Nog meer Zweden fans?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Nog meer Zweden fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:36

ow dat zou wel leuk zijn :D, als ik dat geweten had, hoefde ik ze niet te kopen haha :')

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:37

Oh, ik had m'n post ge-edit, maar je had al gereageerd :+
Ik had de link hier al eens geplaatst volgens mij, maar toen ging het topic ineens weer snel, dus die post is een beetje ondergesneeuwd denk ik :+

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:44

ow haha nou ja niks aan te doen haha, als ik eenmaal gaat moet ik ook nog eens kijken hoe ik al mijn spullen ga overbrengen :+

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:48

Jeetje Anoukwendy wat een stapel! Wauw, haha :D
En aan winkels met paardenspul dus geen gebrek, altijd handig om te weten.

Kirsten, container regelen? Caravan meeslepen en heen en weer? Blijft altijd een uitdaging :+

Tnx voor de link Fangio, het werkt inderdaad nog :) Weet nog niet 100% zeker of ik kan, maar het lijkt me wel interessant!

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:36

Ik ga ook naar Zweden.!!

Richting Ransäter. Wat is hier leuk om te doen in de omgeving? Ik heb wel alleen een fiets ter beschikking.

Zo leuk.!! Ik wil ook heel graag Zweeds leren

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:59

wij hebben een vrachtwagen mee laten rijden. normaal hebben mensen zo'n 45m2 maar wij hadden zo'n 75m2 haha, een dikke vrachtwagen vol dus.

geen idee wat daar te doen is maar het is vlakbij de ouders van no_no geloof ik? of vergis ik me nu?

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:35

Vrachtwagen is misschien ook wel handig ja..

Geen idee Ymediem, maar veel plezier alvast!

Jullie hebben vast de volvo reclame ook allang weer gezien. Ik kwam er net 1 met mooie ondertiteling tegen :))

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:47

Heb m al een paar keer op tv voorbij zien komen ja, vind m wel vet. Had eerst helemaal niet door dat die gozer een voetballer was xD Vond het al zo vreemd dat er voetballers in voorkwamen.
Die ondertiteling xD

(ik heb echt heeeeelemaal niks met voetbal, dat zie je xD)

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:55

haha ik had hem nog niet gezien, kijk geen tv :')
ik hoorde laatst idd ook dat het een bekende voetballer was, heb er ook geen verstand van, als er iets is waar ik een hekel aan heb is het voetbal :P

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:54

Mag ik mij hier ook melden?
Ik ga van begin mij tot eind juni stage lopen in zweden :D

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:06

Leuk Michelle!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:12

Tuurlijk, hoe meer zielen hoe meer vreugd ^^

Waar ga je heen en wat ga je doen?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:49

gezellig waar ga je heen?

Ik vlieg morgenvroeg weer naar zweden :)

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:00

Gezellig :)
Of bij Snowtrail dog camp of bij explore the north in in kangos!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:04

Lekker noordelijk dus! Ga je ook nog wat rondreizen enzo of echt alleen stagelopen?

@ Kirri, Veel plezier ^^

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 02:06

We zijn van plan er met de auto naar toe te rijden, dan zien we natuurlijk al erg veel.. Het is een beetje afhankelijk van de werkdagen enzo.. Denk niet echt heel veel rondreizen!

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 09:51

Leuk michelle!! Veel plezier!!

Jij ook veel plezier kiri, hoop dat het een beetje opschiet met een persoonsnummer :) ik ga voor je duimen!

Oeh straks naar de charlies in jönköping :D heb een nieuwe deken voor arie nodig en ik kan me uren vermaken zonder te kopen :D

Edit: niet iemand die toevallig in de buurt van jönköping zit en ook zin en tijd heeft om te komen? :)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:17

Haha ja ik ben ook niet bepaald voetbalfan. Zelfs met t wk enzo ga ik t liefst op een onbewoond eiland zitten :+

Veel plezier Kirsten! Doe gbg de groetjes van me :)

Jij ook veel plezier Anouk :D vergezellen gaat helaas niet lukken.

Heel tof Michelle! En met de auto erheen gaan is zeker een aanrader! Ben vorig jaar naar Finland gereden en we hebben er gelijk n roadtrip door zeden voorgeplakt. Het is al een heel avontuur op zichzelf :D Zweden is prachtig en daarnaast kun je in een auto natuurlijk meer spullen meenemen. Zorg wel voor een goede auto, die kou is niet niks daar in het noorden :)

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:13

Nope, niet in Jönköping op het moment, hopelijk ga ik in mij weer ff, kijken hoe het zit met school. Kan echt niet wachten tot ik klaar ben en terug kan xD Echt jammer dat ik niet wist dat je zo dichtbij zat toen ik nog wel in Jönköping zat =(

@ Michelle, succes met jullie roadtrip! En laat inderdaad je auto nog ff goed checken. Zorg voor winterbanden en kettingen als je geen spijkerbanden hebt en zorg dat je zo'n ontvriezings spray hebt voor je ruiten. Krabben is echt niet grappig als het -20 is :+
Ik was ook met de auto gegaan, maar heb er toen in Zweden nieuwe winterbanden onder laten leggen en dat waren wel echt goede banden.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:39

Fangio schreef:
Nope, niet in Jönköping op het moment, hopelijk ga ik in mij weer ff, kijken hoe het zit met school. Kan echt niet wachten tot ik klaar ben en terug kan xD Echt jammer dat ik niet wist dat je zo dichtbij zat toen ik nog wel in Jönköping zat =(

@ Michelle, succes met jullie roadtrip! En laat inderdaad je auto nog ff goed checken. Zorg voor winterbanden en kettingen als je geen spijkerbanden hebt en zorg dat je zo'n ontvriezings spray hebt voor je ruiten. Krabben is echt niet grappig als het -20 is :+
Ik was ook met de auto gegaan, maar heb er toen in Zweden nieuwe winterbanden onder laten leggen en dat waren wel echt goede banden.

Haha de auto is niet aan mij! Gaan met de auto van een vriendin en aangezien ik heel waarschijnlijk nog heen rijbewijs heb dan, bemoei ik mij er niet zo mee ;p is er in mei nog steeds zoveel sneeuw enzo dan?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 08:55

Reken maar wel op sneeuw/vrieskou Michelle. Maar niks extreems (geen -40 meer). Ik verhuis over 2 wk naar Gällivare, Kangos is daar 160 km (2 uur rijden) vandaan. Houd er rekening mee dat je 3 dagen aan het rijden bent om daar te komen.

Aangezien ik over 2 wk ga blijft mijn NL auto hier, voor de winterse temperaturen (-30/-40) heefr de auto wel aanpassingen nodig.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:09

Aangezien het nu weer een redelijk milde winter is kan het meevallen, maar ook in mei vriest het nog regelmatig (vooral snachts) daar ja, dus de kans dat er nog sneeuw ligt is ook vrij groot.
En geloof me, beter te veel voorbereid zijn dan te weinig, want dan zit je daar xD
Ik was er in 2013 dus toen hadden we natuurlijk ook net een strenge winter gehad, maar als ik de temperaturen van mei 2014 bekijk dan vroor het ook regelmatig:
http://www.accuweather.com/nl/se/kangos ... 5/01/2014#

Weet ook niet of jullie dicht tegen een meer zitten? Ik wel namelijk, en dan slaat de vochtigheid van het meer neer op je auto en dat krijg je echt niet zomaar meer weg. Was de eerste keer dat dat gebeurde een uur te laat op m'n werk := Vandaar, better safe then sorry xD

@ Anouk, nog geslaagd met winkelen?

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:11

Haha heb een winterdeken voor faros gekocht. Was maar 40 euro, 250 gram met hals. Ze hadden voor arie niet de deken die wil nodig had dus over 2 weken misschien terug want dan hebben ze een stor vinter rea :D misschien hebben ze hem dan wel weer

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:18

Oh nice, dat valt goed mee van prijs. Heb je al je paarden onder dekens staan of alleen als het erg koud is?

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:05

Toch besloten ook ivm met rijervaring om met vliegtuig te gaan! We vliegen van schiphol naar stockholm daar een tussenstop en dan door naar gallivare.. Alleen hebben we de keus daar s'avonds op 10 uur aan te komen of s'morgen om 12 uur, wat is het slimst bij de 2de optie moeten we overnachten in stockholm..