Werken in het buitenland 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vaxie

Re: Werken in het buitenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:41

@_MelisS 31 juli ga ik heen. eerst even 3 weken gewoon vakantie, en dan 31 juli 5 weken naar Italië.

@xEliine heel veel plezier, gaaf!

@tweety_be dankje! gelukkig ben ik weer beter.

@nagini gefeliciteerd! vind het toch knap van je dat je een baan verder van huis wil zoeken & hebt gevonden! als ik het goed begrijp ga je emigreren dab toch? ik ben ook al een (soort van) onderwijsmiep, en ik weet dat er hier toch wel weinig werk in is helaas. lijkt me trouwens wel heel gaaf in Londen!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:16

Ik ben weer terug in Australie, helemaal happy! (en doodmoe :') )

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 01:02

@Vaxie; ja dat klopt. Emigreren.. maarrrr, als het niet bevalt verhuis ik net zo gemakkelijk weer terug. :)

Haha, oh Waikiki. Naar bed dan! :D Hoe was je trip naar.. Dubai geloof ik toch?

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:31

Eline, veilige reis! :)
Waikiki, goede reis gehad?

Ik heb ook nog anderhalve week hier.. Morgen even een boodschap doen voor de eigenaren daar. En bedenken of ik zelf ook nog iets moet halen. :)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:57

Ja klopt weekje in Dubai geweest, time of my life! Maar nu van 45gr naar winter Australia, 13gr, auw haha

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:07

Winter Australië? Hier is het gewoon 33 graden hoor :D ;)

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:25

0_saskia_0 schreef:
Hallo, ik kom even binnenvallen :)
Ik ben net geslaagd voor mn VWO en ik ga een tussenjaar nemen. Het plan is om eerst zo'n 6 maanden te werken en dan naar Australië te vertrekken om daar te werken en waarschijnlijk ook wat rondreizen. Ik ben dus al een beetje aan het rondkijken voor een baantje, maar nog niet gericht aan het zoeken.

Ik lees hier nu vrolijk mee, leuk om al jullie ervaringen te lezen!

Gefeliciteerd!! :D
Gaaf plan om naar Australië te gaan!
Als ik niet zo oud was geweest had ik ook een tussenjaar genomen na m'n vwo :Y)

Rest van de bijleespost volgt later O:)

Ik heb gisteren midzomernacht gevierd :') Ik wist niet dat ze hier zo konden feesten haha
Was een super gezellige avond/ nacht met een BBQ en heel groot vuur, dat schijnt het ongeluk te verjagen. Echt leuk om een keer mee te maken!
Maarja wie was er natuurlijk de pineut om de volgende ochtend de paarden buiten te zetten en te voeren... -O-
Aangezien ik de enige betaalde werker ben hier op dit moment was ik de gelukkige :evaw: ook wel weer terecht natuurlijk, maar wat mij betreft hadden de paarden voor deze ene keer wel een uurtje langer kunnen wachten...aangezien ze allemaal 24/7 buiten staan op gras of met hooi, maar goed, werk is werk natuurlijk :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:21

Klinkt als een superavond! En ja.. regeltjes zijn regeltjes.. je word er hard van!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:27

Gisteravond terug gekomen van vakantie.. dinsdag vertrek ik al richting Polen.

Nu is het een gemengde tijd van mensen bezoeken na onze vakantie en afscheid nemen voor Polen.

En koffers inpakken... drukdrukdruk.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:52

Cindeeh schreef:
Gisteravond terug gekomen van vakantie.. dinsdag vertrek ik al richting Polen.

Nu is het een gemengde tijd van mensen bezoeken na onze vakantie en afscheid nemen voor Polen.

En koffers inpakken... drukdrukdruk.

Zo zijn mijn dagen ook nu := Heb het rete druk gehad en donderdag vertrek ik voor 2 maanden, koffer inpakken doe ik deels morgenochtend en deels woensdagnacht want heb verder echt geen tijd. Heerlijk die stress :')

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 00:26

SpikkelFire schreef:
Winter Australië? Hier is het gewoon 33 graden hoor :D ;)

Wheeeh! Stuur even 10gr op als je wilt haha

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:49

Oeh! Lekker verschil waikiki!

Tof Kim! Ach ja, een keer weinig slaap overleef je ook. :)

Koffers inpakken duurt bij mij nooit zo lang. Maar ik ben inmiddels ook weer bezig met mijn afscheidstour.. iedereen die mekkert: ik wil je nog wel zien hoor!
Ik heb daar allemaal niet zo'n behoefte aan hihi..

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:12

Dat ken ik inderdaad.

Ik spreek alleen af met mensen die zelf het initiatief nemen en een datum uitkiezen.

Van mijn terugkomst uit USA tot weer vertrek naar London zijn ongeveer 3 weken. Heb nu al mensen 'ik moet je wel nog zien tussendoor'.
Prima, maar dan moet je niet aankomen met ''en dan kan ik niet, en dan kan ik niet, en dan is mijn agenda vol''. Of me een berichtje sturen wanneer ik net weg ben 'Oh hey, je hebt helemaal niets meer met me afgesproken.' Ja jij weet toch dat ik weg ben. :') Als je me wilt zien moet je er even moeite voor doen.

Lesson learned van mijn Amerika vertrek. ;)

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:37

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:45

Als er iemand nog graag in Canada wil werken. Ik heb al jaren contact met een dame (www.balticarabians.com) daar die op zoek is naar een live-in trainer.

Ze heeft een erg mooie arabieren stoeterij, en zoekt iemand die sommige paarden wil rijden, en wat grondwerk met de jonge paarden doet. Ze is heel erg natural horsemanship, en parelli enzo, dus dat is dan wel een voorwarde.
Haar man is een aantal jaar geleden overleden, en nu ze wat ouder word is het allemaal wat lastig om de boel draaiende te houden, vandaar dat ze iemand zoekt.
Super lief vrouwtje die het verdient een leuke meid daar te hebben die haar kan helpen "keeping the dream alive" zoals ze zegt.

Hoe het met visa zit, en hoeveel je betaald krijgt weet ik zo niet, maar kan je natuurlijk gewoon navragen.

0_saskia_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:16

Kim evendi, bedankt! Heb even teruggelezen en zag dat jij ook geslaagd bent, congrats! Jij werkt nu tot het volgende studiejaar begint begrijp ik?

xeline, ik heb je blog gelezen, leuk! Misschien heb ik er overheen gelezen maar wat ga je precies doen in Canada?

Ik heb al heel veel werkplekken gezien die me super leuk lijken, ik zou het liefst meteen vertrekken :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:47

Nagini schreef:
Dat ken ik inderdaad.

Ik spreek alleen af met mensen die zelf het initiatief nemen en een datum uitkiezen.

Van mijn terugkomst uit USA tot weer vertrek naar London zijn ongeveer 3 weken. Heb nu al mensen 'ik moet je wel nog zien tussendoor'.
Prima, maar dan moet je niet aankomen met ''en dan kan ik niet, en dan kan ik niet, en dan is mijn agenda vol''. Of me een berichtje sturen wanneer ik net weg ben 'Oh hey, je hebt helemaal niets meer met me afgesproken.' Ja jij weet toch dat ik weg ben. :') Als je me wilt zien moet je er even moeite voor doen.

Lesson learned van mijn Amerika vertrek. ;)

Dat doe ik ook. Vier jaar geleden wel gemerkt toen ik ook in Engeland woonde dat veel mensen roepen maar niemand ook echt met een voorstel komt.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:33

Ja maar zelfs dan heb ik gewoon niet zo'n behoefte aan al die mensen. We zien elkaar anders ook rustig twee maanden niet dus boeiend..

Kehdra, dat is wellicht interessant. Ik houd het in gedachte!

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:48

Ja, ik ben ook veilig gearriveerd in Canada (Vancouver)! Heerlijk weertje hier en aardige mensen ook. Dinsdagavond toegekomen, uren gespendeerd wachtend bij 'immigration', maar uiteindelijk op mijn bestemming geraakt (Same Sun Hostel). Gisteren dan Vancouver een beetje verkend, ritje met de fiets langs de kustlijn rond Stanley Park, Granville Public Market bezocht (omg, al dat lekkers!) en zonnen aan het Kitsilano Beach. Was echt een zalige dag, het is hier zo mooi! Nu zit ik in het SWAP kantoor (partnerorganisatie van mijn reisorganisatie) voor de 'orientation' straks. Ben hier wat vroeg, begint blijkbaar pas om 11u en stond hier al om 9u haha. Ach ja, beter te vroeg dan te laat ;) Vanmiddag dan alles in orde maken (bankrekening openen, SIN in orde maken, SIM-kaart met Canadese nummer, etc.) en dan vertrek ik vanavond naar de reining breeding farm waar ik hopelijk langere tijd zal gaan werken. Echt super spannend!!!

Ben wel doodop seg. Kan zo nog paar uren gaan slapen denk ik. Voor mijn vertrek amper geslapen, tijdens de vluchten ook geen oog dicht gedaan en de eerste nacht ook amper geslapen. Vannacht iets beter geslapen, maar duidelijk nog niet genoeg. Hopelijk slaap ik beter op mijn volgende bestemming.

Heb ook een blog gemaakt, daar staan de eerste dagen redelijk uitgebreid beschreven. Foto's volgen nog, gisteren werkte het internet niet zo goed toen ik de foto's wou uploaden, dus ja. Je kan mijn blog hier vinden:
http://carmengoesinternational.reislogger.nl/
Hopelijk krijg ik de kans om mijn blog een beetje bij te houden :)

@ Kehdra, ik heb ergens een advertentie zien staan voor die arabierenstoeterij. Lijkt me echt een geweldige kans! Mocht het niks worden op de ranch waar ik naartoe ga, dan neem ik zeker eens contact op.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:31

xLaura schreef:
Tof Kim! Ach ja, een keer weinig slaap overleef je ook. :)

Zeker wel, maar dit wordt de 3e nacht op rij dat we er om 23:00, 3:00 en 7:00 een merrie moeten scannen om te kijken of de ovulatie al heeft plaats gevonden, om daarna eventueel te insemineren.
Iedere 4 uur die merrie (+ haar terror veulen }:) ) scannen en daarnaast nog de andere werkzaamheden waarvoor ik om 8:00 moet beginnen...man ik functioneer niet naar behoren als ik zo weinig slaap :evaw:
Komt nog bij dat tussen het scannen door ik razendsnel moet zorgen dat ik de paarden hier rij, want de (endurance)trainingen moeten toch echt een uur of 3 duren anders is het niks.

Maar wat heb ik het hier naar m'n zin, geen tijd meer om heimwee te hebben of wat dan ook, de dagen vliegen voorbij! Super leuk om de vorderingen van de paarden te zien, met name de twee jonkies waar tot nu toe alleen ik mee heb gewerkt, dat is dus echt "mijn werk" haha ben ik toch wel een beetje trots op.

@ tweety_be & kehdra: leuke blogs!! Onwijs leuk om te lezen, ik blijf volgen :D

@ 0_saskia_0: dankje en ja, ik zit nu sinds een maandje in Estland, en blijf nog een maand. Ben direct weg gegaan na mijn laatste examen, nog voor de herkansingen en alles en heb dus ook m'n diploma nog niet kunnen ophalen :P en ik moet terug zijn voor half augustus, want dan beginnen mijn introductieweken op de uni.

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:34

Even een vraag tussendoor.
Weten jullie ook een goede en leuke/makkelijke site om een blog bij te houden?
Ik wil graag een blog maken, maar er zijn zoveel sites.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:34

Waarbenjij.nu

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:34

Nagini schreef:
Waarbenjij.nu

Die heb ik ook gebruikt, erg fijne site!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:58

Heb ik ook. :j

Sannegoesamerica.waarbenjij.nu

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 07:32

@ roomz, reislogger.nl, die gebruik ik nu en best tevreden over. Heel makkelijk in gebruik! Heb er verschillende geprobeerd, maar denk dat ik het toch bij deze ga houden;)