Wintersport 2010/2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:03

Nee dat is helemaal klote inderdaad ja!
De laatste dag moesten wij al vroeg uit het appartement, maar de bus vertrok om half 8 's avonds. Dus konden wij de spullen bij Lion D'or zetten. Daar zat de hele organisatie van Husk. Had je ook we de kans dat er spullen werden gejat, maar dit is gelukkig niet gebeurd. We hadden misschien daar de skispullen ook wel kunnen laten staan, maar volgens mij ging het daar 's nachts niet op slot, en dat vonden we ook niet zo fijn. Het ging wel met alles in het appartement maar dit jaar wil ik dat wel anders. Zijn nu ook met zn tweeën dat scheelt.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:03

Dat is echt minder, wij zetten onze spullen ook nooit in een berging als deze niet een eigen slot had.

Waar je overigens ook vaak je spullen kwijt kunt is in grotere sportzaken, die hebben een kelder en met een pasje of sleutel kan je dan in je eigen opbergkast.

miccamaaike

Re: Wintersport 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:08

Waar we in Oostenrijk heen gaan is een skihok. Daar kunnen wel alle mensen in die in dat huis zitten (zijn iets van 12 2 persoons appartementen, waarvan wij er dan al 4 hebbe). Maar daar gaat het altijd prima! WEl chill want daar kun je je skischoenen ophangen aan een verwarmd schoenenrek. Drogen je skischoenen dus lekker op :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:10

miccamaaike, ga je met 8 personen en dus per appartement 2 personen?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:14

Jep met mijn ouders mee!
Is wel relaxed, ieder stel eigen badkamer :)
Alleen mogen we dan wel maar 1 kleine keuken gebruiken, maar dat lukt ook nog wel.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:16

Oh dat is wel fijn, ja ieder een eigen badkamer.
Ik ga nu alleen met mijn vriend, maar heb het idee dat dat niet zo gangbaar is op wintersport.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:39

ach waarom niet?
T is dat ik nog met mijn ouders mee kan, anders had ik dat ook wel overwogen! Maar nu 2x, 1x met vriend (met mn ouders) en 1x zonder hem (met vriendinnen)... moet alleen nog steeds vrij regelen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:02

Pytje, thanks! Dat is wel te overzien, een goede crosshelm is duurder.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:06

die kun je ook opzetten, is alleen niet zo warm als een ski helm :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:10

miccamaaike schreef:
ach waarom niet?
T is dat ik nog met mijn ouders mee kan, anders had ik dat ook wel overwogen! Maar nu 2x, 1x met vriend (met mn ouders) en 1x zonder hem (met vriendinnen)... moet alleen nog steeds vrij regelen...

Tja in de groep met wie wij vorig jaar gingen is een soort van ruzie/spanning ontstaan en dan is samen op wintersport gaan niet echt bevordelijk. Zij willen ook een andere vakantie dan ons, veel uitgaan en pas 's middags keer naar de piste gaan. En ik vind dat zonde :P
En iemand anders wilde ook meegaan, maar ze wilde haar zusje mee die psychisch niet helemaal in orde is, en dat zie ik dan weer niet zitten.
Ik moet ook nog vrij regelen, heb totaal onverwacht contract verlening gehad bij mn bijbaantje..

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:17

Dan kun je maar beter lekker met zn 2en!
Ik ben ook niet van de apres ski! Ik wil vroeg naar bed en als 1e op de piste staan, mooie sporen trekken :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:21

Hihi ik ook!
Hebben vorig jaar wel gemerkt dat je toch kapot bent na een dag vollop skieen, en dan zit uitgaan er voor mij echt niet meer in. Ga zowieso eigenlijk nooit uit. Ik ga liever spelletjes doen of iets dergelijks. Vorig jaar zijn we ook nooit weggeweest. Wel de nodige drank in huis, wat vaak resulteerde in sleetje rijden van een bergje in de buurt.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 12:36

Pytje schreef:
die kun je ook opzetten, is alleen niet zo warm als een ski helm :)

En bovendien niet goedgekeurd voor het type val wat je maakt tijdens het wintersporten (heeft te maken met de hoek van impact).

Ik heb destijds een helm gekocht in een wintersportzaak in België, ik heb alleen die achterlijke oorflappen eraf gesloopt. Was rond de 50 euro, merk... pfoei... geen idee. Het is net als met ruiterhelms: passen tot je iets vindt wat fijn zit en hopen dat je een niet al te duur hoofd hebt :+

Edit: wat betreft après ski: dat is ook niet aan mij besteed. Ik vind spelletjes doen/beetje kleppen met groepsgenoten leuker en ik heb echt niets met skihutmuziek. Wel vind ik het gezellig om na de laatste afdaling een drankje te doen met groepsgenoten - hoe lang die periode duurt hangt af van de kwaliteit van de piste.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:50

Mn vriend heeft er vorig jaar eentje gescoord bij de anwb! die was maar 25 euro toen, dus daar had hij wel geluk mee.
En idd gewoon lekker passen! De mijne was 60 euro, maar dan heb je wel een gouden met bloemies :)

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:02

Hilli: dat wist ik, was ook maar een grapje

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:06

apres ski doen wij ook niet aan, wel lekker eten (uit of zelfgemaakt) en idd spelletjes.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 13:14

Pytje schreef:
Hilli: dat wist ik, was ook maar een grapje

Y;( Sorry, lekker blond van me, ik had het wel een beetje te letterlijk opgevat :=

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:46

Lizz schreef:
Ik meld me ook, in week negen 2011 gaan wij weer een weekje snowboarden.
Wij gaan eigenlijk elk jaar naar hetzelfde met een groep vrienden/kennissen naar Köningsleiten (Gerlos). We kennen het gebied zo'n beetje uit ons hoofd en dat is wel makkelijk.

He wat leuk, ik ga ook elk jaar naar Gerlos! :d

En over de skiopslag, wij hebben onder het challet een hok waar je als je spullen kan zetten, deze gaat in de avond op slot. En een speciale verwarming voor de schoenen/laarzen, ze zijn dus lekker warm als je ze aan moet trekken. :D

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:13

Gerlos is ook echt een familie gebied vind ik, voor iedereen wat wils.
Wij houden overigens wel op zijn tijd van een après ski, vooral de umbrella barretjes doen het goed bij ons :D Lekker stampen met je ski/board schoenen op de bar!!
Maar daar gaan we dan heen als de liften sluiten en met etenstijd zijn we weer terug op het huisje :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:32

Ja vind ik ook! Je kan er makkelijk met kleine kindjes heen, maar voor de jongeren en ouderen enzo is het ook hartstikke leuk. De Umbrella's zijn inderdaad gezellig. Wij gaan ook wel eens naar de Cin Cin, of onder aan de oefenweide in Gerlos zelf. (maar denk dat je daar niet vaak komt, als jij in Köningsleiten zit?)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:40

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:53

Gerlos waren wij vorig jaar, heb me echt prima vermaakt! We hadden bij ons appartement ook nog heel voordelig spullen kunnen huren, dus dat was ook mooi meegenomen. (zat een stukje van de weg af, achter de bank).

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:06

felinetibor schreef:
Ja vind ik ook! Je kan er makkelijk met kleine kindjes heen, maar voor de jongeren en ouderen enzo is het ook hartstikke leuk. De Umbrella's zijn inderdaad gezellig. Wij gaan ook wel eens naar de Cin Cin, of onder aan de oefenweide in Gerlos zelf. (maar denk dat je daar niet vaak komt, als jij in Köningsleiten zit?)

Nee wij blijven meestal in Köningsleiten, ivm terug lopen naar chalet. Overigens is Gerlos 's avonds wel leuker dan bij ons, bij ons is er dan niet veel te beleven en in Gerlos heb je meer barretjes open en het is drukker.

Bij de meeste app kan je goedkoper huren omdat je korting krijgt bij bepaalde zaken, dat is in Köningsleiten ook :) Dat is altijd wel mee, hebben wij alleen niet nodig ivm eigen spullen :)

@xfioon, dat heeft mijn vriend bij zijn snowboardschoenen ook, wel handig, zeker als je koude handen hebt hoef je niets te stikken...

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:11

Als iemand toevallig nog snowboard schoenen zoekt, ik heb een paar op zolder staan. Als ik thuis ben (ben nog op kamers) zal ik even zoeken welke maat enzo het is!

Citaat:
Bij de meeste app kan je goedkoper huren omdat je korting krijgt bij bepaalde zaken, dat is in Köningsleiten ook :) Dat is altijd wel mee, hebben wij alleen niet nodig ivm eigen spullen :)

@xfioon, dat heeft mijn vriend bij zijn snowboardschoenen ook, wel handig, zeker als je koude handen hebt hoef je niets te stikken...

Bedoel je korting bij sportzaken om te huren? en zit dat dan bij de boekingsprijs inbegrepen of kun je dat ter plaatse regelen?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:17

Vaak als je je sleutel op gaat halen krijg je folders mee of deze liggen daar (of in app) en daarop staat dan bij wie je korting krijgt. Hoe het precies werkt weet ik niet meer, maar volgens mij moet je dan naar zo'n zaak gaan en folder mee nemen of naam noemen van het huisje ofzo.

Volgens mij kregen wij iets van 10-20% korting op huur spullen.
Maar ook volgens mij bij bepaalde skischolen, hoe dat zit dat weet ik echt niet, heb al in geen jaren meer les gehad.