Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 14:36

Ja. Nogal. Gelukkig water in de camper nog. En de boiler is wel netjes lekvrij gevuld. Desnoods daar water uithalen laten afkoelen en filteren dan. Ik heb ook een meteen klaar waterfilter voor in de camper altijd handig.

De bedoeling is in die hoek als de vloer klaar is. Een geisoleerd hoekje maken waar ik dan een vorstvrijhouder kan plaatsen die de boel net boven 0 houd. :j Maar daarvoor moeten eerst die @&%# deuren geplaatst worden. Ik ben het wachten nu langzaam aan wel zat. -O-

Verder is geen van de verwachte post bezorgd. Dat wordt weer richting france service :+ ik hoef me niet te vervelen. Nu druk bezig met alles verwarmen weer, en pootjes hoog. Laatste sushi is nu op :Y)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 15:37

De loodgieter is er morgen vroeg rond 8.30 gelukkig. *\o/* Hopelijk kan hij het snel weer heel krijgen. Maar ik vrees een beetje voor de beroerde kan het niet zelf maar heb het toch gedaan methode van aanleggen door de vorige eigenaar. Zoals ongeveer alles in en om huis -O-

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 16:06

Ohh ik dacht dat het in de camper lekte, maar het is in huis.

Tinka

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 16:07

Ik dacht ook de camper. In huis is ook vervelend, hopelijk wordt het morgen opgelost.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 16:43

De camper is waterdicht gelukkig, en met een lege watertank bij koud weer. Dan werken we met fleswater voor de dingen bij kort gebruik. Het is echt in huis. Warmwater/boiler vullen dat is lekvrij maar koud water en toilet doorspoelen kan nu niet. Het water spuit eruit als ik de afsluiter opendraai

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 16:59

Ja ik had wel begrepen dat het het huis was, maar jammer dat de vorige eigenaar zulk slecht werk heeft gedaan. Sterkte er maar mee en ook achter je post aanjagen, zonde van je tijd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 17:04

Ivm de feestdagen kon het wat langer duren maar nu gewoon te lang. Carte vital had er al moeten zijn en andere belangrijke post die meteen retour moet naar de instantie. Met die carte vital kan ik naar een huisarts en me daar inschrijven en aanvullende verzekering regelen. Die andere is nodig om een nederlands gezeik te omzeilen

De man was meer een soort firma Biereco van de familie doorzon. 8)7

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 17:05

karuna schreef:
Ivm de feestdagen kon het wat langer duren maar nu gewoon te lang. Carte vital had er al moeten zijn en andere belangrijke post die meteen retour moet naar de instantie. Met die carte vital kan ik naar een huisarts en me daar inschrijven en aanvullende verzekering regelen. Die andere is nodig om een nederlands gezeik te omzeilen

De man was meer een soort firma Biereco van de familie doorzon. 8)7

Pff nou zeg wat een gedoe. Carte Vital gaat wel heel snel normaal idd. Ik ahd mijn grijze internationale kaart binnen 2 dagen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 17:11

Ik heb wel al mijn nummer maar zonder die fysieke kaart kan ik nog niet veel helaas. -O-

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 17:26

Mijn ervaring is dat de carte vital juist lang kan duren, bij ons geloof ik 5 maanden, en lees verhalen van nog veeeeel langer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 17:30

Dit is echt puur het opsturen van de fysieke kaart :') . Al het andere was binnen een week geregeld.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 18:03

Toen wij het tijdelijke nummer hadden, duurde het ook wel iets van 4 tot 6 weken voordat we de fysieke kaart kregen. Heb je wel al pasfoto's opgestuurd?

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 18:06

Je bent toch wel verzekerd nu hoop ik?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 18:27

Ja en ja hoe dan ook via nl. Pasfotos en alle papieren daar ter plekke afgeleverd in een persoonlijk gesprek

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 18:36

Het duurt nou eenmaal lang in Frankrijk, bij ons dus ook lang, nadat we alles hadden ingevuld.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 18:59

De franse slag :D

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 19:00

Precies, en die vergt veel geduld.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 20:36

Hopelijk is het lek snel opgelost.
Wbt je post ik han me nog herinneren dat alles lang duurt in Frankrijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-26 08:57

Het is alweer gemaakt. *\o/* Het was niet eens een vorstprobleem maar stupide installatie. De metalen leiding zat gewoon los in zijn montagemoer. 8)7 alles even los, schoongemaakt en grondig vastgeschroefd. En alles is weer droog. Waarschijnlijk losgekomen (omdat hij te slap was gemonteerd )met het weer inpakken van de leidingen na dichtdraaien van alles.

Wel gaat hij een deze dagen in de kelder een aftappunt maken boven de put zodat ik vandaar uit in een keer de leidingen leeg kan krijgen. Dan hoef ik niet in fases alles te doen. Dan is het kranen open laten de trap af glibberen hoofdkraan dicht en aftappen en die ook open laten staan. :j

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 09:59

Ja dat is het handigste hebben wij ook op het laagste punt in je huis een aftapkraantje. Alleen hebben we het hier niet nodig blijkt. We hebben nauwelijks vorst meer en al helemaal niet in huis. Wel tappen we nog de buitensectie af.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 11:01

Geluk bij een ongeluk zullen we maar denken dan, want zo'n centraal tap punt klinkt wel heel handig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-26 12:39

Ja dat dacht ik ook.

Inmiddels is er een bult post geleverd. En lijkt er iets mis gegaan te zijn bij de carte vital. Mijn pasfoto is kennelijk zoekgeraakt. Of ik er nog een wil opsturen :') . De andere brief is er ook. Daar moet ik ook pasfoto op plakken en retourneren. Dat scheelt gelukkig in ieder geval een retourtje france service. Maar moet ik wel morgen naar het postkantoor.

Kwa deuren, hou op schij uit. _-:( -O- Lange adem zullen we maar zeggen. :x en de belastingdienst die me een spoedbrief stuurde hierheen (weer een andere afdeling) of ik iets wil opsturen dat ze A al hebben gehad B binnen andere afdelingen ook al aanwezig is. Echt joh -:(-

En staan beppen met de buurboerin. Altijd gezellig. Ze ratelt stevig door met veel handgebaren. Tof mens en mijn postuur en drukte ook. :)) Het is een enorme ravage rondom nu. En er is ook een enorm gat aan mijn kant geschept vanmorgen. En vervolgens zijn de werkmannen vertrokken zonder enige mededeling over het hoe en wat. :+

Hun bouwwerkzaamheden hebben een slordige 1.5 jaar vertraging opgelopen. :') maar als alles gaat zoals het gaat hebben ze dadelijk een mooie nieuwe opslag voor hooi en materieel met enorme bult aan zonnepanelen op het dak. En kunnen ze de panelen van een ander van 5 km verderop gaan loskoppelen. Mooi om te zien en horen trouwens dat ze ook gebruik maken van wat alternatieve opties wat betreft dieren welzijn. Rondom koperen pijpen in de grond waardoor de koeien geen onrust hebben.

Voor de rest vandaag die formulieren op orde maken zodat ik morgen naar het postkantoor kan en alleen hoef af te geven. En kalm aan doen. Ik ben aardig moe

Gaatje van een slordige 6 bij 1,5 bij 1,5 meter
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 13:08

Belastingdienst leuker kunnen ze het niet maken.... (ook niet makkelijker). Wel fijn dat je lekkage probleem zo opgelost was.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-26 13:19

Ik zit nu alweer 30 minuten in de wacht. Ze kunnen niet vinden waarom iets er niet zou zijn. :+ echt joh.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-26 14:06

Aaaaargh

Ik moet de papieren franse aangifte (de papieren die de franse belastingdienst dame heeft meegenomen en waar je geen copy van krijgt, maar die afgesloten wordt met een aanslag) opsturen anders betaal ik ook in nl belasting. Die aanslag dus het allerlaatste stukje van een belastingbetaal traject is niet voldoende voor de nederlandse belastingdienst. -:(-

Tsja verder is het mijn probleem. Anders moet u de betaalde belasting later maar terugvragen, fijne middag mevrouw. :evaw:

Aaargh -:(- 8)7 _-:( -O- |(

Wat moet ik hier nu weer mee? ;(