[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 20:10

Wij moesten ook dat extra bedrag aan de chauffeur betalen. Hahaha, ik denk dat hij van dat geld zo sprokkelen een nieuwe vrachtwagen gaat kopen, we kwamen met de sleepvrachtwagen met panne te staan.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:24

Bij ons ging dat heel officieel, hij kon dat niet in zijn zak steken. Het was ook een sleepauto van een groot bedrijf

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 23:04

Ik snap wel dat die sleper zijn kosten rekent vanaf zijn standplaats van de trailer totdat die weer op zijn standplaats staat, maar die kosten zou hij bij jouw verzekeraar moeten halen, waarbij jullie dan jullie eigen bijdrage aan de verzekeraar terug betalen zeg maar. Zo zie ik het in elk geval.
Maar wel super dat je voor elkaar hebt dat het nu voor jullie goed geregeld is.
Lekkere garage dan, dat ze het niet goed gemonteerd hadden, dan hadden ze het beter Erwin daar zelf kunnen laten doen...

Arme Engelsman met zijn vijver... Dat zie ik hier in Nederland nog niet zo snel gebeuren. Het zal inderdaad niet echt positief op zijn gemoedsrust hebben gewerkt...

Bij ons op stal is het volgens mij tegenwoordig om het jaar dat de sloten gebaggerd worden en dan komt het meestal ook bij ons op het land. Er is een buurman die ZZP-er loonwerker is die het als het even kan doet, dan gebeurt het wel netjes. Omdat het eigen land is, valt de rommel uit de sloten wel redelijk mee, ook hebben we wat nieuw gegraven sloten, dat zal ook schelen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 09:39

Tinka schreef:
Bij ons ging dat heel officieel, hij kon dat niet in zijn zak steken. Het was ook een sleepauto van een groot bedrijf

O verkeerde indruk gewekt, ja wij moesten ook aan hem betalen ook alles officieel met rekening en bonnen en op de rekening dan het totale bedrag en daarop berekend wat de verz ging betalen en de rest moesten wij aan hem betalen. En dat hebben we met een cheque gedaan want met zoveel losgeld loop ik niet op zak. Dus allemaal officieel. Maar wat Jet hieronder zegt idd, dat moet de verz maar oplossen dat hij zoveel rekent. Echt niet normaal. En dan ook nog met een pannevrachtwagen die zelf met panne kwam te staan. Vond het wel weer typisch Frans allemaal.

Jet schreef:
Ik snap wel dat die sleper zijn kosten rekent vanaf zijn standplaats van de trailer totdat die weer op zijn standplaats staat, maar die kosten zou hij bij jouw verzekeraar moeten halen, waarbij jullie dan jullie eigen bijdrage aan de verzekeraar terug betalen zeg maar. Zo zie ik het in elk geval.
Maar wel super dat je voor elkaar hebt dat het nu voor jullie goed geregeld is.
Lekkere garage dan, dat ze het niet goed gemonteerd hadden, dan hadden ze het beter Erwin daar zelf kunnen laten doen...

Arme Engelsman met zijn vijver... Dat zie ik hier in Nederland nog niet zo snel gebeuren. Het zal inderdaad niet echt positief op zijn gemoedsrust hebben gewerkt...

Bij ons op stal is het volgens mij tegenwoordig om het jaar dat de sloten gebaggerd worden en dan komt het meestal ook bij ons op het land. Er is een buurman die ZZP-er loonwerker is die het als het even kan doet, dan gebeurt het wel netjes. Omdat het eigen land is, valt de rommel uit de sloten wel redelijk mee, ook hebben we wat nieuw gegraven sloten, dat zal ook schelen.

En ik snap ook dat die jongen zijn kilometers moet krijgen, maar de verzekering had er eentje moeten zoeken die dichterbij zat en dat hebben ze niet goed gedaan, want waar we heen gesleept zijn, dat is echt een stad en dus zal daar echt ook wel een slepert gezeten hebben. En dat was maar 25 km. En als de verz hen daar vandaan had laten komen dan hadden ze alleen heen een lege reis gehad en met ons terug waren ze dan gelijk weer thuis. Maar ik snap het wel, al die sleepdiensten gaan contracten aan met verzekeringen. Zo van als jij mij gebruikt als sleepdienst dan reken ik minder. En ik denk dat ze toevallig in die stad geen handjeklapmannetje hadden.

En Erwin heeft idd voorgesteld om het zelf te monteren daar, maar dat wilden ze niet.

Apart is dat, ik was al helemaal vergeten dat NL sloten heeft tot Odette dat vertelde. Dat kennen ze nauwelijks in Frankrijk. Heel misschien in het hoge noorden van Fr, maar sloten langs weiden is heel onbekend.

De vijver van de Engelsman was heel groot, dat noemen ze hier wel een étang, dus klein meertje. Dus ja, dat was rot dat hij dat niet van tevoren geweten heeft. Was een vreemd en triest verhaal. Hij was speciaal naar Frankrijk gekomen om een einde aan zijn leven te maken. Rottige scheiding in Engeland, bleef berooid achter, geen werk, dus hij is met wat hij nog had vertrokken, kocht een stukje land met een houten hutje bij dat meer in Frankrijk, ging zelfvoorziend leven tot zijn geld op was. Hij was een vriend van een vriend van ons, dus we zagen hem regelmatig.

En een keer met kerst ging onze vriend vragen of hij kerst bij hem kwam vieren, hing er een briefje op de deur met: Martin, bel de politie. We wisten dat hij dit verhaal had, maar we waren toch verbaasd dat hij het echt gedaan had. Hij had toch een paar jaar leuk daar gewoond. Ik denk wel dat de kosten voor de visvijver hem zijn nek kostten, letterlijk. Maar die heeft hij niet betaald. En dan het übertrieste, dan is er niets en niemand. Niemand die de begrafeniskosten wil betalen. Niemand die hem kent of belangstelling heeft. Ja wij drieën dan, maar niemand uit de UK en het was echt een aardige gozer. De gemeente heeft hem maandenlang bewaard, uiteindelijk is hij gecremeerd op kosten van de staat.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:09

Wat een triest en heftig verhaal van die Engelsman.

Het positieve is dan wel weer dat Erwin zelf heeft kunnen knutselen aan de camper.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 17:06

Ja, van die dingen. Levenskeuzes alhoewel dat in zijn geval een vreemde woordkeuze is.

Afijn, hier weer een wekelijks vlogje van ons gedoetje hier: https://youtu.be/LFO6VSQKqIk (Alles met de paarden heb ik versneld, zodat jullie er niet weer mee verveeld worden ;-) )

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 22:22

Jeetje, schrikken zeg wat je daar op de camera zag! Het zou verboden moeten worden. Zal het waarschijnlijk ook wel zijn.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 22:57

balance schreef:
Jeetje, schrikken zeg wat je daar op de camera zag! Het zou verboden moeten worden. Zal het waarschijnlijk ook wel zijn.

Ja, dit mag volgens mij niet. Ik ga het bij de gemeente bespreken. Wel handig die camera's.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 00:02

Ja camera is zeker handig!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-25 01:40

We hebben er veel, kan het iedereen aanraden!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 10:00

Mag toch hopen dat het verboden is... ze zouden toch jullie toestemming moeten hebben, zou je denken...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 10:17

De illegale jagers zijn brr, maar wat ik nog veel meer brr vind is het gebrek aan bescherming met de kettingzaag %) dat vind ik echt eng om naar te kijken, voor je het weet ben je lichaamsdelen kwijt, -O- ik weet dat veel mensen zo zagen maar het is niet echt heel verstandig. :n

Wel brave beestjes om achter een zo laag lijntje te blijven wachten, die van mij waren al lang erover geen gehupst :j

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 15:00

Monique, je hebt een handige en hardwerkende man !! Het staat duidelijk allemaal op film :D
Toch wel een stevige klus, dat hout stookklaar maken en stapelen !

Verwarmen jullie enkel met houtkachels ? En hoelang is het doorsnee nodig om ('s avonds) te stoken ?

Hier bij ons zijn gisteren mijn nichtje en haar vriend geweest om te komen kijken naar ons huis en de aangehechte wei.
Het deed ons plezier om te zien, dat ze beiden een beetje op slag 'verliefd' waren op dit stekje. Ja, het was de eerste keer dat ze hier kwamen. Ik zie mijn neven en nichten niet veel (heb er 13 in totaal) en zij was hier dus zelfs nog nooit geweest.

Ze zien het dus volledig zitten om hier te komen wonen als wij naar Spanje trekken. Op die manier kunnen we het huis hier dus bewoond en onderhouden houden, zonder dat we het op de huurmarkt moet zetten.
Ze mogen hier van ons gratis komen wonen, zodat het voor beide partijen een win/win-situatie is. Zij kunnen zo een cent sparen. Ze wonen nu heel klein, dichtbij een industrieterrein, met een heel klein tuintje ... en duidelijk was dat ze er absoluut niet graag wonen. Hier gaan ze dus een beetje een droom kunnen beleven, die ze op eigen houtje financieel niet aan zouden kunnen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-25 18:19

Muga schreef:
Mag toch hopen dat het verboden is... ze zouden toch jullie toestemming moeten hebben, zou je denken...

Hi Muga, nou, dat ga ik eens bij de gemeente informeren. Er staan tegenstrijdige berichten op internet en jagers zijn heilig. Ik ga eerst informeren. Er hangen bordjes privé terrein verboden te betreden, maar ik lees ook dat jagers er dan toch in mogen als dat niet bij de prefectuur, zeg maar provinciebestuur, is gedeclareerd. Dus ik ben benieuwd. We hebben in alle huizen diezelfde discussie gehad en daar was het zo dat jagers dit recht hebben om met drijfhonden (zonder te schieten) op je terrein mogen omdat de boeren dat aanvragen om schadelijk wild van hun gronden te houden.

karuna schreef:
De illegale jagers zijn brr, maar wat ik nog veel meer brr vind is het gebrek aan bescherming met de kettingzaag %) dat vind ik echt eng om naar te kijken, voor je het weet ben je lichaamsdelen kwijt, -O- ik weet dat veel mensen zo zagen maar het is niet echt heel verstandig. :n

Wel brave beestjes om achter een zo laag lijntje te blijven wachten, die van mij waren al lang erover geen gehupst :j

Nou Karuna, jij mag met mijn vent komen praten :j . Enige voordeel is dat dit een elektrische kettingzaag is, die dus meteen stilstaat als je hem loslaat. Het is absoluut een stuk veiliger.

Marilu schreef:
Monique, je hebt een handige en hardwerkende man !! Het staat duidelijk allemaal op film :D
Toch wel een stevige klus, dat hout stookklaar maken en stapelen !

Verwarmen jullie enkel met houtkachels ? En hoelang is het doorsnee nodig om ('s avonds) te stoken ?

Hier bij ons zijn gisteren mijn nichtje en haar vriend geweest om te komen kijken naar ons huis en de aangehechte wei.
Het deed ons plezier om te zien, dat ze beiden een beetje op slag 'verliefd' waren op dit stekje. Ja, het was de eerste keer dat ze hier kwamen. Ik zie mijn neven en nichten niet veel (heb er 13 in totaal) en zij was hier dus zelfs nog nooit geweest.

Ze zien het dus volledig zitten om hier te komen wonen als wij naar Spanje trekken. Op die manier kunnen we het huis hier dus bewoond en onderhouden houden, zonder dat we het op de huurmarkt moet zetten.
Ze mogen hier van ons gratis komen wonen, zodat het voor beide partijen een win/win-situatie is. Zij kunnen zo een cent sparen. Ze wonen nu heel klein, dichtbij een industrieterrein, met een heel klein tuintje ... en duidelijk was dat ze er absoluut niet graag wonen. Hier gaan ze dus een beetje een droom kunnen beleven, die ze op eigen houtje financieel niet aan zouden kunnen.

Hi Marilu, dank je. Wat ontzettend gaaf voor jullie en voor je familie en voor beiden win-win! Supertof dat jullie dat zo hen gunnen en erg fijn dat jullie elkaar zo kunnen helpen. Dan ga je echt met een goed gevoel weg! Wanneer vertrekken jullie ook alweer naar Spanje?

We verwarmen met één houtkachel de woonkeuken, de slaap- en badkamer. Dat is onze leefruimte. We stoken van ongeveer half oktober tot half april dagelijks van 9u tot 23 uur. We maken hem iedere dag aan op de nog brandende stukken van de vorige dag. Hij trekt het door de nacht. Maar er zijn nu al in maart dagen dat we hem aanmaken om de woonkeuken even op te warmen en dan laten we hem uitgaan en tegen de tijd dat het weer kouder wordt, zo rond vijven maken we hem weer aan. De hoeveelheid aan cub/stère verschilt per jaar, afhankelijk uiteraard van of het een koude winter is of niet, maar ook van de kwaliteit van het hout. Gaat er een boom om die al járen dood is, dan heeft die minder stookwaarde dan een boom die vers/levend omgaat door een storm. De stapelruimte die beide innemen is evenveel, maar van de laatste stook je veel langer dan de eerste. Maar gemiddeld stoken we zo'n 16 cub per seizoen.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 20:04

Oh, dat is dan toch nog een behoorlijk lange periode dat jullie moeten stoken.
In Spanje is het soms nodig in de maanden januari/februari. Maar we hebben ondervonden dat dit echt per jaar verschilt. Maar ja, dat is nog eens 1.000 km verder dan waar jullie zitten, dus niet geheel onlogisch dat het daar minder lang koud is. Bovendien wonen we ook niet óp een berg, want daar is het 's nachts uiteraard wél veel kouder.
We hadden daar een houtkachel, maar hebben die laten uitbreken en laten vervangen door een pelletkachel. Wel gemakkelijker, als we daar maar voor een korte periode zijn. Geen hout aanslepen e.d.

Ja, het is een mooi plan voor zowel ons, als voor nichtje en haar vriend.
Het is wel nog even wachten tot het zover is, pas najaar 2027 plannen we te verhuizen. Maar dit is wel iets dat we ruim op voorhand geregeld wilden zien en dat is dan nu gelukt ! Hopelijk verandert er tot datum van verhuis niets drastisch meer bij hen of bij ons, zodat de 'deal' dan vooralsnog zou afknappen.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 21:15

Manlief vroeg zich ook af hoe jullie het huis verwarmde. Heb je al goed uitgelegd en ik heb het doorgebriefd.
Komende winter zal het allicht stuk minder worden qua m3 nu je je dak gaat isoleren.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-25 00:48

Marilu schreef:
Oh, dat is dan toch nog een behoorlijk lange periode dat jullie moeten stoken.
In Spanje is het soms nodig in de maanden januari/februari. Maar we hebben ondervonden dat dit echt per jaar verschilt. Maar ja, dat is nog eens 1.000 km verder dan waar jullie zitten, dus niet geheel onlogisch dat het daar minder lang koud is. Bovendien wonen we ook niet óp een berg, want daar is het 's nachts uiteraard wél veel kouder.
We hadden daar een houtkachel, maar hebben die laten uitbreken en laten vervangen door een pelletkachel. Wel gemakkelijker, als we daar maar voor een korte periode zijn. Geen hout aanslepen e.d.

Ja, het is een mooi plan voor zowel ons, als voor nichtje en haar vriend.
Het is wel nog even wachten tot het zover is, pas najaar 2027 plannen we te verhuizen. Maar dit is wel iets dat we ruim op voorhand geregeld wilden zien en dat is dan nu gelukt ! Hopelijk verandert er tot datum van verhuis niets drastisch meer bij hen of bij ons, zodat de 'deal' dan vooralsnog zou afknappen.

manja39 schreef:
Manlief vroeg zich ook af hoe jullie het huis verwarmde. Heb je al goed uitgelegd en ik heb het doorgebriefd.
Komende winter zal het allicht stuk minder worden qua m3 nu je je dak gaat isoleren.

Hi Marilu, "moeten" is niet zo. Wij stoken zo lang omdat ik een warmtemonster ben. Ik heb het binnen graag op minimaal 24 graden. En ik wil 's morgens niet wakker worden kouder dan 21 graden.

Ik weet van anderen dat ze veel minder warm stoken. Als ons hout niet gratis was geweest, zouden wij het ook veel koeler stoken en ook waarschijnlijk minder lang qua aantal maanden.

Dus ik denk niet dat ik representatief ben.

En we wonen ook niet op een berg. We zijn weggegaan uit ons vorige huis omdat dat op een berg stond en dat willen we nooit meer om veel redenen. We zitten nu wel op een terp van 240m boven zeeniveau, maar dat is geen berg in de zin van dat het kouder is. Sterker nog we zitten in een van de warmste provincies van Frankrijk.

Maar het is altijd gek met heel oude Franse huizen. Omdat ze enorm dikke muren hebben, isoleren ze erg goed. Maar dat betekent ook dat de zon het in de winter niet opwarmt binnen. En dus krijg je situaties dat we buiten zitten te eten zoals de afgelopen dagen, maar dat binnen de kachel aan is.

Mogelijk idd, Manja, als het dak binnenkort geïsoleerd is dat we minder hoeven te stoken, maar ik denk dat dat per saldo weinig voor mij gaat uitmaken.

Pelletkachel hebben wij ook overwogen, maar omdat onze kachel naast de slaapkamer staat zou ik gek worden van dat getikkel van de pellets de hele tijd. Daarbij hebben we zoveel bos en dode bomen nog op te ruimen, we hebben voor de rest van ons leven genoeg.

En nog 2 jaar dan ga je dus al over Marilu. Nog een kans dat je al eerder over kunt gaan? Bijv jij alvast alleen?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-25 12:28

Vanmorgen was Erwin bij de paarden het water aan het verversen. Mooi zoals hij dan beschrijft wat er dan in de kudde gebeurt. Prisca komt gelijk het nieuwe water proberen. Drinkt wat ze nodig heeft en gaat weer weg. Quarbonne kwam aan en ging ook drinken. Maar hij druipt veel uit. Callas vond dat ze nu wel mocht, maar Quarbonne vond dat niet, dus met een oortje vertelde hij, dat ze op afstand moest blijven. Zo prachtig die nuances in lichaamstaal. En toen ze aandrong draaide hij zijn kont naar haar toe, duidelijke boodschap.

Erwin mopperde toen een beetje op Quarbonne en die ging toen netjes weg om Callas bij het water te laten. Callas had helemaal geen dorst, maar die vindt spelen met water zo geweldig. Lippen flappen, neus helemaal onderwater, soort heen en weer roeren met haar neus, en als het kan met haar voeten erin flappen, maar dat hebben we liever niet, is het water gelijk weer vies. Volgens mij zou ze het liefst in bad gaan!

En ik had vanmorgen een ingeving met Poupette. Zij is echt de underdog van de kudde en niet eens dat ze het laagst in rang is geloof ik, maar meer dat ze gewoon niet meetelt en de andere haar negeren. Blijf ik sneu vinden, daarom had ik Quarbonne voor haar gekocht, maar ook die vindt haar te min.
Dus sjokt ze altijd achter de rest aan. Maarrrr als ze voorop mag lopen, leeft ze helemaal op, helemaal blij, oortjes erop. Dus ik dacht ik ga haar gewoon dagelijks gunnen dat ze dat momentje heeft.

Dus ik pak haar aan het halster om te gaan verweiden. Ik denk, die andere komen wel mee. Nou mooi niet dus. Dus ik terug om ook Prisca aan een halster te doen en heb ik Prisca achter me gehouden en Poupette voor me en zo in ganzenpas naar het weiland. En idd Poupette was helemaal hups. Zelfs wat draven en briesen, zo schattig dat ze dat zo geweldig vindt. En toen los tussen de nieuwe rollijnen oversteken, was ze wat overdonderd door al dat grote geweld dat minstens 4x zo zwaar weegt als zij, maar toen ze het doorhad, piepte ze snel voor de andere uit naar het land. Zo van, ik weet heus wel waar we heen moeten. Dat ga ik vaker doen. Dat is fijn voor haar.

Verder gaat Portugal niet door. We gaan wel een maand trekken met de camper maar dan in Frankrijk. Ik durf het niet aan met de camper. Ik durf niet echt meer bergen in met die wagen, hij komt niet vooruit. Als we een heuveltje hebben, moeten we al in zijn 1 omhoog. Erwin doet er wat makkelijker over, maar ik zie het niet zitten. Het is gewoon een heel erg oude camper en het risico dat we weer met panne komen te staan is wel aanwezig vind ik.

Ik heb voorgesteld om met de Kangoo te gaan en dan kamperen, maar dat vond hij niet zo'n sterk plan. Dus nu gaan we weer andere stukken van Frankrijk verkennen. Ook erg leuk, maar wel een andere lading. Daarbij is het ook niet goedkoop wat ik allemaal bedacht had, dus wel een maandje weg, maar binnen Frankrijk.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 12:55

Misschien wel verstandig met zo'n oude camper die van alles kan gaan mankeren. In Frankrijk zijn ook een hoop mooie plekken natuurlijk.
Ik vertrouw mijn auto ook niet zo meer. Toen we vorig jaar naar Nederland gingen gaf ie allerlei storingen aan. Hij deed het nog wel gewoon, maar toch spannend. Rijd wel een stuk comfortabeler dan Milko zijn auto.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 13:32

Jullie zijn welkom voor een paar dagen als jullie brakje korter is dan 6 m en ik er ben. Ik heb plek en stroom. Meer niet helaas. Maar oude brakjes moet je zuinig op zijn. Teveel omhoog en naar beneden is nooit heel fijn

Connor was ook een water speler. Inclusief een bad nemen in een drink badkuip. Paste precies

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-25 15:16

Ja, Tinka, erg lastig met zo'n oude bak, wat moet je beslissen of niet. Ouwe bak of brak zoals Karuna zegt. We hebben een paar jaar geleden toen er geld vrij kwam overwogen om een nieuwere te kopen. Maar we gingen e.e.a. uitrekenen en we gaan maar ongeveer normaal gesproken zo'n 30 dagen per jaar weg met die camper, zonder dan die uitzonderingsvakanties van een maand. En voor maar 30 dagen zoveel geld uitgeven, stond niet in verhouding tot bijvoorbeeld dat geld uitgeven om het huis te laten isoleren. Keuzes ... Dus toen besloten door te blijven rijden in deze 60+ bus, hahaha.

Karuna, mochten we die kant opkomen dan pb ik je, maar ik vermoed van niet, ik heb mijn oog op een ander stukje Frankrijk laten vallen. Rondom Dordogne en Atlantische oceaan. Ik denk wel dat Odette op de route ligt.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 15:20

Wilde ik net zeggen, kunnen jullie wel bij ons langs komen. Genoeg plek voor de camper.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-25 18:50

2 zielen ...

We zouden het erg leuk vinden jullie nieuwe stek te mogen komen bekijken. Ik pb tegen die tijd nog wel want het is nog een half jaar weg ;-) Kunnen we misschien samen gaan rijden.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 18:57

Goed plan

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 21:38

Ik kom weer even binnen gevallen. Net bij gelezen. Je geeft ergens aan bewust niet meer op een berg te willen wonen om meerdere redenen. Ben wel benieuwd waarom jullie dat niet meer willen. Dat het er kouder is begrijp ik maar wat is jullie nog meer tegen gevallen?