Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 13:09

Ach ik draag ook Goldbergh en ben ook nog maar beginner _O-
We waren stiekem heel benieuwd naar folie douce O:)

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 14:33

Mijn favo jassen zijn ook van GB :o maar ik ben wel een erg actieve skier :))

In Leogang kwam ik een keer in de champagnebar terecht, ik voelde me zo out of place tussen alle influencers _O-

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 14:39

Vind ook echt een heerlijke jas <3 en broeken hebben een geweldige pasvorm! Ik ga mij echt geen merk ontzeggen dat ik mooi vind en goed zit, puur en alleen omdat ik niet geluk heb dat ik niet in wintersport familie geboren ben en dit pas mijn eerste seizoen is _O-

Oké nu twijfelen we tussen st Anton of VT. Zoveel keuze :’)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 14:57

Je moet ook vooral dragen wat je mooi vindt en waar je je prettig in voelt. Ik heb even gegoogled maar ik vindt die kleding heel lelijk en zou daar nooit 500+ euro voor over hebben. Maar ik koop meestal mannenbroeken, omdat die tenminste lekker baggy zitten :') Dan voel ik me een stoere chick en ik vind met snowboarden zo'n aansluitend pak echt niet lekker zitten. En zo heeft iedereen z'n voorkeur.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 14:57

St anton am arlberg!! Supermooi skigebied <3

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 15:22

Ik vond Val thorens qua pistes top, alleen de omgeving wel minder sfeervol. Weinig bomen en bospaadjes gezien daar, het dorp zelf was ook niet super gezellig. Oostenrijk geeft je toch meer dat gevoel naar mijn idee. Ik ga misschien nog 5 dagen boeken voor in februari, wil zo geaag nog even het geleerde van de les oefenen. Is nog wat te boeken voor 750 (4nachten) incl skipas en ski’s, dus twijfel heel erg :')

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 19:00

Nou ja, je moet ook gewoon een pas kopen voor les 3 Vallees ;). Laatste keer zat ik in Meribel. Daar is de sfeer weer totaal anders dan in Valtho. Hebben daar wel een chique tenten gezeten maar dat was wel gewoon gezellig en ik heb me goed vermaakt met typetjes kijken. Als je van Oostenrijkse après ski houdt moet je natuurlijk gewoon naar Oostenrijk :D

Wij zijn gisteren aangekomen in Berwang. Vandaag even rustig opgestart. Afbeelding

Hier ook liever baggy kleding.

Afbeelding

Morgen 1 vd andere gebieden bekijken :)

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 19:33

capopjekop schreef:
Je moet ook vooral dragen wat je mooi vindt en waar je je prettig in voelt. Ik heb even gegoogled maar ik vindt die kleding heel lelijk en zou daar nooit 500+ euro voor over hebben. Maar ik koop meestal mannenbroeken, omdat die tenminste lekker baggy zitten :') Dan voel ik me een stoere chick en ik vind met snowboarden zo'n aansluitend pak echt niet lekker zitten. En zo heeft iedereen z'n voorkeur.

Voor snowboarden heb ik dan weer een bib en een heel loszittende jas _O- dan wil ik echt niet te strak gekleed zijn! Overigens heb ik van GB ook niet die heel poofy of fashion jassen, maar mooie getailleerde jassen :j de broeken pas ik niet in met mn kont _O-

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 19:53

Gianti schreef:
Ach ik draag ook Goldbergh en ben ook nog maar beginner _O-
We waren stiekem heel benieuwd naar folie douce O:)

Same hier. Ik vind mijn broek zo mooi, en hij is warm, zit lekker en er komt echt geen vocht doorheen. Topspul.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 20:11

Ik draag wat ik pas. Geen idee van de merken :')

Gv gaat komende dagen la bressehohneck proberen. # jaloers. -O- Wel fijn voor hem. :j 125 km maar weleen kleine 2 uur rijden werd ons verteld door de burgemeester van het dorp

Er ligt goede sneeuw nu

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 21:12

capopjekop schreef:

Goldbergh is ineens heel erg in. Halve piste is in Goldbergh.
Ik vind het ook niet megamooi en de prijs is ook niet gelijk aan de kwaliteit.
Dan is in die prijsklasse Spyder, Kjus, Sportalm of Luhta beter :)

Zelf hou ik echt van de oude vertrouwde buitensport merken. The North Face, Peak Performance, Mammut, Schöffel, Salomon. Hoge kwaliteit, met bijpassende prijs.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 21:22

Eerlijk is eerlijk, ik heb mijn jassen beiden met 80% korting gekocht, no way dat ik 800 aan een jas uitgeef. Ongeacht welk merk, daarvan kan ik ook een week op vakantie :))

Moet zeggen dat de twee jassen die ik heb wel echt van betere kwaliteit zijn dan de Lutha die ik ook heb. Maar ik heb dan ook de tijdloze GB jassen, die ze elk jaar opnieuw verkopen en niet de fashion jassen zegmaar.

Afbeelding

Heimwee naar de sneeuw trouwens :))

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 21:26

Ik ook niet hoor, en moet wel zeggen dat ik superlang doe met mijn spullen.
Mijn vorige Peak Performance jas heb ik 20 jaar mee gedaan; ongeveer 35 weken skiën.
De broek was al gesneuveld door zwangerschap, niet dat ie kapot was maar ben er daarna niet meer ingepast :=

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 21:29

Ik heb gewoon een jas van de Decathlon, ben al blij als ik ergens in pas :')
Ben er wel superblij mee hij is echt heel lekker warm

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 21:33

Het merk van m'n broek weet ik zo niet. Een kekke gele is het. De jas is van the North face. Maar die draag ik ook gewoon als winterjas. Pas ik mooi tussen de stoere boys op de tribune :')

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 21:34

Ik heb broeken van IcePeak/Lutha. Een zwarte, een witte en een knalrode. Ik ben met die laatste en mn gele jas een soort bassie en adriaan _O-

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 23:01

Wij zaten vorig jaar in 3 vallees, een paar dorpen onder valtho. Valtho zelf zijn we ook geweest en dat was wel leuk maar zou er geen hele week willen zitten. Het publiek bestond duidelijk uit veel jongeren (+/-18-23, ik was 27 en voelde me echt oud daar…) die daar vooral voor het feesten/zuipen zijn. Folie douce, leuk maar je staat dus wederom tussen die doelgroep en het is gigagodsallemachtig duur :') voor ons hoeft dat niet weer, maar als je van die ambiance houdt en vooral lekker wilt feesten dan is het uiteraard fantastisch. 3 vallees is ook een prachtig gebied waar je alle kanten mee op kan maar ik zou dan net een ander dorpje als basis uit kiezen.

Volgende week gaan we weer naar Frankrijk *\o/* zoveel zin in!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 23:03

verootjoo schreef:
Die zie je in Oostenrijk toch ook :=
Heb het idee dat je die overal tegenkomt.
Apres ski is in Oostenrijk idd echt anders dan in Frankrijk.

Ik over ‘t algemeen niet hoor :+
In Ischgl bijv wel, maar dat vind ik toch een uitzondering.

Over La Folie Douce: heeft meer met clubbing/festival vibes te maken dan met wintersport en apres ski. Het is idd prijzig. Toen ik er was betaalde de baas, thank god. Good to know: je moet na het feesten nog op de ski’s naar beneden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 18:08

Mijn hemel wat is het hier heerlijk (Les Deux Alpes). Strak blauwe lucht, in de zon uit de wind heerlijk in je t shirt genieten van een kop koffie op de berg.
De pistes zijn hier nog wel een tikje pittig voor mij op het snowboard (overdag zon plus vorst maakt ijs. Prima op te skiën want het is niet echt een ijsplaat, maar met het snowboard kan ik nog niet zo goed carven en dan is het op sommige stukjes net te steil om chill te gaan, dan moet ik echt flink werken) maar skieënd kom ik altijd wel beneden en daar lag de focus deze vakantie sowieso op. In maart nog met een beginnende skiër op pad, dus dan pakken we het board wat meer. Nu met een ervaren skiër, dus dan is het leuker om samen wat meer uitdaging te zoeken.
En dan met dit weer, heerlijk!

De mist/ wolken hingen vanmorgen in het dal, een tof uitzicht vanuit de lift.
Afbeelding

Het is super rustig, dus lekker de pistes voor jezelf soms. In de loop van de dag hebben we 1 keer een minuut of 3 moeten wachten voor een lift :')
Afbeelding

Afbeelding

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 19:39

Oh heerlijk zeg :+: geniet ervan!!

Hier alweer aan het aftellen.. nog 2 weken :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 19:41

Oh die rust <3 Dat ziet er heerlijk uit!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 19:48

<3 oh mooi

Gv is inmiddels ook gearriveerd ter plekke. Mooie sneeuw, heel mooie pistes en ik ben er niet bij -O- slaapplek vinden was wat lastig omdat hij door omstandigheden 3 1/2 uur later aankwam dan de bedoeling was. En eigenlijk alles al dicht en leeg en weg. :oo Maar gelukkig was nog iemand bij de receptie bij een appartement verhuur echt op de piste. Hij heeft dus nu een appartement voor de komende dagen gewoon als ie over z'n balkon heel stap staat ie in de sneeuw op 100 m nog niet eens van de lift af. De geluksvogel. *\o/* En die zijn erg netjes de prijzen. € 400 voor een midweek voor een groot appartement.

Ik ben heel erg benieuwd hoe het morgen op de piste is want dit gebied is aardig dichtbij en betaalbaar, maar ik baal wel heel erg dat ik er gewoon niet bij kan zijn. -O-

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:41

Geweldig Eileen, geniet ervan!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 23:04

Afbeelding

La Bresse Honeck nu echt gaaf ik baal zo ontzettend dat ik er niet kan zijn. Zo dichtbij en toch zo ver weg

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 00:27

Wat een heerlijke plaatjes komen er voorbij <3

Ik ga ieder jaar met mijn ouders en broer naar Gerlos, al heel mijn leven lang. Tweede thuis, heerlijk! Sinds twee jaar gaat mijn 5 jarige dochter ook mee en wij kunnen niet meer wachten. Helaas moeten we nu wel weer in de voorjaarsvakantie, dus zal helaas wel lekker druk zijn, maar ach.

Ik hoop wel dat ik wat kan doen (snowboarden). Een paar maanden geleden is er een hersenaandoening geconstateerd en sinds die tijd lukt alles wat ik zou willen niet altijd meer. Maar hopelijk voel ik mij dan goed genoeg om toch lekker te kunnen snowboarden :D

Ik heb laatst nieuwe snowboard laarzen gekocht, want vorig jaar had ik zo’n pijn in mijn voeten. Hopelijk doen deze het beter. Ook een nieuwe jas (volcom). Nu alleen nog een broek. Meestal wijk ik ook uit naar de mannen modellen.