Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 23:43

Met TUI ga ik niet snel meer. Is me afgelopen vakantie heeeel slecht bevallen.
Ik hoop voor je dat je er nog wat afkrijgt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:57

Fitzroy schreef:
Met TUI ga ik niet snel meer. Is me afgelopen vakantie heeeel slecht bevallen.
Ik hoop voor je dat je er nog wat afkrijgt.

Ik reis ook bijna nooit met Tui. Maar zij vliegen als één van de weinigen vanuit Rotterdam naar Rhodos en dat wilden wij graag.

Tui geeft niet toe, ik wil annuleren en dan op nieuw boeken, maar mijn vriendin wil dat niet.

Iedere x neem ik mij voor om niet te vroeg te boeken, maar vaak zit ik aan bepaalde data vast en ben ik bang, dat ik anders niets naar mijn zin kan vinden. En iedere x ben ik dan duurder uit, ondanks de vroegboekkorting.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 01:01

raket schreef:
We hebben geboekt voor juni naar Zakynthos. Het zal nog wel een rustige vakantie worden. Maar mijn longen knappen enorm op van de Griekse zeelucht, dus wie weet hoe fit ik er word.
Ik heb er weer zin in!

Leuk *\o/* Waar en welk hotel? :D

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:22

Kalimera koukla in agios sostis.
Zag er uit als een fijn rustig plekje. Er was ook al veel weg en dit was nog een mooie aanbieding. Het scheelde 600E met onze 2e keus.
Ik ben al wel eens in Zakynthos geweest, maar toen was ik met iemand die hélemaal niets wilde bekijken. Dus toen heb ik alleen Kalamaki en het strand gezien. Dat gaan we deze keer anders doen.
Rustig aan, maar meer bekijken. We gaan ook 12 dagen.

Dat scheelt veel geld electra! Voor mij zijn vluchttijden, luchthaven en prijs ook wel doorslaggevend om ergens te boeken.
Alhoewel dit prijsverschil wel zorgt dat we om 5.30 al vliegen. Maar goed ik ben gewend aan nachtdiensten. Dus doe ik gewoon of het een nachtdienst is.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:10

Super leuk! Dat is namelijk een van mijn accomodaties! Heel fijn plekje. Hele fijne hardwerkende familie, ontzettend schone kamers.
Ook perfecte uitvalsplek om dingen te gaan zien en ondernemen. :j

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:50

Wij hebben ook geboekt. Een week Skiathos. *\o/*

Staat al super lang op ons lijstje, maar omdat we normaal graag 12 dagen gaan, was Skiathos alleen geen optie. Nu gaan we 2x een week (1x Italie), dus onze kans gegrepen. Eindelijk ook goedkopere vluchten gevonden met een beetje fatsoenlijke tijden en een leuk AirBnB appartement.
Dus weer tijd om ons in te lezen :9

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:51

ook wij gaan in juli weer naar zakynthos, inmiddels ben ik er al een aantal keer geweest maar ik vind het met jonge kinderen een heel fijn eiland (en fijn dat het strand heel geleidelijk afloopt)
ook wij zitten in agios sostis en ik vind dat een fijne plek, niet zo druk maar wel gezellig!
(grote aanrader: ifalos beach bar! super relaxt sfeertje en aardige mensen)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:57

_Mel schreef:
Super leuk! Dat is namelijk een van mijn accomodaties! Heel fijn plekje. Hele fijne hardwerkende familie, ontzettend schone kamers.

Werk je voor een reisorganisatie? Wij hebben bij corendon geboekt. Dat was volgens mij ook de enige die deze aanbood.ik heb vorig jaar 5x mijn vakantie verzet en voor me uitgeschoven. Dus ik blijf het spannebd vinden. Maar het gaat nu vast wel goed. Daarom hebben we ook geboekt.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:09

Iemand ervaring met Sunshine Rhodos, all in? :o

Wat is de beste tijd van boeken.... Voor omstreeks 10 september op vakantie te willen 8-10 dagen....

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 02:22

raket schreef:
_Mel schreef:

Werk je voor een reisorganisatie? Wij hebben bij corendon geboekt. Dat was volgens mij ook de enige die deze aanbood.ik heb vorig jaar 5x mijn vakantie verzet en voor me uitgeschoven. Dus ik blijf het spannebd vinden. Maar het gaat nu vast wel goed. Daarom hebben we ook geboekt.

Ja klopt, ik ben reisleidster voor Corendon :D De accommodatie gaat je vast en zeker bevallen. Leuke plek om als uitvalsbasis te hebben om te relaxen, maar ook om het eiland te ontdekken!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:46

Nou dan gaan we elkaar vast tegen komen in juni.
Leuk dat je het een leuk plekje vindt. Nu heb ik er nog meer zin in.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:41

Jullie hebben vast wel goede tips voor ons!
Wij zijn op zoek naar een leuke vakantie in september
We willen graag logies eventueel met ontbijt erbij, verder nog wat gezelligheid qua toerisme, leuke winkelstraat met restaurantjes/terrasjes, dichtbij het strand. Het enige wat wel fijn is is dat de bedden goed te doen zijn
Ik heb nu naar Kefalonia gekeken. Zakynthos en Kreta zijn we al geweest.
Hebben jullie nog aanraders?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 22:48

Ik ga vaak met tui. Nooit problemen. Of met sunweb. Gaat ook prima

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 23:13

baudyh schreef:
Ik ga vaak met tui. Nooit problemen. Of met sunweb. Gaat ook prima

Ik ga niet meer met Tui.
Voortaan weer alles los boeken. ;)

Nog.precies 1 maand en ga ik 8 dagen naar Rhodos met een vriendin.
Ik hoop wel, dat het weer nog wat verbetert.
Ik ga normaal nooit zo vroeg in het seizoen naar Griekenland.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 07:54

Mijn vriend gaat rond die tijd zeilen electra. Dus ik hoop het ook. Ze gaan met de jaarclub van de studentenvereniging hun 25 jarig jubileum vieren. Ze laten de kapitein bepalen aan de hand van de weersomstandigheden waar ze heen gaan.

Wij gaan daarna in juni nog naar Zakynthos ik hoop dan toch echt wel op mooi weer. Ik ben er in ieder geval ongelooflijk aan toe...

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:53

Nou het lijkt erop dat onze vakantie toch weer heel euhhhh...gewoon wrdt.

Onze vrienden in Athene hebben een een "nieuwe" 2e hands boot gekocht.

Zou zomaar kunnen dat we daar toch weer mee op pad gaan. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:13

raket schreef:
Mijn vriend gaat rond die tijd zeilen electra. Dus ik hoop het ook. Ze gaan met de jaarclub van de studentenvereniging hun 25 jarig jubileum vieren. Ze laten de kapitein bepalen aan de hand van de weersomstandigheden waar ze heen gaan.

Wij gaan daarna in juni nog naar Zakynthos ik hoop dan toch echt wel op mooi weer. Ik ben er in ieder geval ongelooflijk aan toe...

Ik ben afgelopen juni in Zakynthos geweest. Heerlijk weer, 3 x paar uurtjes flinke regen gehad, maar verder prima weer.

Van waar vertrekt je vriend met de zeilboot? Athene/Pireus?
Mijn man gaat ook regelmatig zeilen, meestal Griekenland, vorig jaar een x in Kroatië. Maar altijd in het najaar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:14

NatasjavE schreef:
Nou het lijkt erop dat onze vakantie toch weer heel euhhhh...gewoon wrdt.

Onze vrienden in Athene hebben een een "nieuwe" 2e hands boot gekocht.

Zou zomaar kunnen dat we daar toch weer mee op pad gaan. :D

Heerlijk toch!

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:24

Zou geweldig zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:06

Vraagje: wij zitten straks in Agia Pelagia (Kreta). Nu wil ik mijn man verrassen met een duikcursussen (1 dag), en die ik gezien heb zit in plakias.... schijnt 1,5 uur rijden te zijn. We moeten daar dan uiterlijk om 8.15 zijn ivm het ondertekenen van formulieren, of de dag ervoor langs komen.
Wat is nu handig? Hoe zijn de wegen? Zijn huurauto’s betaalbaar? (Ben wel vannalles aan het uitzoeken, maar het wordt er niet duidelijker op ;) )

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:44

Ik weet niet hoe de wegen op dit moment zijn in dat deel van Kreta. Er is begin dit jaar erg slecht weer geweest en veel wegen zijn beschadigd.

Maar, normaal.gesproken zijn de wegen goed, echter door dat het vaak 2baanswegen in bergachtig gebied is, moet je altijd rekening houden met een langere reistijd.
Auto huren is verschillend, hoe langer, hoe goedkoper. En afhankelijk van de grootte en het seizoen.
Ik betaalde afgelopen september op Kreta 100 euro voor 2 dagen.
Op Syros betaal ik in juni 25 euro per dag voor heel mijn vakantie. Dat is een grote Jeep. Maar dat is niet bij een grote auto-verhuurder.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:39

Electra63 schreef:
raket schreef:

Ik ben afgelopen juni in Zakynthos geweest. Heerlijk weer, 3 x paar uurtjes flinke regen gehad, maar verder prima weer.

Van waar vertrekt je vriend met de zeilboot? Athene/Pireus?
Mijn man gaat ook regelmatig zeilen, meestal Griekenland, vorig jaar een x in Kroatië. Maar altijd in het najaar.

Ze vertrekken inderdaad vanaf Athene.
Ach een paar buitjes vinden we niet zo erg. We gaan 12 dagen. Zullen vast mooie dagen bij zitten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:09

Leuk !!
Mijn man gaat ook altijd vanaf Athene. Maar die wil volgend jaar kijken voor een boot vanaf Mykonos.

Waar zit je op Zakynthos?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:28

In agios sostis. Kalimer koukla.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 18:01

Leuk ! Wij zaten aan de andere kant van Laganas.