze het verdacht vonden dat we kartonnen dozen in de auto hadden :') Terwijl er gewoon kledij in zat. Maar dat was dan in de omgekeerde richting, toen we Amerika binnen gingen. Die vinden alles verdacht :))

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:33

Sakura789 schreef:
Yasmine schreef:

Canada in vanuit USA was niet zo moeilijk, even kritische vragen beantwoorden en kofferbak open.
USA in vanuit Canada was een ander verhaal. Auto parkeren, naar binnen en wachten tot je je paspoort weer terugkrijgt. Gekke Amerikanen.. :z

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:45

Hangt er vanaf hoor, Judith. Vaak moet je als er niets verdachts is je auto niet uitkomen en mag je zo doorrijden als je vanuit Canada Amerika binnengaat. Zo ging het bij ons ook altijd best vlot toen ik in Vancouver woonde en soms heen en weer ging naar Seattle.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:45

Wij zijn dus zo in en uitgereden, binnen 5 min was het gepiept aan beide kanten van de grens.