Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tinka schreef:Bij ons ging dat heel officieel, hij kon dat niet in zijn zak steken. Het was ook een sleepauto van een groot bedrijf
Jet schreef:Ik snap wel dat die sleper zijn kosten rekent vanaf zijn standplaats van de trailer totdat die weer op zijn standplaats staat, maar die kosten zou hij bij jouw verzekeraar moeten halen, waarbij jullie dan jullie eigen bijdrage aan de verzekeraar terug betalen zeg maar. Zo zie ik het in elk geval.
Maar wel super dat je voor elkaar hebt dat het nu voor jullie goed geregeld is.
Lekkere garage dan, dat ze het niet goed gemonteerd hadden, dan hadden ze het beter Erwin daar zelf kunnen laten doen...
Arme Engelsman met zijn vijver... Dat zie ik hier in Nederland nog niet zo snel gebeuren. Het zal inderdaad niet echt positief op zijn gemoedsrust hebben gewerkt...
Bij ons op stal is het volgens mij tegenwoordig om het jaar dat de sloten gebaggerd worden en dan komt het meestal ook bij ons op het land. Er is een buurman die ZZP-er loonwerker is die het als het even kan doet, dan gebeurt het wel netjes. Omdat het eigen land is, valt de rommel uit de sloten wel redelijk mee, ook hebben we wat nieuw gegraven sloten, dat zal ook schelen.
Muga schreef:Mag toch hopen dat het verboden is... ze zouden toch jullie toestemming moeten hebben, zou je denken...
karuna schreef:De illegale jagers zijn brr, maar wat ik nog veel meer brr vind is het gebrek aan bescherming met de kettingzaagdat vind ik echt eng om naar te kijken, voor je het weet ben je lichaamsdelen kwijt,
ik weet dat veel mensen zo zagen maar het is niet echt heel verstandig.
![]()
Wel brave beestjes om achter een zo laag lijntje te blijven wachten, die van mij waren al lang erover geen gehupst
Marilu schreef:Monique, je hebt een handige en hardwerkende man !! Het staat duidelijk allemaal op film![]()
Toch wel een stevige klus, dat hout stookklaar maken en stapelen !
Verwarmen jullie enkel met houtkachels ? En hoelang is het doorsnee nodig om ('s avonds) te stoken ?
Hier bij ons zijn gisteren mijn nichtje en haar vriend geweest om te komen kijken naar ons huis en de aangehechte wei.
Het deed ons plezier om te zien, dat ze beiden een beetje op slag 'verliefd' waren op dit stekje. Ja, het was de eerste keer dat ze hier kwamen. Ik zie mijn neven en nichten niet veel (heb er 13 in totaal) en zij was hier dus zelfs nog nooit geweest.
Ze zien het dus volledig zitten om hier te komen wonen als wij naar Spanje trekken. Op die manier kunnen we het huis hier dus bewoond en onderhouden houden, zonder dat we het op de huurmarkt moet zetten.
Ze mogen hier van ons gratis komen wonen, zodat het voor beide partijen een win/win-situatie is. Zij kunnen zo een cent sparen. Ze wonen nu heel klein, dichtbij een industrieterrein, met een heel klein tuintje ... en duidelijk was dat ze er absoluut niet graag wonen. Hier gaan ze dus een beetje een droom kunnen beleven, die ze op eigen houtje financieel niet aan zouden kunnen.
Marilu schreef:Oh, dat is dan toch nog een behoorlijk lange periode dat jullie moeten stoken.
In Spanje is het soms nodig in de maanden januari/februari. Maar we hebben ondervonden dat dit echt per jaar verschilt. Maar ja, dat is nog eens 1.000 km verder dan waar jullie zitten, dus niet geheel onlogisch dat het daar minder lang koud is. Bovendien wonen we ook niet óp een berg, want daar is het 's nachts uiteraard wél veel kouder.
We hadden daar een houtkachel, maar hebben die laten uitbreken en laten vervangen door een pelletkachel. Wel gemakkelijker, als we daar maar voor een korte periode zijn. Geen hout aanslepen e.d.
Ja, het is een mooi plan voor zowel ons, als voor nichtje en haar vriend.
Het is wel nog even wachten tot het zover is, pas najaar 2027 plannen we te verhuizen. Maar dit is wel iets dat we ruim op voorhand geregeld wilden zien en dat is dan nu gelukt ! Hopelijk verandert er tot datum van verhuis niets drastisch meer bij hen of bij ons, zodat de 'deal' dan vooralsnog zou afknappen.
manja39 schreef:Manlief vroeg zich ook af hoe jullie het huis verwarmde. Heb je al goed uitgelegd en ik heb het doorgebriefd.
Komende winter zal het allicht stuk minder worden qua m3 nu je je dak gaat isoleren.