Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:58

Dat blijft ook nog wel een tijdje hoor, dat gewone dingen missen. Mijn pa is ruim een jaar geleden overleden, en ik mis hem het meest in de gewone dingen. Even vragen wie wie ook alweer was, of gewoon het “Doe je rustig an?”. Het is nog vers voor jullie.

Het leegruimen van het huis is allemaal klaar, nu jullie in Frankrijk zijn?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:01

Eh nou nee niet bepaald. We zijn nog niet eens begonnen. Dat heb je niet in een dag leeg en klaar. Geen idee hoe we dat hadden moeten doen :n beiden ook veel te moe daarvoor. En het hoofd staat er niet naar, en we hebben twee maanden de tijd hoe dan ook. Dus geen haasten. Ruim 50 jaar leven wil je ook niet zomaar wegpoetsen,

de planten die er uitmoesten zijn over voor ze echt goed beginnen met uitlopen en even een week weinig tot niets hoeven om een beetje energie terug te krijgen. Het is hoe dan ook wachten op de asbest inventarisatie

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:21

Mogelijk lelijk woord, heel lelijk woord. Wat graafwerk gedaan en ergens achter gekomen. We gaan vandaag op pad om wat adressen te bezoeken om iemand persoonlijk te woord te staan. Mogelijk gaat dit een flinke staart krijgen als dit inderdaad klopt. Heel erg lelijk woord -:(- _-:( _-:( _-:( -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- _-:( _-:( _-:( _-:( -:(- -:(- -:(- -:(- -O- %)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:28

Septic tank niet goed aangelegd?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:40

Ok dat klinkt niet veel belovend :=

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:42

Prairy schreef:
Septic tank niet goed aangelegd?

Of er ligt nog een stookolietank?

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:51

Oeps, klinkt heel serieus.
Hopelijk snel uitgeklaard en ook opgelost

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:06

Het zal in ieder geval geen schatkist vol goud zijn :+ (Dat had ik je wel gegund!)

Ik hoop niet op problemen met een sceptic tank of juist een stookolietank. -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:35

Nee daar lijkt goddank niks mis mee. Stookolie tank is niet te missen in de garage maar leeg. Die moet nog een keer verwijderd worden door een bedrijf. Ze willen het ijzer graag hebben :j

Maar een ochtend met veel kilometers rijden en posten bij een prive voordeur (heel erg onfrans dat wel, net zo lang wachten tot iemand thuiskomt in de pauze en heel diepgravend onderzoek op internet in eea aan franse kamer van koophandel en zo. Wel een mooie pauzeplek in het zonnetje met een stuk brood op een openbaar bankje).

Ik weet meer maar ook weer niet eigenlijk. Wel is de ergste schrik eraf omdat het zwartste scenario niet van toepassing is zo lijkt het.. Wel iemand het erg ongemakkelijk gemaakt. Laten zweten en een hoofd zo rood als een tomaat. Kennelijk niet gewend aan een erg duidelijke Karuna die ondanks een taalbarriere zich erg goed blijkt te kunnen uitdrukken (en er zo op het oog liefjes en braaf en meegaand uitziet, er zijn er meer die zich gruwelijk in me vergist hebben daarin in mijn leven:+ ) steeds wanhopig proberen bij gv wat los te krijgen. Die hield zich stil in het frans maar het nederlandse commentaar was duidelijk. :')

Nu woensdag even afwachten en dan hopen dat ik duidelijk genoeg ben geweest, zo nee dan bijt ik mijn tanden er iets dieper in. En ook alvast gewaarschuwd. Als ik dan geen duidelijk heb blijf ik prive voor de deur zitten tot de sjit (geen letterlijke) is opgelost. }:) Maar vanmorgen was er even een combinatie van paniek en zo ontzettend kwaad. Maar zolang niet duidelijk is wie verantwoordelijk was het even inhouden en eerst eens goed aan de tand voelen

Door de kilometers ook maar meteen toogoodtogo opgehaald,groentes en fruit. :Y) Gv eet vanavond gekleurde wortelen uit de oven met paprika denk ik. Ik stort me wel op de witlof en even opzoeken wat te doen met een artisjok. Tomaten zijn voor morgen en de appels en citroen draaien nu rondjes in de oven, een soort appeltaart met een poging tot kruimels zonder kruimels ivm geen boter mogen hebben en bananencake met eendenei. :D

Hij is nu een rondje motorrijden en daarna de heg inkorten geloof ik en ik ga achter een bak leegscheppen en een doorzagen. Vandaag nog droog. Morgen regen voor de rest van de week

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:58

Klinkt als een schijt probleem, je zou kunnen overwegen een deel van het probleem voor de voordeur te pleuren :=

Wel weer fijn van de groentes.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:24

Dat is helaas niet mogelijk. :+ gelukkig geen schijt probleem maar wel een probleem. Of niet dat is nu juist het probleem. :? Dat ik niet weet of er een probleem is. Zo ja dan heeft dat flinke gevolgen. Zo nee dan is er geen probleem maar "alleen maar" een erg irritante onduidelijkheid die opgelost moet worden.

Overigens helemaal vergeten te zeggen, mijn carte vital is er *\o/* ik kan me nu eindelijk aanvullend verzekeren en een huisarts zoeken. En een hele bult aan blauwe enveloppen waar ik langzaam aan chagerijnig van word. Inclusief een over 2024 wat al lang opgelost lijkt maar er toch een brief lag dat een bezwaar nog langer bekeken moest worden. Hopelijk gaat dat geen probleem opleveren. Echt zo langzaam aan ben ik dat wel zat %)

En ik moet aangifte doen in nl ook. Dat wordt denk ik een ingewikkelde kwestie met betaald in frankrijk ook. Ik denk dat ik daarvoor naareen kantoor moet voor hulp voor ik fouten maak :') al ben ik tot nu toe steeds beter op de hoogte gebleken dan de mensen aan de telefoon

Gv beeldbelde die zit ergens op een terrasje met een merengue toetje en een bak koffie. :') Zelf geregeld. Normaal een chambre d hotes maar ze hebben ook een mini cafeetje en ze waren open. Hij ploft daar wel vaker neer :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:47

Pwo hier nu wel sjit. Achterveld is zojuist gegierd door een boer een eind verderop. De buurboer giert niet

Inkorten van de heg de helft klaar nu. En minn klusjes voor vandaag zijn ook klaar. Bak in tweeen. Met zijn twee ben je zo klaar. Een al gebruikte bak half leeg waardoor deze van zijn plek kon. Dat stuk is nu klaar voor de kleinere kas waardoor deze volledig uit de wind staat daarna. Weer even puzzelen met in elkaar zetten. Nu zijn er wat platen los gewaaid.

Weer een boompje in bloesem zag ik.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 19:47

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13 min geleden

karuna schreef:
Dat is helaas niet mogelijk. :+ gelukkig geen schijt probleem maar wel een probleem. Of niet dat is nu juist het probleem. :? Dat ik niet weet of er een probleem is. Zo ja dan heeft dat flinke gevolgen. Zo nee dan is er geen probleem maar "alleen maar" een erg irritante onduidelijkheid die opgelost moet worden.

Overigens helemaal vergeten te zeggen, mijn carte vital is er *\o/* ik kan me nu eindelijk aanvullend verzekeren en een huisarts zoeken. En een hele bult aan blauwe enveloppen waar ik langzaam aan chagerijnig van word. Inclusief een over 2024 wat al lang opgelost lijkt maar er toch een brief lag dat een bezwaar nog langer bekeken moest worden. Hopelijk gaat dat geen probleem opleveren. Echt zo langzaam aan ben ik dat wel zat %)

En ik moet aangifte doen in nl ook. Dat wordt denk ik een ingewikkelde kwestie met betaald in frankrijk ook. Ik denk dat ik daarvoor naareen kantoor moet voor hulp voor ik fouten maak :') al ben ik tot nu toe steeds beter op de hoogte gebleken dan de mensen aan de telefoon

Gv beeldbelde die zit ergens op een terrasje met een merengue toetje en een bak koffie. :') Zelf geregeld. Normaal een chambre d hotes maar ze hebben ook een mini cafeetje en ze waren open. Hij ploft daar wel vaker neer :P

En wat het is wil je niet zeggen?