Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 17:23

Doet in ieder geval goed zeer. Hij stond op een drie meter hoge kast te laden? K zat daar al vijf minuten rustig te wachten en opeens baf kwakt dat ding naar beneden vol op mijn schouderpunt. Gewoon knap prut. Skies liggen nog ergens buiten nu. Gv kon ze niet vinden ik zal dan met taxi daarheen moeten om ze aan te wijzen

Verzekering gaat er achter aan ook. Gewoon een zotte plek om een box neer te zetten

Nu brace in nl mri laten maken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 20:13

Afbeelding
Afbeelding

Uitvissen of die lijn een scheur is of niet. Tot die tijd arm strak tegen lichaam in een soort kuisheidsgordel.

Tot overmaat van ramp na een peperdure taxirit ivm de fikse file skies foetsie waardoor we niet vanavond weg kunnen ivm de sneeuw komende nacht maar morgen vroeg naar de verhuurder. Heeft iemand dit al eens gehad?

En de winkel waar we nog even langsgingen 8)7 {:)-:( -:(- de box stond weer hoog op de wiebelige kast. Even daar tegen geduwd maar die staat erg onstabiel. En de man tjsa lauwe reactie boeit hem niks -:(-

capopjekop

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 20:26

Heb je wel foto's gemaakt van de situatie later? Wie weet komt dat nog van pas.

Maar erg vervelend zo'n afsluiter van de dag. Beterschap

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 20:50

Ik zou zeker fotos maken inderdaad.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 20:52

Dat is een goeie in de hectiek alleen vergeten. Mogelijk kan gv morgen langs als we toch niet wegkomen door de sneeuw dan kan hij mijn punten kaart gebruiken

De verzekeraar al gesproken mochten er kosten zijn ivm de verdwenen skies wordt dat goddank vergoed de taxi kosten ook

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:28

Huur skies worden altijd " terug gehaald" in winterberg. Borg ben je kwijt, verhuurders verdienen er dik op.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 01:03

Soepblik schreef:
@Mettee

Ik begrijp zo weinig van mensen die dat doen... waarom moet iemand een feestje verpesten door met vuurwerk te gaan gooien? Is je vriend okee?Wel fijn dat het verder allemaal leuk was!

Erg he? Snap ik ook echt niet. Ja hij kwam net op tijd weg, daarna wel een opstootje gehad maar toen hebben we het nog wel even gezellig gehad!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 11:30

Vuurwerk sjit is zo vreselijk ellendig. Geen idee wat daar nu zo grappig aan is dergelijke dingen te doen.

Het hoofdkantoor van de winkel vanmorgen geweest. Zij reageerden wel zoals je zou verwachten. Hun verzekering pakt het op nu ook :j de box had hoe dan ook niet eens aanwezig mogen zijn, en al helemaal niet hoog op een kast gezet. Met poging tot foto maken was hij vanmorgen ook weg.

De skies ook nog steeds zoek trouwens -O- de verhuurder hoopt dat ze nog opduiken bij een andere verhuurder of bij hun. Wel moeten betalen wat ik begrijp en komen ze terug boeken zij het geld weer terug. Zo niet vergoed mijn verzekeraar het gelukkig.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 11:35

karuna schreef:
Vuurwerk sjit is zo vreselijk ellendig. Geen idee wat daar nu zo grappig aan is dergelijke dingen te doen.

Het hoofdkantoor van de winkel vanmorgen geweest. Zij reageerden wel zoals je zou verwachten. Hun verzekering pakt het op nu ook :j de box had hoe dan ook niet eens aanwezig mogen zijn, en al helemaal niet hoog op een kast gezet. Met poging tot foto maken was hij vanmorgen ook weg.

De skies ook nog steeds zoek trouwens -O- de verhuurder hoopt dat ze nog opduiken bij een andere verhuurder of bij hun. Wel moeten betalen wat ik begrijp en komen ze terug boeken zij het geld weer terug. Zo niet vergoed mijn verzekeraar het gelukkig.

Ongelooflijk dat iemand kennelijk zomaar ski's me neemt die niet van hem/haar zijn.... of diegene z'n eigen (huur) ski's waren óók verdwenen en heeft diegene maar een random ander paar gepakt...

Is mijn grootste angst op wintersport/ dagje Winterberg, dat ineens je ski's weg zijn als je uit een restaurant komt..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 11:40

Ik snap het ook niet hoor, je schoenen moeten toch passen ook in de bindingen. Was die box niet gevallen had ik daar buiten gestaan zonder skies -O- alles bij elkaar een half uur nadat ik ze had uitgedaan waren ze weg. gisteravond lag er een eindje verder een set skies zonder stokken eenzaam en alleen, een andere kleur, ander merk en 147 cm ipv 133 cm

De verhuurder is dit seizoen al een keer eerder een set even kwijt geweest en die doken dagen later weer op. Daar hopen we nu ook op, zoveel korte skis voor volwassenen hebben ze ook niet

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 12:06

Pfoe wat een drama’s zeg! Is het alleen met huur ski’s of verdwijnen eigen daar net zo makkelijk?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 12:09

Een keer zijn mijn stokken verdwenen, maar die zelfde verhuren ze ook. Kwa skies hoor ik van gv dar het wel eens gebeurd dat mensen gewoon de verkeerde skies meenemen uit onbenul en geen idee hebben wat ze nu gehuurd hebben. De verhuurder waar ik bij gehuurd had en vorige keer goedkope schoenen gehuurd en gekocht) adviseerd ook maak een foto van je skies

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 12:17

Ik heb op de punten van mijn eigen ski's met zwarte benzinestift een hartje getekend en ingekleurd. Niet perse de nieuwste mode :') maar als iemand hetzelfde paar heeft zullen ze niet per ongeluk die van mij pakken. Mijn ouders hadden ook altijd iets op hun ski's waardoor ze herkenbaar zijn.
Met huurskis wordt dit lastiger natuurlijk. Ben je met meerdere personen dan kun je de ski's mixen zodat het onparen zijn. Dus een ski van jezelf met een ski van je partner.
Zo konden mijn ouders een keer niet skiën omdat iemand op de camping de skischoenen van mijn moeder had meegenomen (zelfde merk en kleur). sindsdien hingen ze hun schoenen ook gemixt op het droogrek.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 12:25

Ik heb mijn eigen skies en stokken bestickerd met bloempjes zodat het opvalt om die reden ook :j het om en om wegzetten is wel slim ,

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 12:45

Wij hebben een kabelslot speciaal voor ski’s. We willen het risico niet nemen dus we gaan ze als we op wintersport gaan dan maar elke keer vastzetten.

Sterkte Karuna, wat een gedoe!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 14:30

Wat een ellende Karuna. Fijn dat alles vergoed zal worden, maar dit is wel enorm balen.

Ik heb inderdaad ook altijd sloten op mijn spullen. Mensen kunnen niet met hun tengels van andermans spul afblijven blijkbaar. Jammer dat het moet, maar ik heb eigen spul en dat was duur genoeg.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 14:45

Wij hebben ook sloten en zetten gemixt weg, skieen beiden op ‘premium’ skis (stockli, topsegment atomic) en die zijn we liever niet kwijt.

Is hier ook een grote angst :j je hoort genoeg berichten dat ski’s weg zijn ook in de alpen zoals wat Karuna nu is overkomen :j

Hoe gaat het vandaag met je schouder?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 15:10

Ongelooflijk chagrijnig en gefrustreerd pijn is aanwezig maar met pijnstilling te doen maar mijn humeur is echt grr en linkerarm erg moe en zwaar van alles moeten doen. Dat is niet mijn beste arm

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 18:56

Ik ski altijd alleen, dus gemixed wegzetten gaat dan niet. Slot erop gaat mij even te ver, waarschijnlijk is z'n slot duurder dan mijn ski's :+ ski's zijn 2e hands en waren toen €35.... alsnog zou ik ze absoluut niet kwijt willen hoor!

Maar zulke oude ski's wil waarschijnlijk niemand :+

(Ja, bindingen laten controleren en afstellen in een speciale machine, dus wél veilige ski's)

Sterkte Karuna met je schouder en hopelijk duiken die ski's nog op bij een andere verhuurder.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:02

Misschien heeft iemand anders ze per ongeluk?
Wij hebben ook de ski’s van een ander kind ingeleverd bij de verhuur :o
Laatste dag van de lessen lagen alle kinderski’s op een hoop en ik had de ski’s van mijn zoontje met sticker van goede verhuurbedrijf meegenomen en ingeleverd bij de verhuur. Daar zeiden ze dat die ski’s op de naam van een ander kind stonden… oeps :o
Moeten ze maar niet al die kids dezelfde ski’s geven of de naam erop stickeren :=

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:07

verootjoo schreef:
Misschien heeft iemand anders ze per ongeluk?
Wij hebben ook de ski’s van een ander kind ingeleverd bij de verhuur :o
Laatste dag van de lessen lagen alle kinderski’s op een hoop en ik had de ski’s van mijn zoontje met sticker van goede verhuurbedrijf meegenomen en ingeleverd bij de verhuur. Daar zeiden ze dat die ski’s op de naam van een ander kind stonden… oeps :o
Moeten ze maar niet al die kids dezelfde ski’s geven of de naam erop stickeren :=

Dàt zal in Winterberg niet anders geweest zijn waarschijnlijk.....

Grote kans dat iemand anders ze per ongeluk heeft meegenomen en bij een andere verhuurder heeft ingeleverd.

Dat zou het meest positieve scenario zijn...

Maar ergens zou het me óók niet verbazen als iemand z'n eigen ski's verdwenen zijn dat diegene gewoon een andere set heeft uitgezocht om mee te nemen...... of express of per ongeluk de verkeerde....

Maar dan zou er aan het einde van de dag één set niet huur ski's overgebleven moeten zijn bij de locatie....

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:08

Ooh wow! Verbaasd mij wel dat toch echt gestolen word. In Zermatt laat iedereen ze gewoon buiten de restaurants/bars staan. Niemand gezien die ze op slot deed.

Welk skigebied is leuk voor een weekend (donderdagavond heen, zondag terug). Maakt ons niet uit of het vliegen of auto is. Zolang het maar qua reizen te doen is voor zo’n korte trip

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:38

We hadden vorig jaar dat iemand de hele tijd tussen de rekken ski’s door bleef lopen. Op zich kan het natuurlijk dat ze d’r ski’s kwijt was en ze zocht maar ze gedroeg zich vreemd. Bleef ook de hele tijd om zich heen kijken. Ik ben haar expres blijven volgen en elke keer dat ze mijn kant op keek, keek ik haar aan. Toen ze dat in de gaten kreeg verdween ze snel. Ik had een onderbuikgevoel dat ze op zoek was naar een paar mooie(re) ski’s. Ik vertrouw er ook niet op dat het altijd goed gaat en ben blij met m’n slot.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:49

Wij zetten ook altijd in onparen weg, maar daar kan je ook lelijk mee te pas komen...
Zo stonden we in Alpe d'Huez mooi stom te kijken toen een van onze combinaties verdwenen was... En niet dat ze op elkaar leken! 20cm verschil en compleet andere kleur.
Bleek dat er een aangeschoten Britse doos mijn ski had herkend als haar ski, en had meegenomen de cabine lift in. En er dus boven pas achter kwam. Toen moest ze dus terug naar beneden. Dat was een hectisch half uur voor ons -O- Want het betekende 2 sets vergoeden aan de verhuurder ipv 1.

Maar gelukkig kwam ze wel terug (en wilde toen mijn andere ski. Nee doos, jouw skies staan daar, 15m verderop).

mvdende, wij hebben (sindsdien) een heel simpel uitrolslotje, €15 bij de ANWB geloof ik. Niet genoeg als ze echt op je skies uit zijn, maar wel voldoende om te zorgen dat er niet zómaar iemand met je skies wegloopt.

Karuna, wat een ellende! Hopelijk herstel je snel, en is het straks allemaal goed te regelen met de verzekering. En komt die tent over de brug met wat vergoeding. Wat een zakken hooi!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 00:30