Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unwritten

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 17:15

Wat je kan doen Soepblik is eerst lekker wat groene pistes pakken :j ik heb ook een dag toen ik te moe was na de autorit en een dag onderweg skiën alleen 4 km groen gedaan en ben daarna gestopt. Ik kon niet meer zakken in mn knieen door de vermoeidheid. Dan heb je wel wat gedaan maar niet je grenzen gebroken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 17:39

Gewoon de dag zelf bekijken. Wat heeft het voor zin om daar nu al mee bezig te zijn terwijl je helemaal niet weet hoe je jezelf dan voelt?

Voel je je fris en heb je zin om te skiën dan ga je het gewoon een simpele afdaling proberen. Gaat dat goed dan ski je door. Voel je je toch niet zo lekker dan ga je terug. Je kunt voor de zekerheid een puntenkaart nemen als je het zonde vindt om een dagkaart te nemen voor die dag.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 20:03

Goeie. :j en inderdaad: ik loop me zorgen te maken over waar ik geen controle over heb. En daarbij: Het gaat hoe dan ook leuk worden.

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 20:46

Wat lagen de pistes er mooi bij vandaag! Heerlijk genoten. Wel een paar nieuwe ski's gekocht omdat ik uit mijn ski's gegroeid was qua niveau. Heb nu de head shape SX. Iemand die ook deze ski's heeft? Ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze ski. :D vandaag ging het prima op deze ski.
Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 20:51

Fijn! Waar zit je?

Hier was het voor een vrijdagochtend al erg druk vond ik vergeleken met de afgelopen tijd. Dat belooft wat voor morgen want de zaterdag is tegenwoordig ook echt druk, eerder was dat niet zo ivm wisseldag. Vorige week zaterdag deed ik er ipv een kwartier ruim 35 minuten over om bij de parkeerplaats bij de lift te komen.
Het weer is nog steeds prachtig en hopelijk komt er straks een beetje sneeuw bij, ook ivm de wereldkampioenschappen die over 1,5 week van start gaan hier.
Ben wel al bang voor de drukte dan :7

Afbeelding
Afbeelding

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 21:03

Ik zit in Reinswald een klein gebied in Italië. Ik heb hier familie dus vandaar dat we voor dit gebied kiezen. Hier was het vandaag ook mega druk. En op zaterdag en zondag ben ik hier niet op de piste te vinden want dan is het chaos.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 19:47

Zo, vandaag al geskied! Ben iets eerder gestopt dan de rest omdat ik wel echt redelijk snel buiten adem ben ten opzichte van normaal en de laatste afdeling die ik deed echt moeilijk ging; ik had geen kracht meer. Morgen een nieuwe dag. Wel Heerlijk weer, wel pittige sneeuw omdat het enorm gesneeuwd heeft nadat de bullies er al overheen waren geweest. Maar da's goed voor de oefening. 8-)

Afbeelding
Afbeelding

Op deze twee foto's zie je dat er zeker anderhalve meter sneeuw ligt:
Afbeelding
Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 20:12

Zo dan, dat ziet er waanzinnig uit zeg! <3 Veel plezier verder deze week!

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 14:33

Vandaag ski ik even niet. Ongelofelijk vermoeid wakker geworden + eigenlijk nog slechtere sneeuwcondities dan gisteren. Ik baal echt, maar ik ben helemaal kapot. Beter dan nu even een dagje rust en dan morgen weer ertegenaan.

Een gelukje: in val d'isere kan je per dag aangeven hoeveel en of je gaat skieen. Je hoeft dus niet in één keer een skipas voor een hele week te kopen. Scheelt dus weer 78 euro.

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 14:37

Soepblik schreef:
Vandaag ski ik even niet. Ongelofelijk vermoeid wakker geworden + eigenlijk nog slechtere sneeuwcondities dan gisteren. Ik baal echt, maar ik ben helemaal kapot. Beter dan nu even een dagje rust en dan morgen weer ertegenaan.

Een gelukje: in val d'isere kan je per dag aangeven hoeveel en of je gaat skieen. Je hoeft dus niet in één keer een skipas voor een hele week te kopen. Scheelt dus weer 78 euro.

Lekker een dagje rust houden! Ik heb in de wintersport ook 2 dagen niet op de ski's gestaan omdat ik gewoon uitgeput was. Ben wel wezen rodelen en 1 dag in de ochtend een kleine wandeling en daarna alleen maar geslapen.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 14:38

Wat jammer Soepblik, je fotos zien er fantastisch uit!
Doe het inderdaad maar kalm aan dan. Het is balen, maar het is even niet anders dan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 16:18

Het is ook vakantie he. Dus even een dagje rustig aan moet kunnen. Lekker even een boek lezen ofzo, heerlijk

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 21:12

Ik ben in avoriaz, en vandaag ook het bed niet uit gekomen.
Dat gebeurt me niet snel, maar ik denk dat ik door het slechte weer hier er ook aan toegegeven heb echt even ziek te zijn.
Gister prachtig weer gehad. Morgen als het goed is ook weer. Vandaag regen, mist en dooi.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 21:45

Hier vermoeden we dat ik ook last heb van milde hoogteziekte - normaal is dat pas vanaf 2500 meter maar ik had ook last van m'n longen tijdens m'n griep dus het zou zomaar kunnen. Gaat gelukkig vanzelf weer over, maar ruk is het wel.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 22:09

Hebben jullie tips voor een rugzak tijdens het skien?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 23:02

1 waar een waterzak in kan. Dat is echt mijn must :))

Ik gebruik eigenlijk gewoon goede daypacks die ik ook voor wandelingen/hikes gebruik.

Heb een salomon wanderer 20L, maar die vind ik minder fijn want die heeft geen klipjes op mijn borst en een Mammut lithium 25L.
Daar past echt alles in, incl extra kleding, eten, drinken.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 07:44

Ik heb als ik een rugzak draag gewoon een goedkope wandelrugzak. Op de Schmittenhöhe ski ik het vaakst met de kinderen, daar is een pauzehok waar ik hem dan altijd ophang. Dan kunnen de kinderen, die er eerder zat van zijn dan ik, daar alvast wat eten en drinken terwijl ik nog 2x de lift neem. Ik heb er dus altijd 3 flesjes drinken in en e.e.a aan eten/lekkers.
Ik zou dan ook kijken waarvoor je de rugzak wilt gaan gebruiken en bepalen hoe groot hij moet zijn.
Die van mij is 20 liter en dat is met de kinderen erbij groot genoeg. Als ik alleen ski neem ik hem alleen voor een tocht mee en dat doe ik bijna nooit. Dan gebruik ik de goedkope kleine van de Decathlon, die is voor mij alleen groot zat.
Ik zie ook weleens mensen met heuptasje, dat lijkt me ook wel handig als je alleen bent of in elk geval alleen spullen voor jezelf bij je hebt, want een rugtas zit in de lift toch minder lekker. (Ik doe hem nooit naar voren want ik ski vaak korte pistes ivm voetpijn en dan moet ik iedere paar minuten die rugtas weer verplaatsen).

Hier heeft het in het dal helaas de hele dag geregend, boven wel sneeuw. Ben benieuwd hoe de pistes erbij liggen. Zaterdag was de eerste dag dit seizoen dat ik de pistes er niet fijn bij vond liggen en ben ik om 11 uur al gestopt omdat het zo warm was en de sneeuw dus al hoperig begon te worden.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 13:11

Wij gebruiken de Decathlon rugzakken. Ik vind het vooral belangrijk dat ie waterdicht is of een regenhoes heeft en dat iemand anders m goed past want ik snowboard liever zonder rugzak :')

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:37

bedankt! Decathlon is een goede tip! Ik ga Vinted ook even bezoeken :)

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:38

Hier alweer twee dagen geskied na m'n rustdag - gaat gelukkig weer helemaal goed. En wat een heerlijk gebied is dit. Wel écht pittig - blauw is hier met regelmaat al diep in het rood en aan rood begin ik nog niet want dat is in veel gevallen gewoon zwart. Laten we over echt zwart maar niets zeggen. Wel goed voor de techniek; ik verwacht dat vrijwel alles is Oostenrijk vanaf nu ontzettend mee gaat vallen. :+

Ik verwacht wel dat we hier volgend jaar weer heengaan, want we voelen ons ontzettend thuis en afgezien van een handvol asofransen is het hier erg gezellig. Ook echt een prachtig dorp.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:42

Omg die 2e foto wat een ramppiste, daar zou ik echt niet willen skiën :7

Fijn dat het jullie goed bevalt!

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:45

opisop_shop schreef:
Omg die 2e foto wat een ramppiste, daar zou ik echt niet willen skiën :7

Fijn dat het jullie goed bevalt!

En dat is dus een blauwe. _O- andere dagen is het veel beter maar het had 30 cm gesneeuwd nadat de bullies er al overheen waren. Vandaar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:46

Groen in frankrijk is blauw elders. Blauw is elders rood. Rood is elders zwart en zwart is voor mensen die levensmoe zijn of overmoedige toeristen :')

Al zijn op meer plekken soms pistes een heel wat moeilijkere kleur dan ze aangeven ivm gebiedsverbindingen.

In levi is een blauwe verbinder volgens de liftmedewerkers eerder diep rood/zwart op stukken -O- vandaar dat ik daar steeds onderuit ging. In Zell am Zee is er ook een blauwe die de leraren minstens rood noemen scheef, steil en erg pittig
Laatst bijgewerkt door karuna op 29-01-25 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:47

@soepblik: logisch, die kleuren worden in die twee landen niet hetzelfde gebruikt. Fijn dat het jullie zo goed bevalt daar.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:49

Levensmoe _O- is echt zo. :') hier ook nog een leuk fotootje van een "rode" vanuit de lift (die ik op dat moment naar beneden nam om daar niet af te hoeven):

Afbeelding
Afbeelding

En dan valt 't qua stijlheid op de foto nog mee.