Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 19:35

Wat heftig Fee. Hopelijk lukt het snowboarden gewoon! Fotootje als je je set compleet hebt?

Sterkte karuna, niet leuk!

Wat heerlijk Eileen, ziet er super uit.

Wij zijn gisteren naar Lermoos geweest. Heerlijke pistes en super rustig. Het was wel :brr: . Vandaag gewoon in Berwang geweest. Half dagje gesnowboard en daarna gesleed met de kleine. Wel iemand uit de groep afgevoerd door de banaan maar gelukkig was het alleen een kneuzing. Was wel even schrikken. De pistes zijn hier buiten 2 blauwe om uitgestorven. Echt heerlijk.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 19:55

Heerlijke plaatjes <3

Fee_ schreef:
Wat een heerlijke plaatjes komen er voorbij <3

Ik ga ieder jaar met mijn ouders en broer naar Gerlos, al heel mijn leven lang. Tweede thuis, heerlijk! Sinds twee jaar gaat mijn 5 jarige dochter ook mee en wij kunnen niet meer wachten. Helaas moeten we nu wel weer in de voorjaarsvakantie, dus zal helaas wel lekker druk zijn, maar ach.

Ik hoop wel dat ik wat kan doen (snowboarden). Een paar maanden geleden is er een hersenaandoening geconstateerd en sinds die tijd lukt alles wat ik zou willen niet altijd meer. Maar hopelijk voel ik mij dan goed genoeg om toch lekker te kunnen snowboarden :D

Ik heb laatst nieuwe snowboard laarzen gekocht, want vorig jaar had ik zo’n pijn in mijn voeten. Hopelijk doen deze het beter. Ook een nieuwe jas (volcom). Nu alleen nog een broek. Meestal wijk ik ook uit naar de mannen modellen.

Jeetje sterkte en ik duim voor je!!!

Weet iemand goede winkels om skilaarzen aan te meten en wat ongeveer de levertijd is?

Soepblik

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 11:23

Jeetje Fee, wat naar! Lijkt me moeilijk om te accepteren dat alles wat je leuk vindt niet vanzelfsprekend meer is.

Eilleen, heerlijk die foto's! Ik sta te popelen.

Hier over anderhalve week richting Val D'isere. Sneeuwkettingen gereed, en we zijn veel eten aan het voorberreiden en vacumeren waaronder een lekkere rendang en een vlaamse stoverij. Wij (schoonfamilie + ik) rijden daarheen en mijn zus en haar man vliegen daarheen vanuit Londen. Heel leuk dat die het allemaal zo goed kunnen vinden. :')

Ik zoek nog een extra broek (een simpele voor als de mooie nat is oid), snow boots, nog wat sokken en ik wil gewoon mijn eigen helm; ik weet dat je die kan huren maar inmiddels wil ik die gewoon zelf. Heeft iemand advies voor waar je die koopt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 11:27

Decatlon? Die hebben veel keuze met vaak nette prijzen ook

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 14:47

Ja Decathlon kun je wel kijken idd. Of als je wat luxers wilt, kun je eens naar Duivensteijn rijden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 14:49

Extra broek vind ik zelf niet nodig, die drogen prima in een nachtje en aan de binnenkant worden ze niet nat.

Voor de rest van spullen ga ik altijd naar daka Amersfoort, voorheen Wim Jaquet.
Maar er zijn superveel sportzaken waar je die dingen kan kopen.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:22

Ik ga eigenlijk altijd naar Daka in Rotterdam.

Hier ook nooit een extra broek. Nog nooit nodig gehad. En mocht er toch onverhoopt iets kapot gaan koop ik het daar wel.

Zeker balen dat niet alles meer kan. Het is ook nog zoeken wat wel en niet kan. Dus ben heel benieuwd hoe het daar gaat. We gaan het zien :))

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:37

Ligt er ook aan wanneer je gaat. Wij gaan altijd met carnaval. Dan is het vaak best al warm. Ik ga iig wel zweten dus ik heb altijd wel een reservebroek mee

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:39

Ik heb ook altijd voor iedereen een reserve skibroek mee. Sowieso vind ik dat ze na een dag of 3 vaak wel gaan ruiken, zeker met zweet.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 17:50

Daar gebruik ik mijn thermo ondergoed voor. Daar heb ik meerdere sets van. Broeken en jassen zijn bij mij gelukkig nog nooit gaan stinken volgens mij.

Misschien nog via vinted wat te vinden?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 17:57

Ik herken dat stinken ook niet echt. Maar sowieso zweten niet in de kou :brr:
Ik heb ook wel ademende broeken, dat helpt en ook tochtgaten in mn broek. Maar meestal heb ik het gewoon koud :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 18:11

Als je eind februari begin maart gaat en niet mega hoog zit dan is het niet zo koud. Vaak genoeg in een T-shirt in de zon gezeten. Tochtgaten en jas open tijdens het boarden.

Overigens stinken m'n kleren niet maar ik vind het idee gewoon fris

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 20:45

Afbeelding

Vandaag naar Ehrwald geweest. Super piste condities, net een klein laagje vers, en heeeeeel rustig. Sowieso is het hier heel rustig op de pistes.

Ik heb wel een reserve broek, geen reservejas. Die broek heb ik omdat ik een keer mn broek kwijt was en toen heb ik (precies dezelfde) nog een x gekocht. Opzich fijn om te hebben maar zeker geen must.

Voor skischoenen kan je naar een sport2000 winkel die kunnen een voetmeting doen en aan de hand daarvan de juiste schoen aanbieden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 21:14

Ja deze eerste 3 weken van januari zijn qua rust echt de beste. Wij kennen dat ook wel, dat je bijna overal zo de lift in skiet zeg maar :P

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 22:00

Hier is het ook super rustig. Zo buiten de vakanties is echt perfect! Scheelt ook altijd wel wat in de kosten!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 07:25

Hier ook geen reserve broek. Herken zwetende benen ook niet.

Ehrwald <3

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 09:46

Ik heb altijd wel een tweede broek mee. Na een uur 1 1/2 uur skiën kruip ik van het zweet zo ongeveer en heel soms is de broek dan niet droog de dag erop. Dan is het fijn als je een droge broek aan kan trekken in de ochtend.

De piste zien er heel erg fijn en rustig uit. In de Vogezen is het ook rustig in de ochtend is er bijna niemand in de middag loopt het een beetje aan, maar kalm en rustig en goed te doen.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 10:15

Jaloers op iedereen die niet zweet :D ik heb helaas hyperhydrose dus ik reis gewoon met twee keer zo veel bagage als de rest van mn gezin _O- of er moet een wasmachine zijn voor de thermos en sokken :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 10:19

Ik heb niet dat met die ingewikkelde naam, maar zweet wel bij het minste geringste over m'n hele lichaam. Als ik een dag zou kunnen skiën wat niet het geval is dan denk ik dat ik wel drie keer een droog T-shirt zou moeten aandoen. Nu is het als ik 's ochtends een uur ski ik me daarna moet omkleden omdat alles kledder nat is van het zweten. En na de middag hetzelfde het geval. Ik draag geen Thermokleding maar een dun T-shirt en een heel dun truitje met lange mouwen anders loop ik leeg van het niks doen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:17

Ik heb een ongevoerde snowboard bib, en daar onder doe ik laagjes. Die laagjes vangen het zweet op, en een bib vind ik met boarden heel veel fijner. Ik heb deze https://www.burton.com/nl/en/p/womens-b ... kMEALw_wcB
Voordeel is, dat je de achterkant los kan maken, dus je hoeft niet heel je jas uit om naar de wc te kunnen

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 18:44

Ik zweet in het dagelijkse leven wel veel maar met skiën valt het heel erg mee. Ik heb wel altijd een warm zweethoofd :7 :')

Afbeelding

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 09:19

Die dampende helm :')
Ik heb het deze vakantie voor het eerst best vaak koud. Ben ik niet gewend. Heb warme thermo's/pully's en daar overheen nog een fleece trui. Jas en broek zijn niet dik maar wel winddicht. Toen ik nog minder goed kon snowboarden was het wel veel meer zweten want ik was dan hard aan het werk. Iemand nog goede suggesties om warmer te blijven zonder een Michelin poppetje te worden?

Gisteren zijn we gaan avondrodelen. Keihard de baan af gevlogen en 2m lager tegen een hek aan geknald. Gezien de sporen was ik niet de enige die dat was overkomen. Daarna toch maar iets meer geremd op dat stuk := Ook nog de après ski bekeken in Berwang maar die was net zo rustig als de pistes hier. Vandaag Zugspitze verkennen en morgen weer naar huis, lekker naar m'n paard.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:09

Dikte van de kleding zegt ook niet altijd wat natuurlijk. Gaat meer om de inhoud. Misschien wollen onderkleding? Heb je verder wel goede wanten/handschoenen en een col/sjaal?
Als ik koude handen en een koude nek heb, heb ik het helemaal koud dus dat scheelt bij mij altijd wel.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 12:18

Fee_ schreef:
Dikte van de kleding zegt ook niet altijd wat natuurlijk. Gaat meer om de inhoud. Misschien wollen onderkleding? Heb je verder wel goede wanten/handschoenen en een col/sjaal?
Als ik koude handen en een koude nek heb, heb ik het helemaal koud dus dat scheelt bij mij altijd wel.

en bij wol ook kijken naar aantal gram per oppervlak. Dat geeft ook aan of iets beter geisoleerd is!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 16:28

Iets van merinowol is misschien wel lekker. Daar kan ik zeker naar kijken. Handschoenen moeten ook vervangen worden. Die zijn wel bijna 10jaar oud geloof ik :D

Inmiddels weer thuis en grieperig dus ik denk dat het daar ook door kwam dat ik het zo koud had. Ik mis de bergen en de zon. Ben stiekem al aan het kijken voor een bestemming voor volgend jaar.

Iemand zin om mee te denken? Oostenrijk, sneeuwzeker, leuk dorp waar ook iets te doen is voor niet-skiërs (mooie wandeltochten, winkeltjes, leuke restaurantjes etc).