Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lennylenny

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:16

Ik vind de winters heerlijk, tot -15 wat Linda zegt haha. De zon en sneeuw heeft wat speciaals. Dat hele koude is niet zoveel aan na een tijdje. Gewoon goed aankleden.

@superassie, Cold Fire Creek dogsledding in BC is een leuk hondenslee bedrijf. Wellicht hebben ze mensen nodig. Het zit in Valemount, vlakbij Jasper in de Rockies.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:45

Hoe kwam je in hongarije terecht purfection?

Ohja die pijn als je tenen en vingers opwarmen, misselijk makend. En als je een keer echt een bevroren vinger hebt gehad, worden ze extra gevoelig voor de kou. Iedere cowboy, zeker de 50 plussers die ik ken, heeft er last van. Er is dan ook geen eentje die kouder dan -15 prettig vindt. Mijn schoonvader is 65 en hij heeft met kouder dan -5 altijd wanten met rijden om die reden.

Wij trainen paarden tot -20, kouder is het niet waard ivm met paard niet wilt opzweten etc. Als er iets gedoctored moet worden dan ook met kouder dan -30 het paard op, maar dat zijn degene die "broke" zijn en dus geen training.

Als je de luxe niet hebt om even naar binnen te gaan, dan moet je of een vuur maken of naast je paard gaan lopen. Als je op cattle drive bent, zit je vnl paar uur op een paard en hoe warm je je ook kleed, op een begeven wordt je koud. Stap je af en loop een tijd in diepe sneeuw, dan warm je weer op.

Het rijden in die lagen kleding en wanten is niet super handig. Zeker met jonge paarden. Dus dat is een groot nadeel.

Liever dus een mildere Canadese winter, dan krijg je zoveel meer werk gedaan $$.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:05

Met kouder dan -15 klommen wij eigenlijk ook zelden op het paard. Inderdaad ook ivm zweten, maar vanaf -15/-20 kreeg ik ook altijd snel last van m'n longen bij (grote) inspanning.
Paarden werden hier meestal stap/draf beleerd als ze zo'n 2,5 waren om daarna de winter niks te doen en daarna met 3,5 weer opgepakt te worden :)

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:10

Hoi iedereen!
Sorry dat ik zo binnen kom vallen maar ik vroeg me af of er hier ook mensen zijn die ervaring hebben met een working holiday visum voor Canada. Daar heb ik dan een aantal vraagjes voor :D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:35

Een hele hoop hier volgens mij :)
Ik ook, maar wel al in 2013-2014 :)

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:50

Hoe lang duurde het voor jullie voordat het visum rond was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:24

Jackieboy schreef:
Hoe lang duurde het voor jullie voordat het visum rond was?

2 uur ofzo. Stuurde de aanvraag en kreeg s avonds een mailtje terug dat het geregeld was.

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:35

Oh gaat dat zo snel?! Ik moet maandag me verklaring van omtrent gedrag aanvragen en dan heb ik alles rond om de aanvraag op te sturen
Laatst bijgewerkt door Jackieboy op 07-01-17 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:39

Is het gewoon voor vakantie? Dan moet dat echt wel goedkomen namelijk. Ik had voor vakantie ook geen verklaring nodig...

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:43

Nee, een working holiday. Dan mag ik een jaar werken en reizen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:46

Dan zou ik het niet weten, sorry!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:43

_Linda schreef:
Hoe kwam je in hongarije terecht purfection?

Ohja die pijn als je tenen en vingers opwarmen, misselijk makend. En als je een keer echt een bevroren vinger hebt gehad, worden ze extra gevoelig voor de kou. Iedere cowboy, zeker de 50 plussers die ik ken, heeft er last van. Er is dan ook geen eentje die kouder dan -15 prettig vindt. Mijn schoonvader is 65 en hij heeft met kouder dan -5 altijd wanten met rijden om die reden.

Wij trainen paarden tot -20, kouder is het niet waard ivm met paard niet wilt opzweten etc. Als er iets gedoctored moet worden dan ook met kouder dan -30 het paard op, maar dat zijn degene die "broke" zijn en dus geen training.

Als je de luxe niet hebt om even naar binnen te gaan, dan moet je of een vuur maken of naast je paard gaan lopen. Als je op cattle drive bent, zit je vnl paar uur op een paard en hoe warm je je ook kleed, op een begeven wordt je koud. Stap je af en loop een tijd in diepe sneeuw, dan warm je weer op.

Het rijden in die lagen kleding en wanten is niet super handig. Zeker met jonge paarden. Dus dat is een groot nadeel.

Liever dus een mildere Canadese winter, dan krijg je zoveel meer werk gedaan $$.

Echt? Ik heb namelijk behoorlijk vaak bevroren vingers gehad. Maar heb niet het gevoel dat ik er nu gevoeliger voor ben dan voorheen
Ik weiger met wanten te werken als het niet écht nodig is, vind het echt poedersuiker :+ Heb m'n vingers een keer behoorlijk bevroren gehad bij een 4 uur durende cattledrive in -20, met een groot stuk open veld met wind. Inderdaad wat jij ook beschrijft. Ontzettend koud, maar wel goede ervaring. Maakt je toch wel echt een doorzetter.. :)
Vaak is het ook wel artrose trouwens wat de vingers zo koud maakt.. Heb het gevoel dat ranchers dat ook meer hebben dan hier in Nederland/ de stad. Misschien door het werk.

Wij trainen de paarden idd ook voornamelijk in de lente/zomer/herfst. In de winter halen we dan de onaangeraakte/wilde paarden op, kunnen ze wennen aan ons en de stal is comfortabel, zodat we ze in de lente rijklaar kunnen maken en daarna beginnen met rijden. Gewoon leuke projectjes vind ik.
Ik vind het veel fijner om in de winter ook bareback te rijden als het kan. Geen gedoe met opzadelen, een warme kont en goede balanstraining.

Jackieboy, bij mij duurde het zo'n 3 maanden. Maar nu is het hele systeem veranderd wat het veeeel langer maakt als je pech hebt. Heb een Franse vriendin die het WHV nu al voor meer dan een jaar probeert te krijgen, en ze is nog steeds niet ingeloot. Nou is het voor Frankrijk wel een stuk lastiger dan voor Nederland hoor, maar toch.
Ik zou wachten met verklaring omtrent gedrag trouwens. Die is maar voor beperkte tijd geldig.. Als ik me goed herinner komt dat pas later in het proces, je moet eerst uitgekozen worden. Behalve als dat ook al veranderd is ;) Succes met de aanvraag.

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:56

Ik ben al uitgekozen! Na een week was ik uitgekozen. Vandaar dat ik nu alles op orde maak snel, want dacht ook meer tijd te hebben. Ik werk in de agrarische sector, misschien dat dat geholpen heeft?

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:07

Top! Dat scheelt :D
Bij mij duurde t dan nog 3 maand, maar dat was het oude systeem. 2 jaar geleden dus.

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:31

Ik had ook paar maanden nodig (voor young professional), en dat was vorig jaar, december begonnen met aanvraag, maart/april had ik zekerheid

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:19

Hoe hebben jullie dat opgelost met je verklaring van omtrent gedrag. Op de website van justis staat dat de VOG alleen in het nederlands wordt afgegeven. Zal ik deze dan zelf bij een organisatie moeten laten vertalen?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:13

Er staat in het kort normaal gesproken wel een engels stukje op dacht ik, maar anders zou ik dat nog even extra aangeven op het gemeentehuis. Maar dat was voor mij iig voldoende, heb niks laten vertalen :)

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:56

Ik heb ook niks laten vertalen, het vog zelfs was prima, ook in t Nederlands, zat een herkenbaar merkje op mijn vog

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:11

Als ik het me goed kan herinneren kan je dat opgeven. Volgens mij had ik er een korte engelse vertaling bij dacht ik.

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:03

Top! Dat scheelt dan weer! Er staat alleen ook dat ik voor alle landen waar ik langer dan 6 maanden geweest ben ik een VOG van moet inleveren. Het is mij alleen niet duidelijk of dat alleen geldt als je ook uitgeschreven bent hier in Nederland en ergens anders bent ingeschreven of dat reizen daar ook onder valt.. anders zal ik voor Amerika, Australië en Engeland een VOG moeten aanvragen. Maar hoe dat dan weer werkt? Morgen even met de ambassade bellen, die kunnen me dat vast vertellen.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 06:53

Eileen_ schreef:
Echt? Ik heb namelijk behoorlijk vaak bevroren vingers gehad. Maar heb niet het gevoel dat ik er nu gevoeliger voor ben dan voorheen
Ik weiger met wanten te werken als het niet écht nodig is, vind het echt poedersuiker :+ Heb m'n vingers een keer behoorlijk bevroren gehad bij een 4 uur durende cattledrive in -20, met een groot stuk open veld met wind. Inderdaad wat jij ook beschrijft. Ontzettend koud, maar wel goede ervaring. Maakt je toch wel echt een doorzetter.. :)
Vaak is het ook wel artrose trouwens wat de vingers zo koud maakt.. Heb het gevoel dat ranchers dat ook meer hebben dan hier in Nederland/ de stad. Misschien door het werk.

Wij trainen de paarden idd ook voornamelijk in de lente/zomer/herfst. In de winter halen we dan de onaangeraakte/wilde paarden op, kunnen ze wennen aan ons en de stal is comfortabel, zodat we ze in de lente rijklaar kunnen maken en daarna beginnen met rijden. Gewoon leuke projectjes vind ik.
Ik vind het veel fijner om in de winter ook bareback te rijden als het kan. Geen gedoe met opzadelen, een warme kont en goede balanstraining.

Doorzetter moet je idd zijn, sons even flink doorbijten :) .

Artrose heeft er denk ik idd zeker mee te maken. Of de vinger kan hogere graad van frostbite hebben gehad.

M'n schoonvader is ook echt sterk en actief op zijn leeftijd, uren op het paard, paard op paard af tractor in en uit etc. Ontzettend sterke man, want ik weet dat zijn lichaam behoorlijk wat pijntjes van een levenstijl dat lichamelijk zwaar is. Ik maak mij soms zorgen, want mentaal denkt hij soms dat hij jonger is dan dat zijn lichaam aan kan (bijv nog even van een grote aanhanger afspringen).

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:55

Ik meld me ook maar even. De eTA is geregeld, die vliegtickets Schiphol-Toronto-Schiphol zijn geregeld, nou de invulling van de vakantie nog :+

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:39

Jackieboy, heb je al een idee hoe lang het duurt? We hebben een jongeman die feb-april wil komen en hij heeft pas een aanvraag ingestuurd. En ik verwacht niet dat het binnen 3 weken zal gaan lukken. Maar wie weet gaat het tegenwoordig veel sneller. Laat even weten als jij em binnen hebt.

En eindelijk warm weer hier, paardjes en koetjes helemaal blij. En wij natuurlijk ook.

De buren hier hadden een leuke video gemaakt afgelopen week toen het heel koud was: https://www.theweathernetwork.com/ca/vi ... 9928332001

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:45

Volgens mij moet je inderdaad van elk land waar je langer dan 6 maanden aaneengesloten hebt gezeten, een VOG aanvragen. Dat kan dan via de government website van dat land dacht ik.

Dat vind ik juist zo gaaf van die boeren.. Ze stoppen gewoon niet met werken en actief zijn! De eigenaresse van de ranch waar ik dus zat (dat klinkt zo verleden tijd haha) heeft dat ook.. 70 jaar maar nog zo actief en top fit. Klimt nog zo alle hekken op, helpt nog bij paardentraining, zit nog zo 8 uur lang op een paard etc. En ze was zó ziek toen ik er was (ik was bang dat ze zou overlijden zo ziek. echt doodeng), en dan nu nog weer zo goed bovenop gekomen.. Echt ongelooflijk.

Leuk filmpje! Ik heb ook nog zo'n filmpje van vorig jaar haha. Zo'n gaaf effect dat het direct bevriest.

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:54

_Linda schreef:
Jackieboy, heb je al een idee hoe lang het duurt? We hebben een jongeman die feb-april wil komen en hij heeft pas een aanvraag ingestuurd. En ik verwacht niet dat het binnen 3 weken zal gaan lukken. Maar wie weet gaat het tegenwoordig veel sneller. Laat even weten als jij em binnen hebt.

En eindelijk warm weer hier, paardjes en koetjes helemaal blij. En wij natuurlijk ook.

De buren hier hadden een leuke video gemaakt afgelopen week toen het heel koud was: https://www.theweathernetwork.com/ca/vi ... 9928332001

Ik ben nog bezig met mijn aanvraag in te vullen! Kost bij mij nu wat meer tijd ivm de VOG van alle landen. Wat een gedoe! Engeland heb ik hopelijk eind deze week binnen, Amerika en Australie kan nog wel een paar weken duren. Tot die tijd staat mijn aanvraag sowieso even stil. Hoelang het daarna duurt weet ik helaas niet. Als die jongen deze eerder heeft wil je het dan ook laten weten? Ben ook wel benieuwd!