Werken in het buitenland 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Navanja

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:16

Spannend JenW !

Ik ben dan eindelijk even zes weken in nederland, en die vliegen voorbij... Wat ga ik doen, waar ga is wonen... allemaal moeilijke vragen. Ik mis het echte rijden gewoon heel erg, dus miss blijf ik nog een half jaar op Curacao, of ik ga wel al richting zuid amerika/amerika/canada. Ik probeer in ieder geval mn visum aanvraag voor Canada te doen in November, maar ook dat geeft nadenk werk. Ik mag officieel Nederland niet meer uit, en mag nog maar 5 weken in Curacao blijven. Dus het word of inschrijven in Curacao (dus emigreren) waarbij ik niet zeker weet of dit gevolgen heeft voor visums, e.d. (ik kan ook zo weer terug, dat is geen probleem)
Even nog werken op curacao, en dan vanuit daar gaan reizen.
Of overbruggen in Amerika 3 maanden, wat onherroepelijk gezeik gaat geven in nederland. (terugbetalen zorgtoeslag blabla)

Help? iemand nog frisse ideen hierover?
Tevens ben ik dus nu aan het focussen op zuid amerika en daarna Canada. Iemand suggesties ? :D

Ensueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:35

Hallo!

Mag ik mij ook in dit topic melden? Ik ben gek op reizen en ben er al al jaren over aan het dromen, maar kon telkens niet vanwege school. Nu ben ik al een paar maand klaar met school en was druk op zoek naar nog een baan om op mijzelf te kunnen wonen. Tot ik mij besefte dat reizen veel moeilijker wordt als je vast zit aan een vaste baan en huis.
Ik ben mij nu druk aan het oriënteren. Het oorspronkelijke plan was om een vliegtuig en een Hostel in Dublin te boeken en daar kijken of ik werk in een pub kan vinden. Maar stiekem kriebelt het ook heel erg om op een ranch in Canada of eventueel Amerika te gaan werken. Ik ben 2 keer naar Canada geweest en helemaal verliefd op het land en de mensen. De manier van werken met paarden in Canada spreekt mij ook veel aan. Zo heb ik een topic gezien van iemand die op de Sundance Guest Ranch heeft gewerkt, dat klonk echt perfect! Maar ik ben ongeduldig haha. Het seizoen bij die ranch begint pas in April en eindigt in Oktober. Als ik in December stop met mijn huidige werk heb ik waarschijnlijk wel een leuk bedrag gespaard en zou ik het liefst zo snel mogelijk aan het werk gaan. Weten jullie of er in die periode ook Ranches zijn die hulp zoeken? Al kan ik ook altijd opzoek gaan naar werk in een hotel o.i.d. Door mijn enthousiaste is alles een beetje een rommeltje en weet ik niet meer wat ik wil haha. Misschien krijg ik alles wat meer op orde als ik hier mee mag kletsen en jullie verhalen hoor. Al duurt het ook nog een paar maandjes voordat ik echt weg kan. Het liefste vertrek ik morgen al :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 01:20

Verdiep je eerst goed in visa alsjeblieft, voor je wilde plannen gaat maken. Want voor landen als bijv. Canada, krijg je niet zomaar een visum. ;)

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 04:01

wat een plannen van iedereen! Ik ben sinds zaterdag in Azië; eerst 2 dagen Singapore en nu voor 6 dagen in Kuala Lumpur. Het liefst zou ik naar huis willen (heimwee wat ik normaal nooit heb!), maar ik moet even doorzetten. Vanaf 3 augustus begin ik voor een semester aan de NTU universiteit in Singapore. Voor de meesten van jullie is 4 maanden niet lang, maar op dit moment kijk ik echt uit naar het moment dat ik terugvlieg. Zo raar en stom!

In Italië had ik dat totaal niet, maar daar werkte ik met paarden. Zo lang ik een doel heb en bezig wordt gehouden kan ik mijn draai meestal wel vinden.

Ik hoop dat ik binnenkort een leukere update kan geven :j

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 04:17

Ojee wat vervelend, maar heel herkenbaar voor de meeste reizigers denn ik (iig voor mij). Het is idd een kwestie van even doorzetten, als je straks studeert en je ritme hebt gevonden zal het een stuk beter gaan. :)

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 08:46

@vaxie ik heb daar vaak de eerste twee weken last van! Dan ben ik echt super verdrietig. Ik weet dat ik daar even door heen moet. en daarna kan ik genieten van wat ik aan het doen ben!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:29

Ik zit nu lekker in Frankrijk!
Goede reis gehad, net mijn ouders uitgezwaaid maar was wel even lastig.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:32

Ik heb me ingeschreven voor een informatieavond voor vrijwilligerswerk in Malawi. :)

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:38

dankjewel @nevanja en @spikkelfire. Diet me goed om te horen dat ook flink ervaren reizigers dat hebben, dan komt het bij mij vast ook goed. Vandaag ging het gelukkig al een stuk beter.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:21

Je mag altijd PBen hoor als je daar behoefte aan hebt!

JenW blij dat je er weer bent? Afscheid nemen probeer ik altijd soort van niet te doen... Als ik straks weer weg ga word het wel zwaarder denk ik...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:02

Ik heb dus helemaal geen last van heimwee, nooit gehad ook. Ik ben heel blij, dat als ik straks weer naar NL ga, ik na een week alweer weg mag :)) De enige die ik wel mis is mijn zus en mijn beste vriendin, maar dat is het dan ook.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:56

aaah ik ben een beetje aan het rondkijken voor leuke plekken in australie om te werken (met paarden), omdat ik daar graag volgend jaar heen zou gaan. In januari al een beetje rondgekeken en toen kwam ik al een leuke plek tegen en nu staat er weer wat op van hun! Het is een familie met 2 dochters die wedstrijden rijden. Ze hebben daar in totaal 9 paarden staan, dus de dagelijkse verzorging van die 9 paarden en die 2 kinderen een beetje helpen met training enzo! Niet echt het sporgerichte, maar meer een familiebedrijf dus. Lijkt me echt heel leuk, maar ik moet helaas nog een jaartje wachten! Hoop dat die er voor volgend jaar weer op staat! Hebben jullie dat nooit dat je het liefste meteen een berichtje zou sturen, maar dat je nu nog niet weg kan?

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:27

Leuk om jullie reisverhalen te lezen!
Ik zie dat veel mensen in de paarden werken.

Ik vertrek in september naar Suriname, ga werken in een ziekenhuis als fysio en projectmanager.
Heb er super veel zin in, maar nu zo de laatste maand aangebroken is hier voelt het ook wel heel dubbel..
Kan me goed voorstellen dat het begin moeilijk is!

Nu zit ik alleen nog in dubio, ik heb mijn visum nog niet en het is nog niet zeker of het voor 1 sept gaat lukken. Nu zegt mijn baas dat wel gaat lukken en ik mijn ticket gewoon al moet boeken.. ik wacht zelf liever even af, maar de tickets worden alleen maar duurder natuurlijk.
Wat zouden jullie doen?

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 01:03

vaxie schreef:
dankjewel @nevanja en @spikkelfire. Diet me goed om te horen dat ook flink ervaren reizigers dat hebben, dan komt het bij mij vast ook goed. Vandaag ging het gelukkig al een stuk beter.

Heel vervelend dat t dan even tegen valt ! hoop voor je dat je snel je draai vind, en dat heimwee niet een super ervaring in de weg staat :)

Ik ben inmiddels ruim een maand in Nederland terug, en ik zit zo in dubio, of nouja niet eens een dubio, eigenlijk heb ik geen idee :')

Wel weet ik dat ik niet al te lang in Nederland wil blijven (wel lang genoeg om dit keer wél mn rijbewijs te halen..)

Dat ik uiteindelijk terug wil naar Nieuw Zeeland weet ik ook, maar in de tussentijd is het voor mij een leeg vel..

Het lijkt me zo gaaf meer te reizen, maar ik twijfel ook nog steeds misschien om een studie te gaan doen. (absoluut niet in Nederland daar ben ik echt klaar mee :') )
Ik zag toevallig op Yard and Groom in Amerika iets voorbij komen, op een stal ''werken'' als leerling, met daar ook de mogelijkheid om een studie te volgen, die studie duurt wel een paar jaar, dus ik vraag me af of het mogelijk is daarvoor een visum te krijgen of dat dat vrijwel onmogelijk is? Iemand daar ervaring mee?

Mocht ik nu ergens iets leuks vinden in Nieuw Zeeland wil ik dat uiteraard ook wel doen, alleen het lijkt me ook wel wat leuk om nu eerst wat meer te zien van de wereld.

Ik wil al heel lang een keer naar Amerika, maar voor de juiste baan zijn andere landen uiteraard ook een optie. Mocht iemand een aanrader hebben laat het me weten want in tegenstelling van deze :list: emoticon is mijn planning blank en ik kan wel wat inspiratie gebruiken.

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 08:53

Arlettee schreef:
Leuk om jullie reisverhalen te lezen!
Ik zie dat veel mensen in de paarden werken.

Ik vertrek in september naar Suriname, ga werken in een ziekenhuis als fysio en projectmanager.
Heb er super veel zin in, maar nu zo de laatste maand aangebroken is hier voelt het ook wel heel dubbel..
Kan me goed voorstellen dat het begin moeilijk is!

Nu zit ik alleen nog in dubio, ik heb mijn visum nog niet en het is nog niet zeker of het voor 1 sept gaat lukken. Nu zegt mijn baas dat wel gaat lukken en ik mijn ticket gewoon al moet boeken.. ik wacht zelf liever even af, maar de tickets worden alleen maar duurder natuurlijk.
Wat zouden jullie doen?

Visum voor Suriname krijg je wel, zijn ze niet zo streng in. Ben je naar het loket geweest? Daar loop je dezelfde dag nog naar buiten met een visum.

Met het formulier, een paspoort, pasfoto e.a. documenten, kan men bij de Visumafdeling het visum komen aanvragen. Het visum kan (in de meeste gevallen) op dezelfde dag worden verstrekt. (bron Consulaatsuriname.nl)

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 16:58

Hi allen :)

Na een jaar geen bokt kreeg ik toch weer een beetje de kriebels... Dus ik ben weer terug. *\o/* Kan ik hier meepraten?

Anne, wat moet dat lastig zijn om een beslissing te maken! Je bent hier altijd van harte welkom trouwens als je een plek zoekt ;)

Ik zal me voor degene die me niet meer kennen of nog niet kennen trouwens even voorstellen... Mijn naam is Steffanie, of gewoon Stef, zoals de meeste me noemen. Ik woon inmiddels alweer bijna 2 jaar in Ierland. Ik heb eerst 8 maanden racepaarden getraint in Tipperary, daarna naar Dublin verhuist om daar het dressuurwerk met springpaarden op te pakken. Dit heb ik een jaar gedaan met heel veel plezier (o.a. 4 maanden sunshinetour in Spanje/Oostenrijk en de kans om waanzinnig goede paarden te rijden die oa geselecteerd waren voor WEG, RDS hebben gewonnen, geplaatst zijn in de World Breedingchampionships in Lanaken en ga zo maar door), maar daar ben ik nu net mee gestopt omdat de uren te veel werden voor mijn lijf (80 uur per week) en ik totaal geen sociaal leven meer had. Dus ga ik vandaag verhuizen naar het centrum van Dublin en ga ik aan het werk bij een groot pharmaceutisch bedrijf in de sectie inkoop. Spannend dus! Ga de paarden wel missen, maar merk echt dat het tijd is even aan mezelf te denken en werken nu...

Dus ja, Hoi :+

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:12

Gaaf ArGieVai! Jammer dan wel dat je de paarden moest opgeven. Misschien in se toekomst weer.

Ik ben net terug uit Tsjechie waar ik 3 maanden met plezier heb gewerkt met paarden en een hotel. Misschien volgend jaar weer een nieuwe uitdaging zoeken!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 08:32

He stef! Leuk om je hier te zien :)) en ik kan me zo goed voorstellen dat je even aan jezelf moet denken!! Paardenwereld vraagt echt belachelijke uren vaak... Maar wel een toffe ervaring hoor!
Lief van je! Wie weet in de toekomst, want ik ben voorlopig aan de kant van de us en zo. Later miss wel terug naar Europa.
Ik zag je ontzettende schattige voordeur! Wat een leuke nieuwe kans heb je gekregen, zo lekker in Dublin!
Ik ben nog lekker aan het denken hoe nu verder.. Eerst terug naar Curaçao, al over 4 weken!!

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:59

Weet iemand nog een leuk adresje in Europa, wat wel wat vertrouwelijk is voor mij alleen, waar ik toch een klein zakcentje kan verdienen en/of eventueel de reisvergoeding? Ik zoek naar een kleine stal, zodat ik veel afwisseling heb/krijg en een boerderij is ook prima waar ik met andere dieren en diensten te maken krijg. Weet u iets of wil je meer informatie stuur gerust een PB :D
Alvast bedankt !!!!

Argievai wat leuk dat je je komt melden :D je hebt ook al heel wat avonturen en ervaringen meegemaakt zo te lezen ontzettend leuk !! :D

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:33

Love1992. Ik weet niet of het iets voor je is, maar ik moest wel meteen aan dit adres denken.
Vecchio Texas Ranch & Saloon. Ik weet niet of ze iemand zoeken etc. Het is een manege vlakbij een camping in Italie. Daar maken ze ritten met de mensen van die manege etc. Ik heb hier vroeger eens een rit gemaakt toen ik daar op die camping was en toevallig zag ik een tijd geleden ergens voorbij komen dat ze is iemand zochten. Weet alleen niet meer waar ik dat voorbij zag komen.. Dus misschien kan je ze eens een mailtje sturen? Weet verder niet hoe het is om daar te werken enzo hoor!

Jesjepaarden @ [BRT] met paarden werken in het buitenland? dat kan!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:20

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:15

@Laura_ & Argievai !!!
Ontzettend bedankt ik ga gelijk een mailtje sturen voor meer informatie :D
Dank jullie wel !!

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:45

WOEHOE *\o/*
Ik heb zo goed als een plekje gevonden in Australië.
Nu ben ik bezig om mijn visum te regelen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Is er hier iemand die de snelste en goedkoopste manier weet?
Dank je wel!

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:22

Citaat:
Visum voor Suriname krijg je wel, zijn ze niet zo streng in. Ben je naar het loket geweest? Daar loop je dezelfde dag nog naar buiten met een visum.

Met het formulier, een paspoort, pasfoto e.a. documenten, kan men bij de Visumafdeling het visum komen aanvragen. Het visum kan (in de meeste gevallen) op dezelfde dag worden verstrekt. (bron Consulaatsuriname.nl)

Omdat ik langer dan 3 maanden blijf moet ik een machtiging tot kort verblijf aanvragen en dit kan tot 3 maanden duren.
Heb vandaag nog overlegd en het wordt waarschijnlijk 15 sept ipv 1 sept. Net iets meer speling. :)

Gaaf nijnthju! Wat ga je er doen?
Met je visum kan ik je helaas niet helpen..

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:19

Ik ga werken op een kleine stal met veel dieren en veel reizen