Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indy_Mouse_9

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 16:55

Haha opisop_shop, je helm :)

Dee_Es, balen is dat terug zijn he! Zeker als het daar in de sneeuw lekker zonnig was... En kom je hier terug in die sombere grijzigheid...
Oostenrijk weet ik niets van, dus daar kan ik je niet helpen.

Vorige week heb ik een les op de rolband gedaan, aangezien ik in het skien kennelijk iets niet goed doe - het kost allemaal veel kracht en ik krijg snel moeie benen.
Dat viel ff tegen... Ik had verwacht veel makkelijker dat wat ik op de piste kan, ook op de rolband te kunnen. Dat bleek dus niet zo te zijn.
Ik twijfel wat handig is, toch nog een paar lessen rolband te boeken, of kijken of ik op wintersport een ochtend priveles kan krijgen.
Op zich heb ik het gevoel dat het anders genoeg is dat ik op de band het skien opnieuw kan aanleren (zeg maar) en zo mijn fouten kan herstellen. Ik vind het ook handig dat de instructeur er zo dicht op staat. Maar ja, hoe snel boek ik daar vooruitgang en hoeveel lessen heb ik dan nodig?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 17:02

Ik zou lekker op de rollerband starten. Toch fijn als je hier al progressie kunt boeken, daar heb je straks sowieso profijt van. Als je dan op vakantie toch nog wat hulp kunt gebruiken kun je altijd nog een les daar boeken?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 17:31

De rolband is wel echt goed voor je techniek. Blijkbaar is je techniek idd niet zo goed, anders had je makkelijk op de rolband kunnen wegskiën.
Bij de rolband wordt elk foutje afgestraft, en in de sneeuw kan je best goed wegkomen met een belabberde techniek, maar dat kost je dan idd veel moeite en energie.

Ik zou doorgaan op de rollerband :j

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 14:28

Goed voor mijn ego, jullie posts ;)
Ik heb morgen weer een les geboekt, ik kijk hoeveel lessen ik last minute in mijn planning kan passen voor de voorjaarsvakantie. En hopelijk levert het wat op qua verbetering.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 15:18

Naar aanleiding van deze posts ga ik ook weer eens kijken naar een lesje op de rolband. Wilde eigenlijk een les op wintersport doen om mijn techniek bij te spijkeren, maar in verband met de groepsreis waarop we nu mee gaan is dat niet handig. Dit is wel een goede aanvulling denk ik.
Ik heb het nog nooit gedaan en mijn lessen zijn jaren geleden, dus ik weet dat er een hoop bij te schaven is :') .

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 21:25

Hebben jullie tips voor een echt goede, stevige kniebrace met veel support? Vriendlief wil gaan skieen, maar mist een kruisband in een knie.

We gaan 15 februari een dagje naar Bottrop, ik heb vorig jaar 3 dagen les gehad en dit leek mij wel leuk om voor de vakantie (half maart pas) te doen om het gevoel alvast weer te krijgen :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 21:57

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:42

Pfff, wij gaan zaterdag weg maar ik heb al een paar dagen een enorme griep te pakken. Barstende koppijn werkelijk - kan bijna niet uit mijn ogen kijken. Hopen dat ik op tijd beter ben, want skieen met griep is natuurlijk verre van een goed idee. :(

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:47

Ik duim met je mee Soepblik!

Chrissie is het een idee om een fysio te bellen voor je vriend?

Ik tel ook alweer af, dinsdag richting Gerlos!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 12:20

Oh wat balen Soepblik, heel veel beterschap! Tip van Flip, slik antigrippine, werkt bij mij altijd wel goed om me wat beter te voelen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:38

Heeft hier iemand toevallig nog een tip voor fijne skisokken?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 16:05

Soepblik schreef:
Pfff, wij gaan zaterdag weg maar ik heb al een paar dagen een enorme griep te pakken. Barstende koppijn werkelijk - kan bijna niet uit mijn ogen kijken. Hopen dat ik op tijd beter ben, want skieen met griep is natuurlijk verre van een goed idee. :(

De griep die rond gaat is echt gemeen. Beterschap! Hopelijk precies op tijd beter en gewoon een fijne vakantie. De berglucht en een zonnetje doen sowieso goed.

Veel plezier alvast unwritten.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 16:19

ik heb m inderdaad vorige week gehad. Samen met een keelontsteking en nu nog een lichte oorontsteking. Het was een hardnekkige maar ik was er nog redelijk snel vanaf. Maar ik stop mezelf dan ook helemaal vol met paracetamol en noscapine, dat helpt wel. :P

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 16:23

Josien_ schreef:
Heeft hier iemand toevallig nog een tip voor fijne skisokken?

Toch wel de duurdere falke sk serie, lekker lang , dun met verstevigde ondersteunende zachte delen , snap je m nog? Dik waar ze dik moeten zijn dun waar ze dun kunnen zijn

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 17:17

Falke Sk6 of Stox. Heerlijke sokken.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 17:20

Dank, daar was ik naar op zoek!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 17:38

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 12:55

Volgens mij heb ik het ergste gehad - kan weer een beetje door het huis scharrelen en koorts is weg. Wel bizar hoe snel je lijf achteruit gaat na 3 dagen platliggen - lopen kost echt zoveel energie. :')

Mag ik jullie mening? We gaan dus zaterdag heel vroeg weg (hele dag in de auto) en zondag zou dus de eerste dag skieen zijn. Nu wordt sporten na griep overal afgeraden maar je wil natuurlijk ook niet voor piet lut op skivakantie. Dus: zondag nog een dagje rust en dan maandag rustig beginnen? Of gewoon zondag al en goed pauze nemen?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 13:10

Wat fijn dat je het ergste hebt gehad. Ik zou me er nu nog niet druk om maken en de dag zelf wel zien wat je gevoel zegt. Misschien is het dan prachtig weer en de sneeuwcondities geweldig, dan kan je het proberen. Misschien komt de sneeuw constant uit de lucht vallen, dan zou ik het lekker nog een dagje uitstellen. :))

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 14:24

Ik kan het je afraden om met een gammel lijf te skiën. Ik heb het eens gedaan en toen ben ik hard gevallen omdat mijn spieren gewoon zeiden 'nu even niet' :+ Nu ben ik wel een snelheidskiër zeg maar, maar ik merkte dat mijn benen echt snel afhaakte als ik wat kracht erop wilde zetten. :P

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 14:27

Zou even kijken hoe je je zondag voelt Soepblik en dan ter plekke kijken of het verstandig is of niet. Balen zeg zo ziek zijn voor de vakantie. Nou ja alsnog beter dan op vakantie.

Skisokken, ik heb gisteren een paar binnen gekregen van Stox. Ik zocht iets voor mijn brede kuiten en ze verkopen ze op kuitmaat, dus dat is voor mij perfect. Lang leve mijn grote voeten deze keer want pas daardoor een herenversie. Ben heel benieuwd hoe ze gaan bevallen.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 14:36

Ik had even skisTokken gelezen ipv skisokken :+ ik was al verbaast dat Falke tegenwoordig ook stokken maakte.

Ik heb ook Stox op het moment, maar heb de laatste wintersport wel gemerkt dat ze (voor mij) eigenlijk niet geschikt zijn om de hele dag te dragen. Dan is er te veel druk op de delen met compressie ofzo? waardoor het bij mij gaat jeuken/irriteren.
Verder zitten ze wel prima. De ski versie lijkt wat minder strak te zitten / compressie te hebben dan de sport versie.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 14:38

Gammel lijf :')

Ja, zo voelt het wel een beetje. Longen waren ook aangetast - als ik diep inadem vibreer ik vanbinnen. Ook niet handig met hoogte natuurlijk - Val D'isere ligt iets van 2km. Er gaat in ieder geval ook een goed boek mee dus het zal hoe dan ook leuk worden, maar ik wil gewoon niet 's nachts in m'n slaap aan een hartstilstand overlijden.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 14:52

Soepblik schreef:
... maar ik wil gewoon niet 's nachts in m'n slaap aan een hartstilstand overlijden.

Nu in ieder geval nog niet :+

Ik denk inderdaad zoals hier boven al werd gezegd: kalm aan, en ter plekke kijken hoe het gaat. Als het lekker weer is naar boven in de zon met een warme choco of een gluhwijntje een boekje lezen als je je nog niet top voelt.
Het is stom in zo'n vakantie week. Hopelijk voel je je snel beter!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 16:51

Echte compressiesokken vind ik persoonlijk niet echt fijn, dus dat zou voor skisokken ook niet direct mijn eerste keuze zijn.

Wat betreft ziek zijn en skiën, ik zou zo eigenwijs zijn om gewoon te gaan maar of dat verstandig is :Y)