Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sharonalover

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:35

zit in amersfoort spoor 6 en 7 naast elkaar?
ik moet morgen namelijk naar rotterdam, en 9292ov zegt deze route, ik heb dan 2 minuten om over te stappen := als je over kunt steken zou dat moeten kunnen, maar anders wordt het echt gigantisch hollen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:45

Jup 6 en 7 zitten naast elkaar. Kom je vanaf Groningen of vanaf Enschede kant af?

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:54

vanuit apeldoorn, dus vanaf enschede kant :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:54

Ah, ik doe die rit heel vaak vanuit Apeldoorn (vriend woont daar, ik in Rotterdam), over het algemeen, zonder vertraging, wachten die twee treinen op elkaar ;)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:57

Aha dat is heel mooi :)
en anders komt er een kwartiertje-20 minuutjes later weer een trein toch :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:59

Rotterdam gaat elk kwartier inderdaad :j 2 x per uur op 6/7 (dus tegelijk met die uit Apeldoorn/Groningen)

Is het geen optie een trein eerder te nemen vanaf Apeldoorn? Als je in de spits reist gaan er rechtstreekse naar Rotterdam :j en die van .27 gaat standaard naar Denhaag / Rotterdam?

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:01

Ja dat klopt idd, maar er gaat iemand mee en die komt uit almelo, en dan is dit handiger, anders moet ze of in apeldoorn of in deventer een kwartier wachten om over te stappen op die trein :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:02

Dat is inderdaad een punt.. of ze moet de stoptrein vanuit Almelo nemen, die komt aan voor de .27 of .57 op Apeldoorn

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:05

ja klopt maar die gaat toch niet rechtstreeks? want ze neemt nu die om 7.57 aankomt in apeldoorn, stoptrein komt 5 minuutjes ofzo eerder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:16

Dan moet ze een kwartiertje eerder op Almelo zijn, maar dat maakt dan alsnog niet uit want jullie komen dan alsnog in de zelfde trein terecht :)

Maar Amersfoort alleen perron oversteken :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:21

* Whoop, whoop! *

Ik heb kunnen regelen dat ik zaterdag kan, in plaats van zondag! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:26

Netjes! :D Scheelt je een hoop overstappen :j

Ik ga over 10 minuten ook weer richting trein, Hilversum Nieuwerkerk.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:53

Maar die ic begint pas in deventer ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:57

Nee hoor, je kunt nog steeds rechtstreeks met de IC van Almelo naar Rotterdam.

Met de trein van .18 uit Almelo moet je idd overstappen in Amersfoort, maar die van .48 gaat zonder overstap. En die stopt ook in Apeldoorn.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:23

ja echt? 9292ov geeft die namelijk niet aan bij mij :=

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:30

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:33

Waaah, maandag met de CNL naar Zwitserland en ik begin nu toch wel zenuwachtig te worden. Aan de ene kant vind ik jammer dat het een nachtreis is, want dan zie je onderweg zo weinig, maar aan de andere kant lijkt de reis dan hopelijk wat korter (12 uur en op de terugreis 13 :wow: ) Stiekem heb ik er best zin in. Hopelijk zit ik in een coupe en is het rustig, maar ik ga door de weeks dus ik heb goede hoop.
Weet iemand of het ontbijtje bij de prijs inbegrepen zit?
Anders neem ik mooi zelf wat dingetjes mee, want het zal wel stervensduur zijn in de restauratiewagen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:38

Cayenne schreef:
Ik ga volgende week met de CityNightLine naar Zurich, maar op mijn ticket staat geen perron oid aangegeven. De CNL vertrekt vanaf Amsterdam Centraal, en ik ben bang dat ik me wezenloos ga zoeken :+ Is er iemand die weet of het staat aangegeven waar de CNL vertrekt? Ik maak me nu al zenuwachtig :=

Zit er overigens nog ontbijt in bij de prijs? :+

Oei, succes. Heb 1x in die trein gezeten en dat duurt heeeeel lang...
Maar je kunt die reis waarschijnlijk gewoon plannen op ns.nl en dan staat het vertrekspoor erbij!

Ontbijt zit er niet bij, maar misschien wel als je een van de duurste kaartjes hebt.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:50

Moonchloe: Ik stond vandaag op schiphol en op bord voor de internationale trein naar Brussel stond niets over toeslag vermeld (bij fyra wel en thalys dat je moet reserveren). En die trein stapt ook altijd best vol, dus ik gok dat je daar geen toeslag voor moet hebben. Die internationale stopt nog in den haag, dus gaat niet over de HSL naar rotterdam.

Cayenne: Ik had een goedkoopste kaartje met zitplek en daarbij zat geen ontbijt in, ik had zelf ook genoeg ingeslagen voor vertrek, prijzen zijn daar idd niet mis, lag wel foldertje in de coupe over restauratiewagon, maar ik ben er niet geweest.
En ik weet dat op utrecht worden de internationale treinen meestal wel omgeroepen en op schiphol ook. Dus ik denk wel dat op het bord zal komen en anders wel omgeroepen zal worden waar die trein vertrekt.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:04

Nou ben alweer terug uit brussel.. Nu snap ik waarom er geen internationale trein op reisplanner staat.. Je hebt geen tijd om over te stappen volgens de NS.
51 aankomst uit Hoogkarspel, 53 vertrekt de internationale trein. In principe zou je het kunnen halen.
Fyra genomen, maar geen toeslag betaald omdat het mij dus niet zo duidelijk was. Gelukkig geen boete e.d.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:05

Ik ga toch morgen.. :=
Wish me luck!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:55

hoe is het gegaan steentje?

SLT is echt rampmateriaal.. Defecte deuren gaan dus gewoon open omdat de vergrendeling niet werkt.. Vervolgens gaan ze niet meer dicht.. Nee duh want ze zijn defect. Vervolgens gaan goede deuren ook niet meer dicht en blokkeert treinlief station gouda met 5 kapotte deuren..

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:38

oh lekker zeg.

Ik had laatst, stonden we bijna een kwartier stil voor utrecht, omdat het spoor bezet was, ook best frustrerend, trein zelf optijd, ben je nog dik te laat.

Wat is trouwens de logica dat een station waar overdag wel intercity's stoppen, 's nachts voorbij gereden wordt? Gewoon omdat er niet genoeg reizigers daarheen zouden gaan ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:58

Jup :j

Vaak pakken ze dan alleen de echte grote stations, zoals Den Haag, Amsterdam, Rotterdam en Utrecht :j

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 15:22

Idd. :j

Trouwens, als jullie een week-studentenchipkaart hebben, checken jullie dan wel of niet uit?
Ik check altijd braaf in voor controle, maar check nooit uit, want er gaat toch niks af.. :P
Wordt er soms heel raar om aangekeken. :P