Thailand 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Thailand 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:11

Die gang ziet er echt heel erg raar uit. Ik kan er gewoon bijna geen voorstelling van maken!!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:33

Nou die nachttrein naar Chiang Mai ook meegemaakt in 2010.... Nooit meer, wat een drama buiten dat we ruim drie uur vertraging hadden moet je ook niet boven willen liggen....
Wat was dat krap.....als je je omdraaide zat je met je neus zeg maar tegen de wand en heel voorzichtig omhoog komen anders stoot je je hoofd.
Koffers kun je best kwijt, speciale houders op de grond.
Wij hadden ook de pech dat we bij de koppeldozen sliepen ehhh lagen en dat maakt mog meer herrie(oordopjes).
Wij hebben het omgedoopt in Nighttrain to Hell....maar goed ieder zn eigen ervaring en gevoel voor ....
Ontbijt niet te eten....twee kleffe boterhammen met iets wat op gebakken ei leek en hele donkere thee....en in verhouding heel duur.
Op een gegeven moment stopte de trein en toen kwamen er verkopers langs en bij hun fruit gekocht en zorg zel voor genoeg drinken etc.
Dit was onze ervaring zoals gezegd en wij gaan de volgende keer gewoon vliegen....

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:08

Ik vond het zo'n relaxte manier van reizen! En goedkoop! Ik heb in een ietwat luxere geslapen in een coupe en paar keer in een gewone goedkope. Ik had het zelfs warm! Gegeten heb ik verder niet in de trein. Sliep toch het meest van de tijd :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:39

Oef nu twijfel ik wel om mn treinreis om te boeken naar vliegreis..

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:49

Niet doen, ga iig heen met de trein dan kan je altijd terug nog omboeken. Nachttrein was een van mijn beste ervaringen in thailand :j

*edit, ik heb gedurende mijn reis nergens beter geslapen dan in de nachttrein. Het is echt een leuke ervaring.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 05:22

Airco zal vast ook verschillen per trein, naar Chiang Mai heb ik wel oke geslapen maar naar Surat Thani was het echt heel heel koud. Neem idd je eigen eten mee, avondeten is op zich wel te doen, voor 160 baht heb je een dinner set maar je kunt beter vlak voor vertrek bij een straattentje iets meenemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:13

Zelf heb ik eigenlijk alleen maar goede ervaringen gehad met de nachttrein (BKK-Chiang Mai en Trang-BKK) ook al moet je soms wel geluk hebben met je mede-reizigers (niet te luidruchtig de hele nacht).

Vooral als je wat langer bent kan je beter een beneden bed nemen omdat je dan ietsjes meer ruimte hebt en bovendien sluit het gordijn ook vaak wat beter aan dus is het donkerder. Ik slaap altijd heerlijk in de trein omdat je een beetje heen en weer schommelt terwijl ik onmogelijk kan slapen in een bus, auto, of vliegtuig.

Volgens mij kan je tegenwoordig ook je tickets online boeken maar als je niet rond een feestdag gaat dan kan je ook kort vantevoren een kaartje kopen (Hua Lampong heeft een aparte desk met "engels sprekende" staf).

Reken wel op vertragingen: vertrek is meestal op tijd maar aankomst is vaak een (paar) uur te laat.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:19

Wat is Thailand een geweldig land! Volgend jaar weer :D Maar dan minstens een maand ;)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 07:56

Tips: hostel Jolly Frog in kanchanaburi en Deejai backpackers hostel in Chiang mail :)

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:08

En spicypai in Pai & Khaosan in Chiang Mai zijn ook ge-wel-dig

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:22

Thaialnd was greatttt! 8-) Écht alles is een belevenis! :D

Tessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:58

Nog 9 dagen en dan eindelijk naar Thailand!
Ik ben sinds september al bezig om daar een stage te regelen en nu komt het ineens heel dichtbij! Kan echt niet wachten om op het vliegtuig te stappen :)

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:16

Hier nog 14 dagen wachten! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 05:42

Tessiej schreef:
Nog 9 dagen en dan eindelijk naar Thailand!
Ik ben sinds september al bezig om daar een stage te regelen en nu komt het ineens heel dichtbij! Kan echt niet wachten om op het vliegtuig te stappen :)

Zorg wel voor een goede visa voor je stage aangezien er momenteel grote problemen zijn mbt toeristen visa's en 12 september de deur op slot gaat voor in-out border runs.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:50

Hoe bedoel je Enzino?
Ik heb een toeristenvisa nodig voor meer dan 30 dagen en wil dit eind augustus/september gaan regelen.

Tessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:27

enzino schreef:
Zorg wel voor een goede visa voor je stage aangezien er momenteel grote problemen zijn mbt toeristen visa's en 12 september de deur op slot gaat voor in-out border runs.

M'n visum heb ik al binnen: een studievisum waarmee ik 90 dagen in Thailand mag verblijven :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:28

Ethelate schreef:
Hoe bedoel je Enzino?
Ik heb een toeristenvisa nodig voor meer dan 30 dagen en wil dit eind augustus/september gaan regelen.

Dat is geen probleem aangezien je een toerist bent.
In geval van Tessiej ligt het anders want zij gaat een stage doen en heeft dus, terecht, een studievisa aangevraagd.

In het verleden vroegen veel mensen geen visa aan voor een verblijf van >30 dagen, kregen een "visa exception stamp" en verlieten het land vlak voor de einddatum van de stempel om een nieuwe stempel te krijgen. Vanaf 12 augustus zullen ze dit niet meer toelaten en zal je dus een toeristenvisa moeten aanvragen.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:27

Iemand een tip voor een hotel in Bangkok of anders wat een goede centrale locatie is? Budget max €45 per nacht (2p).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 04:59

Moschino schreef:
Iemand een tip voor een hotel in Bangkok of anders wat een goede centrale locatie is? Budget max €45 per nacht (2p).

http://www.booking.com
http://www.agoda.com

Meer dan 1000 hotels in Bangkok en je kan ze makkelijk rangschikken op locatie, prijs, of rating van vorige gasten. Waarom zou je afgaan op de review van 1 bokt gebruiker die er misschien 2 nachten is geweest als je ook af kunt gaan op de reviews van 100 gebruikers over een langere periode?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 05:22

Het is echt geweldig hier, heerlijk eten alleen erg benauwd :) de helft van de kleding die ik heb meegenomen is gewoon niet geschikt.. dunne katoenen shirts die wijd vallen zijn het lekkerst want je zweet hier erg gauw :) de ruïnes van ayutthaya zijn ook erg mooi!

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 06:32

enzino schreef:
Moschino schreef:

http://www.booking.com
http://www.agoda.com

Meer dan 1000 hotels in Bangkok en je kan ze makkelijk rangschikken op locatie, prijs, of rating van vorige gasten. Waarom zou je afgaan op de review van 1 bokt gebruiker die er misschien 2 nachten is geweest als je ook af kunt gaan op de reviews van 100 gebruikers over een langere periode?

Ja, ik ken die sites, duh. Ik heb ze vorige pagina gepost. En natuurlijk gebruik ik Tripadvisor ook. Ik vroeg om een tip, niet om een hotel dat ik kan boeken. En verder vroeg ik ook om een gebied, want Bangkok is groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:56

Moschino schreef:
Iemand een tip voor een hotel in Bangkok [...]

Moschino schreef:
[...] Ik vroeg om een tip, niet om een hotel dat ik kan boeken. [...]

Misschien lees ik je eerste post volledig verkeerd, maar volgens mij vraag je daar: "iemand een tip voor een hotel in Bangkok". En vervolgens geef je aan dat je niet een hotel zoekt dat je kan boeken. Dus wat moet die tip dan precies inhouden?

Maar nu blijkt dat je een gebied zoekt dat centraal ligt? Als ik mag aannemen dat je daarmee doelt op een gebied dat makkelijk te bereiken is met openbaar vervoer en/of taxi en niet te ver van winkelcentra dan zou je in het district "Sukhumvit" kunnen zoeken. Als je een hotel dicht bij een skytrain station op Sukhumvit Rd hebt dan kan je bijna alles in de stad makkelijk bereiken (met de skytrain, de metro, of met een van de duizenden taxis die daar rondrijden). Kwaliteit en prijzen lopen zeer uiteen in dat gebied dus je zult ongetwijfeld iets kunnen vinden binnen je budget op de eerder genoemde websites.

Het gebied rond central world zou een nog betere locatie zijn maar veel duurder. Bij de rivier is moeilijker te bereiken met openbaar vervoer en je zult dus voor alles een taxi moeten nemen. Phaya Thai is ook een leuke buurt met goedkope hotels en easy access naar de skytrain maar je kan dit gebied niet selecteren als regio in bv booking.com wat het zoeken een stuk moeilijker maakt.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:19

SUK11 vond ik persoonlijk een heel leuk hotel/hostel op een hele fijne centrale plaats, voor niet te veel geld :) Het was er schoon en gezellig en er zit een fijn restaurantje bij.

http://www.suk11.com/

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:32

Misschien een handige tip, als je wordt gestoken door een zee egel: vraag om een citroen en iets hards (fles of een glas oid). Wrijf de citroen over de stekels en klop met het harde voorwerp op de stekels. Dit moet je enkele keren herhalen, dan 'lossen' de stekels namelijk op :)! Dit geneest veel sneller dan wanneer je de stekels er uit probeert te pulken, deze breken dan alleen af namelijk. Mijn moeder was eerder gestoken en toen hebben we geprobeerd de stekels er uit te halen, de dag erna ik en toen kwam een Thaise met deze tip :j mijn steken zijn volledig geheeld en die van mijn moeder nog steeds niet..
Verder een superleuke tijd gehad in Thailand, ga er zeker nog eens heen!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:46

Goede tip idd, mij is hetzelfde overkomen op Bali, voet zat helemaal vol met stekels. Gelukkig kwam een local helpen die wist wat hij moest doen. Inderdaad met een steen zo hard mogelijk op de huid met stekels kloppen en hij is een plant gaan plukken waar sap uitkwam dat het gif zou neutraliseren. Heb er een week flink last van gehad maar waarschijnlijk veel minder dan zonder zijn hulp.