Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-26 18:57

:)) die linker is niet voor mij hoor :') ik ga de beginners sleepjes doen en dan mag ik een keer met een stoellift omhoog en dan een lange groene afdaling naar beneden. De laatste keer skieeen werd abrupt onderbroken door de schouderHelaas maandag en dinsdags dicht -O- en de iets te lange skies ervoor en teveel vallen daardoor. Ik ga het kalm aan doen, nog kalmer dan anders. Kost me 14 euro voor een dag. :)

Maandag dan zien of we retour huis gaan en woensdag terug hierheen als dat kan of dat we een gebied opschuiven. Maar daar is wat lastig voor mij. De groene pistes zitten boven maar retour kan alleen via een nare blauwe raar genoeg daar waar gv vorig jaar zijn knie gekreukeld heeft. Of het stoeltje moet terug kunnen ook maar dat weten we niet.

Mer1980

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 19:57

Rustig aan doen hoor het is een hobby die leuk moet zijn, niet een marteling :D

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 20:12

Ah dank voor het uitleggen. Onze septic tank heeft geen pomp. Dus ook geen stroom nodig. Als hij vol is komt de loodgieter hem legen.

Veel plezier met de skies en de sneeuw.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-26 11:04

Afbeelding

Afbeelding

Gele kabouter met kromme pootjes

Heerlijk rustig voor beginners. Er komt alleen een beginners piste van boven alle snelle patsers kunnen hier niet eindigen

Stukje verder mini schansspring training nu. Hihi pieeuw boem

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 12:21

Heerlijk Karuna! Lekker genieten!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 12:23

Lekker speeluh met sneeuw!

Ben blij dat die zooi hier nu weer weg is en het niet meer nat is. Zijn bij de buren aan het verbouwen/graven en ik groeide elke dag paar cm van de blubber als ik er langs moest.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 19:38

Lekker hoor!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-26 19:47

https://youtube.com/shorts/-JPNaNpjFEc? ... cj5cvOTPZa

Eindstand na 2 uur met veel rust. De kromme oma wc houding is helaas aangeboren. Hihi Daarna lekker pootjes hoog in de camper. Het was wel weer genoeg blij dat robotbeen weer af kon

Cissy voor het dagelijks leven wel praktisch dat het weg is. Maar dit was wel even lekker.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 09:01

Nou lekker rustig aan naar beneden, super toch dat je met jouw krakkemikkige lijf dit toch maar even hebt kunnen doen <3

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 10:07

Het is daar wel schitterend Karuna!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 13:06

Bekende piste, ben er toevallig in december even heen gereden met mijn zusje :P

Weet je of er ook ergens langlaufen in de buurt te doen is? Fond de ski heet dat geloof ik. Gewoon skiën is niet zo aan ons besteed, langlaufen zou ik evt nog wel eens willen proberen. Alles om maar niet gewoon te hoeven wandelen zeg maar :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-26 13:18

Dat kan daar ook voor zover ik weet la bresse ook. Er moet alleen genoeg sneeuw zijn

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-26 18:59

Als je toch in de woontextiel stad bent en je hebt eea nodig aan beddengoed, handdoeken, gv zocht nog een badjas dan kun je beter hier je slag slaan. Zeker als er flinke korting is deze maand. Dan is goede kwaliteit nog stoort van een beetje betaalbaar :') alles 100% katoen of linnen. Niks zo fijn als dat op het bed. <3

Uiteindelijk hebben we drie textielzaken bezocht voor ik alles had wat ik zocht. Een onhandige bedmaat en dikke matrassen was even wat zoekwerk.

Daarna nog een franse bar ingedoken om de regen te ontlopen. Het zat echt heel vol en lekkere thee.

De eerste winkel/fabriek zat om de hoek van de camperplaats. Zij bestaan nu ruim 100 jaar. Hier kon je nog een klein stukje productie zien. Maar wat een winkels om door te struinen. Wat en keuze, en hier en daar wat een prijzen :oo een groot deel ging echt heel ver boven mijn budget. Hoeslakens van 200 euro en meer zijn zelfs met 50% korting domweg veel te duur -O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 12:25

Klinkt wel als een heel leuk uitje, maar ik ga ook geen hoeslakens kopen van 200 euro ook niet voor de helft :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-26 17:39

Gister was een compleet verloren dag. We hadden voldoende plannen maar moesten uiteindelijk hals over kop naar Orange voor de middag sluiting. Een stel "ratten *" (*belediging voor echte ratten) hebben een mogelijkheid gezien om door het wegklikken van een advertentie op de telefoon van gv een illegaal abbonement op een spelletje te kunnen afsluiten. 3 euro per week en aangezien je eens per maand een factuur krijgt hebben ze 6 weken weten af te schrijven. Helaas bekend bij Orange waar ze keihard tegen vechten maar nog niet opgelost hebben. Dat is heel zorgvuldig geblokkeerd nu maar dat kostte een beste bak tijd.

Ik moest een nieuwe brievenbus hebben of een slotje (slotje was even duur dan een nieuwe brievenbus 8)7 ). ideeen opdoen voor het bus bed, huisnummers, wat boodschappen nodig. En de sneeuwplaten van de camper raken op. Dat alles heeft de rest van de dag gekost -O- de platen kunnen we morgen ophalen. Dat is dan alweer een rit van 44 km heen en weer :+

Vanmorgen was het idee stellingkasten. Maar mijn knie wil niet meewerken. Uitgegleden gister met een dikke knie die steeds op slot gaat. Dus geen echt fysieke dingen voor me.
Vandaag gebakken (pain perdu en de oude banenen opgemaakt in bananencake voor de vriezer) , gekookt er staat nu pasta saus op. gewassen en nog meer gewassen. Alle nieuwe dingen zijn schoon en deels al droog. Gv is met een omweg met de nieuwe klover aan de gang gegaan, een stopcontact is zwaar genoeg in de keuken. Lang verlengsnoer en de tijdelijke plek. Dat ging precies. :D

De grote hompen die er nog lagen binnen zijn nu netjes klein. En nog drie kruiwagens aan garage hout kleiner gemaakt en in de schuur neergelegd. Morgen de rest grondig aanvullen weer.

En de bus is leeg en grootdeels alweer ingericht. Bed opgemeten en ik weet wat ik nodig heb aan materiaal. Morgen de sneeuwplaten ophalen, bus materiaal aanschaffen, brievenbus ophangen en aanrommelen.

Het hout van binnen netjes hanteerbaar nu

Afbeelding

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 20:37

O jee dat klinkt niet als een goede dag. Hopelijk is het abbonnement opgelost en voelt je knie snel weer een beetje beter.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-26 20:41

Abbonement is meteen grondig geblokkeerd alles. Knie is sjt en maakt me chagerijnig en snibbig vandaag. Gaat skieen goed en twee dagen later een stomme wegglij en pats op slot %) Gisteravond vrij laat b12 maakt dat niet beter :o te laat is slecht slapen is de dag erop gewoon prut. Te drukke dag ervoor helpt ook niet. Ik ga nu ook pitten :z hopelijk morgen beter

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 20:56

Ja dat is echt rot na 2 goede dagen op de skies.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-26 21:18

1 dag. Waarvan 2 uur op de skies. :+ Dag twee ben ik rondgeskied :))

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 16:26

Oei balen van je knie, en wat bizar van die abbo's, ik heb echt op mijn telefoon een dubbele controle en passwords om dat te voorkomen, dus met een paar klikken een abbo afsluiten lukt gelukkig niet, maar anders zou ik daar dus ook slachtoffer van worden. Oplichters zijn het...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:03

Er was niks geinstalleerd dat is het rare ervan. Een klik om een pop up weg te krijgen. De pop up sprong weg en de tweede keer klikken ging deze weg. Maar die ene stomme klik op de wegspringende pop up is kennelijk genoeg een betaalde dienst af te nemen. Gewone ordinaire oplichting waar ze niets tegen kunnen doen nog.

Komende tijd zal ik denk ik weinig posten denk. -O- planning kan overboord gesmeten worden omdat er niks te plannen valt komende periode. Vandaag met een hele optocht naar nederland met een mogelijke stop komende nacht, camper, bus en aanhangwagen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:26

Bizar dat zoiets kan pfffff.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:32

Weer alles terug naar NL? Niks ernstigs gebeurd hoop ik?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27 min geleden

Ja we zijn halfweg. Gv gaat dadelijk door met bus en aanhangwagen ik volg langzamer ivm mijn knie die nog niet echt meewerkt. Maar we moeten terug in een uitgebreider samenstelling dan gepland. Idee was alleen camper en ik rustig er naast zitten.

Gister middag nog spelletjes middag gehad en een enorme bult papierwerk ingevuld. Volkstelling en een soort demografische vragenlijst. Mijn zij buurvrouw moet dat aansturen en had alles meegenomen. Daar was het wachten op tot we wegkonden.