Maar
ai. De "leuke" bijeenkomst die wat ik begreep bedoeld was voor de nieuwe lezers van een "streekblaadje" was in werkelijkheid een statutionaire jaarvergadering. In inclusief de jaarcijfers van vorig jaar en alle blablabla die daarbij komt kijken en 2 minuten welkom nieuwe lezers.
(Lees ik was de enige die er was en het voorstelrondje begon ook nog eens bij mij, top
)En als ik ergens een schurfthekel aan heb is het dergelijke vergaderingen.
Waar je voor jan of bep snot bijzit. Cijfers aanhoort waar je geen biet aan hebt om te weten. Dikke discussies/overleg tussen de leden van de redactie over een feest in augustus. De aanvraag van subsidie daarvoor en ik zat links naast een van de meest fanatieke vragers. Dan krijg je dus een vrager rechts die aan de voorzitter wat vraagt terwijl links achter iemand begint te discussieren over heel iets anders. Binnen het uur stond mijn hoofd volledig uit.
En ving ik hier en daar een woord op. De rest was voor me een "blahrppdharsj Sjteiosnzyuss Hahaha nnsjxgiweonaoeukwnho"
zoiets en dan is 2,5 uur met een regelmatig weigerende overhead projector wat hilarische taferelen opleverde. De voorzitster was iemand die in uiterlijk, gedrag en bril leek op professor Zwamdrift van Harry Potter
iemand zijn hondje meehad genomen die met het kopje op tafel alles aan het aanschouwen was en af en toe snurkte of een scheet liet.
kortom ik voelde me ietwat ongemakkelijk. De appelsap was wel lekker
en toen ik wegging kwamen de hapjes en drankjes op tafel. Het zal nog lang gezellig zijn geweest denk ik. Maar ik ben blij dat ik thuis ben. Leerzaam mogelijk, hier en daar hilarisch o ja en dan inwendig de slappe lach krijgen maar niks mogen laten merken. Vermoeiend absoluut. Had ik het willen missen ja en nee. Ook kennis gemaakt met de burgemeester van dat plaatsje. Er kwam een oudere magere man binnen. Spijkerbroek, blauwe spencer, zwarte glimmende schoenen, meurend naar sigaar en met open mond kauwend op een kauwgum (die later nog een keer een bel vormde en plofte
). Iedereen ah oh en ik dacht
geen idee wie dat nu weer is. Ik gaf ook duidelijk geen blijk van enige herkenning
dus toen stelde hij zich maar even voor.
hihi ah bonjour meneer de burgemeester (inwendig dacht ik het stemmetje van samson erbij)Wel eea opgeschreven voor de volgende les, woorden die ik regelmatig voorbij hoorde komen maar geen idee heb hoe ik het schrijf of wat het is. Bv la comme comme of la komkom of zoiets.
geen enkel idee wat dat kan zijn. Ik had maar een klein eindje verderop geparkeerd en passeerde onderweg een uniek item , dat nog werkte ook (tenminste er kwam geluid uit) met bankpas.

Geen idee wat dit mededelingen bord in het gemeentehuis moest zeggen

En ik vond onderweg deze steen, altijd leuk er een te vinden. En te verplaatsen. Deze heb ik laten liggen omdat ik onderweg was naar die bijeenkomst. Op de terugweg was ie weg

Dit was een paar dorpen verderop waar heel veel leegstand is en er veel gebouwen staan te verpieteren en de bewoners gemiddeld redelijk arm zijn. Waar "mijn" dorp langzaam opkrabbelt en er steeds meer leven komt is dit dorp juist verder aan het afglijden, er is nieuwbouw. Er zijn winkels maar dat zit aan de rand. Het midden verpietert steeds verder. Ik zou ik ook echt niet willen wonen

O ja de hele dag al rond 0 graden en zicht minder dan 200 meter.
maar hij was weg toen ik er weer langs kwam. In Monschau vonden we er ook een, die was gezien de registratie al zeker 2 jaar onderweg. Die hebben we toen gefotografeerd, geregistreerd en herplaatst