USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 08:43

Leuk dat jullie evt. naar het Zuidwesten gaan!
Hoe was Florida verder? Heb je nog tips voor mij?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 16:28

Het was onwijs leuk! De eerste keer dat ik in Florida was waarbij ik me niet afvroeg waarom ik niet ergens anders op vakantie was. :')

Tips, even denken ... wanneer gaan jullie ook alweer en wanneer?

Ocala -> in Ocala NF zitten verschillende warm water bronnen met prachtig helder water. Wij reden toevallig langs Salt Springs en zijn daar even gestopt, maar ik hoorde dat Alexander Springs 10x zo mooi is.

Sla je bewust een groot deel van de kust over? Wij vonden Crystal River en het zwemmen met de zeekoeien juist een van de hoogtepunten van de vakantie. In de zomer zijn het er alleen niet zo veel, vandaar dat ik vroeg wanneer jullie vertrekken.

Fort De Soto vlakbij St. Petersburg heeft erg mooie stranden als je even een dagje wil uitwaaien.

Vanuit Naples vroeg vertrekken en dan door de Everglades richting de Keys. Ik had heel erg naar Shark Valley uitgekeken, maar het viel me zeker achteraf gezien erg tegen. Het komt helemaal niet natuurlijk over, maar uiteraard kan je er wel mooie foto's maken.

De kant van de Everglades bij Homestead lijkt me veel leuker. We hadden helaas alleen tijd voor de Anhinga Amble, maar dat was ontzettend mooi en voelde veel natuurlijker al merk je ook daar de dieren heel erg aan mensen gewend zijn. Hopelijk is dat wanneer je dieper de Everglades in trekt minder.

Oh, wanneer je vanuit Homestead naar de Everglades rijdt, stop dan even bij "Robert Is Here." Een grote kraam/winkel met allerlei vers fruit en groente en heerlijke milkshakes en smoothies. Ik had het op tripadvisor gezien en ik dacht nog dat kan nooit zo bijzonder zijn, maar het was echt buitengewoon goed en smaken zoals passievrucht kom je anders bijna niet tegen.

Het snorkelen bij John Pennekamp op Key Largo was het andere hoogtepunt van de vakantie (voor mij dan, mijn vriendin kon er niet goed tegen :o). De boottocht naar het koraalrif alleen was al de moeite waard en wanneer je dan 7.5km uit de kust voor anker gaat dat is echt ongelovelijk.

Stop onderweg naar Key West even om naar de Key Deer te kijken. Wat een snoezige beestjes! <3

Voor eten op Key West probeer eens de Flaming Buoy Filet Co. Heel klein restaurantje dat net iets buiten het touristische gebied ligt, maar makkelijk te doen, zeker met de fiets. Ze hebben maar beperkte zitplaatsen dus reserveren is geen slecht idee.

De fietsen verhuren ze vaak per 24 uur en meestal kan je ze kostenloos bij je B&B laten bezorgen en ophalen. Ik wou dat we dat de eerste dag geweten hadden want dat had niks extra gekocht en dan waren we iets mobieler geweest.

Fort Zachory Taylor heeft een van de beste stranden op de Keys (verbazing wekkend weinig/slechte stranden voor een groep eilanden haha), maar het Fort zelf is niet echt de moeite waard. Het populaire Smathers Beach vonden we niet de moeite waard.

Al met al dus zeker een succes. Ik wil zeker een keer terug om meer van de Everglades te zien en op wat meer snorkeling expedities te gaan ... ik baal als een stekker dat ik de haai niet gezien heb. :+

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 16:38

Wat een heerlijke verhalen allemaal 8-) Volgens mij wil ik volgend jaar ook meteen weer :=

Wij hebben vandaag wat planningen gemaakt. Eerst een overzicht gemaakt van waar we heen willen,
en nu zijn we de dagen aan het inplannen. Wat nu allemaal op ons lijstje staat:

American Museum of Natural History
Central Park Bicycle Rentals & Tours
Central Park Zoo
Circle Line Sightseeing Cruises
Empire State Building Observation Deck
Madame Tussaud's New York
New York Aquarium
New York Hall of Science
New York Skyride
Radio City Music Hall Stage Door Tour
Top of the Rock
On Location Tours
Uncle Sam's Fifth Avenue Fashion Tour
Uncle Sam's Heroes of the World Trade Center Tour
The Broadway Theatre District Walking Tour
Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum Ferry
China town
Little Italy
Brooklyn Bridge

(Dit kan allemaal dus 'gratis' met onze New york pass)

Nadir

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 19:29

Guinevere, we gaan in juni. We slaan inderdaad bewust een deel van de kust over. Dat komt doordat er steeds meer dagen op gingen aan het Noordoosten. Het oorspronkelijke plan was om 6 dagen New York te doen en daarna door te vliegen naar Orlando en dan 3 weken Florida te doen. Maar we bedachten dat Washington ook wel erg leuk is, net zoals Cedar Point en de Niagara Falls. :+ Al met al zijn we dus 2 weken in het Noordoosten en 2 weken in Florida. Maar misschien kunnen we nog eens terug naar Florida. :)

Bedankt voor je tips, de waterbronnen staan idd al op ons lijstje. Ik wil ook wel graag die haai zien inderdaad! Snorkelen bij de Keys lijkt mij ook heel gaaf!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 15:49

Heeft er iemand hier ervaring met het gebruiken van een Amerikaanse sim-kaart in een Nederlandse GSM? Mijn telefoon werkt wel in sde US maar als ik twee maanden daar ben wil ik toch wel een Amerikaans nummer hebben... Waar koop ik die dingen en wat kosten ze?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 16:26

Losse SIM-kaarten zie je nog niet zoveel in de USA en het is de vraag welke provider je moet hebben in het gebied waar je zit.

Wij kopen voor een Amerikareis altijd een goedkoop prépaid mobieltje ter plaatse.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:12

Je koopt inderdaad heel goedkoop een prepaid met mobiel dus ik zou daar gewoon voor gaan.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:33

En wat is goedkoop, waar moet ik dan aan denken?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:59

Wij betaalden 40 dollar voor een telefoon inclusief nummer. Het grootste voordeel voor ons zat het in het feit dat we een starttarief van 0,99 dollar betaalden voor het eerste telefoontje naar een andere klant van Verizon per dag, maar dat we voor de rest met elke Verizonklant gratis konden bellen.

Wij waren met drie campers op stap, dus konden onderling bellen voor 1 dollar per dag.

We hebben ook weleens voor 19 dollar een telefoon gekocht waarvan nog 12 dollar beltegoed was ook!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:02

Hmmm, dat is wel te doen dus... En waar koop ik zo'n ding, gewoon bij een grote supermarkt of zo?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:05

Wallmart heeft vaak hele goedkope.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:10

Ok, er ligt een Walmart vlakbij het vliegveld in Tucson, ren ik daar even binnen :j Thanks!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:16

Wal-Mart of Best Buy inderdaad :j Daar hebben ze zat telefoons voor 20 dollar. En die winkels zitten ook bijna overal.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:13

Vlucht voor maart is geboekt: heen 23 maart, terug 21 mei 8-)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:21

Lekker!!

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 12:18

Weet iemand hier een soort van jeugdhotel in Tennessee?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:10

Welke stad? Tennessee is heel groot :+

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:06

Wij konden toen wel vrij goedkoop een prepaid kaartje kopen. Gewoon bij een phone winkel en die hebben we in onze eigen foon gestopt. Kostte volgens mij 15 dollar en ik heb er de hele vakantie mee kunnen doen. De laatste dollars heb ik op gebeld vanaf het vliegveld in Atlanta naar huis. We hadden in heel Amerika ontvangst, alleen niet in Canada.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:09

Heeft iemand ervaring met het Mirage hotel of Mandalay Bay hotel in Las Vegas?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:11

Dat zijn wij inderdaad ook van plan Scum. Vriendin heeft sowieso een Amerikaanse telefoon (zit nu nederlands abo in) dus daar
kunnen we een sim kaart in douwen. Zij wist precies waar ze die kon kopen zei ze.. ben benieuwd ;)

Heb vandaag ook gezocht naar een hotel in san fransisco voor 1 nacht. Heb ook al even met ze gemaild over shuttle service
naar het vliegveld. Die vertrok elk half uur vanaf 4 a.m. en was gratis. Ideaal dus :j

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 00:39

ik kom ook binnenvallen, ben ook bezig om samen met vriendlief een reis te plannen, en ik denk deze keer met camper, iemand tips? We willen vertrekken vanaf New York en daar ook weer inleveren denk ik. We vertrekken denk begin juli, en dan max 18 dagen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 08:43

Paula1990 schreef:
Heeft iemand ervaring met het Mirage hotel of Mandalay Bay hotel in Las Vegas?

Dat zijn prima hotels, wat wil je daar over weten? Volgens mij zijn er genoeg beoordelingen over te vinden op internet?

Liberty, klinkt leuk! Weet je wel al welke richting je op wil? Noorden/zuiden?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 08:56

Ik denk dat het Noorden wordt, we hadden eerst een rondje en dan ook richting Graceland, maar dat werd iets te ver

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 09:11

Ik denk dat je met twee dingen rekening moet houden Linda: het kan bloedheet en vochtig benauwd zijn in het Noordoosten in juli én het is er veel en veel drukker om met een camper te rijden dan in het Zuidwesten of Noordwesten.

Kijk eens op mijn blog naar onze verslagen van oktober 2007 en oktober 2010. Beide camperreizen vertrokken vanuit New York.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:20

Noordoosten kan inderdaad heel smerig weer zijn. (zei zij die drie maanden in de hitte op het paard gezeten heeft) Als je daar slecht tegen kunt moet je er niet aan beginnen.
Stel je zo'n dag voor in Nederland dat het echt super smerig benauwd is en vermenigvuldig dat maal 2 en probeer je dat bij een graad of 35 voor te stellen.