Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 14:10

Als je online gaat naar je impot, dan kun je een kopie uitprinten, althans dat kan ik doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-26 14:29

Ik heb nog geen digitale aangifte omdat de eerste versie op papier gaat en deze niet ingevuld staat helaas en alleen de aanslag is te vinden. Ik moet nu een papier ergens dowloaden en uitprinten. Met dat papier hier bij iemand een stempel en handtekening lospeuteren en die weer opsturen. Zo houden ze je wel bezig

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-26 17:09

Papier geprint. De jonge achterbuurman stond op de stoep nog voor een bak thee :9k ik was net verwilderd bezig met het uploaden van een charmante pasfoto _O- een document kon digitaal gelukkig maar was even een klusje datzorgvuldig te doen. Ik nog ietwat geagiteerd door de belastingdienst gedoetjes vandaag. Verwildere blik, chaotisch gedrag. Kortom ik was in een iets andere staat als normaal :+ hij zag er de humor wel van in trouwens.

En een chaos aan papieren stapeltjes met al klaar, nog in te vullen en een envelop klaar voor naar het postkantoor voor een postzegel. Hij had er een bij zich die hij aanbood. Dan kon de envelop meteen op de bus.

Ik erheen toen hij weg was is de brievenbus weg :? andere buurman gevraagd hier stond toch een brievenbus. Ja hoezo. Kijkt verbaasd en heeee hij staat er niet meer :? Oftewel ik hoop morgen de postbode te kunnen vangen en vragen naar de verdwenen bus. Hij stond zo handig naast de vuilcontainers. -O-

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 17:35

Nou, wat gek dan! Je kunt ook je post meegeven aan de postbode. 10 jaar terug kon je zelfs haar geld geven en dan plakte zij er op het postkantoor wel een postzegel op, dat was zo lief!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-26 17:41

Dat vermoed ik ook dat dat kan. Wij hebben een hij. Anders wandeling naar een boven of de corsa pakken. Even zien hoe ik kwa energie zit.dat is nog niet heel veel

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 18:21

karuna schreef:
Dat vermoed ik ook dat dat kan. Wij hebben een hij. Anders wandeling naar een boven of de corsa pakken. Even zien hoe ik kwa energie zit.dat is nog niet heel veel

Nee, dat snap ik idd met kiespijn, gaat het al wat beter?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-26 18:29

Het is dus geen kiespijn maar een naar druk gevoel in die hele linker bovenkaak/bijholte. Dat blijft wel, ietsje beter maar het verbeterd heel traag. Kwa energie was het daarvoor al naadje een tijd. Of er speelt al langer iets sluimerends. Nu ben ik wel bekend met wisselend weer en prut energie en een lijf dat minder meewerkt, alleen nu houdt het wat langer aan. Of ik moet weer evenaan de prednison om de boel even op de frissen. Maar liefst zit ik het uit met genoeg rust en geduld. Iets dat me niet vreemd is.

Deze totale gebrek aan energie is deels de reden van afkeur geweest. Naast de nare zenuwpijnen en de rest an alles dat kraakt. Ik weet ook als ik die vermoeidheid "negeer" of niet genoeg rust pak dat ik mezelf tegenkom. En dergelijke belastingdienst sjit helpt niet. Ik loop al veel te lang met teveel aan de kop en tsja dan is het een keer klaar. Ik vermoed dat ik daar nu inzit. -O- Niks aan te doen dan luieren veel slapen en bord en agenda leegvegen waar kan. :) Feit dat ik in twee keer hierheen kan komen zit er al ietsje verbetering in. Al krijg ik daarna dan weer een pok met een grote hamer.

Nu heb ik behalve die deuren (lelijk woord een beetje) ook niks te doen wat moet komende weken. Behalve de administratieve dingen die nu alweer bijna klaar zijn voor nu

Over nu 4 weken moet ik weer terug naar de tandarts voor extra fotos tenzij de boel opeens erger wordt, maar dan kan ik ook hier bij de kaakchirurg/tandarts terecht.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 19:14

Tjee, nou dan maar lekker voldoende rust nemen.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 20:42

Jeetje wat een gedoe zo met alle papieren. Kun je in Frankrijk post in de eigen brievenbus doen zodat de postbode het mee kan nemen?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 21:49

wortel115 schreef:
Jeetje wat een gedoe zo met alle papieren. Kun je in Frankrijk post in de eigen brievenbus doen zodat de postbode het mee kan nemen?

ja, je kunt via hun site een "postzegel" kopen en idd in je brievenbus leggen. Dat heet Colissimo envoi depuis votre boîte aux lettres

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 10:29

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-26 12:39

Ik kende het nog niet. Ik verstuur zeer weinig en een beetje beweging kan geen kwaad.

Maar kalm aangedaan en genieten van het bijna voorjaar achtige weer. Nu zit ik uit te hijgen. *\o/* Het gele bakje is de brievenbus. Stukje kerk en het gemeentehuis annex feestzaal

Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 13:22

Dappere dodo dat je dat eind gewandeld hebt. lief dorpje!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-26 14:04

Dapper, niet echt. Kalm aan doen veel rusten. Stoepjes en muurtjes genoeg om uit te puffen met pootje hoog. Alles bij elkaar is het paar een paar honderd meter. Voor fitte mensen een eitje voor mij een beste opgave maar wel fijn om te doen. Ik mis het hele einden wandelen maar dit is ook lekker en goed voor de conditie en de spieren. En genoeg gekwekt ook onderweg. :P 3 keer dit keer. Twee bekenden en een voor mij nieuwe meneer wiens auto rare geluiden maakte.

Daarmee staan beppen over rivieren en hun bronnen welke hameau waar ligt en wat een lieu dit precies is en wat het verschil is. Hihi.

De upload op de telefoon werkt gek genoeg niet. Dan maar met een omweg slechtere kwaliteit fotos.maar het gaat om het idee. :+

Ik kwam deze onderweg tegen.

De bietenmolen staat er al een tijdje, het rode dekseltje is nieuw. Ik snap wel een beetje waar het vandaan komt. Er lag ook al een enorme bult hondenpoep op de invalide parkeerplaats bij de kerk. Kennelijk iemand met een grote hond die overal erop los poept zonder op te ruimen, bah.
Afbeelding

Afbeelding

De schuur ken ik al, deels ingestort maar dit keer was er een deur open. En zag ik deze enorme ton liggen. Ik denk dat hj zowat mijn formaat heeft kwa doorsnee. :oo

Afbeelding

Een paar verlaten fruitbomen waar de maretakken nu goed in uitkomen <3

Afbeelding

Het dorpje van de andere kant een keer. Stukje omhoog richting de kerk

Afbeelding

Onderweg weer naar beneden rechts richting oost

Afbeelding

Links richting west, waar je nu eindelijk kunt zien waarom het landschap zo gegolfd is. Het is inderdaad de mest die in rijen op het land wordt gelegd en daar langzaam aan vergaat. De linker strepen is de mest van vorig jaar. Er komt al een beetje gras op. De rechterstrepen van afgelopen maanden.

Afbeelding

En vergeten de bloemen denken ook dat het voorjaar is lijkt het wel

De herfst viooltjes bloeien nog en de kool staat er nog fleurig bij. En de bloembollen schieten opeens de grond uit :oo

Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 15:39

Leuke fotospam, die ton!!! Mag je die niet hebben? Gaaf man!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-26 15:45

Hij was er aardig beroerd aan toe, op de foto lijkt het meer dan de werkelijkheid. deel van de metalen banden waren er al af. Bij omrollen valt hij waarschijnlijk uit elkaar jammer genoeg. -O-

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 20:30

Mooie fotos, wat een mooie omgeving! En wat goed dat je naar de brievenbus gelopen bent.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-26 20:57

Het is een fijne open landschap. Een beetje kwa heuvels als waar jullie huis stond maar dan wat opener in dit gedeelte. De afstand naar boven is nog niet eens de helft als toen naar het winkeltje maar dan omhoog ipv redelijk vlak.

Vanavond verder een luie ontspannen avond. Wat te moe om te koken en de vriezer ingedoken waar ik een portie zelfgemaakte erwtensoep vond :Y) daarna twee opgenomen afleveringen below deck. En nu een begin maken aan een stukje frankrijk met ontspannen muziek op de achtergrond en het rustgevende geluid van de pelletkache. Bizar wel in t shirt. :+ de temperatuur is wat lastig te temmen maar het is nog net te vroeg om hem uit te zetten. :P

Een frans café ook gekocht in frankrijk trouwens.
Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 21:05

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-26 21:21

Ik heb ook wat beperkt hout en mini block dingen. Die houten heb ik zien liggen maar voor nu te duur. -O- En jouw papieren paardenhoofd ligt nog te wachten. Vingers kunnen vandaag alleen de grote lego blokken aan. Motorirk is wat mwa vanwege een ruime week niet geoefend.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 21:35

Action heeft ook van dat hout spul in het assortiment, van 2 euro bloemen tot 10 euro huisjes achtige dingen. Plus variantie aan seizoens decoraties.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-26 21:37

Ik heb dat nog niet gevonden. Ik ga eens kijken als ik er weer eens kom. Voor nu is het knutselbudget weer even op stop gezet. Over een maand of 2 misschien weer wat kleins aanschaffen . Ik kan voorlopig nog wel vooruit :+

Edit

Eindstand na zakje 1 en klaar voor vandaag.

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-26 14:32

Niet super warm maar het kan net zonder jas. *\o/* Geen energie voor een wandeling maar het is te fijn buiten om binnen te blijven. Een paar kleine klusjes gedaan. Een haakje gemonteerd. Een bak van water gaatjes voorzien en de druif voor weer vastgezet. Nu even de pootjes hoog achterin de tuin. Overal hoor je mensen keuvelen of spelen buiten

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 14:39

Fijn om even mee te kunnen kijken :) En goed dat je het te voet gedaan hebt.

Ik kijk er echt enorm naar uit om ook in de winter/herfst naar ons eigen stekje te kunnen gaan zonder te bevriezen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 15:05

Lekker dat het fijn weer is, even dat lentegevoel!