Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl83

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:45

Hallo, ik kom ook even binnenvallen. Wij zouden graag met ons drietjes (man, ikzelf en dochter van tegen dan 5 jaar) een drietal weken door Canada reizen. We willen starten in Vancouver, en dan de natuur in, Vancouver Island, Banf, Jasper, Lake Louise, de Rockies, ... Ik heb een heel stuk teruggelezen, en geloof dat er iemand was die met kinderen naar Canada gereisd was. Die ervaringen lees ik natuurlijk graag!

Bij de mensen die in deze omgeving geweest zijn, wat zou de voorkeur hebben, camper huren of gewone auto huren en in motels/hotels overnachten? We zouden uit financieel oogpunt het echte hoogseizoen willen vermijden, en dus eerder in mei of september gaan. Wat zou de beste periode zijn? We hopen natuurlijk zo veel mogelijk wildlife te zien, orka's en beren staan zeker op het verlanglijstje.
Alle praktische tips zijn welkom!

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:56

In september 2015 zijn wij deels met tent en deels in hotels door West-Canada gereisd.
In mei dit jaar gaan we met de camper naar West-Canada met 5 personen.

Stuur maar een pb als je meer info wilt :)

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:53

Ik heb net mail ontvangen dat me visum is goed gekeurd! Jeeej!

Alleen één ding is me niet helemaal duidelijk. Gaat mijn jaar nu in of vanaf het moment dat ik mijn visum ophaal bij de grens? Ik Australië is het namelijk zo dat het moment dat je het land in gaat je een jaar mag blijven. Dacht dat het met Canada ook zo zou werken, maar in de mail kan ik dat niet helemaal duidelijk zien.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:40

Voor zover ik weet vanaf het moment dat je het land in komt. In het verleden iig wel :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:16

Hè, kon ik nergens een Canada topic vinden, dus open ik een eigen en ineens stuit ik hierop... oopsie!
Dus dan plaats ik het hier ook maar?:

Een luxe probleem...

Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik een reis naar Canada gewonnen heb. Nou ja, het ticket moet ik dan zelf betalen, maar de 12-daagse course is gewoon helemaal voor niets! Hoe gaaf is dat?!

Maar goed, nu moeten we dus op stel en sprong een reis regelen. Ik heb altijd naar Canada gewild, maar dat was iets voor over een lange tijd, dus ik heb me er nooit zo in verdiept helaas.

Dus tsja, de cursus is in Valemount, British Columbia. Ik zal landen in Edmonton, omdat ze me daar op kunnen halen. En dan? Wil ik verder nog iets doen?

Het liefst wel, maar ik ben eigenlijk net mijn bijbaan verloren, dus ik heb geen flauw idee van mijn budget. Maar het is zonde om niet iets mee te pakken als je eindelijk op je droom vakantiebestemming bent toch?

Dus heeft iemand nodig tips voor deze regio? Waar moet ik überhaupt aan denken voor zon trip naar Canada? Er was iets met een visum? Ik heb een beetje moeite met nadenken nadat ik een cursus twv 1400 euro kado heb gekregen, haha!
Ik zit wel met veel bagage, omdat het een paardencursus is ga ik gewapend met laarzen, joppers, cap etc die kant op... dan is je koffer al half vol. Backpacken is dan niet handig. Vrees eigenlijk ook dat mijn budget dat gewoon niet te gaat laten. Ik zoek meer kleinere dingetjes voor een paar dagen voor iemand alleen. Anders vraag ik gewoon of ik vast op de ranch kan komen helpen ;)

Vermoedelijk gaat de reis begin juli 2017 plaatsvinden.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:39

Wauw wat gaaf Eilleen!!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:51

SplashIsLief schreef:
Wauw wat gaaf Eilleen!!

Ja ziek toch? Gewoon alleen een ticket betalen!! En ik deelde de actie eigenlijk alleen omdat ik de naam gewoon wilde verspreiden, niet omdat ik dacht dat ik zou winnen.
Was wel aan het sparen om in 2018 te gaan.

Moet nu alleen heel snel heel veel regelen. Paspoort verloopt juli 2017, ETA dingetje, studie uitplannen (heb ik echt net van de week ingepland, haha!)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 11:05

ETA is echt met 5 minuten geregeld :)
Vet gaaf wel, gefeliciteerd! Wat voor cursus is het?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:16

Blacky94 schreef:

12 dagen clinics volgens de methode van Chris Irwin. Ga al jaren naar de clinics, dus heb wel een mooie basis. Dit is een uitgelezen kans om even te bootcampen en grote stappen te maken.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:17

Gefeliciteerd, Valemount en omgeving is echt super mooi. Afhankelijk van hoe lang je wilt blijven zou je ergens voor room/board kunnen meewerken (bijv via workaway.org) or op de plek waar de cursus is. Als je een georganiseerde reis wilt doen heb je bijv moosetravel voor jongeren (schat 18-30ish jaar). Maar met weinig geld waarschijnlijk niet een optie :).

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:59

eilleen333 schreef:
Blacky94 schreef:

12 dagen clinics volgens de methode van Chris Irwin. Ga al jaren naar de clinics, dus heb wel een mooie basis. Dit is een uitgelezen kans om even te bootcampen en grote stappen te maken.

Gaaf! Heel veel plezier alvast!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:29

Ja echt super vet!
Morgen proberen een week of 3-4 vrij te plannen van school, anders gaat het hele feestje sowieso niet door helaas...
Heb net mijn hele zomer volgepland met coschappen. Had even een weekje moeten wachten ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:56

Heb vrij kunnen krijgen van de opleiding. Was nog even spannend, maar is gelukt.

Is er een goeie site met info over regels etc in Canada? Kan er verschillende vinden, maar ze zijn niet allemaal compleet en veel zijn erg oud (2010 enzo).

Waar moet ik nog aan denken voordat ik in een vliegtuig stap? Reis gaat in juli plaatsvinden

Natuurlijk gewoon kleding etc, maar zijn er dingen die je binnen Europa niet zo gauw meeneemt maar wat ik echt niet mag vergeten?

- ETA ding
- paspoort wordt in april vernieuwd
- wereldstekker
- medisch paspoort (voor cetirizine, otrivin en anti-conceptiepil eigenlijk niet nodig denk ik?)
- reisverzekering heb ik, annulering moet ik even kijken, zou alleen voor het vliegticket gelden omdat verblijf gratis is
- bankpas openstellen voor Canada
- wereldstekker
- anti-mug ellende

Ik ga daar werken met paarden, zou ik dat apart moeten verzekeren denken jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:59

Ik zou een prepaid creditcard aanvragen ipv je bankpas gebruiken. Ik heb een Mastercard VIABUY en daar kan ik gewoon met iDeal geld op storten, ideaal. Nederlandse pinpassen met maestro zijn daar niet heel gebruikelijk en je wordt regelmatig gek aangekeken als je ermee wilt betalen, vooral als je niet midden in de grote stad of toeristisch gebied zit. Zo'n cc kost je even wat maar het scheelt je echt heel veel gedoe.

Verder is Canada gewoon een hartstikke toegankelijk land waar je makkelijk dingen voor elkaar krijgt. Bevolking is doorgaans enorm vriendelijk en open, als je ergens mee zit kan je altijd wel even aan de bel trekken. Vaak haal je er nog een leuk gesprek uit ook. Dingen als shampoo etc zou ik gewoon lekker daar kopen, scheelt weer spullen die je mee moet slepen en je kan het daar net zo goed goedkoop halen. Dingen die je hier kan krijgen en daar niet kan ik ook niet echt verzinnen zo.. Zou een flinke powerbank meenemen voor in het vliegtuig (zitten niet altijd oplaadpunten in) en verder zorgen voor genoeg vermaak. Ik was heel blij dat ik m'n ereader mee had, maar als je met paarden gaat werken is dat misschien een beetje nutteloos.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:13

idd, sowieso een creditcard regelen. Enige waar een bankpas mee werkt is bij de ATM. Restaurants, winkels, hotels etc kan je nietbetalen met je bankpas. Ik had in het begin geen credit card en het was verdomd lastig om een hotel te vinden omdat ze daar vaak alleen credit card accepteren.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:15

Vergeten te melden dat ik een credit card heb. Studenten versie met een limiet van 1000 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:16

Als jij denkt dat je voor 3-4 weken genoeg hebt aan 1000 euro dan is dat prima toch? Ik heb uiteindelijk nog geen 800 euro uitgegeven incl verblijf, maar dat was voor een week :))

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:19

Ik wil dit jaar eindelijk echt naar Canada gaan. Aangezien dit jaar alle nationale parken gratis zijn (ivm de verjaardag van Canada :)) ) lijkt me dit de uitgelezen kans. Alleen... ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil in ieder geval naar het westen van Canada, evt. vanuit het oosten.

Aangezien ik alleen ben, lijkt een camper me een minder goed plan, ook al lijkt me dat juist onwijs gaaf. Ik heb ook zitten kijken naar een soort treinreis waar je tussendoor met de auto op pad kan. Dat lijkt me al een betere optie en ik heb zitten kijken naar groeps rondreizen.
Maar pffff %) %) Het duizelt me een beetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:20

Treinen zijn in principe goed geregeld, maar het zijn grote afstanden en vaak kom je onderweg niet zo heel veel spannends tegen. Langs de grens met Amerika is het het dichtst bevolkt, maar daar is de natuur ook beduidend minder spannend dan verder in het noorden. Als je graag het westen wil zien zou ik denk ik vliegen op Vancouver en vanuit daar met de auto alles gaan doen, maar ik heb geen ervaring met die kant dus durf het niet te zeggen verder.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:24

Emmaa_ schreef:
Als jij denkt dat je voor 3-4 weken genoeg hebt aan 1000 euro dan is dat prima toch? Ik heb uiteindelijk nog geen 800 euro uitgegeven incl verblijf, maar dat was voor een week :))

Ik heb in principe geen kosten omdat verblijf en eten bij het arrangement zit. Dus als ik daar eenmaal ben heb ik alleen kosten aan extra boodschappen, souvenirs oid.
Een rondreis erbij gaat qua tijd en geld niet lukken vrees ik, dus dat bewaar ik dan voor een andere keer.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:31

Ik las dat in Juli dit jaar je eengoedkoop treinreis abbo kan krijgen. Onbeperkt treinreizen in juli voor maar 150 dollar ofzo. Maar dat was dan voor jongeren tussen de 15 en 25 jaar ofzo.

edit; gevonden
http://www.viarail.ca/en/150-pass

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:33

Voor mij zou het grootste nadeel aan de trein zijn dat je niet even kan stoppen en uitstappen als je iets moois ziet of als je toch even iets wilt afwijken van je reisplan. Heb toen ik in Toronto was gekeken naar een trein naar Vancouver (niet voor mezelf maar voor iemand anders) en daar doe je 4 dagen over en ook 's nachts rijdt hij gewoon door. Lijkt mij een immens saaie manier van reizen, vooral als je ook de mogelijkheid hebt om een auto te huren en alles gewoon zelf te gaan ondernemen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:44

Ik ben ook geen hele grote voorstander van de trein hoor, alleen... in mijn eentje met een auto op pad? Wat als er iets gebeurt onderweg? :+

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:06

Cowgirl83 schreef:
Hallo, ik kom ook even binnenvallen. Wij zouden graag met ons drietjes (man, ikzelf en dochter van tegen dan 5 jaar) een drietal weken door Canada reizen. We willen starten in Vancouver, en dan de natuur in, Vancouver Island, Banf, Jasper, Lake Louise, de Rockies, ... Ik heb een heel stuk teruggelezen, en geloof dat er iemand was die met kinderen naar Canada gereisd was. Die ervaringen lees ik natuurlijk graag!

Bij de mensen die in deze omgeving geweest zijn, wat zou de voorkeur hebben, camper huren of gewone auto huren en in motels/hotels overnachten? We zouden uit financieel oogpunt het echte hoogseizoen willen vermijden, en dus eerder in mei of september gaan. Wat zou de beste periode zijn? We hopen natuurlijk zo veel mogelijk wildlife te zien, orka's en beren staan zeker op het verlanglijstje.
Alle praktische tips zijn welkom!

Ik ben vorig jaar september naar Canada geweest, we hebben een auto gehuurd en hadden motels/hotels. Is ontzettend goed bevallen! Wij hebben bewust gekozen voor september, aangezien de zalmentrek dan op gang komt en er vanaf Vancouver Island dan Grizzly excursies worden georganiseerd. We hebben er geen moment spijt van gehad; fijn weer, de opkomende herfstkleuren en veel dieren gezien (http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=177&t=1900831

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:24

Reizen met de trein is juist niet saai: je ontmoet allerlei andere reizigers. In de auto ben je gewoon alleen (liften in BC is verboden en ook erg af te raden, geen geen gezelschap oppikken). Misschien kun je wel met de auto een een reismaatje ergens opduikelen?