Turkije 2010!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:45

Ik ben helaas ook weer terug. Ik heb weer een hele fijne week gehad. Wel heel erg druk. Iedere dag ging voor mijn vriend om half 7 de wekker en voor mij om half 8. Door naar zijn werk en s'avonds weer om half 7 thuis. Vriendlief kwam dan rond half 10 thuis. Dan was het douche en eten en naar bed. Dus de week vloog voorbij. Ik heb nog gepoetst maar het balkon heb ik maar met rust gelaten ( was een te grote troep ;) ) Gisteravond ben ik om 23.00 uur teruggekomen en moest helaas vandaag meteen weer hard aan het werk. Het afscheid viel dit keer erg zwaar. Merk dat het steeds lastiger wordt. Ook wel even een temperatuurverschil, gister was het lekker 28 graden maar hier is het wel andere koek.
Ben er trouwens ook achter gekomen dat ik niet de wasmachine aan kan zetten en douche tegelijk :+ . Ik snapte maar niet waarom ik elke keer een koude douche had en mijn vriend een warme. De zon scheen heel de dag dus er zou genoeg moeten zijn. Ik snapte er niets van }:0 Komt mijn vriend heel droog aan, de wasmachine heeft warm water nodig om te wassen en gebruikt ineens veel. Daarom is er dan geen warm douche water :D Ik zo aaah nu snap ik hem. Voelde me wel een beetje blond. Hij zo dat is toch heel logisch! Tja als je dat gewend bent wel ja }> Viel trouwens ook niet mee om een wasmachine te ontcijferen in het Turks. Gelukkig wel in één keer goed gegokt.
We hebben ook een dag zonder stroom gezeten. Heel de koelkast ontdooid, konden we alles weggooien. Begin nu ook een beetje mijn eigen vriendschappen te krijgen. Is erg fijn omdat ik dan niet meer zo aanhankelijk van mijn vriend ben. Kan ik ook mijn eigen gang een beetje gaan!

anneM_Ajax wat was er mis met je terugvlucht. Ik zag wel dat er een vlucht naar Dusseldorf vanuit Antalya 9 uur vertraging op had gelopen. Zat je daar in?

anneM_Ajax

Re: Turkije 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:23

Nee gelukkig niet :)
Ikzelf heb behalve mn moeder ook vaak en snel last van mn rug, deze stoeltjes waren net racekuipjes en dan voor maatje 32. Veel luchtzakken ook, had wel primatour op, maar werd er toch niet grappig van. Landing verliep ook niet geheel soepel, kwamen nogal hard terecht.

Erg jammer van je koelkast. NL is toch wel luxe he? Alles doet het tegelijk :P

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 09:27

Wij hebben definitief geboekt naar Turkije!!! :#
We gaan naar het Side Star Park in Side (goh :P )
Heeft iemand daar heel toevallig ervaringen mee?

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:51

Ik ga in september weer naar Turkije, terug naar mijn tweede thuis... Ik miste het al zodra ons vliegtuig de Nederlandse bodem raakte. Welkom in Nederland--> gelijk drukte, gezeur etc...

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:11

anneM_Ajax schreef:
Erg jammer van je koelkast. NL is toch wel luxe he? Alles doet het tegelijk :P

Echt wel! Het went gelukkig snel. Maar dan stond ik te douche met koud water in het donker en dan dacht ik wel eens :x >;) .... wat hebben we het toch luxe in Nederland! Of had ik de was gedaan en hing het te drogen in de keuken ( het balkon was onbegaanbaar voor het wasrek :+ ) ging mijn vriend vis bakken in de olie. Tja en als je dan geen afzuigkap hebt gaat dat stinken... Kon ik weer opnieuw alles gaan wassen. Houdt je wel bezig zo :D

Slechte stoelen in een vliegtuig kunnen echt funest zijn voor je rug ja. Dan kom je echt helemaal gebroken het vliegtuig. :(:)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:39

Welkom terug Ikkuh! :D
Je zal daar wel lekker genoten hebben van het mooie weer, 28 graden, damn! :wow:

We hebben het hier inderdaad heel luxe. In ons huis hebben we ook wel eens geen water of stroom gehad. Dat is echt super irritant. Maar ze kunnen daar gewoon niet iedereen tegelijk van alles voorzien. Wel irritant als je net onder de douche staat. := Maar gelukkig duren dat soort dingen nooit lang. En met kaarsjes kom je een heel eind.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:57

Het weer was echt super! We hebben alleen de laatste dag regen gehad. Maar dat was meer motregen met veel stof wat naar beneden kwam! En wat mij opviel dat niemand zeurde toen er geen stroom was. Iedereen nam het zoals het kwam en ging andere dingen doen dan die gepland waren. Ben hier in Nl wel anders gewend. Kaarsjes waren inderdaad een goede oplossing! Is nog gezellig ook :)

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:25

Welkom terug İkkuh15! Zo te lezen heb je het naar je zin gehad.

Ehhh, geen warm water als de wasmachine aanstaat? Nooit last van (maar wij hebben dan ook een Sofben die gewoon altijd warm water geeft), maar lijkt me lastig. Zo'n boiler is zeker niet ideaal. Het ligt er denk ook aan wanneer het huis is gebouwd, want wij wonen in een nieuwbouwappartement en hier is gewoon alles hetzelfde als in Nederland.

Stroomuitval is hier ook wel eens, maar na een paar minuten is het dan wel weer terug. Vervelend dat je alles hebt weg kunnen gooien, echt zonde. İk denk dat ik wel weet waarom er niemand zeurt dat er geen stroom is....het is hier Turkije, dus je kan wel gaan zeuren/klagen etc, maar ze doen er toch niets aan :+ . Alles gaat op z'n Turks hihihi.

Dat er stof met de regen mee kwam kan te maken hebben met de vulkaanuitbarsting. Een tijdje geleden was er hier een soort modderegen (geen idee hoe ik het anders uit kan leggen), maar dat kwam weer door iets wat er in Afrika was gebeurd. Zo zie je maar weer wat er allemaal wel niet in de lucht zit.

Wanneer ben je van plan weer terug te gaan, of wanneer komt je vriend naar Nederland?

Hier is nu ook erg warm, denk boven de 30 graden, maar het is benauwd. Vanavond zou het gaan regenen, dus maar hopen dat het morgen minder benauwd is.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:02

Ik heb het erg goed naar mijn zin gehad. Het klikt gewoon zo goed. Het appartement waar we nu in zitten is inderdaad al wat ouder. Er was wel een elektrisch systeem om het water te verwarmen maar dat duurde toch ook wel een uur of twee. Ik ben er nog allemaal niet uit hoe het werkt. Ik rotzooi ook maar wat aan :+ Ik ga in Juli weer terug samen met een vriendin. Zij blijft dan 1 week en ik 2. Dan eindelijk 1 week geen jeepsafari ;) maar ook gewoon echt vakantie. Dan zie ik hem best vaak. Namelijk in September en ook in Oktober. In Oktober gaan ook mijn ouders mee en gaan we zijn familie bezoeken in Adana. De planning is om hem hier weer rond de kerst naar toe te halen.

Ja het leekt inderdaad op een modderegen. Alle auto's zaten helemaal onder. Het regende net te weinig zodat de ramen schoongespoeld werden dus het was een vieze modderboel.

Op dit moment regent het hier in Nl en is het 10 graden. Stuur maar wat zon deze kant op ;) Het is echt triest en grijs weer.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:16

Ikkuh wat een gedoe soms daar he, hihi...
Wij hebben ook regelmatig geen stroom gehad. Heel 'eng' omdat wij in de bergen woonden en dan alles pikke donker was!

Samcha, wij hadden idd in ons eigen appartement gewoon een boiler en dan hadden we altijd warm water eigenlijk.
Maar in het huisje waar we daarvoor woonde, kwam het warme water vanaf het dak (verwarmd door de zon) en dat wilde ook nogal eens problemen opleveren. :j

Ikkuh wat een geluksvogel dat je zovaak naar je vriend kunt, fijn hoor!!! :)

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:17

Ik ga over 3 en een halve week met mn moeder naar Gümbet. Vliegen met Corendon :+, wie heeft daar ervaringen mee?!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:19

Heb wel een paar keer met Corendon gevlogen, niets mis mee hoor!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:40

Ik ben ook erg blij dat ik zo vaak kan gaan ja! Ik moet deze zomer wel hard aan het werk om alles te kunnen bekostigen maar ik heb het er graag voor over!

Wij krijgen inderdaad warm water van het dak.
Hoe is het met je kleine? En natuurlijk je man niet te vergeten!

Corendon is een goede vliegtuig maatschappij. Ik heb er ook een paar keer mee gevlogen. Eten en drinken moet je aan boord wel kopen.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:03

:wave:

Ik ben helaas ook weer terug. Ik heb een super leuke vakantie gehad en 8 daagjes waren eigenlijk te kort. Het was de 2e keer naar dit hotel. Nieuw was dit keer dat er een 'boulevard' langs het strand en alle hotels liep. (side) :D Dit liep helemaal tot het centrum door. We zijn een keer naar de winkeltjes geweest achter het hotel s' avonds. Toen we terug liepen stopte er een man in een auto en vroeg in het Engels of we het voor geld deden. :\ Toen maar snel weggelopen.. En we zijn nog een keer in het centrum van Side geweest. Veder wel bruin geworden maar niet opvallend helaas. :D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:31

Espoir: ik vond Corendon niet zo'n geweldige maatschappij.
Zowel de heen- als terugvlucht was de stoel van degene die voor mijn vriend zat lam waardoor hij zeg maar automatisch in de stand helemaal naar achteren stond.
Mijn vriend heeft al lange benen en nu had hij ook nog degene voor hem zowat op schoot!
Mijn zusje heeft ook eens met Corendon gevlogen en toen zaten er hele aso mensen achter haar die steeds ruzie aan het maken waren en aan het schreeuwen. Daar kan de maatschappij natuurlijk niet veel aan doen maar ze hadden er wel wat van mogen zeggen, dat die mensen even wat rustiger moesten doen.

Wij gaan over 5 weken heen *\o/* Hopen dat we geen last hebben van die aswolk, vandaag is het nederlandse luchtruim ook weer tot 14.00 uur dicht!

Espoir: mooi paard heb je hoor!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:43

Nathalie schreef:
Heb wel een paar keer met Corendon gevlogen, niets mis mee hoor!

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met Corendon. :j

Pebblesther: dat de stoel van je vriend lam is kan natuurlijk gebeuren maar dat maakt Corendon geen slechte maatschappij. ;)

Mies, fijn dat je vakantie geslaagd was!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:31

Mies fijn dat je een goede vakantie hebt gehad! Eigenlijk zijn alle vakanties te kort :D
Ik heb gister tickets gekocht voor Juli! Mijn vriendin komt 12 dagen en ik ga 15 dagen! Heb er zin in! Ben al weer veel te veel spullen aan het inslaan voor het appartement. Alles is leuk om mee te nemen :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:14

Leuk dat je geboekt hebt Ikkuh! :D
Gezellig dat je vriendin mee gaat. Heb je een beetje voordelige tickets kunnen vinden?

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:25

Nadir schreef:
Pebblesther: dat de stoel van je vriend lam is kan natuurlijk gebeuren maar dat maakt Corendon geen slechte maatschappij. ;)
Nee dat is waar maar ik vind het toch wel slecht. Zoiets hoort gewoon gerepareerd te worden, het is hinderlijk voor de pagagier die er achter zit. En als het nou één keer gebeurd. Maar het was zowel de heen als terugvlucht en we zaten niet op dezelfde plek dus er was dus meer dan 1 stoel kapot.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:16

We waren beide 260 euro kwijt. Best netjes dus vond ik. Meestal zit ik rond dit bedrag en aangezien het ook nog hoogseizoen is mogen we niet klagen ;)

Nadir wanneer gaan jullie weer? Als het goed is ontvang ik binnen kort een cd met Turkse lessen. Wil de taal nu echt gaan leren. Heb wel allerlei boeken uitgeprint met de grammatica maar merk dat als ik 1 week daar zit veel meer leer dan 5 weken thuis studeren! Iemand nog een idee hoe ik het zo snel mogelijk onder de knie kan krijgen? Het probleem is eigenlijk het dagelijks oefenen, ik heb niemand om tegen aan te praten.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:00

Ikkuh, dat is een hele nette prijs! Meestal zit je in die periode toch wel tegen de € 400,- aan.

Wij gaan dit jaar niet naar Turkije. In juni gaan we een rondreis maken door de USA. 8-)

Wat lastig met je Turkse lessen. Op mij kun je ook niet oefenen want ik versta er geen reet van. :D
Worden er bij jou in de buurt geen Turkse lessen gegeven? Mijn moeder heeft dat toen wel gedaan en zij verstaat nu wel een hoop.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:04

wij gaan 28 juni (11 dagen) weer naar Turkije. Ben er nu meerdere keren al geweest, steeds een andere streek. Heb ook goede en minder goede ervaringen met Turkije.

Wij gaan dit jaar naar Ozdere aan de westkust, (hotel maxima) om te duiken. We hebben dit jaar echt gekozen om de hele week te gaan duiken en niet zozeer voor het binnenland gekozen.

Hebben vorig jaar ook met Corendon gereisd en is prima bevallen.

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:19

Ik ga met mijn moeder na mijn eindexamens 4 dagen naar Istanbul, als examenreisje :D heel erg veel zin in!

Niien_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:22

Ik ga 12 juni naar Turkije!
Weet zo ff niet hoe het heet maar zal even een link zoeken!

Niien_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:34