Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 07:06

Berdien schreef:
Ja ze zorgen maar dat ze het vergoeden. Ben er zó klaar mee. Nergens informatie, niemand die je helpt. Echt waardeloos.

Hotel etc sowieso, maar ze zorgen maar dat ze de vliegtickets ook vergoeden. Vrijdag ipv dinsdag naar huis is écht niet acceptabel.

Dit gaan ze niet vergoeden hoor. Ze bieden zelf een alternatief en daar maak je geen gebruik van.

Ik vrees je echt aan het kortste eind trekt hiermee. Dit is momenteel helaas het risico van vliegen... als ze geen alternatief bieden is het anders maar dat doen ze wel. Vrienden hebben zelfde probleem gehad met hun en kregen daardoor helemaal niks.

lucifertje

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 07:16

Zie het niet te rooskleurig in Berdien. Gewoon proberen en zien wat wel lukt maar ga er maar vanuit dat je het geld kwijt bent.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 07:20

Er is zelfs geen regel dat ze binnen 48 uur oid een vervangende vlucht moeten aanbieden? Schandalig..

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 07:24

ZwarteHeks schreef:
Nou Bristol airport is een ramp := KLM vlucht naar Schiphol zou 6 minuten vertrokken moeten zijn. Vliegtuig is 45 minuten geleden geland, maar ze waren letterlijk vergeten een trap neer te zetten en de mensen van de vorige vlucht moesten 30 minuten wachten. Dankzij een wisseling van crew (Piloten staan ook bij de gate, die werden gebeld door de piloten in het vliegtuig), werden medewerkers van Bristol op de hoogte gesteld dat er nog mensen in het vliegtuig zaten :')

Echt zwaar mensen te kort op de vliegvelden. Arme arme mensen.

Daarom voelt het voor ons eigenlijk niet oké om nu te gaan vliegen. Dus ik heb dat uitgelegd aan Transavia en of we dan tegen gereduceerd tarief konden omboeken. Nope, geen enkele mogelijkheid, gewoon tegen normaal tarief. Helaas, dat is dus €35 per persoon per vlucht...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 08:23

Ze moeten het wel vergoeden. Want je moet immers weer aan het werk e.d. Je kunt zelfs de verplicht hierdoor ingekochte extra vakantie dagen terugeisen.
Maar het zal wel weer zo gaan dat degenen met de grootste mond het krijgen en de rest niet.

Hier duurt het nog een paar maanden voordat er weer gevlogen wordt. Maar ben wel blij dat ik niet morgen in een vliegtuig hoef te stappen.

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 08:31

In Birmingham (Engeland) hadden ze wel een handig systeem. Ook een gigantische rij voor de beveiliging, maar daar liep continue iemand van de luchthaven langs om de eerstvolgende vlucht die ging boarden om te roepen. Passagiers voor die vlucht mochten dan langs de rij naar voren. Ik ben gauw nerveus, maar ik heb door dat systeem geen enkel moment het idee gehad dat ik mijn vlucht kon gaan missen.
Ik kan mij voorstellen dat dit op een grotere luchthaven zoals Schiphol minder goed werkt, maar daar was het een heel fijn systeem.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 08:42

Een vriendin van mij vliegt morgenvroeg van Dublin naar Amsterdam omdat we naar een concert gaan morgenavond. Ze komt om 8.55 aan, dus qua drukte hebben we tijd genoeg, maar al die berichten annuleringen vind ik inmiddels wel spannend worden.

Hopelijk kunnen jullie vandaag gewoon naar huis, Berdien.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:06

Spenk schreef:
Berdien schreef:
Ja ze zorgen maar dat ze het vergoeden. Ben er zó klaar mee. Nergens informatie, niemand die je helpt. Echt waardeloos.

Hotel etc sowieso, maar ze zorgen maar dat ze de vliegtickets ook vergoeden. Vrijdag ipv dinsdag naar huis is écht niet acceptabel.

Dit gaan ze niet vergoeden hoor. Ze bieden zelf een alternatief en daar maak je geen gebruik van.

Ik vrees je echt aan het kortste eind trekt hiermee. Dit is momenteel helaas het risico van vliegen... als ze geen alternatief bieden is het anders maar dat doen ze wel. Vrienden hebben zelfde probleem gehad met hun en kregen daardoor helemaal niks.

De website van Easyjet zegt dit, plus ze (personeel op het vliegveld) gaven dit aan als optie. Drie dagen later pas kunnen vliegen is echt niet acceptabel.

Er is géén ander alternatief dan KLM vanaf Edinburgh.

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:19

Zo te lezen sta je volledig in je recht Berdien op geld terug van de KLM tickets. Dat is wel fijn natuurlijk, al is het echt giga rot dat je zoveel stress hebt om terug te komen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:43

Ah, alleen is EasyJet wel een klote maatschappij kwa contact. Maar dat ziet er inderdaad wel rooskleurig uit!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:55

Je kunt alles via de website indienen, heb het eerder moeten doen toen ook een vlucht van hun last minute werd geannuleerd. Alleen konden we toen de volgende ochtend heel vroeg vliegen, dat zit er nu dus niet in omdat alles tot vrijdag al volgeboekt is.

Maar qua contact is het vrij hopeloos ja, gisteren ook.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 11:24

Wat vreselijke irritant en vermoeiend allemaal. Hopelijk snel op weg naar huis.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 11:53

Ik zie net dat corendon iets nieuws bedacht heeft, pick-up up service van je bagage, ze komen een dag voor vertrek je koffers thuis ophalen en zorgen ervoor dat deze rechtreeks opd egoede vlucht gezet worden . Inventief!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 11:58

Spenk schreef:
Berdien schreef:

Door wie hebben zij zich laten adviseren?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 12:16

Ik vlieg vrijdag terug.

Maar ik zou het totaal niet erg vinden als de vlucht geannuleerd wordt! Heb het hier méér dan prima naar m'n zin!

Paar daagjes verplicht langer blijven zou ik totaal niet erg vinden.

Maar ik ga ervan uit dat ik vrijdag avond gewoon optijd in m'n vliegtuig stap. Misschien uurtje vertraging ofzo, maar is een chartervlucht en die vallen toch nooit uit.

Transavia vliegt maar één keer per week op deze bestemming, dus ze zullen z'n vlucht voorrang geven op de "normale" lijnvluchten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 12:26

Wij hadden het ook naar onze zin ;) Maar last minute een hotel moeten regelen, alles vol zit en je enorme bedragen neer moet tellen voor vervangende vluchten valt voor mij niet onder vakantiepret :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 12:34

En dan hebben sommige mensen het geluk dat ze zich niet de volgende dag of dag erop hoeven te melden bij hun werkgever.
Dat is ook een probleem. En als ik halsoverkop een verblijf of een bedrag voor een andere vlucht neer moet tellen ben ik ook niet blij. Plus de extra vakantiedagen die je kwijt bent.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 12:44

Of oppas regelen voor je dieren.... dat was mijn grootste stresspunt.
Zelf een hotel regelen in Cardiff was trouwens ook geen makkie geweest, alles zat vol vanwege de concerten van Ed Sheeran, die man trekt dus gewoon 60.000 man publiek op één avond.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 13:23

Dieren is hier gelukkig geregeld. Oppas voor de kat komt nog een dagje extra en vriendin vangt de hoefsmid vanmiddag op. Had sowieso nog vrij, maar mijn vriend heeft een eigen bedrijf dus die kan echt niet zomaar langer wegblijven.

Plus je moet het geld ook maar even hebben liggen hè, om zo even die extra kosten af te tikken.

Nou ja, alle hoop op vanmiddag. Duimen jullie mee?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 13:34

Berdien schreef:
Wij hadden het ook naar onze zin ;) Maar last minute een hotel moeten regelen, alles vol zit en je enorme bedragen neer moet tellen voor vervangende vluchten valt voor mij niet onder vakantiepret :+

Misschien een raar idee maar valt dit niet onder je reisverzekering ?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 13:43

Geld krijg je wel terug als het goed is, maar je moet het wel hebben liggen om voor te schieten.

Want je hebt natuurlijk je retour ticket al betaald dus even vlot als je 1 dag langer moet blijven moet je ophoesten in Berdien haar geval:
1 dag extra overnachting, eten en drinken, weet niet of dit via vouchers is geregeld, maar anders ben je zo 300 euro lichter
2 nieuwe vliegtickets, totaal 1200 euro

Betekend dat je even 1500 euro moet hebben liggen, krijg je terug, maar dan nog!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:04

Citaat:

Citaat:
De website van Easyjet zegt dit, plus ze (personeel op het vliegveld) gaven dit aan als optie. Drie dagen later pas kunnen vliegen is echt niet acceptabel.

[ [url=m/rydpno.png]Afbeelding[/url] ]

Het is ook gejokt.

Van Edinbrough naar London kan in drie uur, per trein.
Beetje zoeken naar de aansluiting met de TGV, in zes uurtjes via de Chunnel sta je in Amsterdam Centrum.

Het is even omdenken, maar drie dagen wachten is nergens voor nodig.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:11

Dan moet er daar ook wel plek op zijn. Vergis je niet, het is hier vanaf morgen een lang weekend ivm Jubilee van de Queen. Er vertrekken alleen al 10.000 vluchten, die trein gaat echt niet uitgestorven zijn. Zeker niet nu het zo’n gedoe is op de vliegvelden. Eerder deze week was al op het nieuws dat ook de treinen naar het vaste land volgeboekt zitten, met lange wachtrijen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:12

Janneke2 schreef:
Citaat:

Citaat:

[ [url=m/rydpno.png]Afbeelding[/url] ]

Het is ook gejokt.

Van Edinbrough naar London kan in drie uur, per trein.
Beetje zoeken naar de aansluiting met de TGV, in zes uurtjes via de Chunnel sta je in Amsterdam Centrum.

Het is even omdenken, maar drie dagen wachten is nergens voor nodig.

Heb je al gecheckt hoe het staat met de reserveringen voor de Eurostar? Een paar dagen geleden, toen wij op zoek waren om uit de UK weg te komen zat die namelijk al helemaal vol.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:14

Tel daarbij op dat een treinreis in de UK vele malen duurder is dan een kaartje voor de NS hierzo, en dat het geen vaste prijzen zijn zoals hier, het fluctueert net zoals vliegtickets. Ik denk niet dat je veel goedkoper uit zou zijn, en inderdaad, of er uberhaupt plek is, is nog maar de vraag.