Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Re: Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 15:39

De schaafwonden op me buik en het 'hapje' uit me heup. Me piercing is ook kapot, er hoort nog wat aan te hangen, maar dat kan op zich wel weer gemaakt worden.
Afbeelding

De winkelhaak in me knie *BAAAAAAAL*
Afbeelding

De andere scheur:
Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:42

Jeetje wat balen zeg!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 15:59

Oh als ik dan toch even in een klaagmodus zit ga ik nog even verder: het was vandaag ook koud! We zaten vanmorgen in de wolken en dat is echt koud! En dan met wind erbij en een beetje regen, brrrrr!

Ohja en nog vergeten te melden dat ik ook een schaafwond op me knie heb....

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:57

Oke hier even iets heel schattigs! De dochter van Sara (die werkt hier ook maar die heeft in Juli (op mijn verjaardag haha) een baby gekregen en die is nu dus met zwangerschapsverlof) ging weer eens een keer op Sao Martinho rijden. Ze is 6 jaar oud en rijd maar eens per 3 maanden ofzo. Echt toen ik dat zag viel me mond open, ze kan zitten zeg!!!!! Ik moest dus echt een stukje filmen, kijk hoe schattig!!

Ze is hierna ook nog los in de bak gegaan en heeft daar ook nog een stukje gedraafd. Echt als die regelmatig les zou krijgen dan zou ze echt super goed worden denk ik!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:08

vervelend linn, schaafwonden zijn gelukkig niet zo diep dus hopelijk krijg je daar geen littekens van...
Dat is zo lelijk, helaas heb ik die nu dus wel, samen met smurf toen op het asfalt geklapt en ook zo'n stomme schaafplek. Ik hoop dat dat bij jou niet zo is.

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:26

Jeetje wat een lelijke schaafwonden. Ziet er op het eerste ogenblik natuurlijk altijd erger uit dan het gelukkig is. Maar fijn is anders. Zuur dat je zo gevallen bent zeg! Hopelijk houdt je er niet al te lang last van. Leuk filmpje van de kleine zeg! Heerlijk om zo aan de longe op paard te zitten :)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:08

Oef! Waar ben je op gevallen?? :(:)

Oooh! Dat meisje mag wel op mijn shetlander rijden :):) ! Beetje jammer dat ze niet in NL woont :')

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:23

Ai, die schaafwonden :(:)
Gelukkig zijn het ''alleen maar schaafwonden'' maar dat is natuurlijk ook vervelend voor je!

Aah, dat meisje. Leuk filmpje :)

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:50

Gelukkig niets gebroken dus.

Lief zo'n meisje.
In duitsland, dacht bij Kraemer, verkopen ze soort inzetjes in je zadel voor kleine kinderen. Kun je zo bestellen via interbet.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 10:21

@Kim: van de schaafwonden krijg ik denk ik geen littekens, van het hapje uit me heup misschien wel. Ik heb hier al een paar littekens opgelopen, heb al meerdere keren wondjes gehad....

@Wiek3: Ik hoop ook dat ik er niet te lang last van houd ja. Heb nu nog wel echt last van me gekneusde teen, loop een beetje mank. Ook me linkerschouder heeft toch een klap gehad want daar heb ik nu best wat spierpijn in, dus die voel ik nu ook wel en ook me linkerhand. En ja, me broek schuurt natuurlijk een beetje langs me heup enzo en dat voel ik dus wel. Een beetje kwaaltjes dus. Gelukkig mag ik gewoon rustig aan werken.

@ShauniBef: ik ben op de grond gevallen :P Haha. Nee buiten dus, dus op een soort van rode zandachtige kleine steen grond ofzo, weet niet echt hoe je het kan noemen. En ja, ze kan leuk rijden hea! Ze is ook echt totaaaaal niet bang!

@blauw00gje: nouja met alleen schaafwonden kom ik er niet vanaf hoor. Dus ook hapje uit me heup en dan nog een paar kneuzigen/spierpijnen...

@barrye: nee gelukkig niks gebroken. En dit meisje rijd echt maar zelden dus dan is het niet nodig om zoiets te kopen.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:31

Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat het erger kon hoor. En over je kneuzingen en spierpijn was nog niks gezegd dus dat kon ik niet weten.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 10:32

blauw00gje schreef:
Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat het erger kon hoor. En over je kneuzingen en spierpijn was nog niks gezegd dus dat kon ik niet weten.

Dat ben ik ook zeker met je eens, was ook niet aanvallend bedoeld ofzo hoor :)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:33

Oké. Zo vond ik het wel over komen.
Hoop in elk geval dat je snel geen last meer hebt :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 15:10

blauw00gje schreef:
Oké. Zo vond ik het wel over komen.
Hoop in elk geval dat je snel geen last meer hebt :)

Oh sorry, dat was niet de bedoeling.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:16

Is al goed :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 15:26

Pfff heel veel dingen hier waar ik me op verheugd had gaan niet door. Zo heb ik al een keer of 5 gehad dat we toch niet meer naar Ronda konden. Vandaag zou ik ook meegaan zodat ik me eigen boodschappen kon doen, maar nu blijven ze vanavond ook in Ronda, en ik moet werken vanavond, dus kon ik niet meer mee en nu worden mijn spullen door Alba gekocht. Maar ik vind het gewoon fijn om even weg te zijn en lekker door de supermarkt te struinen...
En ook.... dit weekend gaan 5 paarden naar Tarifa. De eigenaar is jarig en heeft 3 hotels afgehuurd. Elske gaat er buitenritten begeleiden over het strand, daarom gaan dus 5 paarden van ons daarheen. Wij zijn de hele week de paarden al aan het voorbereiden met buiten rijden enzo. Nu was het plan dat we er donderdag heen gingen en dat wij dan de paarden de eerste rit op het strand zouden rijden omdat de paarden het strand ook niet kennen. Maarja dat gaat nu waarschijnlijk niet door. Nu gaan we waarschijnlijk vrijdagochtend de paarden hier in de bak rijden en dan gaan ze de vrachtwagen op en hebben ze die middag gewoon hun eerste rit op het strand (met mensen die je niet kent en die misschien helemaal niet goed kunnen rijden). Mij lijkt het gewoon veeeeel veiliger als wij ze eerst rijden daar zodat de paarden al wat gewend raken en dan kunnen we kijken hoe de paarden reageren. Plus dat ik nog nooit echt op het strand heb gereden..... ik had me er echt op verheugd dus!!
Hopelijk veranderd het nog en gaat het wel door zoals we eerst wilde.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:57

Wat balen :(:)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:04

je kan altijd nog in nderalnd een leuke strandrit maken, maar ik snap dat dat wel leuk was geweest.
en misschien wel slim, dan weten ze hoe die paarden reageren op de zee.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:13

Balen !

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 20:06

Christiene schreef:
je kan altijd nog in nderalnd een leuke strandrit maken, maar ik snap dat dat wel leuk was geweest.
en misschien wel slim, dan weten ze hoe die paarden reageren op de zee.

Ja dat vind ik dus ook! Ik vind het vrij gevaarlijk om de paarden zo mee te 'geven', terwijl ze nog nooit een mega groot strand en de zee hebben gezien.
Wie weet veranderd het nog, maar ik denk het niet.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:19

ik lag dubbel om je space cake verhaal :')

balen dat je gevallen bent, hopelijk is het snel geheeld.

en verder, koud daar? spreek je over 2 weken ;)
en dat last minute geregel, dat is typisch Spaans, ik kon daar ook niet aan wennen :=

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 13:40

PFOE WAT EEN DAG!
Normaal gesproken is het eerste wat ik doe op een dag de drachtige merries hooi en brok voeren. Ik ben daar altijd wel een half uur a uur mee bezig omdat ik tig keer heen en weer moet lopen met dat hooi. Nu werd me vanmorgen verteld dat ik dat later moest doen want de dierenarts kwam om de drachtige merries een rhino injectie te geven en het vangen van de merries ging makkelijker als ze nog niet gegeten hadden. Nou oke, prima. Ik dus het tuig schoonmaken waar ze gister geen tijd voor hadden (altijd als ik een dag vrij ben wordt het tuig niet schoongemaakt, ik ben dus altijd degene die het doet). Daarna paarden wisselen, Ereon klaarmaken voor Dani en toen vroeg ontbijten (om half 10 al terwijl we altijd om 10 uur ontbijten en ik nu dus in me eentje at). Daarna wat paarden afzadelen en afspuiten zodat die andere konden gaan ontbijten. Toen ging ik alvast halster verzamelen enzo om de merries te kunnen vangen. Daarna werden de plannen toch opeens gewijzigd en moest ik toch de drachtige merries gaan voeren. Terwijl ik aan het voeren was ging Alba proberen al de merries een halster om te doen. Uiteindelijk was ik klaar met voeren, Alba had nieuw brok gehaald want ze kreeg een merrie niet te pakken en Elske en ik gingen toen de Percheron en Republika vangen (die hebben nu een veulen en die staan dus met ze 3en (nog een andere merrie met veulen) ergens anders.) Nou die merries met veulens zagen ons en gingen meteen aan de ren. Laat nou hun land groot zijn en ook een heel stuk naar beneden gaan. Elske en ik dus helemaal naar beneden lopen omdat de merries daarheen waren gegaan. Dachten we dat we ze ingesloten hadden, vonden ze natuurlijk wel weer een plek om erdoorheen te gaan en weer naar boven te rennen. Wij dus weer naar boven, ik met me slechte conditie..... Nou zo zijn we echt een half uur bezig gegaan. Republika had ik vrij snel gevangen, ondertussen was de dierenarts er ook en die gaf haar daar de injectie. Wij Republika vastbinden zodat die niet mee kon gaan rennen. En toen nog proberen de Pecheron te vangen, nou dat was een hel! We zijn echt vet lang bezig geweest en uiteindelijk lukte het. Wij dus naar het hek toe, merrie eruit....wil het veulen niet erachteraan lopen! Toen hebben we er ook nog 20 min ofzo over gedaan om dat veulen ook uit het hek te krijgen, die ging ook gewoon rondjes rennen en bij de andere merries met veulens staan. Zucht. Maar uiteindelijk gelukt en weer naar boven (wééér bergop) naar stal gelopen. Ik voelde me echt alsof ik 10km hardgelopen had ofzo, ik had ook echt een rode boei dat wil je niet weten!
Toen was het ondertussen alweer 1 uur. Ik wat paarden gewisseld en hooi gevoerd. Toen kon ik vroeg siesta houden omdat ik vanmiddag al om 17.15 weer moet beginnen (ipv 18.00) omdat ik Brio even goed moet gaan rijden. Doordat al die tijd in de merries vangen ging zitten hebben we geen tijd gehad om weer een buitenrit te maken en dus moet Brio even goed gereden worden want morgen gaan ze al naar Tarifa.

Morgenochtend gaan we alle paarden die mee gaan als het goed is weer goed in de bak rijden en dan rond 11 uur gaan ze weg (op ze spaans denken zal dat denk ik wel pas 12 uur worden).
Ook is er weer een heel gedoe over het weekend. Ik moet dit hele weekend werken omdat Elske natuurlijk in Tarifa is en Alba gaat er ook zaterdagmiddag heen en is dan zondagochtend weer terug. Ik ben dus alleen zaterdagavond en zondagochtend. Maar dat mocht natuurlijk weer niet want er moet een werkgever aanwezig zijn. Ik mag niet zelf de auto hier rijden, dus ik kon dan ook niet buiten de campo voeren (de campo is de merries met veulens en de potros (jaarling hengsten). Nu komt als het goed is Pedro zaterdag om 6 uur. Die gaat me dan naar de campo rijden enzo en me helpen op stal en me dan naar huis rijden. Wie me zondagochtend dan op komt halen weet ik nog niet. Maar aangezien er geen paard is om naar huis te rijden (die zijn in Tarifa...) en er op zondag niemand naar boven rijd omdat zij in het weekend niet werken...... zucht. Heel gedoe hier dus.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:09

pff ja dat is toch een behoorlijke dag ! :oo

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 13:55

Nou ik zou even het vervolg van de dag van gister vertellen.

Om 17.15 ben ik weer naar stal gegaan en ben ik Brio gaan rijden. Hij was echt STRONTVERVELEND!!!! Bit vastpakken, hoofd omhoog, rennen, niet willen buigen ZUCHT! Ik heb hem ruim 45 min gereden.
Toen heb ik Brio aan Elske gegeven want Elske wilde dat ik Util ook nog even ging rijden, dus zij ging Brio voor me uitstappen. Ik ben op Util naar buiten geweest samen met Nimue op Daphne, gewoon een rondje finca. De wolken hingen laag dus we reden echt in de wolken, weer iets wat ik van me lijstje af kan strepen haha :P Je zag geen hand voor ogen :P
Toen we terug waren heb ik Util helemaal met shampoo gewassen en ook Daphne deels gewassen. Daarna nog wat schoonmaken enzo en toen om 9 uur waren we eindelijk klaar.
Oh en ook kregen we te horen dat de paarden vandaag (vrijdag dus) niet om 11 uur weg gingen maar al om 06.30!!!!!
Alba en Elske zijn dus vanmorgen om 05.30 al naar stal gegaan. Mij hadden ze niet nodig dus ik kon gelukkig gewoon 8 uur komen. Maar toen ik daar aankwam om 8 uur was alles en iedereen er nog! Hebben ze al die tijd voor niks zitten wachten. Om 8 uur kwam de vrachtwagen er eindelijk aan. Hij had tegen Elske gezegd dat als die had geweten dat de weg zo was dat die niet had gekomen.....oeps.
Nou toen alle spullen inladen, alle paarden erin (die er allemaal zo inliepen) en toen kon die eindelijk gaan.
Ik ben wel echt jaloers. Nimue is ook met Elske mee gegaan naar Tarifa. Ik wil ook gaan! Ik zit nu het hele weekend te werken met kou en regen.... maarja. En Alba gaat morgenmiddag er ook heen....
Ik heb vanmorgen Carat weer eens gereden, de 5-jarige hengst. Normaal rijd Elske hem, maar nu was ze er niet dus had ze gezegd dat ik hem wel weer mocht rijden. Ik had hem al een poos niet meer gereden, maar het ging wel goed! Verder wat kleine dingen enzo gedaan vandaag en kon al vroeg siesta gaan houden. Zit nu lekker bij een haardvuur en Simba ligt lekker naast me.
Oh we hebben trouwens dit weekend 4 honden om op te passen. Titi en Piri zijn normaal, maar we hebben nu ook Simba en Lily erbij. Dus wordt lekker druk in ons huisje. Enneee niet verklappen maar Simba slaapt zaterdagnacht gezellig bij mij in bed! :P

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:07

mooi zo, dan heb je geen kruik of electrische deken nodig.

Hier is het super lekker weer. Alle paarden stonden te zweten onder hun deken op stal. Die staan nu lekker met een katoenen zomerdeken buiten in de paddox. soms is Holland zo slecht nog niet.