Minimale kosten met telefoons in Canada, onmogelijke opgave

Althans, in het westen.
Ik had eerst VirginMobile en dat werkte goed in Saskatchewan. Overal wel bereik maar hoe dat zit in andere provincies met deze provider, geen idee. In Alberta (Edmonton, Drayton Valley, Rocky Mountain House) was het iig wel prima. Uiteindelijk overgestapt op Telus omdat ik in Alberta verbleef en dit een betere deal was. Hiermee had ik goed bereik overal in Alberta en BC (rondgereisd tot op de hoogte van Prince Rupert) maar in Saskatchewan had ik plekken waar ik geen bereik had, wat best wel irritant was.
Ik ken iemand die Rogers had en die had helemaal nergens in Saskatchewan bereik, alleen in de steden dacht ik. Ook al adverteren ze er dus mee dat ze overal zo goed bereik hebben.
Als je echt in Alberta en BC blijft is Telus wel prima. Ik had een prepaid met bellen en sms. Maar dat is niet hetzelfde soort prepaid als wat wij kennen, want na een maand vervalt alles alsnog en je bent zo 20 dollar pm kwijt

Het was dan ook een prepaid plan.
Canada is er echt raar en duur mee, in Nederland is alles zo veel makkelijker en goedkoper