Bokkers in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Careano

Re: Bokkers in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:37

Spannend Molfre!
Die tweede heeft ook wel mooie lichtinval door veel ramen!

Ik ben vorige week in Londen geweest en heb ook een gesprekje gehad met een mogelijke nieuwe werkgever :) Een kliniek in Pontllanfraith met dependance in Brynmawr, Wales. Half uurtje van Cardiff en 50 minuten van Bristol. Gesprek was erg leuk en ga in de week van 14 december erheen. Ben benieuwd!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:52

Spannend Molfre! Heb je al besloten inmiddels? :D

Ah leuk Careano, Wales! Mijn schoonfamilie woont in dezelfde omgeving, iets meer richting Cardiff, in Efail Isaf/Pontypridd :) Huizen zijn daar in elk geval erg betaalbaar en je zit er toch nog centraal en in een goede omgeving! Spannend!

Ik ben afgelopen weekend voor het eerst in Cornwall geweest en ik ben echt verliefd <3 De helft van de familie van m'n vriend woont daar (echt bijna in het puntje, in Truro, bijna 3 uur rijden voor ons). We zijn niet eens naar de mooiste stranden geweest door tijdgebrek, maar het dichtstbijzijnde strand was al prachtig.
En met een beetje geluk kunnen we rond Januari in ons nieuwe appartement, dus hier gaat het allemaal prima tot nu toe.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:49

Cornwall en omgeving wil ik ook nog heel graag heen!

Careano ik vind Wales erg mooi, hoewel ik normaal zelf meer in midden/noord Wales ben, dus over het zuiden kan ik iets minder zeggen. :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:05

<3

Afbeelding

De tante van m'n vriend zei dat we met kerst ook langs moeten komen als we in de buurt verblijven. Kon niet zeggen waar we verblijven (Dartmoor) want dat is een verrassing voor m'n vriend maar dat is wel te doen qua afstand. Zeg ik geen nee tegen dus :D

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:01

Pff meiden ik moet even mijn hart luchten.

Als ik over twee dagen het huis niet uit bent trapt mijn (inmiddels) ex me het huis uit. Ik kan nergens heen, ik heb nergens een plek, ik ben even helemaal de weg kwijt.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:37

O jeetje Molfre wat vervelend.. Dikke knuffel!!

Geen collega's waar je misschien even terecht kan?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:18

Sterkte Molfre!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:47

Dank jullie, nee dat is het hele eieren eten op dit moment. Iedereen zit overal midden in. Ik ga even kijken morgen of er een betaalbaar hostel is ofzo voor 3 weekjes.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:32

Molfre schreef:
Dank jullie, nee dat is het hele eieren eten op dit moment. Iedereen zit overal midden in. Ik ga even kijken morgen of er een betaalbaar hostel is ofzo voor 3 weekjes.

Zijn er daar geen kant-en-klare appartementjes te huur voor korte periodes?
Ik weet van een B&B die zo een drietal van die appartementen heeft (voor jou niet handig; zit in Yorkshire), wellicht zit er zoiets ook wel in jouw regio?

Sterkte, dit zijn geen grappen.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 11:10

Oh Molfre :( Dat is erg.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:10

Oh Molfre wat naar zeg :(:) Inderdaad een hostel oid? Wat ontzettend vervelend, sterkte.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:13

Misschien een vakantiepark in de buurt wat caravans/vakantiewoningen verhuurt voor weinig in deze periode?

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:34

Molfre hoe gaat het nu met je?

Mijn volgende tripje staat gepland. 15 december vlieg ik naar Londen voor een afspraak en daarna ga ik met de trein naar Bristol, waar mijn vriend dan ook heen komt. Dan gaan we een weekje een soort roadtrip doen :) Dus als iemand tips heeft graag! Ik ga sowieso dus in Wales naar die kliniek in Pontllanfraith en we willen naar Bath en Cardiff, verder nog niet veel gepland.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:06

Molfre, hoe is het afgelopen? :(:)

Wat voor tips zoek je, Careano? Ik kan een hele waslijst voor je bedenken voor die omgeving :+ :
Bath is erg leuk, Cardiff ook. In Bath moet je eigenlijk gewoon rondlopen, er is niet zo heel veel te beleven maar het is vooral een mooie stad. Leuke winkels en restaurants, de Roman Baths zijn bijzonder en er zit ook een moderne spa geloof ik, hoewel die volgens mij nogal duur is en niet zo bijzonder. De kerstmarkt is een aanrader maar die kan je niet missen!
Cardiff Bay is leuk voor restaurants en als het niet regent is het ook leuk om er gewoon langs het water te lopen. Het Nationaal Museum is ook leuk en Bute en Roath Park zijn allebei erg mooi! Als je een auto hebt: de Brecon Beacons zijn echt prachtig en Pen-Y-Fan beklimmen is een aanrader (hoewel, misschien niet in December :+ ). Er zit in de Valleys ook nog ergens een Museum of Welsh Life of zo, vond ik wel gaaf maar zou er niet special naartoe gaan of zo, alleen als je in de buurt bent.

En Bristol, tja :D Als je wil winkelen moet je naar Cabot Circus/Broadmead (grenzen aan elkaar) - hoewel Cabot op zich een heel mooi winkelgebied is, is het niet heel bijzonder of zo, redelijk hetzelfde als in andere steden.
Voor kleinere, onafhankelijke winkels: Stokes Croft en Gloucester Road. Stokes Croft gaat over in Cheltenham Road en daarna in Gloucester Road dus je kan niet verdwalen, is op loopafstand van het centrum. Die hele straat is leuk als je ervan houdt trouwens, er zitten ook bars, cafes en restaurants en er is onwijs veel street art.
Whiteladies Road is ook leuk, is in Clifton wat sowieso een hele leuke omgeving is (veel hele grote, oude Victoriaanse huizen). Er zit daar een Grieks restaurant, Entelia, wat een aanrader is en de Cow Shed (wat duurder, ik heb er zelf nog nooit gegeten maar het schijnt heel goed te zijn). En de Burger Joint, mijn persoonlijke favoriet :D, en een leuke vestiging van Las Iguanas (heel betaalbaar Latijns-Amerikaans eten en cocktails). Whiteladies gaat na een tijd over in The Triangle en Park Street: nog meer winkels, cafes en restaurants :') Is ook een uitgaansgebied, dus 's avonds is het daar echt heel erg druk. Overdag is het er ook leuk voor de wat kleinere, exclusievere winkels. Bovenaan Park Street is trouwens ook een gratis museum :) Als je helemaal naar beneden loopt en rechtsaf slaat, heb je aan je linkerhand @ Bristol (een soort Nemo, in Amsterdam) en het aquarium. In die omgeving zit je aan het water, en, je raadt het al: nog meer restaurants :') In het weekend is er voor de fonteinen daar ook een soort farmers market, heel leuk. In de buurt heb je dan ook nog de SS Great Britain (een schip, volgens mij nu een soort museum) en in Clifton heb je nog de dierentuin, dat is ook echt een aanrader (al was het alleen al omdat de omgeving erg mooi is).
Oh en op Millenium Square is een ijsbaan, en in Broadmead is een kerstmarkt :)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :D Ik vertoon werkontwijkend gedrag, haha

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:22

Pff nou ik heb terug moeten dreigen (ik sta op het huurcontract) maar ik heb voorlopig een plek dus. Het is wel een en al stress en hij kan niet accepteren dat we single zijn. Hij wil bv. niet dat ik uit ga met oud en nieuw 'want straks zoen je een vreemde'. Dat soort dingen...

Verder heb ik goed nieuws :) Ik heb een huisje!!! Per 18 December. Het is niet een van de twee geworden die ik eerder heb laten zien omdat zij heel onredelijk waren met hun holding fee (1 maand huur + de referencing fee van £150 en als de references negatief terug komen krijg je dat niet terug, ook de maand huur niet!).

Nou ben ik donderdag met mijn baas wezen kijken naar twee andere huizen in hetzelfde herenhuizen blok als dat grote apartement met dat mooie uitzicht en het is deze geworden. Klein maar fijn :) Er zit alleen echt niks in, ook geen fornuis dus dat wordt even behelpen tot ik een nieuwe heb, maar ook dat komt wel in orde.

In het echt ziet het apartement er mooier en gelikter uit dan op de foto's moet ik zeggen. Ben nu bezig met internet en telefoon regelen (tv hoeft nog even niet) en ik heb alvast een aantal adres wijzigingen verstuurd aan oa. de Nederlandse overheid.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:21

Dit is vast een hele dome vraag maar moet je adreswijzigingen doorgeven aan de Nederlandse overheid..? :=

Klinkt als een vervelende situatie maar wat goed dat je nu iets gevonden hebt! :) Het ziet er goed uit en wat een gaaf uitzicht!

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:36

Fijn dat er goede dingen in het vooruitzicht zijn Molfre! En het ziet er uit als een heel leuk appartement!

Eulogy thanks voor alle tips haha jeetje! Daar ga ik zeker eens goed voor zitten en kijken wat voor route we gaan doen :)

Weten jullie trouwens hoe het zit met het uitschrijven in Nederland als je in Engeland gaat wonen? Ik hoorde dat als je langer dan 8 maanden ergens woont/werkt buiten Nederland dat je je dan moet uitschrijven?

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:50

Careano schreef:
Fijn dat er goede dingen in het vooruitzicht zijn Molfre! En het ziet er uit als een heel leuk appartement!

Eulogy thanks voor alle tips haha jeetje! Daar ga ik zeker eens goed voor zitten en kijken wat voor route we gaan doen :)

Weten jullie trouwens hoe het zit met het uitschrijven in Nederland als je in Engeland gaat wonen? Ik hoorde dat als je langer dan 8 maanden ergens woont/werkt buiten Nederland dat je je dan moet uitschrijven?

Ik heb me inderdaad ook uitgeschreven in Nederland, maar het is vrij simpel. Ga naar je eigen gemeentehuis en daar geef je gewoon aan dat je je wilt uitschrijven. Je krijgt dan een formulier dat je dan moet invullen en die geef je terug en klaar. Duurde me 10 minuutjes om me uit te schrijven.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:52

Eulogy schreef:
Dit is vast een hele dome vraag maar moet je adreswijzigingen doorgeven aan de Nederlandse overheid..? :=

Klinkt als een vervelende situatie maar wat goed dat je nu iets gevonden hebt! :) Het ziet er goed uit en wat een gaaf uitzicht!

Ik denk dat je het niet hoeft door te geven hoor. Het ligt wel een beetje aan je situatie. Ik ontvang zelf studiefinanciering van Nederland voor mijn studie hier in Engeland en daarvoor zal ik wel mijn adreswijzigingen door moeten geven, maar als je verder nergens aan vast zit dan kan ik me voorstellen dat je geen adres wijziging hoeft door te geven.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:55

Ahhh ja... ik geef mijn adreswijziging alleen door aan DUO (voor m'n studieschuld) en de bank want ik heb nog 2 Nederlandse bankrekeningen. Of nou ja, dat had ik moeten doen... Ik ben blijkbaar vergeten mijn adreswijziging door te geven aan de Rabobank en nu kunnen ze me geen Rabo Scanner opsturen :')

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:02

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... buitenland

Daaro, als je buiten NL verhuisd. Omdat ik gewoon graag wil dat belasting papieren bij mij op de mat komen en niet bij het vorige huis als ze weer es bedenken dat ik te veel heb gehad in 2011 ofzo :+

Voor uitschrijven als je buiten Nederland gaat wonen moet je bij het gemeentehuis zijn, maar dat kan alleen als je in het buitenland gaat werken.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:04

haha, ik zou als ik jou was dan je adres wijzigen bij deze individuele instanties. Je staat verder niet ingeschreven bij een gemeente en kan dus nergens anders doorgeven dat je verhuist bent. Zou als ik jou was het dus doorgeven bij DUO en de banken. :)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:05

Molfre schreef:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... buitenland

Daaro, als je buiten NL verhuisd. Omdat ik gewoon graag wil dat belasting papieren bij mij op de mat komen en niet bij het vorige huis als ze weer es bedenken dat ik te veel heb gehad in 2011 ofzo :+

Voor uitschrijven als je buiten Nederland gaat wonen moet je bij het gemeentehuis zijn, maar dat kan alleen als je in het buitenland gaat werken.

Niet alleen voor werk hoor! Ik heb mij uitgeschreven omdat ik ging studeren in Engeland en dit verblijf voor in ieder geval 3 jaar zou duren. Hebben ze verder geen enkele keer iets over gezegd.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:09

Oh ja de belastingdienst heb ik verder niks mee te maken gelukkig :D

En ja, dat heb ik ook gedaan :) Alleen bij de Rabobank was ik het dus vergeten, maar ach.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:11

Ik wilde ook al zeggen; belasting buiteland :) Dus wele ven doorgeven. :)