Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:47

Jolliegirl schreef:
Ik heb getemt op dit topic en ze zijn er al mee bezig Nini_roosje :)

Waarom in godsnaam? Het topic verloopt op enkele opmerkingen na soepel, mag je tegenwoordigen andere al niet meer beschermen door dit soort dingen te posten?

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:48

Kwanyin schreef:
Anoniem schreef:
.
Dit is namelijk de ondergang van het bedrijf. En dus ook van het leven van een mede bokker.
En dat lijkt mij toch niet de bedoeling.

Als ik alle verhalen en de excuses waar ze zich achter verschuilt leest, denk ik dat het zeer zeker de bedoeling moet (!!!) zijn dat dit bedrijf de ondergang kent.
Die man is gewoon NIET in staat om hiermee om te gaan. Klaar. Vreselijk jammer want het concept ziet er ge-wel-dig uit, maar daar moet geen buitenlandse meisje het slachtoffer van worden. We kunnen toch moeilijk wachten tot er iemand echt verloren loopt in de woestijn of echt aangerand wordt en achteraf zeggen "jaaa, we wisten allemaal dat er iets niet pluis was, maar we konden toch moeilijk van een medebokker het bedrijf vernielen?" ?

Precies, het is Bedouin haar verantwoordelijkheid de jonge meiden te beschermen!

Yaemyn

Als je man zo naïef en weet ik veel is dan is hij toch bij voorbaat niet geschikt voor dit werk? Zelfs als zijn acties niet op die manier gemeend zijn komen ze op klanten en vrijwilligers wel zo over. Al meent hij het nog zo goed, ooit gaat het goed fout wanneer een klant of vrijwilliger het absoluut niet accepteert en dan kan je je bedrijfje vaarwel zeggen want dan gebeuren dingen als dit, of nog erger.

Het lijkt me trouwens sterk dat al deze negatieve verklaringen allemaal verkeerd zijn ingeschat door die mensen.. Er zal zeker een kern van waarheid in hun verhaal zitten, daar moet je voor open staan. Je man is niet heilig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ik denk dat het heel verstandig is om de vrijwilligers een klacht te laten indienen bij de juiste organisatie.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 05-08-12 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijzing naar verwijderde post weggehaald

Anoniem

Anoniem schreef:
Ik denk dat het goed is als de Mod's hier over gaan praten. En dat er mss een mogelijkheid is om dit topic, aan te passen zodat het niet meer zo duidelijk is over wie het gaat. En dat Bedouin een verbod krijgt nog te adverteren op bokt.
Dit is namelijk de ondergang van het bedrijf. En dus ook van het leven van een mede bokker.

Als een handelsstal een paardje te koop aan bied alzijnde een leuk sportpaardje, maar uiteindelijk blijkt er toch vanwege het karakter van een paard enkel recreatief voor te zijn weggelegd is heel bokt in rep en roer, maar wanneer de organisatie van een bokker onzedelijk bezig is en op deze manier mogelijk mensen voor de rest van hun leven littekens hebben, dan moet het in de doofpot?
TS heeft nergens de naam van de bokker gezet, enkel gesproken over een bepaalde ranch in tunesie. Dat de eigenaar van deze ranch toevallig bokker is heeft er niks mee te maken.

Dit bedrijf hoort ten onder te gaan en nooit meer te functioneren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-08-12 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:50

Francis schreef:
Op bepaalde plekken in de wereld ja en misschien zelfs wel in delen van Tunesië, maar dat geldt in dit geval van Bedouin in ieder geval (nog) niet. Ik heb, omdat ik ontzettend geïnteresseerd was in de rondreis en die vorig jaar eigenlijk al zou maken, veel PB contact gehad met Bedouin. Bedouin is regelmatig alleen, ze is niet zo'n vrouw die dag en nacht onder het toezicht van haar man staaat. Zelfs in dit topic valt te lezen dat ze alleen achter blijft op de ranch om voor de paarden te zorgen. Haar man was immers alleen met de groep van Maaikemuis en Bedouin kwam pas toen ze gebeld werd. Ik weet dat ze dat vaker zo doen als er geen hulp is om de paarden die achterblijven te verzorgen, dan blijft Bedouin thuis. Ze gaat ook regelmatig alleen naar Djerba en is ook al eerder alleen op bezoek naar Nederland geweest. Als Bedouin weg wil zijn er voor haar gelegenheden genoeg om te vertrekken (in ieder geval zijn die er geweest, wat er gebeurt als ze daar nog veel langer blijft zitten of dit hele verhaal met hem gaat bespreken is natuurlijk koffiedik kijken).

Ben ik met je eens hoor :j . Zeg het ook in mijn eerste zin dat ik geloof dat ze veel meer keuzes heeft, maar het was maar in het algemeen bedoelt ;) . En wat ik echt geloof is dat ze het vooral te maken heeft met een beetje teveel woestijnzand in de ogen :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:50

Mareng schreef:
Anoniem schreef:
Toch denk ik dat er hier en daar wat dingen overtrokken zijn.

Wanneer je eenmaal een vervelend gevoel heb over iets of iemand kun je dingen niet meer relativeren. En is dus ineens alles slecht (keuken, badkamer etc.)

Ik denk dat het goed is als de Mod's hier over gaan praten. En dat er mss een mogelijkheid is om dit topic, aan te passen zodat het niet meer zo duidelijk is over wie het gaat. En dat Bedouin een verbod krijgt nog te adverteren op bokt.

Die 150 euro zijn niet overtrokken en meerdere klachten over ongepast gedrag ook niet! Een vies fornuis doet er niet toe, wel het feit dat er nogal bezuinigd wordt op het eten voor de vrijwilligers!

Daar word uitleg over gegeven hoe dat kwam (het eten).

Verder wil ik ook niets goed praten. Ik ken namelijk niemand van de meiden en ook Bedouin ken ik niet.
Maar toch denk ik dat er hier en daar een nuance in moet. En vind ik het frappant dat er ineens een hoop verhalen opduiken. Terwijl er hiervoor nog nooit echt een slecht woord over gesproken is.
En als het allemaal zo heftig is geweest als dat sommige hier omschrijven. Zou dat allang naar buiten zijn gekomen. Of zelfs aangiften van zijn gedaan.

Iemand kapot maken via internet is erg makkelijk he..

Nogmaals ik wil niets goed praten, maar ik probeer wel alles zorgvuldig te lezen en zelf na te denken. ipv als een schaap alles zomaar te geloven.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:51

Asyaa schreef:
Anoniem schreef:

Als een handelsstal een paardje te koop aan bied alzijnde een leuk sportpaardje, maar uiteindelijk blijkt er toch vanwege het karakter van een paard enkel recreatief voor te zijn weggelegd is heel bokt in rep en roer, maar wanneer de organisatie van een bokker onzedelijk bezig is en op deze manier mogelijk mensen voor de rest van hun leven littekens hebben, dan moet het in de doofpot?
TS heeft nergens de naam van de bokker gezet, enkel gesproken over een bepaalde ranch in tunesie. Dat de eigenaar van deze ranch toevallig bokker is heeft er niks mee te maken.

Dit bedrijf hoort ten onder te gaan en nooit meer te functioneren.

Sterker nog, betreffende bokker heeft er zelf heel bewust voor gekozen om zichzelf bekend te maken. Dat wij dan de redenen maar moeten accepteren onder het mom dat de cultuur anders is is onzin. Dan had ze zonder zich te melden IN het topic maar moeten temmen.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:52

Cayenne schreef:
Bedouin, je zegt dat je het gedrag van je man niet goed praat, maar dat is juist het enige dat je doet.
Ik hoop dat de oogkleppen ooit afgaan en je je eigen post nog eens objectief kunt lezen.
Heel jammer dit.

Precies, ik lees niet anders dan dat je alle negatieve verhalen probeert om te praten naar goedbedoelde acties van je man. Ik ga helemaal mee met bovenstaande reactie.

Als een vrouw een massage afslaat hoort je man gewoon niet aan te dringen. En ZEKER massages onder de gordel proberen te geven is sowieso fout!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:53

Anoniem schreef:
En als het allemaal zo heftig is geweest als dat sommige hier omschrijven. Zou dat allang naar buiten zijn gekomen. Of zelfs aangiften van zijn gedaan.

Iemand kapot maken via internet is erg makkelijk he..

Nogmaals ik wil niets goed praten, maar ik probeer wel alles zorgvuldig te lezen en zelf na te denken. ipv als een schaap alles zomaar te geloven.

Nee hoor :n . Zoals meerdere hebben aangegeven, de reis ed zelf was gewoon fantastisch en een geweldige ervaring. En als iedereen zo'n zaken in de doofpot stopt onder "een incidentje, zal wel niet meer voorkomen", dan wordt er inderdaad gezwegen totdat het eerste schaap over de dam springt...en dan volgt de rest...er zijn gewoon veel te veel dingen van totaal onafhankelijke bronnen die absoluut niet goed te praten zijn.

Edit: plus dat er blijkbaar tussen de personen en b. mailcontact is geweest waarop die voorvallen wèl besproken zijn en de belofte van b. dat hier iets aan zou aangepakt worden! Dan denkt je ook al rapper "ah, ze gaat dit of dat doen om te voorkomen dat het nog eens gebeurd, laat ik maar zwijgen anders verknal ik het helemaal voor hun"
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 05-08-12 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:53

Toch nog een reactie van mij, want ik ben nu eigenlijk wel boos geworden. Dat je mijn ervaring zo durft te bagatelliseren! Die theepot heb ik uit mijn verhaal gelaten, die werd gegooid naar mijn reisgenoot waarop zij de woestijn is ingevlucht met haar vriendin. De slag in mijn gezicht kreeg ik van jouw man op het moment dat ik mijn reisgenoten in de woestijn belde. Zij hebben mijn schreeuw nog gehoord. Hoewel jij dit relaas niet wilt geloven is het toch echt de enige en echte versie. Hier is achteraf over gesproken en in eerste instantie stelde dit mij gerust. Echter, met de aanbevelingen is niets gedaan. En dat maakt mij boos. Als puntje bij paaltje komt is het de schuld van de gast en is het niet veilig. Ik kom tot 2 keer toe in dezelfde situatie!

En ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar in mijn ogen maak je categorisch de verkeerde besluiten. En dat is zo jammer. Je concept is namelijk zo goed. Maar het moet wel op de juiste wijze worden uitgevoerd. Had toegegeven dat het niet goed zit, had wat gedaan met de ervaringen en tips. Zie de realiteit onder ogen!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:54

jemig wat een topic!
laat het even op me inwerken voordat ik ga reageren!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:55

Stel....dat A met die massages geen bijbedoelingen zou hebben...als ieder meisje waarbij hij dat probeert hem afwijst, dan zou het kwartje toch moeten vallen bij A dat die massages van hem blijkbaar geen goed idee zijn.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:57

Ik begrijp wel wat Bedouin doet, dit is een vorm van damage control die niet zo goed uitpakt. Beter is gewoon te zeggen ok, er is idd e.e.a. totaal verkeerd gegaan. Vind het enorm vervelend dat het zo verlopen is en wil jullie graag over een bepaalde periode uitnodigen ( zonder dat ze hoeven te betalen dan voor vrijwilligerswerk) om te laten zien dat het veranderd is. Dat manlief idd zichzelf heeft aangepast etc.

Niet alleen de westerling moet zich aanpassen, ook de gastheer zal zich moeten aanpassen aan de andere culturen, anders blijf je dit soort zaken altijd als een boemerang terug krijgen.

En zo wanhopig blijven vertellen dat hij van zo ver is gekomen bla bla bla.. hij is duidelijk nog lang niet waar hij zijn moet om een keurige en verantwoordelijke gastheer te zijn van het bedrijf wat je zo wanhopig goed wil opzetten.

En geloof mij nou maar Bedouin dat als ik op vakantie van een of andere man een klap in mijn gezicht ontvang, dat er dan heel wat anders plaats zal vinden dan mijn vertrek richting een woestijn. Dan mag je hem echt onder een bergje zand vandaan trekken want er is echt serieus niemand die mij een kets in mijn snufferd geeft omdat ik iemand bel. Die mag je echt bij de plastisch chirurg op zoeken en zal niet meer lijken op wat het ooit geweest is.
Laatst bijgewerkt door Ceriadwen op 05-08-12 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:59

Kwanyin schreef:
Nee hoor . Zoals meerdere hebben aangegeven, de reis ed zelf was gewoon fantastisch en een geweldige ervaring. En als iedereen zo'n zaken in de doofpot stopt onder "een incidentje, zal wel niet meer voorkomen", dan wordt er inderdaad gezwegen totdat het eerste schaap over de dam springt...en dan volgt de rest...er zijn gewoon veel te veel dingen van totaal onafhankelijke bronnen die absoluut niet goed te praten zijn.

Wellicht ben ik te goed gelovig en naief. Maar kan het niet zo zijn dat iedereen die daar is geweest. Nu gaat zitten nadenken en álles als slecht opvat nu ineens.

Net als met verhalen over bijv. Een buurman die ineens verdacht word van moord. Als je daarna in de buurt gaat rond vragen zal iedereen zeggen "ja ik vond dat altijd al zo'n aparte man, De laatste keer dat hij hier was kwam hij om een kopje suiker vragen en keek hij ook héééél verdacht naar binnen"

Terwijl het werkelijke verhaal zal zijn dat die man idd om een kopje suiker kwam vragen. En enkel naar belangstellend naar binnen keek omdat ze een leuke hond hebben, of een mooie kast. En zijn er verder geen kwade intenties..

Maargoed ik ga weer gewoon mee lezen. En hoop ik dat bokt hier op een nette manier mee om gaat..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:03

Anoniem schreef:
Kwanyin schreef:
Nee hoor . Zoals meerdere hebben aangegeven, de reis ed zelf was gewoon fantastisch en een geweldige ervaring. En als iedereen zo'n zaken in de doofpot stopt onder "een incidentje, zal wel niet meer voorkomen", dan wordt er inderdaad gezwegen totdat het eerste schaap over de dam springt...en dan volgt de rest...er zijn gewoon veel te veel dingen van totaal onafhankelijke bronnen die absoluut niet goed te praten zijn.

Wellicht ben ik te goed gelovig en naief. Maar kan het niet zo zijn dat iedereen die daar is geweest. Nu gaat zitten nadenken en álles als slecht opvat nu ineens.

Net als met verhalen over bijv. Een buurman die ineens verdacht word van moord. Als je daarna in de buurt gaat rond vragen zal iedereen zeggen "ja ik vond dat altijd al zo'n aparte man, De laatste keer dat hij hier was kwam hij om een kopje suiker vragen en keek hij ook héééél verdacht naar binnen"

Terwijl het werkelijke verhaal zal zijn dat die man idd om een kopje suiker kwam vragen. En enkel naar belangstellend naar binnen keek omdat ze een leuke hond hebben, of een mooie kast. En zijn er verder geen kwade intenties..

Maargoed ik ga weer gewoon mee lezen. En hoop ik dat bokt hier op een nette manier mee om gaat..

Veel dingen zou je kunnen scharen onder "cultuurverschil" oid, maar dingen als: gasten een slag in het gezicht geven, de woestijn in jagen, pogingen tot onder de gordel masseren(waarbij niet vergeten: de betreffende persoon eerst heeft geweigerd zich te laten masseren maar na die afwijzing zowat gedwongen werd zich te laten doen!), dronken zijn tijdens de begeleiding van de reis...dat zijn gewoon dingen die onder geen enkel excuus vallen.

stalnijmegen

[quote="Ceriadwen"]

Niet alleen de westerling moet zich aanpassen, ook de gastheer zal zich moeten aanpassen aan de andere culturen, anders blijf je dit soort zaken altijd als een boemerang terug krijgen.

En zo wanhopig blijven vertellen dat hij van zo ver is gekomen bla bla bla.. hij is duidelijk nog lang niet waar hij zijn moet om een keurige en verantwoordelijke gastheer te zijn van het bedrijf wat je zo wanhopig goed wil opzetten.

quote]

idd ik vind dat ze zich net iets te veel blijft verdedigen tegenover hoe haar man is
uit angst voor hem? ik weet het niet...
wel lees ik hieruit dat haar man zeker geestelijk niet instaat is zo een "bedrijf"te runnen...

Estera

Ik heb dit topic vanaf het begin kunnen volgen en ik verbaas me toch behoorlijk over de reacties van sommige mensen hier en van Bedouin zelf. Er wordt volop gespeculeerd over dat Bedouin geslagen zou worden en bang moet zijn voor haar man en moet vluchten. Tuurlijk heb ik ook deze gedachten wel, maar nergens staat dat Bedouin geestelijk en/of lichamelijk mishandeld wordt door haar man. Meid, als jij gelukkig bent met je man, blijf dat dan vooral! Mocht hij je wel onheus bejegenen: maak dat je weg komt.

Voor wat betreft het gedrag van je man naar je gasten toe: al doet hij alles met de beste bedoelingen, dan nog zijn er dus gasten die zich zeer ongemakkelijk (even zacht uitgedrukt) hebben gevoeld. Gezien de door jouw genoemde hartstocht van je man, gaat hij echt niet veranderen. Je praat wel degelijk zijn gedrag goed door aan te geven dat het door zijn gepassioneerdheid komt, zijn hartstocht, zijn frustratie of vermoeidheid. Jij zelf lijkt ook enige moeite te hebben met de omgang met gasten wanneer je vermoeid bent. Dat is an sich niet erg, maar waarom ontvang je dan gasten?
Lijkt mij dat je veel stof hebt om over na te denken. Blijkbaar zijn jullie niet geschikt voor het werk waar jullie nu voor gekozen hebben. Wat hoe je het ook went of keert, het kan nooit de bedoeling zijn dat mensen zich onveilig voelen onder jullie hoede en daar zal je toch echt jezelf voor aan moeten kijken.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:04

Het lijkt mij juist WEL de bedoeling. Als mensen haar site vinden, de aanbod voor vrijwilligers werk en gaan googlen over ervaringen vind IK het persoonlijk WEL belangrijk dat het te vinden is. Als dit zo word ge-censueerd dat mensen niet meer kunnen lezen dat het over haar bedrijf vind zou ik persoonlijk schandelijk vinden. Als het wel mis gaat, als het escaleert en dat midden in de woestijn, ik hou mijn hart vast.

Wat wel lastig is dat mensen nooit zien wat er gebeurd, maar zien wat ze willen zien. Ik kan me best voorstellen dat haar man niet inziet wat goed of fout is. Dan is het aan Bedouin om het veilig te maken. Dan moet haar man maar niet met toeristen omgaan als dat niet veilig kan. Als je niet aan de betrouwbare manschappen kunt komen die je wilt dan organiseer je voor die periode gewoon geen trektocht. ZIJ is immers verantwoordelijk met haar bedrijf dat alles veilig verloopt. Je stuurt namelijk wel een stel verwaande westerlingen de woestijn in van een islamitsch cultuur. Ga mensen dan ook uitleggen wat kan en wat niet kan om problemen te voorkomen.

Ik ben het er mee eens dat als het echt bewezen is dat dit bedrijf niet geschikt is als vrijwilligers-plek ze gewoon niet meer mag adverteren op bokt. Dit allemaal in de doofpot, en er vervolgens wel wat fout gaat.. dan zou ik ook met mijn vinger naar Bokt wijzen. Want die zouden dan ook verandwoordelijk zijn voor het laten verwijderen van belangrijke informatie.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:04

Ben het met je eens Nini_roosje. Vaak wordt er van een mug een olifant gemaakt. Iedereen rolt nu over elkaar heen, zonder het zelf ervaren te hebben. Ik ken het bedrijf niet, en ik ken het huwelijk van Berdouin ook niet, en het valt me vies tegen dat iedereen hier zijn oordeel over klaar heeft.

Laat dit topic sowieso eens bij de bron blijven: een klacht over het bedrijf. Dat er nu wordt gegraven in het huwelijk van Berdouin en haar adviezen wordt gegeven haar man te verlaten, is een vreselijk oordeel waar niemand iets mee te maken zou moeten hebben.

Nogmaals, ik (ver)oordeel beiden niet: TS niet, Berdouin ook niet. Ik ben er zelf niet bij geweest. Ik hoop dat ze er uit komen. liever had ik gezien dat dit in een persoonlijk gesprek was uitgepraat dan openlijk op bokt. Maar dat schijnt "leuker" te zijn.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:05

Nini roosje, anders ga je er toch heen en vertel je ons hoe je het gehad hebt? Aangezien jij geen schaap bent omdat je niet gelooft wat TS en MEERDERE andere bokkers vertellen.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:06

Betalen voor vrijwilligerswerk is helemaal niet vreemd en 150 euro per week is nog niet eens zo gek veel. Ik heb eens lopen zoeken naar vrijwilligerswerk in andere landen en kwam toen prijzen tegen van rond de €4000,- voor 5 weken en dat was zonder vliegticket erbij.

Verder denk ik ook dat hier en daar nuances aangebracht moeten worden, zoals over het eten, de hygiëne e.d. Wel denk ik dat je man niet geschikt is voor dit werk Bedouin, hij lijkt verkeerde signalen af te geven en die escalaties horen natuurlijk niet te mogen. Over hoe en wie hij is en over jullie huwelijk ga ik niet speculeren, ik geloof wat je daarover verteld.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:09

Jeetje wat een verhalen zeg!
Heel veel respect voor de TS om dit te doen. +:)+

suvan

xx_Horsiex schreef:
Nini roosje, anders ga je er toch heen en vertel je ons hoe je het gehad hebt? Aangezien jij geen schaap bent omdat je niet gelooft wat TS en MEERDERE andere bokkers vertellen.

Dus jij bent liever een schaapje dat de anderen volgt? Ik heb trouwens ook verhalen van bokkers gelezen die er alleen maar positief over waren, gebruik de zoekfunctie hier eens. Waarom ziet niemand die verhalen? Juist ja....schaapjes... :')

Anoniem

xx_Horsiex schreef:

Jij moet leren lezen ;)

Ik geloof de TS en de andere bokker wél. MAAAR ik blijf wel zelf nadenken. En houd rekening met de mogelijkheid dat er wat dingen niet genuanceerd zijn.

Ik praat niets goed, ik veroordeel niemand. Maar ik loop idd niet als een schaap met de menigte mee. Ik denk liever zelf na.