Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:53

Zoiets ja. In Flaine is diamant noir. Zwart en wordt door nagenoeg alle leraren en liftmedewerkers vermeden omdat ze graag heel blijven en er verradelijke rotsen en gaten zitten. De lift gaat daaroverheen. Maar man man gewoon soms bijna loodrecht naar beneden 8)7 en wat je daar naar beneden ziet spartelen, vallen, afgevoerd worden %)

https://www.youtube.com/watch?v=obKGYWFVlkA

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 23:47

karuna schreef:
In Zell am Zee is er ook een blauwe die de leraren minstens rood noemen scheef, steil en erg pittig

Welke is dat?

Stijlheid is met goede sneeuwcondities wel te doen. Op die fotos dat vind ik echt verschrikkelijk, al die bulten sneeuw. Dat valt niet fijn te skiën en tussen de bulten is vaak alles glad. Mij niet gezien.

De Trass14 hier is 1 vd langste zwarte afdalingen in Oostenrijk (4km, 1000 hoogtemeters, afdaling tot 70%).
Die heb ik 2 jaar geleden 2x achter elkaar geskied, puur omdat de sneeuwcondities zo goed waren. Verder blijf ik gewoon daar waar ik lekker kan skiën.

smurffie

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 23:55

Hier zijn de pistes ook bijzonder pittig ( portes du soleil) Zwitserse kant een stuk vriendelijker dan Franse kant.
Maar ik denk dat de sneeuw hier heel veel invloed op heeft. Iedere piste liggen zulke hobbels door de heftige sneeuwval, dat een blauwe piste al echt afgereden is. Benieuwd wat het morgen is!
Ik trapte er vandaag in om een blauwe snowcross te nemen: tip, dat is geen gewone blauwe piste :+

Zwart hebben we hier niet gepakt nog, normaal doe ik alles ( in tignes de zwarte ook gewoon gedaan) maar met deze sneeuw erop en niet prepareren tussendoor, sla ik toch maar over :=

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 14:25

Fijn dat je weer bent opgeknapt Soepblik! Die piste ziet er niet echt uit als een picknick nee :+ ik snap dat je die hebt overgeslagen.

Smurffie, Portes du Soleil, leuk! Ik denk dat je aan de Avoriaz kant zit? Wij hebben een paar keer in Les Gets gezeten, dat stuk vond ik erg fijn. De dag dat we zijn overgestoken was het rond Avoriaz zo vreselijk mistig dat zelfs de blauwe pistes een uitdaging waren. Gelukkig waren de sneeuwcondities toen wel goed.

Ik heb ondertussen mijn 4e les op de rolband gehad, gelukkig wel voortgang, en ik denk wel dat ik (een deel van?) mijn techniekprobleem heb gevonden en aanpak. Dus dat is een prettig gevoel :o Nog twee weken te gaan voor de vakantie, misschien dat ik er nog een paar lessen tussen kan prakken.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 16:01

Ik heb volgende week mijn allereerste les op de Rollerband. Ben echt benieuwd hoe dat is.
Vraag me soms wel af hoe verstandig het was om dat dicht voor een vakantie te plannen, maar we zullen het wel zien :+ .

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 16:32

Josien, ik vond het dus smerig tegenvallen, ik had verwacht dat ik veel meer direct al zou kunnen. Toen ik daar in dit topic op een vorige pagina over klaagde :+ zei verootjoo dat als je techniek wel goed is, je wel direct meer kan.
Hopelijk is dat voor jou wel zo :) Maar ik ben dus wel blij dat ik net iets langer van tevoren ben begonnen en tijd heb voor meer lessen. Heb er nu na les 4 wel een redelijk goed gevoel bij, dat had ik na 1 les niet.

Welke rolband ga je heen? De website van snowise in Deurningen (waar ik nu dus les) heeft wel mooie duidelijke filmpjes online staan: https://snowisesports.nl/les-voorbereiding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 16:41

Wij gaan in Eindhoven.
Volgens mij is mijn techniek na al die jaren skieën en niet lessen behoorlijk bagger dus ik ben benieuwd :')

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 18:26

Indy_Mouse_9 schreef:
Fijn dat je weer bent opgeknapt Soepblik! Die piste ziet er niet echt uit als een picknick nee :+ ik snap dat je die hebt overgeslagen.

Smurffie, Portes du Soleil, leuk! Ik denk dat je aan de Avoriaz kant zit? Wij hebben een paar keer in Les Gets gezeten, dat stuk vond ik erg fijn. De dag dat we zijn overgestoken was het rond Avoriaz zo vreselijk mistig dat zelfs de blauwe pistes een uitdaging waren. Gelukkig waren de sneeuwcondities toen wel goed.

Ik heb ondertussen mijn 4e les op de rolband gehad, gelukkig wel voortgang, en ik denk wel dat ik (een deel van?) mijn techniekprobleem heb gevonden en aanpak. Dus dat is een prettig gevoel :o Nog twee weken te gaan voor de vakantie, misschien dat ik er nog een paar lessen tussen kan prakken.

Ja we zitten in avoriaz, vandaag 70 km gedaan, alleen chatel en de kant van les gets niet gedaan.

Morgen wel het plan richting les gets te gaan, zou mooi zijn is me gezegd hihi.
Pistes waren vandaag beter dan gisteren, einde van de dag prima zicht maar wel hard werken omdat het tot 11 gesneeuwd had. Fijn gebied om echt wat tripjes te kunnen maken! Alleen de liften :brr:
Vandaag wel zwart gepakt, daar durven minder mensen af, waardoor ze er een stuk beter bij lagen dan rood. Kwa stijlheid vind ik sommige pistes echt niet kloppend met hun kleur. Ik heb een paar hele pittige blauwe gehad, en simpele rode.
Anyway, als je het een beetje kan is het hele gebied echt leuk. Maar wel veel beginners het echt moeilijk zien hebben. Nog zelden zoveel mensen zien vallen.

Nog een dingetje: hier naast ontzettend veel snowboarders ( maar dat zijn wij ook) nog ontzettend veel mensen zonder helm, ook de instructeurs, dat verbaasd me dan toch.
En niet achter de lift stoppen hebben ze hier nog niet zo begrepen:=
Laatst bijgewerkt door smurffie op 30-01-25 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 18:26

Hier in Gerlos waren de pistes gisteren ook allemaal buckel. Is echt door de verse sneeuw :j

Hier ook ziek dus rust vandaag, niet eens genoeg kracht om een blauwe te skieen. Gisteren alleen maar zwart en rood gedaan :))

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 20:13

Hier weer een perfecte dag! Zelfs m'n eerste zwart gedaan - het was een korte maar het telt toch! :D viel me alles mee. Daarna veel in Tignes geskied, je hebt daar een hele lange rode waarbij we echt in de wolken begonnen, daarna op een ontzettend breed stuk (wel 50 meter) uitkwamen waar je fantastisch kan carven en de lucht echt opentrok, en daarna nog een prachtig lang stuk waar je weer heerlijk vlot naar beneden skied. Goed voor m'n zelfvertrouwen ook. :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 20:15

smurffie schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:

Ja we zitten in avoriaz, vandaag 70 km gedaan, alleen chatel en de kant van les gets niet gedaan.

Morgen wel het plan richting les gets te gaan, zou mooi zijn is me gezegd hihi.
Pistes waren vandaag beter dan gisteren, einde van de dag prima zicht maar wel hard werken omdat het tot 11 gesneeuwd had. Fijn gebied om echt wat tripjes te kunnen maken! Alleen de liften :brr:
Vandaag wel zwart gepakt, daar durven minder mensen af, waardoor ze er een stuk beter bij lagen dan rood. Kwa stijlheid vind ik sommige pistes echt niet kloppend met hun kleur. Ik heb een paar hele pittige blauwe gehad, en simpele rode.
Anyway, als je het een beetje kan is het hele gebied echt leuk. Maar wel veel beginners het echt moeilijk zien hebben. Nog zelden zoveel mensen zien vallen.

Nog een dingetje: hier naast ontzettend veel snowboarders ( maar dat zijn wij ook) nog ontzettend veel mensen zonder helm, ook de instructeurs, dat verbaasd me dan toch.
En niet achter de lift stoppen hebben ze hier nog niet zo begrepen:=

Les Gets is inderdaad heel mooi, qua pistes. Vond er wel weinig bomen enzo. De zwarte piste onder La rosta is gaaf daar!

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 18:48

Hier gisteren ook in bed doorgebracht en een skidag gemist. Een afdaling geprobeerd maar was echt te slap. Helaas daardoor de Zell kant moeten missen.

Gelukkig woensdag en vandaag wel heerlijk kunnen skieen in Gerlos en Königsleiten. Lekkere rode en zwarte pistes hier! Zeker geen beginnersgebied tenzij je 1 piste genoeg vindt :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:32

Wat een bekende foto's! :D vond Gerlos twee jaar terug ook een heerlijk gebied. Is het onderaan ook een beetje wit?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 20:14

Ik denk dat het door de sneeuwval komt dat het pittig is nu, want gerlos is een super fijn gebied voor beginners. Brede overzichtelijke pistes, weinig echt moeilijke stukken. Staat juist bekend ook als familiegebied :) !

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 20:40

Ik wilde net hetzelfde zeggen. Ik kom al heel mijn leven ieder jaar in Gerlos en juist fijn voor beginners/families. :))

Voor moeilijkere stukken heb je vaak wel alternatieven door een andere route te nemen of een piste over te slaan door even met een lift (naar beneden) te gaan.

Maar met veel verse sneeuw is het natuurlijk vaak wel bikkelen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 14:52

Wie gaan er naar Les trpis vallees, Tignes etc? De weg er naartoe is afgesloten door een rotsblok op de weg.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 17:29

Pfhoe dat ziet er niet best uit. Dat is een afgrijselijk druk punt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:22

Unwritten schreef:
Hier gisteren ook in bed doorgebracht en een skidag gemist. Een afdaling geprobeerd maar was echt te slap. Helaas daardoor de Zell kant moeten missen.

Gelukkig woensdag en vandaag wel heerlijk kunnen skieen in Gerlos en Königsleiten. Lekkere rode en zwarte pistes hier! Zeker geen beginnersgebied tenzij je 1 piste genoeg vindt :))

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hoe pittig rood is rood daar?

Wij zijn nu in val thorens voor weekend! Jeetje ligt er zo goed bij <3

Afbeelding

Afbeelding

Mijn vriend heeft het voor elkaar, hij heeft mij verslaafd gekregen aan skiën _O- willen nog wel een keer weg dit seizoen, hebben dit seizoen Zwitserland en Frankrijk gehad.. dus volgende dan maar Oostenrijk? :P

En wil dan ook gaan kijken voor eigen skies en boots :):) iemand tips voor fijne all mountain skies? Heb hier de dynastar elite 03 gehuurd en die vind ik super fijn maar niet het mooiste :’)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:28

Ik vond in Zillertal Arena (Zell/Gerlos/Konigsleiten/Krimml) eigenlijk alle pistes superfijn. Zou het echt aanraden voor beginners.
Rood is heerlijk maar ook de zwarte zijn prima te doen. Eigenlijk alle pistes zijn heel breed en dat haalt de moeilijkheidsgraad wel echt naar beneden.

Arenatour geskied deze kerst en was heerlijk. Wel aardig doorskiën maar zeker niet moeilijk.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:54

Een pittige rode in gerlos, is een makkelijke rode in valtho.
Kwa skies, als ze fijn zijn kan je kijken naar dezelfde skies van een ander jaar? Vaak andere kleur. Al zie je dat niet zo als je erop staat ;)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:08

Gianti schreef:
Unwritten schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hoe pittig rood is rood daar?

Wij zijn nu in val thorens voor weekend! Jeetje ligt er zo goed bij <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Mijn vriend heeft het voor elkaar, hij heeft mij verslaafd gekregen aan skiën _O- willen nog wel een keer weg dit seizoen, hebben dit seizoen Zwitserland en Frankrijk gehad.. dus volgende dan maar Oostenrijk? :P

En wil dan ook gaan kijken voor eigen skies en boots :):) iemand tips voor fijne all mountain skies? Heb hier de dynastar elite 03 gehuurd en die vind ik super fijn maar niet het mooiste :’)

Haha welkom in de leuke wereld van het skiën :P . Ik zou vooral skies uitproberen en voelen wat vertrouwd voelt. Ik heb mijn oude huurskies gekocht omdat ik die blind vertrouwde. En ik ben dolblij met ze.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 01:45

Ik heb de rossignol experience x80 gehuurd en die waren exht top, die ga ik zelf ook halen denk ik

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 02:55

Earth schreef:
Wie gaan er naar Les trpis vallees, Tignes etc? De weg er naartoe is afgesloten door een rotsblok op de weg.

Hier een paar slachtoffers. :') Wij hebben vanochtend op de terug weg 3 uur volledig stilgestaan en in totaal 5 uur over een stuk wat normaal 45 minuten duurt. De rotsen waren net gevallen toen wij aan de afdaling bezig waren, dus zaten echt vast achter een stroom auto's die niet verder konden. Wat een ellende. We hadden 7 uur 's avonds thuis moeten zijn maar zijn net pas thuis.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 07:13

Soepblik schreef:
Earth schreef:

Hier een paar slachtoffers. :') Wij hebben vanochtend op de terug weg 3 uur volledig stilgestaan en in totaal 5 uur over een stuk wat normaal 45 minuten duurt. De rotsen waren net gevallen toen wij aan de afdaling bezig waren, dus zaten echt vast achter een stroom auto's die niet verder konden. Wat een ellende. We hadden 7 uur 's avonds thuis moeten zijn maar zijn net pas thuis.

Wij hebben net bericht gekregen van onze shuttle dat wij niet naar vliegveld kunnen…maar beetje onduidelijk of we wel naar vliegveld kunnen

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 11:00

Blugh toch hele nare situatie.. we hadden een driver gefixed van val thorens naar Genève airport.. was 350€ en kregen dus gisteren achterlijk laat bericht dat dat dus niet doorging ivm de weg. Nu had hotel voor ons dan maar transfer geregeld a 500€. Zitten we in die taxi en plots 700€…. Hoop zo dat reisverzekering iets kan betekenen :(