Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:47

Goh, LT... Toch niks voor jou? Zo zie je maar, je moet echt op vakantie komen en dan beslissen of het iets voor je is. Vlgnd jaar hier bij mij in een camper of zo? Cool

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:45

Ben al 2 keer geweest, waarvan 1 keer een maand alleen (naja, heb daar bij familie geslapen). Nu weer 2 weken bij familie. Vind het absoluut een heerlijk land en als mijn ouders en mijn broer met gezin mee zouden gaan stap ik nu op het vliegtuig.

Alleen zou ik het heel moeilijk vinden om mijn ouders achter te laten. Daarom gewoon elk jaar op vakantie Haha! We hebben gister een vlucht gevonden voor 450 euro p.p Haha! Gewoon toerist class ipv club (wat we afgelopen zomer hebben gevlogen) maar wel bijna 1000 euro goedkoper. Als ik daar 1000 euro kan uitgeven vind ik het prima Haha!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:48

Oe balance! Jij woont vlak bij Edmonton! Bloos Daar ben ik ook heen gereden afgelopen zomer. Mijn familie woont in Calgary en ik mocht hun auto lenen. Ouders, vriend en tante in de auto gestopt en op pad. Blijft een makkelijke weg om te rijden, gewoon 3 uur rechtdoor Haha!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:20

Ja, klopt. He, jammer, dan hadden we kunnen meeten. Die goedkope vluchten probeer ik ook te bemachtigen maar lukt niet altijd, LOL. Wel een beetje comfortabel? Ik vind het 3x niks als je zo lang opgevouwen moet zitten.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:35

Jeetje, ik kom dit topic nu pas toevallig tegen!
Ik ben vorig jaar 4 maanden in Canada geweest. Oa victoria, vancouver, Banff, Lake Louise, Calgary en ruime omgeving, Montreal, enz.. Geweldig land! In Calgary heb ik 3 maanden gezeten en voor mijn werk daar enorm veel met de auto gereden, mn. richting Olds / Didsbury enzo. Sinds ik weer terug ben in NL denk ik elke dag aan dat land, wat geweldig! Canada heeft echt m'n hart gestolen!
De weg van Calgary naar het noorden heb ik tig keer gezien en Balance, ik ben jaloers! Bloos

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:30

carola schreef:
Ik ben vorig jaar 4 maanden in Canada geweest. Oa victoria, vancouver, Banff, Lake Louise, Calgary en ruime omgeving, Montreal, enz.. Geweldig land! In Calgary heb ik 3 maanden gezeten en voor mijn werk daar enorm veel met de auto gereden, mn. richting Olds / Didsbury enzo. Sinds ik weer terug ben in NL denk ik elke dag aan dat land, wat geweldig! Canada heeft echt m'n hart gestolen!
De weg van Calgary naar het noorden heb ik tig keer gezien en Balance, ik ben jaloers! Bloos

We spreken elkaar nog, als ik weer minstens 3 maanden in de sneeuw heb geleefd ROFL! Maar voor de rest ben ik ook verkocht aan dit land hoor. Het gekke is dat ik als kind al wist dat ik naar Canada zou emigreren. Althans, dat als ik al zou emigreren, het Canada zou worden. In Victoria heb ik vrienden wonen die de winter hier niet meer konden opbrengen. Zij prefereren de regen en het groene landschap dat dat met zich meebrengt. En de zee natuurlijk, als NLer moet je af en toe aan de zee of in dit geval de oceaan ruiken.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:59

balance schreef:
Ja, klopt. He, jammer, dan hadden we kunnen meeten. Die goedkope vluchten probeer ik ook te bemachtigen maar lukt niet altijd, LOL. Wel een beetje comfortabel? Ik vind het 3x niks als je zo lang opgevouwen moet zitten.

Misschien gaan we in Mei nog wel een keer die kant op, dan neem ik zeker contact op! We hebben toen ook een tussenstop gemaakt bij Red Deer, mijn vader keek zijn ogen uit wat betreft de vrachtwagens. Erg grappig.

Ja zal vast opgevouwen zitten, daarom zaten we nu ook in Club class (denk bussiness class) alleen deze vlucht scheelt zo verschrikkelijk veel dat ik t denk ik daar best voor over heb.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:02

Vlieg je met KLM dan?
Want die prijzen zijn idd heel duur, maar je kan ook voor rond de 700€ een ticket krijgen.. teminste, ik kreeg prijzen die rond de 700/800€ lagen te horen, en klm gelijk veel meer..
Maar misschien ligt het aan de plek waar je heen gaat?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:06

Ik denk dat Club Class Martinair is, toch? KLM kent alleen business class. Daar heb je trouwens niet alleen veel meer beenruimte in, maar ook heerlijke ruime stoelen die helemaal languit kunnen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:01

Club Class is van Air Transat Knipoog
die € 450 is van Air Canada.
We hebben veel andere maatschappijen vergeleken maar weinig vliegen ook echt naar Calgary voor een leuke prijs. Vaak naar Vancouver etc.
Dan neem ik voor mijn rug wel een ibuprofen en ga slapen onderweg.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:15

Air Transat staat bekend om zijn benauwde plekjes;-)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:56

Moet zeggen, weinig last van in de Club class Knipoog

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:58

Nee, maar daar betaal je ook voor Tong uitsteken Wij hebben de laatste keren BC gevlogen met KLM, heerlijk!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:01

Klinkt goed! Ja Club Class is ook heerlijk.

Ik ben al een keer met martinair comfort class gevlogen. Weinig verschil met economy behalve dan dat je je eigen beeldscherm krijgt. Had er toen ook geen moeite mee.

Enige ervaring met Air Canada?

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:00

Jep, ik heb gevlogen met Air Canada. Zowel van NL - Vancouver, Calgary - NL en Calgary - Montreal. Prima hoor!

Enneh Balance, ik heb daar ook -35 meegemaakt... paasei wat koud! Echt niet voor te stellen gewoon! Dat hoef ik niet meer nee!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 05:41

Da's goed om te horen, Carola. Ik hoorde van Air Canada minder fijne berichten. Die waren me inmiddels ontschoten dus zo erg zal het ook niet geweest zijn. Jouw positieve berichtje over hen is dus ook fijn. LOL! ja, ik weet het... de kou kan tegenvallen maaaaar: de vrijwel altijd blauwe lucht hier in AB maakt veel goed.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:43

carola schreef:

Dit is het mooiste gedeelte vind ik van Canada (BC en AB).
De rit van Calgary naar het noorden hebben wij ook al tig X gemaakt, wow wat een natuur, wat voel je je daar klein en wat kom je daar tot rust !! Prachtig land Canada.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:39

Hoi AR, welkom in dit topic of welkom terug als je al hier geweest ben. Ja, vooral als je een moment helemaal alleen kunt hebben. De auto stoppen langs zo'n geweldig mooi meertje of stroompje, gaan zitten en een geheel met de natuur te mogen worden. Zo reden wij eens een berg op, als eerste van de dag. Nog geen kip te bekennen en genieten. Heeeeerlijk.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:53

Balance, heb je bericht doorgegeven aan mijn vriend, die is spontaan eerdere reizen aan het bekijken.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:04

Ik ga na de examens met mn buurmeisje (we zijn dan allebei geslaagd voor vwo als het goed is Haha! ) naar Canada onze ex-buurtjes opzoeken. Ze wonen in west-Canada. Ons ex-buurmeisje woont in Calgary geloof ik en de andere buren die ook naar Canada zijn verhuist 300km verderop ofzo vlakbij de Rocky Mountains. Heb er zoveel zin in. Haha! Haha! Heb nog geen ticket geboekt maar we willen het liefst 3 week ofzo.
Weet iemand trouwens iets waar je goedkope tickets kan boeken?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 01:02

Loose schreef:
Weet iemand trouwens iets waar je goedkope tickets kan boeken?

Probeer Air Transat eens, als je wat minder ruimte voor lief wilt nemen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 16:43

Dankje! Ga even kijken. Lachen
En weet iemand dingen die je echt móet zien in west-Canada? Denk dat mn ex-buurtjes ook wel veel leuke dingen weten maarja. Haha!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 06:12

Ik weet niet of je een shopper bent, Loose. Hier in Edmonton is een heel groot overdekt winkelcentrum met 800 winkels geloof ik. Een hele straat met restaurants zit er in (Bourbon street), een schaatsring, een waterpark en een zeehondenshow met bezoek aan meerdere zeedieren geloof ik. Daar raak je wel zeker een dagje zoet als je wilt.

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 07:05

hoi allemaal.

ik ben deze zomervakantie 2 weken naar canada geweest. naar de horse creek ranch van siebe brouwer ( zag ik ook al voorbij komen hierzo) hebben er echt een geweldige tijd gehad en wat een super mooi lang. zijn ook nog naar de edmonton mall geweest, echt niet normaal meer. kijk voor foto's maar op mijn hyves: www.kimmie1018.hyves.nl

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:39

kimmie1018 schreef:
hoi allemaal.

ik ben deze zomervakantie 2 weken naar canada geweest. naar de horse creek ranch van siebe brouwer ( zag ik ook al voorbij komen hierzo) hebben er echt een geweldige tijd gehad en wat een super mooi lang. zijn ook nog naar de edmonton mall geweest, echt niet normaal meer. kijk voor foto's maar op mijn hyves: http://www.kimmie1018.hyves.nl

groetjes

hoi,
heb meteen even je hyves gecheckt, bekende foto's zeg!
ben benieuwd of de paint, mile away vegas, er nog staat, ik weet natuurlijk niet of hij nog zo heet, maar deze heeft siebe vorig jaar op een veiling gekocht, samen met nog een ander paardje.
ken je die?