Wonen in Ierland: Werken op point-to-point stal!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Re: Wonen in Ierland: Werken op point-to-point stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:36

Mooi hoor, super gaaf!
Ik mis het werken in het buitenland vreselijk..

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:27

Wat gaaf zeg! En ook heel stoer dat je besloten hebt om gewoon te blijven. :j

Trouwens heel herkenbaar dat je bepaalde (paarden)termen alleen maar in het Engels weet/gebruikt, ik had dat ook heel erg in NZ!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:38

Zat er niet nog een bokster daar?

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:23

Ja ik! :j Alleen werk ik momenteel in het huis waar de kamp kinderen verblijven en dus niet met de renpaarden :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:44

Oke bevalt dat wel?

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:53

Jaa heel erg eigenlijk! Werk met een erg gezellig team en het zijn meestal wel leuke kids. Ik maak erg lange dagen maar het is niet heel zwaar en meestal leuk dus dat is niet zo erg :) Op zaterdag breng ik samen met een collega de hele dag op het vliegveld door en op zondag maken we met alle kinderen een uitje: shoppen, paardenrennen, naar het strand enz. Op die manier heb ik al best wat van Ierland gezien! Ik mis het rijden en werken met paarden wel een beetje natuurlijk maar sinds kort rij ik 2 x per dag op mijn vrije dag. En hopelijk ga ik over een week of 3 terug naar de stallen!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:25

leuk ook van de andere bokker te lezen dat het bevalt en leuk werk is.

ach als afwisseling is dit zo te lezen ook wel leuk, en dan straks weer in de stallen. groot voordeel dat je veel van ierland hebt gezien.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:53

Ja idd leuk om dit te doen, kan de hele winter nog met paarden werken dus ik klaag niet!!

CedriiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:28

Hé ArGieVai! Ik heb nog nooit gereageerd maar wel met ontzettend veel plezier je verhalen gelezen. Wat ben jij stoer :D. Hoe is het nu in Ierland? :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:43

Ja, hoe gaat het daar ondertussen ? Long time no update... :o

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 13:20

Inderdaad een hele tijd geen update, sorry meiden!! :oo Heb het erg druk gehad, een aantal complicaties in Nederland, en even me volledig op mijn werk gestort en behalve instagram updates (http://instagram.com/steffanievt) heb ik eigenlijk niet echt de tijd genomen om te updaten. Dus hier een lange update (met foto's, natuurlijk :D)

Het weer is hier echt waanzinnig, af en toe in de nacht een regenbui maar behalve dat is het T-shirt weer. Elke ochtend prachtige mist, die zo anders is dan in NL, en echt zo ongelovelijk gaaf is. Ben verliefd op de Ierse mist!

Alle renpaarden zijn inmiddels weer aan het werk, behalve 4 die nog steeds op rust staan (inmiddels in het land) met blessures (1 met een soort chronische voorhoofdsholteinfectie, 1 met schiefels, 1 met een oude peesblessure en mijn driejarige baby Alice heeft Arthrose in een achterbeen, waarschijnlijk door oud trauma :( ). We zijn ook weer op de renbaan aan de slag, wat heerlijk is dat toch! Geloof dat Hannah (Midori op bokt) het ook flink naar haar zin heeft, al is het wel nog een beetje wennen denk ik!

Alleen, heb een HELE grote update, wat aan de ene kant heel erg gaaf is, aan de andere kant onwijs jammer, maar dit is mijn laatste week op Crossogue. Heb een lang gesprek met mijn baas gehad begin deze maand, en hij kan mij niet meer bieden dan een contract als Trainee, waardoor ik heel veel dingen niet goed kan regelen hier in Ierland, en heb toen besloten rustig op zoek te gaan naar een andere baan. Dat ging iets sneller dan verwacht, begin September een telefoongesprek gehad met een stal vlakbij Dublin, en eigenlijk via de telefoon al aangenomen, maar had een beetje een raar gevoel want de stal had geen website, kon weinig vinden over de eigenaren, en heb toen maandag de 8ste nog een keer gebeld, en bleek dat zij net de telefoon in haar hand had om mij te bellen om te vragen of ik langs kon komen, precies de vraag die ik had! Dus woensdag de 11ste daarheen gegaan, wat een prachtige stallen en paarden! Weer wat anders, ditmaal springpaarden, werd gelijk op een goedgekeurde Duitse hengst gezet, en hop rijden maar. Wat een gaaf beest, en super leuke mensen, en werkomschrijving klonkt super. Toen ik van het paard af kwam werd mij gevraagd of ik het wat vond en of ik hier zou willen werken (alsof ik overgehaald moest worden en zij al besloten hadden, erg grappig!) en gelijk ja gezegd.

Dus, 1 oktober begin ik. Huis is voor me geregeld, elke dag word ik opgehaald door de broer van de baas, ik zal ongeveer een half uurtje buiten Dublin wonen (CIVILIZATION!! Iets wat ik erg mis momenteel, mensen om mij heen), en zal voornamelijk het dressuur en gymnastiseer gedeelte met de springpaarden gaan doen!

Voor de rest ben ik in Augustus een week in Dublin geweest met mijn kleine zusje, heb enorm genoten, leuke mensen ontmoet, en vooral een erg leuke jongeman 8)7 En heb echt zo genoten van die week! Zo veel gezien! Ben in Wicklow geweest bij Powerscourt tuinen & waterval, echt prachtig, ben meegenomen naar de openingsavond van Pride and Prejudice in het Gate Theatre voor mijn verjaardag (en daarbij ook nog eens met mijn hoofd in twee kranten en op een nieuwsblog beland _O- _O- ) En behalve het prachtige Dublin ook nog een paar waanzinnig schattige plaatsjes in de buurt bezocht (Howth, Mallahide, Swords, Bray)

Dus tja. Life is good here!

En dan natuurlijk ook even een fotoupdate, geen idee of ik deze foto's al eens geplaatst heb, maar denk het niet...

Afbeelding

Afbeelding

Roxy, 1 van de driejarigen (Midnight Legend x Great Palm)

Afbeelding

Mijn baby Wilson

Afbeelding

Leprechaun museum :+

Afbeelding

Powerscourt

Afbeelding

Howth

Afbeelding

Afbeelding

Avondje stappen (dit is overigens niet "de man" :+ )

Afbeelding

Howth

Afbeelding

De krant foto _O-

Afbeelding

Evita en Tyler, Vita is inmiddels ingeslapen, ze was echt op, enorm dun, geen tanden meer, en ondanks dat ze nog ongelovelijk vrolijk was, volledig goed liep, en geen pijn leek te hebben, werd het nu echt te erg..

Afbeelding

Poppy, moeder van Josey en Minx

Afbeelding

Ochtend ritjes :)

Afbeelding

En als laatste; Wilson (links) en Felix

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:24

Wat een leuke lange update!,en een nieuwe stal ach is pas de 2de :+

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:32

Wat een ontwikkelingen. Jammer dat je bij je eerste baas weg bent, maar zo te lezen heb je een leuke nieuwe plek gevonden. Waar is het precies? Hoe heet het daar?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:55

Sodedju zeg, die update mag er zijn ! :D
Wat fijn dat je daar zo'n leuke mensen treft ! En supergaaf van de nieuwe baan *\o/* Je huidige baas zal het wel jammer vinden dat je gaat, maar wel mooi dat hij zo eerlijk geweest is ivm het contract.

Enne...ik zou graag Pandora en Chicken zien... zie je nog de mogelijkheid om een fotootje van hen te plaatsen voor je vertrekt ? :o
Foto's van de nieuwe locatie zijn wij uiteraard ook benieuwd naar... :P
Gefeliciteerd nog met je Ierse aanwinst ! :+: ( ok, ik veronderstel dat hij Iers is :) )

* Is nu weer een tikkeltje jaloers na het zien van die prachtige foto's ..... zucht *

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:16

Wat een leuke update!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 14:18

het blijft voor nu nog bij daten, maar hij is wel errugggg leuk <3 Ik heb een foto van Chicken! Zondag kan ik sowieso een foto maken van de twee, misschien eerder, maar ben meestal niet degene die de veulens voert/checkt :) Wel een redelijk oude foto dit trouwens!

Afbeelding

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:42

Hij is volgens mij wel Iers toch Stef? Ik vond zijn Ice Bucket Challenge filmpje op je FB. Man, kon het niet verstaan en mijn Engels is toch wel heel behoorlijk :+ Geniet van hem!

Jammer dat je toch van stal gaat verhuizen, je had het denk ik erg naar je zin daar. Maar hoezo kan je geen woning regelen als je Trainee bent? Hangt dat af van salaris of.. ?? Wel super dat je eigenlijk vrijwel meteen bent aangenomen op een nieuwe stal. Topper!

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:03

ooww wat een heerlijke update! Wat zit je daar toch zalig :D Willen van de andere stal uiteraard ook updates zalig topic om te volgen dit :o

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:09

Wat een prachtige foto's ! veel succes bij je nieuwe stal!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:14

Mooie (up) date, ziet er niet verkeerd uit daar }> . Leuk dat je een baan hebt waardoor je kunt blijven, natuurlijk weer foto's plaatsen.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 15:24

Lindsey, hij is inderdaad Iers, en moet zeggen dat hij nog een heel net accent heeft :+ zou eigenlijk voor de grap eens een gesprek met onze creepy gardener Pat moeten opnemen :+ kan hem nu sinds ongeveer een maand of twee pas verstaan! En nog soms niet, dan knik ik maar gewoon en doe alsof ik het verstond _O-

Nieuwe stal komen uiteraard updates van, ze zijn nu in Lanaken bij het WK jonge paarden en hebben het daar geloof ik vrij goed gedaan! Eentje was 4e geworden geloof ik...

Zal even mijn lijstje met redenen om hier weg te gaan opnoemen, is handiger denk ik, maakt het voor iedereen wat duidelijker!

Reden 1 is absoluut dat ik hier als Trainee geregistreerd sta, daardoor sta ik zeg maar als buitenlandse werknemer, en kan ik hier geen PPS nummer aanvragen. Zonder PPS nummer kan ik geen bankaccount openen, geen huis huren, geen lokale verzekering (heb nu nog mijn reisverzekering maar stopt binnenkort ook), en ook bijvoorbeeld mijn rijbewijs niet halen. Niet echt handig dus gezien ik hier wil blijven..

Reden 2 is het sociale deel, ik zit hier op een heerlijke plek, prachtige omgeving, maar Thurles is niet echt op loop/fiets afstand, er zijn erg weinig mensen in de buurt waar ik echt als vrienden mee om kan gaan (helemaal nu Ash weg is), en ben dus momenteel best eenzaam. Natuurlijk heb ik wel Hannah en Maike, maar Hannah ken ik nog niet erg goed en Maike is niet echt van het uit eten en dat soort dingetjes doen, waar ik dat wel heerlijk vind.

Reden 3 is financieel, heb bij de nieuwe plek een erg goed contract, lange termijn mogelijkheden en een veel beter salaris.

Het heeft iig niks te maken met de baan zelf, vind het heerlijk en geniet nog steeds elke dag, al vind ik het wel heerlijk dat ik straks weer wat meer dressuurmatig en gymnastisch met de paarden aan de slag kan, en moet eerlijk toegeven dat het team op eerste indruk wat meer de sfeer lijk te zijn waar ik me in thuis voel (niet dat ik dat hier niet doe, maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel!)

Heb hier iig zo ongelovelijk veel geleerd, ben nu veel dapperder als het aankomt op rijden maar ook naast het paard, heb veel meer vertrouwen in mijzelf met betrekking tot omgaan met de paarden als ook het medische vlak, ik wist wel dat ik dingen wist, maar heb hier heel vaak bevestiging gekregen dat ik het in mijn hoofd goed had mbt diagnose. Daarnaast hiervoor nog nooit met veulens en fokmerries gewerkt, en ik vond dat echt helemaal te gek!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:54

Hey wat tof, waar ga je precies heen? Ik woon ook een half uurtje buiten Dublin en er zijn véél paarden bij ons in de buurt ;)!

Ben benieuwd naar je Ierse man, die heb ik nog steeds niet gevonden hihihi!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:00

Ben ook wel benieuwd naar waar je nieuwe werk is.

Leuke mannen hoor die Ieren, maar dat weet ik al ruim 17 jaar!

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:37

Wow, wat een update! Top dat je nu ben een andere stal terecht kan! Blijf ons ook daar op de hoogte houden hoor!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:09

Thanks voor de foto van Chicken ! Wat is het een leukerdje...echt helemaal bruin, cutie!! <3 <3

Redenen genoeg om naar de andere plek te verhuizen lijkt me :j Echt niet handig als je geen huis kan huren als je graag in Ierland wil blijven wonen...

Ze zitten nu in Lanaken zeg je? Zal ik even snel tot daar rijden en mij verstoppen in die vrachtwagen...kom ik er alsnog in Ierland weer uitgesprongen en ben ik ineens '' ingevoerd '' ... oeps... O:)